Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-11-15 09:59:20 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-01-12 13:43:35
Posty: 26
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 Fazer 2007
Czy spotkaliście się w Waszych Fz1 z tłuczeniem, stukami przedniego zawieszenia. Pojawiają się one przy jeździe po nierównościach np. po betonowych płytach z małą prędkością. Z dużą pewnie też, ale nie słychać ze względu na prędkość.
Słychać je rówież podczas postoju gdy uginan się przednie zawieszenie, to przy odpuszczaniu słychać stuk. Wygląda to jakby stuk dochodził z lewej lagi. Jeden warsztat w Krakowie mi rozbierał zawieszenie i stwierdzili, że zużyte są panewki przedniej lagi, a że nie da się ich wymienić to trzeba wymienić całą lagę. Jest to bardzo duży koszt. Myślę, że przyczyna może być inna dlatego będę się za to zabierał z kumplem, który jest mechanikiem.

Z tego co czytałem inne fora zagraniczne niektórzy mają ten problem i wskazują że przyczyną mogą być:
- klocki,
- tarcze,
- sprężyna w środku obijająca się o lagę, jako rozwiązanie proponują obrócić ją o 180 stopni.,
- ustawienie napięcia wstępnego (preload), jako rozwiązanie proponują żeby wkręcić śrubę - podobno jednemu pomogło,
- łożysko główki ramy,
- łożyska kół,
- nieodpowiednia ilość oleju,

Większość przyczyn wyeliminowaliśmy już wcześniej. Niedługo będziemy się za to zabierać ponownie i dlatego pytam Was czy może się z tym spotkaliście?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-11-15 09:59:20 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2016-11-15 10:21:34 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1323
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: FZS 600
Wywalona tuleja wahacza tył.

Sprawdzałeś czy masz luz na lagach?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-11-15 13:35:39 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Sprawdź tarcze czy nie mają zbyt dużego luzu na tulejach. Poruszaj nimi pionowo i poziomo, jeśli luz jest spory ...to tarcze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-11-15 15:21:42 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 365
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
Ja tam się nie znam, bo od tego są mechanicy, ale w BeeMCe miałem coś podobnego. Okazało się, że przyczyna była w lagach, a dokładnie w ich bebechach. Tam jest jakiś zawór czy coś w tym stylu i to się tłukło. Po naprawie było OK.
Tak na logikę, jak coś się tłucze w przednim zawieszeniu to raczej nie może być przyczyną tylny wahacz, czy też tarcze hamulcowe, bo to trochę bez sensu.

Ale to tylko moje zdanie, elektryka a nie mechanika więc ewentualny lincz lub krytykę mam w ..... :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-11-15 15:41:00 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 697
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
miałem w fz6 okropny hałas że bałem się jeździć bo miałem wrażenie że zaraz coś się tam rozpadnie
byłem w 3 miejscach
w 1 powiedzieli mi że całych nowych lag mam szukać
w 2 że sprężyny w lagach do wymiany
w 3 zaufanym miejscu w końcu zostawiłem motocykl po kilku godzinach dostaje tel zrobione
niestety mechanik mi nie powiedział co było wysłał mnie do sklepu po piwo i powiedział że śrubki w motocyklu się czasami odkręcają
tak więc nie zawsze jest to jakaś wielka naprawa a mimo próśb nie chciał mi powiedzieć co zrobił


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-11-30 16:14:24 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-02-10 16:36:21
Posty: 98
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nokia
Obecne moto: fz1 1000
mialem podobna sytuacje w swojej pszczolce i mechanior rozebral i wyszedl z podziwu...podobno lagi byly robione w serwisie jak wynika z serwisowki ale malo wazne!stuki byly w lewej ladze rozebral a tam opilki i stwierdzil ze mam szukac wklad,znalazlem kupilem i wymienil wlal nowy olej do lewej i prawej lagi i jak narazie stuki ustaly.wklad znalazlem na olx-ie i kosztowal mnie 50 pln


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-11-30 19:12:45 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-11-18 19:30:31
Posty: 454
Lokalizacja: PL- opolskie/Klb | CH- raj dla motocyklistów:)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S6
Obecne moto: FZ1 S
Kurde u mnie też zauważyłem jakieś stuki w przedniej części motocykla, właśnie w okolicy tarcz, oski lub zawieszenia. Muszę to sprawdzić przed następnym sezonem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-12-01 10:31:09 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 2249
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
Dawid125 napisał(a):
Kurde u mnie też zauważyłem jakieś stuki w przedniej części motocykla, właśnie w okolicy tarcz, oski lub zawieszenia

częstotliwość zmienia się z prędkością? u dizewczyny takie stuki mieliśmy tylko w tyle, łożysko do wymiany, prosta sprawa do zrobienia w domu, a ile radochy z tego ze sam zrobiłeś! jedyny problem to samo wbicie łożysk - tutaj warto znaleźć jakąś tuleję na wymiar zewnętrznej!!! strony łożyska. ja polazłem do obi, znalazłem jakąś rurkę na wymiar i wsio.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-12-01 12:43:11 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-11-18 19:30:31
Posty: 454
Lokalizacja: PL- opolskie/Klb | CH- raj dla motocyklistów:)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S6
Obecne moto: FZ1 S
misiakw napisał(a):
Dawid125 napisał(a):
Kurde u mnie też zauważyłem jakieś stuki w przedniej części motocykla, właśnie w okolicy tarcz, oski lub zawieszenia

częstotliwość zmienia się z prędkością? u dizewczyny takie stuki mieliśmy tylko w tyle, łożysko do wymiany, prosta sprawa do zrobienia w domu, a ile radochy z tego ze sam zrobiłeś! jedyny problem to samo wbicie łożysk - tutaj warto znaleźć jakąś tuleję na wymiar zewnętrznej!!! strony łożyska. ja polazłem do obi, znalazłem jakąś rurkę na wymiar i wsio.


