Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-11-20 20:56:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-07-11 11:38:55
Posty: 32
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 Fazer ABS
Motocykl już w garażu, można więc było zacząć różne mniej lub bardziej istotne modyfikacje.
Na pierwszy ogień poszedł zakupiony wyświetlacz biegów firmy GIpro.
Oto instrukcja montażu dla wszystkich zainteresowanych - proszę pamiętać, że dotyczy Fazera FZ6 S2:

1. Za cenę 379 zł dostajemy dwie torebki: w jednej jest sam wyświetlacz z przewodem a w drugiej kit montażowy dostosowany do większości motocykli yamaha.

[ img ]

2. Zdejmujemy siedzenie, odkręcamy fragmenty półek owiewki (kolor czerwony) i śruby mocujące zbiornik paliwa przy główce ramy (niebieskie):

[ img ]

3. Podnosimy przód zbiornika do góry i podpieramy go profesjonalnym narzędziem - uwaga na pełny paliwa zbiornik, benzyna wycieka przez jeden z przewodów odpowietrzających, trzeba go unieść do góry.
Wszystkie połączenia będą pod bakiem.

[ img ]

4. Znajdujemy 3-pinowe złącze czujnika prędkości. Jest ono ukryte w takim gumowym kielichu (kolor żółty na zdjęciu) wraz z innymi złączami. Jest w nim jedynym 3-pinowym złączem. Dla potwierdzenia trafności wyboru odpalamy silnik (motocykl na centralnej podstawie), zapinamy 1 bieg i rozpinamy złącze. Jeżeli wyświetlacz pokaże prędkość "0" przy kręcącym kole to znaleźliśmy, jeżeli nie - szukamy dalej.

[ img ]

5. W rozpięte złącze czujnika prędkości wpinamy odpowiadające wtyczki z zakupionej wiązki GPX-Y01 - w męskie żeńską i odwrotnie.

[ img ]

[ img ]

6. Następnie musimy znaleźć złącze czujnika położenia wału korbowego. Ma ono kolor bezbarwny lub czarny, dochodzi do niego kabel od czujnika wychodzący przez dekiel po prawej stronie silnika, tuż obok miejsca, w które wkręca się standardowo crashpad. Od złącza dalej wychodzi kabel koloru szarego oraz czarno-niebieskiego. Złącze jest bardzo blisko prawej górnej części ramy.

[ img ]

7. Musimy odsłonić ok. 3 cm kabli z fabrycznej izolacji. Sprawdzamy kolory kabli - nas interesuje ten szary. Za pomocą specjalnej złączki dołączonej do zestawu łączymy szary przewód od czujnika położenia wału korbowego z czarno-zielonym przewodem wiązki wyświetlacza.
Montaż czerwonego złącza jest następujący: w ślepy kanał wkładamy przewód wiązki GIpro a w kanał "przelotowy" szary przewód czujnika. W otwór wkładamy metalowy element w kształcie "u". Wciskamy go szczypcami i zamykamy czerwony plastik. Zdjęcia pokazują kolejne etapy.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

8. Następnie potrzebny nam przewód z wyłączanym stacyjką "+". Producent poleca podłączenie do kabla biegnącego od złącza wyłącznika tylnych świateł stop. Rzeczywiście, to optymalny wybór - jest obok złącza czujnika położenia wału korbowego. Odsłaniamy taśmę i znajdujemy brązowy przewód. Upewniamy się miernikiem, czy faktycznie jest "plusowy".
Analogicznie zakładamy drugą czerwoną złączkę, tym razem w ślepy kanał wkładamy czerwony przewód wiązki GIpro.

[ img ]

[ img ]

9. W końcu mamy takie połączenia: od czujnika prędkości(żółty kolor), od czujnika położenia wału korbowego (zielony) i +12V od wyłącznika świateł stop (fioletowy).

[ img ]

10. Wszystkie połączenia dokładnie izolujemy taśmą.

[ img ]

11. Do 4-pinowego złącza wiązki możemy, po jej wyprowadzeniu w zaplanowane przez nas miejsce przeznaczone na montaż wyświetlacza, podłączyć wskaźnik.

