Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-01-03 00:35:51 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-08-16 19:46:14
Posty: 442
Lokalizacja: Wwa/B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: ZuK1300S
Cytuj:
Ale światła awaryjne komplikują sprawę. Być może wszystkie "żarówki" połączone są do jednego punktu a potem do masy, a przełączniki wystawiają napięcie wysokie na odpowiednich przewodach, wówczas też wystarczą dwa piny. No ale nikt nie jest wstanie wytłumaczyć jak jest zrealizowany układ do momentu w którym jest przekaźnik.


Tak jak pisalem. +12V dodatkowo dociągnąć, a reszta tak jak opis.
Podejrzewam, ze tam nawet nie ma przekaźnika, wszystko na tranzystorach.

For power + -> zasilanie układu +12V.

For power+ for lamp+ -> tak jak w przypadku starego przerywacza.
For lamp - -> tak jak w przypadku starego przerywacza.

Ten opis Power + przy Lamp + jest trochę niefortunny,
autorowi chodziło o to, ze tamtędy idzie zasilanie na kierunki.
Nie można go łączyć z Power+, bo w momencie zadziałania przerywacza musi on mieć stabilne zasilanie.

i zmieniam zdanie... zamiast bawić się w rezystory to chyba łatwiej jest wsadzić to :)


Ostatnio edytowano 2011-01-03 01:03:06 przez Żuku, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-03 00:35:51 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-01-03 00:54:48 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1712
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Dreslak napisał(a):
Takie przerywacze zapewne pracują na jakimś timerze. I dlatego nie są w stanie obsłużyć obydwu kierunków.



Hmm pierwsza część zgadza się natomiast druga nie. Timer (czy jakikolwiek układ realizujący czasowe załączanie i wyłączanie) steruje przekaźnikiem , tak najłatwiej załatwić problem mocy. I tylko kwestia wykonania instalacji a dokładniej samego włącznika który nawet nie włącza zasilania a jedynie zwiera obwód lewy bądź prawy lub w przypadku awaryjnych oba, poprzez własnie przekaźnik i tak realizowane jest "miganie". Problemem led czy żarówka nie jest kwestia tego co i czym miga a to w jaki sposób następuje sterowanie tym przekaźnikiem czyli termobimetal czy "timer". Prosty przerywacz można zrobić na 2 tranzystorach tworząc tzw przerzutnik schmitta i mimo że będzie zasilany i elektroniczny to wymaga 2 przewodów (sam taki popełniłem w miejsce ciągle się uszkadzającego fabrycznego w c-360 :D).
Aha i ja też uważam że jesli ktoś chce zmieniać na led to zmieniać przerywacz też żeby to miało jakiś sens. rezystor jest półśrodkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-03 18:08:47 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-07-23 23:18:15
Posty: 39
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: gsx1300r
tu macie schemat przerywacza z trzema nóżkami :wink:
Załącznik:
008s.jpg [23.85 KiB]
Pobrane 704 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-03 20:15:34 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-02-13 23:23:01
Posty: 71
Lokalizacja: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 S
Robgie napisał(a):
Dreslak napisał(a):
Takie przerywacze zapewne pracują na jakimś timerze. I dlatego nie są w stanie obsłużyć obydwu kierunków.



Hmm pierwsza część zgadza się natomiast druga nie. Timer (czy jakikolwiek układ realizujący czasowe załączanie i wyłączanie) steruje przekaźnikiem , tak najłatwiej załatwić problem mocy. I tylko kwestia wykonania instalacji a dokładniej samego włącznika który nawet nie włącza zasilania a jedynie zwiera obwód lewy bądź prawy lub w przypadku awaryjnych oba, poprzez własnie przekaźnik i tak realizowane jest "miganie". Problemem led czy żarówka nie jest kwestia tego co i czym miga a to w jaki sposób następuje sterowanie tym przekaźnikiem czyli termobimetal czy "timer". Prosty przerywacz można zrobić na 2 tranzystorach tworząc tzw przerzutnik schmitta i mimo że będzie zasilany i elektroniczny to wymaga 2 przewodów (sam taki popełniłem w miejsce ciągle się uszkadzającego fabrycznego w c-360 :D).
Aha i ja też uważam że jesli ktoś chce zmieniać na led to zmieniać przerywacz też żeby to miało jakiś sens. rezystor jest półśrodkiem.