Uslyszalem to pierwszy raz wprowadzając moto do garażu przejeżdżając przez próg. Później na postoju jak ruszałem moto w przód i tył na zacisnietym przednim hamulcu. Dziwne bo odgłosy słychać gdzieś z okolic koła a nie główki ramy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-12-01 13:19:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 2249
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
tak na logikę jak zaheblujesz i machasz moto, to zblokowałeś koło szczękami hamulcowymi, więc tam jest ewentualny punkt obrotu. Jeśli łożysko ma luzy to może stukać w takiej sytuacji, ale myślę że przed zdiagnozowaniem na 100% Wojtas powinien się wypowiedzieć czy to może być to.

zawsze możesz zdjąć koło, wsadzić palucha w łożysko w kole i pokręcić. powinno się kręcić bez oporów, stuków, płynnie. jednocześnie powinno być "stabilne" czyli dawać się tylko kręcić, luzów brak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-12-01 21:33:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3158
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 79273536dwa
Obecne moto: Yamaha MT-09 Tracer
Powiem tak problem znany, do zrobienia, bardzo ciężko zdiagnozować :
http://www.yamahapart.com/oemparts/a/ya ... ront-wheel

Element nr 2:

Spacer, Bearing
4XV-25117-00-00


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-12-02 08:26:30 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-11-18 19:30:31
Posty: 454
Lokalizacja: PL- opolskie/Klb | CH- raj dla motocyklistów:)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S6
Obecne moto: FZ1 S
Wojt@s napisał(a):
Powiem tak problem znany, do zrobienia, bardzo ciężko zdiagnozować :
http://www.yamahapart.com/oemparts/a/ya ... ront-wheel

Element nr 2:

Spacer, Bearing
4XV-25117-00-00


Wojt@s wymiana tylko tego elementu załatwia sprawę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-12-02 09:21:57 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 207
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Znaczy się - tuleja dystansowa za krótka? :)
Kolega miał stuki w przodzie, żeby sprawdzić gzie to na ''centralce'' obciążyliśmy tył motocykla żeby zrównoważyć ciężar żeby się przód lekko unosił i unosząc przód i opuszczając energicznie słuchaliśmy gdzie stuka :) Akurat u niego lagi były spoko - łożysko główki ramy do wymiany było - ale tym sposobem łatwiej stuki zlokalizować, a przynajmniej niektóre elementy wykluczyć. To tylko taka moja sugestia z praktyki, bo mechanikiem zawodowym nie jestem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-12-02 10:59:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3158
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 79273536dwa
Obecne moto: Yamaha MT-09 Tracer
Dawid125 napisał(a):
Wojt@s napisał(a):
Powiem tak problem znany, do zrobienia, bardzo ciężko zdiagnozować :
http://www.yamahapart.com/oemparts/a/ya ... ront-wheel

Element nr 2:

Spacer, Bearing
4XV-25117-00-00


Wojt@s wymiana tylko tego elementu załatwia sprawę?


Różnie. Co do zdiagnozowania wyjąć koło, wymyć wszystko ekstrakcją, wcisnąć kartkę papieru w tą tuleje na całą długość , poskładać przód i test , nie trzeba nawet jeździć.
Jak przestanie stukać albo jest ciszej to mamy odpowiedź....

Ogólnie czasem wymiana osi i tulei, czasami wymiana tulei, a czasami dotoczenie jej z alu o mniejszym pasowaniu.
Temat gęsto spotykany w kawach, szczególnie tych latających na kółku.

Tuleja jest z alu, wyrabia się, wytłucze, oś jest metalowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-12-02 11:39:23 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-11-18 19:30:31
Posty: 454
Lokalizacja: PL- opolskie/Klb | CH- raj dla motocyklistów:)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S6
Obecne moto: FZ1 S
Wojt@s napisał(a):
Dawid125 napisał(a):
Wojt@s napisał(a):
Powiem tak problem znany, do zrobienia, bardzo ciężko zdiagnozować :
http://www.yamahapart.com/oemparts/a/ya ... ront-wheel

Element nr 2:

Spacer, Bearing
4XV-25117-00-00


Wojt@s wymiana tylko tego elementu załatwia sprawę?


Różnie. Co do zdiagnozowania wyjąć koło, wymyć wszystko ekstrakcją, wcisnąć kartkę papieru w tą tuleje na całą długość , poskładać przód i test , nie trzeba nawet jeździć.
Jak przestanie stukać albo jest ciszej to mamy odpowiedź....

Ogólnie czasem wymiana osi i tulei, czasami wymiana tulei, a czasami dotoczenie jej z alu o mniejszym pasowaniu.
Temat gęsto spotykany w kawach, szczególnie tych latających na kółku.

Tuleja jest z alu, wyrabia się, wytłucze, oś jest metalowa.


Dzięki Wojt@s za info. Będę w pl to zobaczę co i jak. I tak przed sezonem czeka mnie spory serwis.

Mam do Ciebie jeszcze jedno pytanie ale to już na PW.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org