Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Korek wlewu paliwa Tracer 900
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=85&t=23714
Strona 1 z 1

Autor:  marcingda [ 2020-03-25 09:22:38 ]
Tytuł:  Korek wlewu paliwa Tracer 900

Cześć. Czy ktoś z Was rozbierał korek wlewu paliwa? Ja z nudów postanowiłem go wyjąć, zrobiłem to przy okazji zakładania pierścienia do tankbag-a. Worek wyjąłem i tak niefortunnie go położyłem że spadł na posadzkę w garażu. Pękł pierścień w którym są śruby. Korek założyłem, można go przykręcić bo pękł w takim miejscu gdzie nie ma śrub łączących go z bakiem, niemniej jednak chciałbym wymienić ten pierścień. Jako część zamienna korek występuje w całości i kosztuje ok 1200zł!!! Korek kupiłem na allego z myślą o zmianie w nim zamka lub samego pierścienia. Niestety nie jest to proste ponieważ nie można odkręcić śrub które zaznaczyłem strzałką (chyba są wklejone żeby przypadkiem nie wylądowały w baku)- w korku który kupiłem jedna się ukręciła a drugiej wcale nie można ruszyć, w moim korku tych śrub też nie można odkręcić. Oś która łączy pierścień z resztą (strzałka) też nie można wybić.

Załączniki:
Komentarz: zdjęcie z allego, mam nadzieję że nikt się nie obrazi
korek.jpg [920.06 KiB]
Pobrane 391 razy

Autor:  sfazowany [ 2020-03-25 11:56:10 ]
Tytuł:  Re: Korek wlewu paliwa Tracer 900

Spróbuj z tą osią, na bank da się ją jakoś wyjąć, może przy podgrzaniu zawiasów ustąpi...

Autor:  avalar [ 2020-03-25 12:15:12 ]
Tytuł:  Re: Korek wlewu paliwa Tracer 900

Te śruby co mówisz, że są na kleju - spróbuj mocno uderzyć punktowo i dopiero odkręcać. Może uda Ci się zerwać klej w ten sposób.

Autor:  marcingda [ 2020-03-25 13:25:56 ]
Tytuł:  Re: Korek wlewu paliwa Tracer 900

jeśli chodzi o śruby to uderzyłem punktakiem ale to nic nie dało, tzn jedna się ukręciła a w drugiej zniszczył się gwint więc ją też ukręciłem
nad ośką muszę popracować, zrobiona jest z "mikro" rurki i jest przecięta wzdłużnie, w przekroju wygląda jak przecięta podkładka
ze wszystkim trzeba obchodzić się mega delikatnie bo pierścień zrobiony jest z jakiegoś kruchego stopu aluminium z czymś
"szajs-metal"

Autor:  sfazowany [ 2020-03-25 16:20:37 ]
Tytuł:  Re: Korek wlewu paliwa Tracer 900

Ten typ pinu to roll pin. Taki pin cały czas rozpiera się w otworze więc warto użyć jakiegoś wd40 żeby zmniejszyć tarcie, narzędzia do wyciągania tych pinów to generalnie wałeczki o ciut mniejszej średnicy z prasą jak przyrząd do wyciągania łożysk gdzie dużą siłę kierujemy precyzyjnie bezpośrednio w pin.

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... ev&ampcf=1

Jeśli wolisz walczyć z tymi śrubkami to możesz spróbować podgrzać miejsca w które wkręcone są te śruby, bywa że klej wtedy osłabnie i będzie łatwiej odkręcić. W przypadku mocno dokręconych i zapieczonych śrub sam często stosuję sprawdzoną metodę w której przed odkręceniem delikatnie dokręcam śrubę, tylko tyle żeby śruba drgnęła, bardzo często uwalnia to śrubę na tyle że daje się ją łatwo odkręcić. Kolejna opcja to wkrętak udarowy, ale taki prawdziwy:

https://www.narzedziak.pl/jonnesway-wkr ... slona.html

W wielu warsztatach podstawowe wyposażenie, prywatnie mało popularne.