[ img ]

[ img ]

12. Jeżeli połączenia są poprawne to po przekręceniu kluczyka w pozycję ON wyświetlacz liczy od 6 do 1, następnie pojawia się wolno migające "L".
Urządzenie jest gotowe do programowania. Programowanie jest banalne, dobrze opisane w instrukcji i sprowadza się do zmiany biegu na kolejny
na polecenie wskaźnika. Można też zaprogramować Shift Light lub High Speed Warning. Trwa to już razem kilka minut.


Wyświetlacz działa rewelacyjnie, opóźnienie w pokazaniu biegu trwa może 0,5 s :shock: . Przy testach ani razu się nie pomylił.
Mam nadzieję, że mój instruktaż komuś okaże się pomocny. :D
Sorki za może zbyt dużą drobiazgowość, tak jakoś wyszło...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-20 20:56:41 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-11-20 21:13:08 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
Super opisane :-) Brawo !
Sam zastanawiam się czy nie sprawić sobie takiego cuda :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-21 08:58:30 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-07-11 11:38:55
Posty: 32
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 Fazer ABS
Polecam, rozważałem różne opcje i ten wyświetlacz okazuje się najbardziej profesjonalnie wykonany i działający.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-21 19:22:33 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Proponowałbym połączenia i kostki potraktować elektosolem czy innym paskudztwem do elektryki - tak na zaś. 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-22 01:31:05 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
miąchal napisał(a):
Proponowałbym połączenia i kostki potraktować elektosolem czy innym paskudztwem do elektryki - tak na zaś. 8)


ja powtórzę za tym zielonym panem wyżej:
radzę traktować wszystkie połączenia typu konektory, wsuwki czy kostki takim paskudztwem.
Wbrew pozorom, może nam to oszczędzić sporo nerwów... bezpieczników... żarówek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-22 08:49:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-07-11 11:38:55
Posty: 32
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 Fazer ABS
Złącza w wiązce wyświetlacza zostały już "fabrycznie" posmarowane takim przezroczystym smarem.
Właściwie, poza taśmą izolacyjną, to nic nie trzeba dodatkowo używać. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-22 09:02:02 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
emtek napisał(a):
łącza w wiązce wyświetlacza zostały już "fabrycznie" posmarowane takim przezroczystym smarem.

no to fajnie wiedzieć, że jeszcze w dzisiejszych czasach robią coś dobrze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-22 19:52:23 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-09-10 20:14:02
Posty: 69
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S 04r.
Heh, za takie pieniądze jakie trzeba na to wydać, wcale mnie nie dziwi dbałość o drobiazgi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-30 15:00:44 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-11-07 11:11:23
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków
Witajcie

W poniedziałek też idę zakupić ten wyświetlacz ale zastanawiam się który będzie bardziej czytelny w słoneczny dzień, czerwony czy niebieski. Możecie coś doradzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-30 16:02:03 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Fizyka razem z biologią twierdzą że czerwony jest dla ludzkiego oka łatwiej zauważalny, dla tego mamy czerwone swiatło, sporo czerwonego w znakach drogowych , światłą stopu są czerwone (a kierunki pomarańczowe, więc też bliżej im do czerwieni)itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-01 02:48:24 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-09-10 20:14:02
Posty: 69
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S 04r.
Ja mam niebieski, akurat w tym wyświetlaczu na czarnym tle jest na tyle jaskrawy że nawet w słoneczny dzień niema problemów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-13 14:57:52 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-11-07 11:11:23
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków
Podłączyłem wg powyższej instrukcji i działa rewelacyjnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-13 15:03:40 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-07-11 11:38:55
Posty: 32
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 Fazer ABS
Cieszę się, że się przydała. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-14 16:50:57 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-11-07 11:11:23
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków
Oznaczenia kabli w FZ6 z 2006r brzydko mówiąc w wersji S1 są identyczne może komuś się to przyda :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-24 11:55:49 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-01-29 14:10:19
Posty: 19
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 605457359
Obecne moto: FZ1 CB750
Wczoraj montowałem wg instrukcji w FZ1->> super poradnik. Wszystko działa jak należy. Pozdro i piwo dla Ciebie Emtek!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org