Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-11-04 18:33:27 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-22 00:20:57
Posty: 25
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
A więc zaczynamy od rozpakowania pudelka i wygląda to mniej więcej tak:
[ img ]
Czytamy instrukcje, przeglądamy obrazki i powoli oswajamy się z nowym licznikiem. A więc do roboty!
Na początek możemy zabrać się do przeróbki oryginalnego uchwytu w naszym motocyklu. Po naszej pracy ma wyglądać podobnie do tego na zdjęciu (po prawej):
[ img ]
Następnym krokiem będzie obcięcie i przewiercenie uchwytu który dostaliśmy razem z licznikiem. Podstawka ma wyglądać następująco (po prawej):
[ img ]
Tę dziurkę wiercimy po to by na sztywno skręcić dwa uchwyty razem. Otwór ma średnice 5mm. Pomiędzy uchwytami znajduje się gruba podkładka po to by gumy amortyzujące licznik nie były mocno dociśnięte do oryginalnego uchwytu. Oczywiście stosujemy możliwie jak największe podkładki by zakryć duże dziury.
Po skręceniu wygląda to tak:
[ img ]

[ img ]
Jeżeli wszystko nam się uda to zabieramy się do elektryki. By zbytnio się nie męczyć przygotowałem tabelę z kolorami kabli i z ich funkcjami:

[ img ]
A więc łączymy kable wg. kolorów. Jeżeli mamy kostki od starego licznika warto wykonać tzw. przejściówkę by nie ciąć całej instalacji:
[ img ]
Jeżeli chcemy mieć jeszcze wskazania temp. wody, temp. i ciśnienia oleju musimy się zaopatrzyć w dodatkowe adaptery:
Adapter czujnika temp. cieczy 1/8" ze złączami 26mm, adapter z M16x1,5 na 1/8" do czujnika temp. oleju, włącznik ciśnieniowy oleju M16x1,5; w moim wypadku jest to czujnik od citroena (najlepiej by punkt pracy znajdował się koło 0,3-0,4 bar gdyż przy włączniku 0,5 bar kontrolka oleju świeci się na niskich obrotach). Jeżeli chodzi o EOBD to raczej nie ma możliwości podłączenia tej kontrolki gdyż żaden z pozostałych kabli nie daje sygnału check engine. Kabel od RPM podłączamy kablem z zestawu do cewki pod bakiem (z perspektywy siedzącego na moto bardziej dostępna cewka znajduje się po prawej stronie; musimy się dostać do dolnego kabla tej cewki). Czujniki takie jak temp. wody, oleju, prędkości km/h podłączamy do istniejących wtyczek wystających z wiązki licznika. Założone czujniki wyglądają tak:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Gdyby ktoś miał jakieś wątpliwości to adaptery wyglądają tak:

[ img ]

[ img ]

Efekt końcowy:
[ img ]

[ img ]

Orientacyjne koszty to:
Licznik: 1000zł
Adapter do cieczy: 130zł
Włącznik ciśnieniowy oleju: 20zł
Adapter temp. oleju: 45zł
Reszta kosztów jakie można ponieść to cyna, kalafonia, taśma, kable... pierdoły w porównaniu z samym licznikiem. :lol:

Ewentualne problemy z eksploatacją i rzeczy o których mogłem zapomnieć będę na bieżąco dodawał do tematu.
Prosiłbym Administratora oto by przykleił temat to może komuś się przyda. :D


Ostatnio edytowano 2013-11-05 23:06:57 przez kacperek512, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-04 18:33:27 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-11-04 19:11:44 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
Full szacun za taką przeróbkę (tj.stopień ingerencji ..dla mnie elektryka to zawsze czarna magia była i jest :oops: )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-04 20:40:02 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-01-02 01:14:22
Posty: 86
Lokalizacja: Nurnberg/Białystok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 Fazer
wygląda super, duży obrotomierz na pierwszym planie

