Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: irydowki
PostNapisane: 2015-04-09 11:53:08 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 939
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Luterq kolega mi to tak tłumaczył, że w miarę jeżdżenia gromadzi się na nich osad czy nagar, który się nie wypala jeżeli jeździ się na krótkie przejażdżki i gdzieś po 500km takiego jeżdżenia taka świeca mu padła. Przy dłuższej jeździe dochodzi do wypalania tego osadu i jest to ważne ze względu na wrażliwość irydowych świec, dzięki temu mają się one sprawdzać właśnie przy takim użytkowaniu bo ten proces zachodzi. Dodam też, że nie zauważył w motocyklu jakichś dużych zmian jeżeli chodzi o kulturę pracy silnika gdzie u mnie jest ona bardzo zauważalna.
Kolega wtedy jeździł na Yamaga Rider:
[ img ]

Co konkretnie było uszkodzone w świecy nie wiem ale kolega ma już dłuższą praktykę w użytkowaniu moto więc wziąłem sobie tą historię do serca :) jego znajomi mieli też takie przypadki więc coś może w tym jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: irydowki
PostNapisane: 2015-04-09 11:53:08 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł: Re: irydowki
PostNapisane: 2015-04-10 11:26:40 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
blue7 napisał(a):
że w miarę jeżdżenia gromadzi się na nich osad czy nagar, który się nie wypala jeżeli jeździ się na krótkie przejażdżki


Czyli gdzieś dzwoni ale nie wiadomo gdzie. Każda świeca jest na to narażona a irydówki najmniej dlatego są produkowane w mniejszej skali temperaturowej. To o czym piszesz to jest zwykły efekt kupienia za zimnych świec. Zimne świece służą właśnie do agresywnej szybkiej długiej jazdy gdzie ciepłe świece byłyby już przegrzane i szybko się spalały a w ekstremalnym przypadku doprowadzały do samozapłonu działając jak świeca żarowa. Irydowe świeczki są bardziej odporne na spalanie, dlatego generalnie można zakładać cieplejsze, będą się lepiej oczyszczały z nagaru niż zwykłe i przy okazji przy okresowym pałowaniu na autostradzie nie będą się tak szybko wypalać. prof.google pewnie wywali na ten temat tysiące opisów pod hasłem "ciepłota świec".

Po założeniu świecy nie ma co się wypalać ani wygrzewać, można tylko kontrolnie rozgrzać motocykl aby sprawdzić czy nic nie przebija ani świeca się nie zluzowała ale nigdy tego nie robiłem. Jeśli ktoś tak mówi to albo powtarza mity albo jest sprzedawcą, który dobrał komuś złe świece i zwala winę na użytkownika "że świec nie wygrzał prawidłowo i zarosły nagarem" :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: irydowki
PostNapisane: 2018-02-14 21:34:25 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 148
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Jakie świece irydowe możecie polecić do FZ6?
Jeżdżę przeważnie trasy po sto-kilkadziesiąt km jednego dnia, więc chyba ma sens zmiana na irydowe. Nie wymieniałem od zakupu a przejechałem już powyżej 10kkm. Z góry dzięki za odpowiedź.
Edit: po przeczytaniu różnych opinii chyba zainwestuję w NGK, tylko zastanawiam się czy są jakieś parametry tych świec, na które trzeba zwrócić uwagę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: irydowki
PostNapisane: 2018-02-14 22:46:53 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2015
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 8
Obecne moto: Kilofazer 2005
Ratchet napisał(a):
Edit: po przeczytaniu różnych opinii chyba zainwestuję w NGK, tylko zastanawiam się czy są jakieś parametry tych świec, na które trzeba zwrócić uwagę?


napisz PW - ogarnę Ci ngk fajnej cenie ;) Do tego silnika przychodzą chyba zwykłe CR9E - jedna elektroda, bez cudów. A przy zwykłym codziennym użytku moto - irydowe świece i tak nie mają najmniejszego sensu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: irydowki
PostNapisane: 2018-02-14 22:48:42 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 939
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Ratchet napisał(a):
Jakie świece irydowe możecie polecić do FZ6?

NGK CR9EIX lub ewentualnie japońskie DENSO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: irydowki
PostNapisane: 2018-02-16 11:42:07 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2017-07-28 08:56:26
Posty: 119
Lokalizacja: galicja
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S
Zwykłe CR9EK
Irydowe CR9EIX
Razz podaj cenę za irydowe może się skuszę miałem zwykłe zakładać ale obecnie widzę że były irydowe założone.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: irydowki
PostNapisane: 2018-02-16 12:37:24 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2015
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 8
Obecne moto: Kilofazer 2005
mosz na pw ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: irydowki
PostNapisane: 2018-03-10 21:20:56 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
A ja zakupiłem DENSO
I mam pytanko co do wymiany.
Jak najlepiej się do nich dostać??? (FZS 1000)

I jeszcze serwisówka podaje odstęp elektrod 0.7-0.8mm.
Denso irydowa, fabrycznie 0.9mm
Zmniejszyć czy zostawić???