Miałem również na myśli przerzutnik schmitta, ale dla laika chyba prościej jest zrobić coś na "układzie scalonym" ( choć przerzutnik też w takowym występuje) do którego wystarczy przylutować pojedyncze elementy, bo budowa przerzutnika od podstaw wymaga pewnego obycia z elektroniką czy to na wzmacniaczu operacyjnym czy na elementach dyskretnych.
Czy dobrze rozumiem układ kierunkowskazów w pojeździe ? nie chodzi tu o element wykonawczy, ale o sam układ instalacji kierunkowskazów. Tranzystor T1 symbolizuje przerywacz
http://zapodaj.net/fac3522484e9.jpg.html
jest to czysto teoretyczne, nie znam prawdziwego układu, a zależy mi na jego znajomości, inaczej nie da się podać jednoznacznie trafnego rozwiązania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-03 21:40:56 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1712
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Teraz dobrze rozumujesz :D tak właśnie działa instalacja jak narysowałeś.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-04 17:29:37 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-02-13 23:23:01
Posty: 71
Lokalizacja: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 S
dziękuje za rozjaśnienie, miałem trochę inną koncepcję kierunkowskazów w pojeździe, dlatego propozycje moje były takie a nie inne. W takim przypadku nadaje się przerywacz z pierwszego postu, trzeba mu tylko doprowadzić dodatkowe zasilanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-06 10:27:15 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-11-05 23:16:28
Posty: 82
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Dziękuje bardzo za tak rozwiązłą odpowiedź generalnie czytając wasze posty czułem się jak bym stał w grupie osób i oni mówili po chińsku. Nie znam się na elektronice ale wiem do czego służy lutownica. Wracając do tematu mam nadzieje że nie tylko mnie się przyda ta odpowiedź może ktoś też będzie chciał założyć Przerywacz do ledów i temat mu się przyda.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-06 13:46:29 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-27 19:12:05
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 naked black matt
W lewym zadupku. W prawym są bezpieczniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-18 12:37:03 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-11-05 23:16:28
Posty: 82
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Nie będę zakładał nowego tematu a mam jeszcze pytania odnośnie przerywacza.

Chodzi o to, że przerywacz który prezentowałem jest tylko do ledów bo można go obciążyć tylko 10W. Szukając uniwersalnego rozwiązania, czyli że przerywacz będzie działał poprawnie z ledami i zwykłymi żarówkami znalazłem że można założyć przerywacz elektroniczny z malucha.
http://allegro.pl/przerywacz-kierunkows ... 11366.html
po małej przeróbce
http://www.mt.com.pl/forum/printview.ph ... ba3d96aa24

będzie działał z ledami i żarówkami.

Do sedna sprawy czy będą działały światła awaryjne w Fazerku z tym przerywaczem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-19 22:44:56 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-11-05 23:16:28
Posty: 82
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Odpowiedziałem sobie sam działają światła awaryjne i diodowe żarówki też więc fajne rozwiązanie za 16zł

Przerywacz od malucha i można stosować albo żarówki albo diody


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 21:35:00 
Niemowlak

Dołączył(a): 2008-12-17 22:42:47
Posty: 20
Lokalizacja: W-wa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: V-max 1200
Kupiłem ten, podpięty pod oryginalną instalację na dwa piny, wszystko działa prawidłowo.
http://moto.allegro.pl/przerywacz-kieru ... 23690.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-19 14:01:26 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-09-16 19:09:29
Posty: 2
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 600
Mam pytanie.czy moze probowaliscie przerabiac przerywacz oryginalny co jest w fazerce? bo z tego co doczytalem to przerobka tego przerywacza od malucha jest banalnie prosta, wiec moze w fazerce jest taka mozliwosc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-19 16:53:24 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-11-05 23:16:28
Posty: 82
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
przerywacz od malucha nie jest przerabiany tylko adoptowany do fazerka i działa wyśmienicie i kosztuje 17 zł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-19 18:14:37 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-09-16 19:09:29
Posty: 2
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 600
wszystko rozumiem. zastanawialem sie czy taka adaptacje mozna zrobic z fabryczna czescia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-28 16:56:33 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-03-21 17:24:33
Posty: 1
Lokalizacja: Żnin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 N
Witam,
nie chciałem zakładać nowego tematu a pytanie jest w temacie.
Nie jestem specem od elektroniki i większości tego co jest tu napisane nie rozumiem. Chciałbym się tylko dowiedzieć czy przerywacz w FZ6 2004 jest sterowany plusem czy minusem? Wnioskuję z postów że plusem, aczkolwiek w sklepie oglądałem przerywacz, który jest pokazany na zdjęciu kilka postów wcześniej i sprzedawca powiedział, że jest to przerywacz do sterowania minusem..
Z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org