Dołączył(a): 2014-01-12 13:43:35 Posty: 27 Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 Fazer 2007
|
Ten imbus na dole był dokręcony do tłumika, więc to odpada. Też obstawiamy, że to może być luz tłoczyska. Dodatkowo nie działa regulacja tłumienia dobicia. Sprawdzaliśmy jeszcze jak lagi były w półce no i po wyjęciu. No cena odstrasza. :shock: W Polsce pokazało mi 1360 zł :) Podskoczę do zakładu gdzie naprawiają amortyzatory i może się podejmą naprawy. Jak nie to nie wiem jeszcze co zrobię czy szukać używanej lagi czy nowego tłumika :confused2:
Dodano 22.04.2017: Napiszę jak dalej wyglądała moja przygoda. Kupiłem nową część: "Cylinderek amortyzatora 2D1-23170-11-00" za 1327 zł, wymienił mi ją kumpel i problem się rozwiązał. Mam nadzieję, bo przejechałem moto dopiero 25 km i zobaczymy jak będzie dalej.
Generalnie rozebraliśmy z kolegą całą lewą lagę. Wspomniany wyżej cylinderek jest w katalogu części do kupienia jako jeden element. Jednak udało nam się go rozebrać stary cylinderek i w sumie nie za bardzo było widać na jego elementach oznaki zużycia. Jedynie co to dało się wyczuć delikatny luz osiowy przy wciskaniu tłoczyska cylinderka. Przed rozebraniem lagi,na części pierwsze, sprawdziliśmy działanie regulacji tłumienia dobicia. Nie była wyczuwalna różnica przy kręceniu regulacją. Tłumienie było takie samo cały czas. Teraz, po założeniu nowego cylinderka, jest różnica w działaniu tłumienia dobicia.
Podsumowując to mój motocykl ma około 31000 km. Tłuczenie pojawiło przy około 20000 km. Początkowo było cichutkie. Nawet byłem u jednego mechanika i powiedział mi że wszystko jest ok. No wiadomo, znał motocykl gorzej niż ja i nie wyczuł. Później zaczęło narastać. Przy około 25000 km tłukło dość solidnie. Przy jeździe po wertepach oraz nawet przy dociskaniu przedniego zawieszenia na postoju. Podejrzewam, że jest to wada fabryczna. Szkoda, że Yamaha nie zastosowała tutaj symetrycznego rozwiązania jak w R1, czyli że w lewej jak i prawej ladze mamy zarówno tłumienie dobicia i odbicia. W FZ1 w lewej jest tłumienie dobicia a w prawej tłumienie odbicia. W moim przypadku problem jest rozwiązany. Ja nie lubię jak mi się coś tłucze i to zmieniłem. Jednak nic nie było w środku poważnie zużyte, więc myślę że nie jest to niebezpieczne (ale oczywiście mogę się mylić). Myślę, że ciekawą alternatywą do zakupu nowego cylinderka jest przeszczepienie zawiasu od R1. Tutaj link do takiej operacji http://www.998cc.org/forum/gen-ii-mods/21807-2008-gen2-fz1-gets-2004-r1-front-forks-rc-brakes-pump.html
|
|