Ostatnio edytowano 2018-03-10 21:40:48 przez grzesiek_73, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: irydowki
PostNapisane: 2018-03-10 21:40:47 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 939
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
grzesiek_73 a masz oryginalne klucze serwisowe? U mnie są w schowku pod siedzeniem fabryczne, idealnie dobrane klucze żeby wymienić sobie świece samemu bez kombinowania.

A tak przy okazji zapytam, czy ktoś z kolegów zmieniał już irydówki z powodu zużycia przy większym przebiegu? Po jakim mniej więcej dystansie? Ja swoje założyłem dwa lata temu i nie wiem czy już zmieniać, szukam info.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: irydowki
PostNapisane: 2018-03-10 21:42:44 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Chyba mam pod siedzeniem, ale wyglądają na lipne :)

-- 2018-03-12 19:17:09 --

blue7 napisał(a):
schowku pod siedzeniem fabryczne, idealnie dobrane klucze żeby wymienić sobie świece samemu bez kombinowania.


Dzięki za dobrą radę :beer:

No i faktycznie tak jak napisałeś klucz fabryczny jest pomysłowy :D
Choć wydawało się to niemożliwe - tylko świecę nr.3 pomogłem sobie przedłużką z nasadką 14mm od góry przy uchylonym baku.
Z odpaleniem poczekam na "stałą" wiosnę (bo słyszałem że zima wraca)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: irydowki
PostNapisane: 2018-03-14 19:55:07 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 494
Płeć: Mężczyzna
Czy ktoś miał przypadek, że po wymianie na świece irydowe motocykl losowo przestał odpalać? (FZS 600).

Na zwykłych świecach wszystko ok, a na irydówkach raz zapali, a dwa razy nie. Nie zawsze, zazwyczaj jak się nagrzeje, zgasi się to może nie odpalić, kręci, kręci i dopiero po jakimś czasie załapie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: irydowki
PostNapisane: 2018-03-14 22:35:16 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Jeszcze nie odpalałem, ale mam nadzieję że nie będę miał takich objawów. :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: irydowki
PostNapisane: 2018-03-15 08:58:35 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-07-22 12:05:30
Posty: 52
Lokalizacja: Płock/Sierpc
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 03
Nie jeździłem FZS na innych bo z takimi go kupiłem i ogólnie nie mam z tym problemu. Ale nauczyłem się też, że im cieplej jest tym bardziej zauważalne, że przy odpalaniu muszę delikatnie naciągnąć manetkę i uchylić przepustnicę, inaczej kręci dość długo i ma problem załapać. Wyczytałem kiedyś dawno temu, że nie ma się czym przejmować to się nie przejmuję, może to gaźniki, a może irydówki. Jak jest chłodniej lub silnik rozgrzany zgaszony mniej niż 10 minut temu to pali bez gazu i od strzała.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: irydowki
PostNapisane: 2018-03-15 09:08:28 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 780
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
najt napisał(a):
Nie jeździłem FZS na innych bo z takimi go kupiłem i ogólnie nie mam z tym problemu. Ale nauczyłem się też, że im cieplej jest tym bardziej zauważalne, że przy odpalaniu muszę delikatnie naciągnąć manetkę i uchylić przepustnicę, inaczej kręci dość długo i ma problem załapać. Wyczytałem kiedyś dawno temu, że nie ma się czym przejmować to się nie przejmuję, może to gaźniki, a może irydówki. Jak jest chłodniej lub silnik rozgrzany zgaszony mniej niż 10 minut temu to pali bez gazu i od strzała.

A kiedy robiłeś serwis zaworów? Jak masz stare świece to podmień na chwilę, się okaże czy irydówki...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: irydowki
PostNapisane: 2018-03-15 09:41:49 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-07-22 12:05:30
Posty: 52
Lokalizacja: Płock/Sierpc
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 03
tuzmen napisał(a):
A kiedy robiłeś serwis zaworów? Jak masz stare świece to podmień na chwilę, się okaże czy irydówki...

No właśnie o to chodzi, że nie mam innych świec bo z takimi ją kupiłem. Zawory wypadałoby przejrzeć bo faktycznie zaczynam też coś słyszeć i o ile przebieg założyć jak prawdziwy w 100% no to wychodzi według serwisówki przegląd zaworów


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org