Autor:  Janusz81 [ 2020-03-25 17:14:04 ]
Tytuł:  Re: Korek wlewu paliwa Tracer 900

Na śruby klejone pomaga podgrzanie więc można włożyć do piekarnika ustawionego na 50-70st. Jeśli zastosowali mocny klej to może to się nie udać niestety.

Autor:  marcingda [ 2020-03-25 17:53:33 ]
Tytuł:  Re: Korek wlewu paliwa Tracer 900

Dziękuję za rady. Muszę popatrzeć czy można kupić gdzieś taką praskę lub spróbuję coś samemu sklecić. Jak nie to postaram się ten wałeczek jakoś wybić. Chyba najodpowiedniejsze będzie wiertło odpowiedniej średnicy (oczywiście druga strona)

Autor:  sfazowany [ 2020-03-25 20:22:30 ]
Tytuł:  Re: Korek wlewu paliwa Tracer 900

Jeśli uda Ci się jakoś to ustrojstwo unieruchomić np w imadle to będzie o wiele łatwiej precyzyjnie przyłożyć siłę bezpośrednio w pin i idealnie prosto. Tylko rozumiem że już u siebie ukręciłeś te śruby to już chcesz przełożyć swoją wkładkę do nowego korka... Widziałem filmy na youtubie z wymian wkładek, dobre info to kompatybilność większości korków Yamaha na 3 śruby, nawet wyglądające ciut inaczej.

https://www.xjrider.com/viewtopic.php?t=6504

Autor:  marcingda [ 2020-03-25 20:35:33 ]
Tytuł:  Re: Korek wlewu paliwa Tracer 900

Kupiony korek delikatnie mówiąc zniszczyłem. Jeśli mi się uda wybić ośkę to z tego kupionego użyję pierścień który u mnie jest pęknięty. Z unieruchamianiem w imadle jest tego typu problem, że nie wiadomo kiedy to gów.... pęknie

Autor:  pawcio81 [ 2020-03-25 21:07:38 ]
Tytuł:  Re: Korek wlewu paliwa Tracer 900

Janusz81 napisał(a):
Na śruby klejone pomaga podgrzanie więc można włożyć do piekarnika ustawionego na 50-70st. Jeśli zastosowali mocny klej to może to się nie udać niestety.


Potwierdzam, nie używamy siły, tylko grzejemy (np. opalarką) na tyle, na ile pozwalają materiały dookoła.

Tak, jak sfazowany polecam również zakupić wkrętak udarowy, nie jest drogi (ja mam YATO), a już mnie nieraz uratował. Zakładamy bit krzyżakowy na koniec i raz dwa razy uderzamy w końcówkę, siła uderzenia jest zamieniana na moment obrotowy zrywający.

Autor:  sfazowany [ 2020-03-26 01:24:56 ]
Tytuł:  Re: Korek wlewu paliwa Tracer 900

A, czyli to ten nowy ma zerwane śruby... No to faktycznie ten pin lepiej wybić :) przetestuj na tym już pękniętym to bedziesz wiedział ile siły możesz w miarę bezpiecznie tam użyć w docelowym:) czasem żeby tylko dobrze ustabilizować do wybicia pinu nie trzeba aż tak dużo siły, sporo daje też złapanie przez jakąś gumę np ze starych dętek. Może nie trzeba ściskać całości tylko oprzeć koniec dziurki z której wyjdzie wybijany pin o krawędź imadła..

Wkrętak udarowy dokładnie jak napisał kolega pawcio, w chwili uderzenia zamienia to uderzenie na obrót, ale tylko odpowiednio częściowo, pozostała część uderzenia luzuje w tym czasie nieco gwint... Kompozycja tych dwóch sił sprytnie uwalnia śruby. W Castoramie na stronie najtańszy wkrętak udarowy kosztuje chyba ok 34zł, nie jest to jakoś kosztowny sprzęt a przydaje się w różnych sytuacjach.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/