Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-09-22 13:01:59 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-03-12 10:43:50
Posty: 67
Lokalizacja: B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Witam i proszę o pomoc nie tak dawno zaliczyłem glebę po tym wydarzeniu za uwarzyłem ze przednie kolo nie obraca się tak jak powinno,
wydaje mi się jak by to klocki zaciskały tarcze bez wciśniętego hamulca dodam że klocki wymieniałem jakiś 1 tyś km temu i wszystko było ok

proszę help mi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-22 13:01:59 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-09-22 14:15:52 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Przy glebie hamulec mógł się zapowietrzyć i teraz dokładnie klocki nie odbijają od tarczy.
Odpowietrz oba zaciski i powinno być ok. Jeżeli trze cały czas to może być to, jeżeli tarcie występuje w tym samym miejscu przez chwilę i potem znowu za cały obrót - to mogła skrzywić się tarcza, ale obstawiam na hamulce


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-22 14:32:01 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
guber84
dodatkowo do Rhazaa przy zdjętych zaciskach możesz pokusić się o ich wyczyszczenie, ewentualnie regenerację.

Trze jedna strona czy obydwie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-22 15:34:47 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-03-12 10:43:50
Posty: 67
Lokalizacja: B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
A czy przyczyną może być zbyt wysoki poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku tak dzisiaj sobie pomyślałem.

Dodam jeszcze ze koło stawia opór w całym zakresie obrotu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-22 16:33:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Za dużo płynu nie ma wpływu. Skoro trze na całym obrocie to coś z hamulcami. Odpowietrzysz będziesz wiedział ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-22 16:52:43 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Jak mocno zakręcisz kołem i puścisz to ile obrotu wykona samo? Czy natychmiast staje?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-22 18:36:28 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-03-12 10:43:50
Posty: 67
Lokalizacja: B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
praktycznie w ogóle nie rusza się tak jak by było na wciśniętym hamulcu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-22 20:06:30 
Ja mam to samo. Planuję zdjąć zaciski i wyjąć tłoczki i wyczyścić + może smar miedziany, albo samym DOTem objadę je i wkładam z powrotem + odpowietrzanie.


Góra
  
 
PostNapisane: 2013-09-22 21:13:10 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-03-12 10:43:50
Posty: 67
Lokalizacja: B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Dzięki za wszelaką pomoc jak się wykuruje to zabieram się do roboty


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-22 21:45:24 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Pieraś napisał(a):
wyjąć tłoczki i wyczyścić + może smar miedziany, albo samym DOTem objadę je i wkładam z powrotem + odpowietrzanie.

Że tak zapytam, czy Tobie sufit na łeb się nie spadł? Tłoczki smarem miedzianym?! Jak nie masz o czymś pojęcia to tego nie ruszaj i tyle.

Jeśli klocki ocierają tak że koło robi mniej niż 1-1,5 obrotu zakręcone ręką, to przyczyna 1) zapowietrzony układ (raczej rzadko), przyczyna 2) brudne/zniszczone uszczelki/tłoczki. Recepta- wyjąć tłoczki, wyczyścić, sprawdzić stan tłoczków i uszczelek- w razie (jakichkolwiek) uszkodzeń wymienić co trzeba. Przy składaniu użyć, kupionego wcześniej za pare PLN w sklepie, smaru silikonowego przeznaczonego do układów hamulcowych. Miedzianym można co najwyżej prowadnice klocków potraktować a nie tłoczki.

P.S
A swoją drogą, to podejrzewam że temat już się przewinął przez forum, pewnie nawet z rozwiązaniem razem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-22 21:52:07 
Cytuj:
Że tak zapytam, czy Tobie sufit na łeb się nie spadł?


Tak możesz mówić do swojego syna, a nie do mnie primo.
Po drugie już czytałem o takich rzeczach i nigdy nie użyłem ani tego smaru ani sylikonu, o którym piszesz.

EOT odnośnie Twej i mojej wypowiedzi.


Góra
  
 
PostNapisane: 2013-09-22 21:55:28 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Pieraś
A to kto napisał :shock:
Cytuj:
Planuję zdjąć zaciski i wyjąć tłoczki i wyczyścić + może smar miedziany


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-22 22:09:27 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Pieraś napisał(a):
Tak możesz mówić do swojego syna, a nie do mnie primo.
Po drugie już czytałem o takich rzeczach i nigdy nie użyłem ani tego smaru ani sylikonu, o którym piszesz.

Najbardziej podoba mi się fragment "...już czytałem o takich rzeczach..." :beer: Niestety, uważam że czasem lepiej też wziąć zdanie innych pod uwagę.
Poza tym "...nie użyłem ani tego smaru ani sylikonu, o którym piszesz."- ok, ale pisałem o smarze silikonowym, a nie smarze i silikonie.
Po trzecie- to że nie użyłeś tego smaru silikonowego wcale nie świadczy dobrze, żeby nie powiedzieć dosadniej- o ignorancji. Układ hamulcowy to nie miejsce na takie podejście.
A na koniec- wybacz jeśli poczułeś się urażony tym przytoczonym, w zamierzeniu z przymrużeniem oka, cytatem (z "Kilera" jakby co), ale jeśli ktoś pisze coś takiego na forum, to mnie trzęsie i nie zostawie sprawy nie ruszonej, bo jeszcze ktoś natknie się na taki post, użyje smaru miedzianego i spier...niczy sobie zaciski- co może być bardzo kosztowne.
Bless ya, z mojej strony też EOT.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-22 22:18:38 
baxior napisał(a):
Pieraś
A to kto napisał :shock:
Cytuj:
Planuję zdjąć zaciski i wyjąć tłoczki i wyczyścić + może smar miedziany


...może... czytaj zwątpienie w zdaniu.

-- 2013-09-22 22:20:28 --

Wojtku rozumiem Cię ale uwierz mi jestem normalnym człowiekiem, który zrozumiałby zdanie "słuchaj tak się nie robi".
Anyway ... póki co zamierzam oczyścić i wkładając z powrotem przejechać DOTem tak jak zawsze robiłem hamulce w swoich autach i nic się później nie zapiekało .. ważne by było czysto, bez wody i szczelnie.


Góra
  
 
PostNapisane: 2013-09-30 21:54:19 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-03-12 10:43:50
Posty: 67
Lokalizacja: B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
No i dalej nie wiem co się dzieje, zaciski wyczyszczone tłoczki też i przesmarowane tym smarem do tłoczków żeby się nie zapiekały.
Każdy tłoczek chodził bez oporów nic nie zapowietrzone tarcze proste, nowe org. łożyska. Koło dalej ciężko się obraca ktoś mi mówił ze podczas jazdy tworzy się szczelina powietrzna i klocki się cofają ale nie wiem czy to prawda. A może mam jakieś omamy.

ps. A może ośka za mocno skręcona ??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org