gratuluję udanej przeróbki,

wrzuciłbyś jeszcze koszty całej operacji i wrażenia z jazdy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-07 19:47:56 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-06-19 23:05:05
Posty: 60
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZR 600 3HE
widać profesjonalnie bez ściemy ;) bardzo ładnie zrobione i tylko zostaje zbierać na ten drogi licznik ....;/
a słuchaj z jakiego citroena to czujka ? jak dokładnie to się nazywa jeśli chciałbym to znaleźć na allegro albo szrocie ?
Czy prędkościomierz pokazuje realną prędkość czy przekłamuje ? Czy te adaptery koso są ogólnie dostępne i nie ma znaczenia do którego licznika z pod znaku KOSO je podepniemy ? no i ostatnie pytanie,czy mógłbyś nagrać jakiś filmik z działania w dzień i w nocy,na postoju i podczas jazdy ? ufff mam nadzieję że odpowiesz na moje liczne pytania,pozdro ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-08 16:31:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-22 00:20:57
Posty: 25
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
Czujnik oleju pochodzi z xsary picasso tyle, że jak już wcześniej pisałem niezbyt on się nadaję bo ma za wysoki punkt pracy czyli 0,5 bara i przez to na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach będzie się świeciła kontrolka oleju. Jeżeli to komuś nie przeszkadza to można założyć taki ale radził bym poszukać czujnika który rozłącza się już przy wspomnianych 0,3-0,4 bara. Jeżeli się znajdzie czujnik który nam odpowiada a gwint będzie nieodpowiedni to przecież można zastosować redukcję. Prędkość jest mierzona dość dokładnie; potwierdził to mój test z gps. Wartości były niemal identyczne (różnica max 1 km/h). Pomiary robiłem przy różnych prędkościach. Adaptery można dostać właściwie od ręki. W prawdzie przy adapterze do temp. cieczy dostaniemy czujnik ale np. w moim przypadku czujnik okazał się uszkodzony gdyż powyżej temp. 80 stopni C wariował i przestawał działać. W zestawie z licznikiem dostajemy 2 czujniki temp., radził bym je założyć do kupionych adapterów i nie kombinować z innymi. Filmiki postaram się nagrać w najbliższym czasie. Jest jeszcze jedna rzecz która może denerwować (ale nie musi) a mianowicie wskaźnik poziomu paliwa. Gdy zbiornik jest pełny brakuje na wyświetlaczu 1 kreski, a gdy zapala się nam rezerwa mamy jeszcze około 7 litrów wachy. Licznik trochę źle współpracuje z sondą ponieważ sonda pracuje w zakresie 20-140 Ohm a licznik 0-100 Ohm ale da się żyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-12 00:31:56 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-06-19 23:05:05
Posty: 60
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZR 600 3HE
ale ten czujnik z auta jaką ma pełną nazwę ? ;)
z tym pokazywaniem wachy to na innym forum też było ;)
a powiedz jeszcze czy licznik ten ma funkcję diagnostyki ? no i czekamy na filmiki z ostrą jazdą ;) pozdro kolego


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-14 16:48:48 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-22 00:20:57
Posty: 25
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
Oczywiście że ma pełną nazwę. W moim przypadku jest to: CALORSTAT by Vernet OS3566 M16x1.5 ale jeszcze raz przypominam abyś poszukał innego. Tutaj jest przykładowa strona na której znajdują się odpowiednie czujniki (gwintem na pewno ale resztę trzeba zweryfikować): http://www.arwit.pl/TDKatalog3.aspx?k=0 ... 45,0100478 Niestety funkcji diagnostyki licznik nie posiada i żaden oprócz oryginalnego mieć jej nie będzie. Mam nadzieję ,że uda mi się nagrać coś z jazdy przed opadami śniegu. :) Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-15 09:30:54 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-06-19 23:05:05
Posty: 60
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZR 600 3HE
a czy w tym liczniku przebieg łatwo idzie skasować czy ciężko z tym ? Mi bardziej zależy aby ciężko i nie odstraszał potencjalnego kupca który może powiedzieć "zmienił licznik na taki w którym sobie przebiegi cofa jak chce " :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-15 11:47:10 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-22 00:20:57
Posty: 25
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
Nie znam się na odkręcaniu przebiegu ale powiedzieć mogę ,że licznik bez problemu można rozkręcić i niczego nie widać. Pewnie jakaś złota rączka to umiałaby i z oryginału przebieg cofnąć. Podejrzewam, że aby cofnąć przebieg było by trzeba przeprogramować chip a to nie jest takie proste i nie możliwe dla zwykłego użytkownika więc bez obaw. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-05 20:13:10 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-22 00:20:57
Posty: 25
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
Dodałem film jak sprawuje się koso na postoju. :) Nie wiem kiedy nagram filmy z jazdy bo aktualnie nie mam motocyklowego uchwytu do aparatu. Pozdro http://www.youtube.com/watch?v=75UvH1ZFTFQ


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-31 11:22:59 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-31 10:38:07
Posty: 22
Lokalizacja: Ornontowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fz6n 2008r
Siema

Podpinał ktoś ostatnio adapter czujnika temp. cieczy z koso do rx2?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-20 23:54:31 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-10-20 23:52:03
Posty: 1
Płeć: Mężczyzna
Witam, mam pytanie. Jak rozwiązałeś problem immobilizera? Mój rower normalnie odpala z oryginalnym licznikiem, ale nie bez niego lub z coso. Budzik świeci i działa, ale problem będzie w immobilizerze, który pewnie też ma dane w liczniku. Dzięki za odpowiedź.

Yamaha FZ6 N 2005 72 Kw


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org