Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-10-19 10:46:11 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-12-01 10:25:47
Posty: 35
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
czesc,
szukam jakiegoś manuala/ porad dotyczących regeneracji zacisków przednich w fzsie. Kloocki wymieniałem i ciężko chodziły 2 tloczki, w związku z czym podczas zimy chciałem się za to zabrać. Trzeba wykręcić te niebieskie zaślepki z gniazdem torx, żeby wydobyć klocki?? Jaki to rozmiar?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: regeneracja zacisków
PostNapisane: 2013-10-19 10:46:11 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-10-19 13:09:45 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-04-10 10:53:36
Posty: 452
Lokalizacja: W-wa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: 1198
Nie. Musisz zdjąć całe zaciski, przeczyścić tłoczki i sprawdzić uszczelniacze. Na tłoczkach masz pewnie zapieczony syf, przez co Ci się blokują. Nie skrob tego bo uszkodzisz gładź. Dobrze by było przy okazji przepłukać cały układ ze szlamu jak chcesz mieć spokój na dłużej.

Niech mnie ktoś poprawi jeśli coś źle napisałem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-19 13:47:43 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Steinmetz
Nic dodać, nic ująć :D
Może dodać tylko, że środek do czyszczenia hamulców załatwi syf na tłoczkach :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-19 17:27:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-12-01 10:25:47
Posty: 35
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
jeżeli tak to ma wyglądać, to jak zmusić tłoczki do wyjścia?? jeżeli zapieczony nie wyjdzie przy pompowaniu klamką, to co w tedy? jak wyczyści tłoczek od strony korpusu zacisku? trzeba je przekręcić, czym?

Nikt nie próbował wyjmować tłoczków? Takie czyszczenie jest znacznie dokładniejsze i wydaje mi się, bardziej "profesjonalne"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-19 22:10:38 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-01-02 01:14:22
Posty: 86
Lokalizacja: Nurnberg/Białystok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 Fazer
spokojnie, wyjdzie na pewno

nie ma szans żeby się oparł ciśnieniu płynu hamulcowego na klamce :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-19 22:19:40 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Nie ma takiej możliwości żeby nie wyszedł...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-20 09:10:32 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-11-07 14:05:09
Posty: 188
Lokalizacja: Poznan
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki gsf 1250 ABS
Można zakupić szczypce do wyjmowania tłoczków hamulcowych prosta rzecz a znacznie skraca czas majsterkowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-20 13:32:36 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
jarczykbartek

staraj się nie wyjmować tłoczków tylko wycisnąć je do takiego momentu kiedy ukaże się Tobie zdrowa nie zasyfiona część tłoczka...chyba, że wolisz wyciągnąć cale to już kwestia gustu...
jeśli zdarzy się Tobie, że któryś tłoczek będzie się opierał to zablokuj ten działający ...np. jakimiś szczypcami lub czymś co go przytrzyma...wtedy ciśnienie skupi się na tym, który nie działa i na pewno go ruszy.

Uważaj żeby nie poniszczyć tłoczków, nie porysować ich zewnętrznej strony. Do czyszczenia możesz też użyć papieru ściernego o gradacji 600, 1500 lub delikatnych ściereczek materiałowych.

Jest takie urządzenie do przekręcania tłoczka, wkładasz je do tłoczka i przekręcasz...możesz to zrobić również kombinerkami jeśli dojdziesz lub szczypcami, takimi zagiętymi...ale rób to z wyczuciem, najlepiej przez szmatę lub gumę, żeby nie uszkodzić tłoczka.

powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-20 20:16:30 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-25 21:48:38
Posty: 135
Lokalizacja: Marszew
Ja robiłem to sprężarką. Dałem ciśnienie tam, gdzie przykręca się przewód hamulcowy i poszło elegancko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-20 22:45:21 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
mores napisał(a):
staraj się nie wyjmować tłoczków tylko wycisnąć je do takiego momentu kiedy ukaże się Tobie zdrowa nie zasyfiona część tłoczka...chyba, że wolisz wyciągnąć cale to już kwestia gustu...

To nie kwestia gustu, wyciągasz całe, czyścisz wszystko i dopiero składasz. Jeśli ktoś wciskał wcześniej brudny tłoczek (a prawie na pewno tak było), to tego syfu nie tak łatwo się później pozbyć, a już na pewno nie nie wyciągając tłoczków.
mores napisał(a):
Do czyszczenia możesz też użyć papieru ściernego o gradacji 600, 1500 lub delikatnych ściereczek materiałowych.

600 odradzam, porysuje tłoczki- lepiej kupić puszke break cleanera jakiegoś i ściereczką nasączoną tym płynem wszystko powinno ładnie zejść. Ewentualnie delikatnie odskrobać reszte czymś niezbyt ostrym.
gorylfx napisał(a):
Ja robiłem to sprężarką. Dałem ciśnienie tam, gdzie przykręca się przewód hamulcowy i poszło elegancko.

Podstawowy sposób :beer: Pokombinować z blokadami do łatwiej wyskakujących tłoczków, 8 bar ciśnienia i wszystko musi pójść :D Są jeszcze różne szczypce wspomniane przez kogoś wcześniej, ale jak tłoczek siedzi zapieczony to szczypcami ciężko go ruszyć, a powietrzem pójdzie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-20 23:02:29 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-01-23 19:01:13
Posty: 216
Lokalizacja: Dęblin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fz6
jak wyjmiesz to już nie wsadzisz :) kup nowy zestaw uszczelniaczy przed włożeniem polecam podgrzać zacisk suszarką a tłoczek schłodzić ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-20 23:55:43 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Ron napisał(a):
jak wyjmiesz to już nie wsadzisz

Jak uszczelki są do wyrzucenia to nie wsadzisz, jak są dobre to nie będzie najmniejszego problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-21 11:21:14 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
wojtek_lbn
wzorowałem się na swoich :) moje są w sumie całe w idealnym stanie :) a już zwłaszcza tam gdzie nigdy nie wyszedł na światło dzienne.... kwestia jest też taka,że brud jaki na nich się znajduje zależny jest od grubości klocków.

im klocek cieńszy tym większa część tłoczka narażona na brud ...a wtedy być może i tak, że koniecznie będziesz musiał wyjąć całe.

600 nie jest zła, jeśli oczywiście odpowiednią ilość czasu posiedzisz później z 1500 :)

Resztę powiedzieli koledzy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-22 20:28:33 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-11-20 22:30:54
Posty: 304
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 507754004
Obecne moto: FZS 600 2000r
szorując papierem niszczysz powłokę na tłoczku a pózniej rdza będzie miała łatwiej...tłoczki najlepiej blokować czymś i wyciskać po kolei ale nie do końca bo z resztą będzie problem. najlepiej je wyciskać przed zdjęciem przewodu większe ciśnienie daje pompa hamulcowa niż sprężarka i powiem że po kupnie w moim fzs z tyłu sprężarką dawałem 10 bar na tłoczki i nie chciały wyjść musiałem je rozruszać wciskając i pompując...pamiętać trzeba o wyczyszczeniu rowków na gumki bo pod nimi zazwyczaj jest syf i powoduje mocniejsze zaciskanie się gumki na tłoczku. aa i jeszcze jedno jak sprężarką wyciskacie to uważać na paluszki bo potrafi ładnie wystrzelić...
powodzenia i nie spier...ol niczego :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-22 21:15:57 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Papirków ściernych ani skrobania bym też nie ryzykował, u mnie wszystko ładnie zeszło po spryskaniu środkiem do czyszczenia hamulców i wytarciu szmatką.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org