Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-04-02 10:12:08 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 391
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: K1600GT
Cześć. Manual podaje luz łańcucha na poziomie 5 do 15mm, a powyżej 25mm straszą że można coś uszkodzić.
W nowszych instrukcjach podawany jest już luz na poziomie 35-45mm, a jako wartość graniczną podaje się 50mm. Zastanawiam się skąd ta zmiana. Wg mnie luz 5 do 15mm to zdecydowanie za mało. Dlatego u siebie ustawiłem około 25/30mm. W nowych tracer-ach (sprawdzałem w salonie) luz wynosi około 25/30mm.
Sprawdzałem też manual w innych językach bo myślałem, że w polskim jest błąd ale też tak podają. Co o tym myślicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-02 10:12:08 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-04-02 10:38:22 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 947
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Miałem podobną zagadkę w fz6, żeby sprawdzić ile zapasu jest potrzebne do prawidłowej pracy w obciążanym zawieszeniu testowo osłabiłem sprężynę tylnego amortyzatora ustawiając napięcie wstępne na minimum żeby głębiej siadał, założyłem pasek z bloczkiem od koła do siedzenia pasażera, usiadłem żeby skompresować zawieszenie ile da radę i zacisnąłem pasek, później sprawdziłem ile zostało luzu na łańcuch w tej pozycji. Ustawiłem koło tak żeby w tej pozycji łańcuch miał jeszcze ciut luzu i wyluzowałem zawieszenie, zmierzyłem jeszcze raz luz i wyszło mi 45mm, czyli tyle ile jest w dolnym zakresie zalecanego luzu przez manual (zalecane 45-55mm).

Dla spokoju ducha możesz podobnie przetestować u siebie, wszak krytyczna sytuacja to kiedy zbyt mocno naciągnięty łańcuch nie pozwala wahaczowi na swobodny ruch w zakresie pracy amortyzatora. Najlepiej mieć kogoś do pomocy kto by usiadł na siedzeniu pasażera i dociążył tył symulując maksymalny zakres ruchu. Ostatecznie sięgniesz też ręką do łańcucha siedząc na nim, tylko nie jest to najwygodniejsze.

Być może było w okresie gwarancji sporo usterek spowodowanych zbyt ciasnym ustawieniem łańcucha wg nastaw fabrycznych... Możliwe że ludzie nie korygują nastaw, doładowują bagażami, jeżdżą w głębszym przysiadzie wahacza na naszpanowanym łańcuchu i przedwcześnie się coś zużywa..? Tylko zgaduję, ale jeśli nie zmieniała się geometria wahacza a zmieniły się wytyczne to coś jest na rzeczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-02 11:57:47 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 391
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: K1600GT
Ja aż tak naukowo do tematu nie podszedłem aczkolwiek sprawdzałem właśnie jak łańcuch zachowuje się pod dużym obciążeniem i stwierdziłem że te 25/30mm może być.Tym bardziej, że pytałem się w servisie i powiedzieli mi że też tak ustawiają.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-02 21:04:03 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 979
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Cześć :)

marcingda,
Wedle serwisówki do mojego GT jest to 35-45 mm, jednak warto pamiętać że u mnie wahacz jest chyba wydłużony względem Twojego modelu więc na pewno to ma znaczenie bo i napęd jest inny. Generalnie raz wizualnie poruszając łańcuchem a dwa po zachowaniu motocykla na gwałtowniejsze ruchy manetką i ruszaniu jestem w stanie wyczuć już że łańcuch jest zbyt napięty lub zbyt luźny. Ustawiając staram się trzymać raczej 1/3 zalecanego zakresu więć mierząc suwmiarką około 37-39 mm co i tak jest trudno tak precyzyjnie ustawić mając na uwadze jeszcze, że tylne koło musi toczyć się równo w osi za przednim kołem.
Warto po ustawieniu wszystkiego przejechać się i zobaczyć czy przy wbijaniu 1 szarpnięcie nie jest zbyt mocne co by już sugerowało za mały luz. A także w drugą stronę przy bardziej gwałtownym pociągnięciu za manetkę w czasie jazdy czy motocykl zbyt nerwowo nie szarpnie - to byłaby oznaka zbyt luźnego łańcucha który reakcją na gaz napina się nagle. Jeżeli jeździmy z dodatkowym obciążeniem to lepiej jest mieć nieco luźniej ustawiony luz we wskazanym zakresie, bowiem podczas pracy wahacza łańcuch mocniej się może napinać.

W manualu jest napisane, że w Tracerze ustawia się luz na centralnej stopce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-03 08:35:35 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 391
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: K1600GT
blue7;
tak, GT ma dłuższy wahacz i od początku w manualach luz był na poziomie 35/45mm
a w zwykłych podawali 5/15 a później 35/45
tak jak pisał sfazowany pewnie były jakieś problemy i zdecydowali się na zwiększenie luzu do wartości tradycyjnie stosowanych
naciąg mam ustawiony optymalnie wg swojego uznania
chodzi mi raczej o motywacje osób które o tym zdecydowały że ma być tak mały (5/15), nigdy nie spotkałem się z tak naciągniętym łańcuchem
jak będę miał chwilę czasu do napiszę bezpośrednio do fabryki, Japończycy do takich spraw podchodzą z dużą atencją


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-23 12:04:29 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-09-22 16:28:20
Posty: 1
Lokalizacja: Szczytno warm.- maz.
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 606721381
Obecne moto: Yamaha Tracer 900GT
mi podczas przeglądu około 3500 km
ustawili na niecałe 20 mm,
na przeglądzie po 10 000 km
ustawili podobnie, twierdzą, że tak ma być - salon Olsztyn, mimo zapisu w instrukcji o luzie 35-45 mm i takim samym wpisie w karcie przeglądu.
bo nie będzie prawidłowo pracował QS, i tak było przed przeglądem na 10 000km podczas jazdy zdarzało się, że nie mogłem wbić 6 biegu przy dużej prędkości i obrotach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-23 12:13:07 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 979
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Zgadzam się z tym, że QS lubi dla płynnego działania bardziej naciągnięty łańcuch i wtedy działa mega płynnie. Pytanie teraz jak odnieść się do tych wytycznych co do luzu bo jak marcingda napisał rozbieżności są dość spore. Ja na oko widząc na Tracerach widuję za luźny łańcuch który wisi wygięty do dołu.
U siebie pilnuje zakresu 35-40 mm i wtedy jest płynnie działający QS oraz mieszczę się w tolerancji według serwisówki. Posiadając ten system trzeba być bardziej precyzyjnym i częściej sprawdzać naciąg niż bez niego - jeśli chcemy korzystać z dobrodziejstw QS.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-23 13:30:09 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-08-05 08:39:48
Posty: 334
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Tracer 900 GT
Infinity a wpisali Ci w książce, że ustawili naciąg z takim luzem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-23 20:19:44 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 391
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: K1600GT
Infinity, sprawdź jak łańcuch jest naciągnięty jak siedzisz na moto. Wg mnie 20mm to zdecydowanie za mało.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-23 20:28:19 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 193
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Ja bym uważał z tym naciągiem, w Fz6 zawsze pilnuję, żeby był w zakresie 45-55mm. Jak się pojeździ za długo na takim ciasnym naciągu, to łożysko wałka może tego nie wytrzymać, a wymiana łożyska to gruba robota.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org