Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mocowanie sakw
PostNapisane: 2013-12-12 16:41:54 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-10-06 13:00:05
Posty: 84
Lokalizacja: Rymanów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF600R 1997r
Witam. Myślę czasem o wyposażeniu kota tak abym mógł wybrać sie nim gdzieś dalej... na kufer mnie stać, więc z pomocą przychodzą sakwy tekstylne (200zł komplet)... aby je zamocować potrzebuje jakiś stelaż typu http://allegro.pl/stelaz-pod-sakwy-yama ... 43549.html ?
Czy mocowane są tylko paskami które są w komplecie?

Chodzi mi o tekstylne sakwy firm takich jak Oxford czy Leoshi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mocowanie sakw
PostNapisane: 2013-12-12 16:41:54 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-12-12 17:10:30 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2012-08-26 15:31:33
Posty: 416
Lokalizacja: Firlej/Newport
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 726578606
Obecne moto: fzs 600 99r.
za 200-300zł kupisz stelaz pod kufer centralny a moze nawet pod te boczne. za 100-250zł kupisz całkiem dobrej jakosci kufer (awina czy k-max). wydatek wyjdze ci podobny z ta przewaga kufra ze jest zamykany na kluczyk:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-12 22:43:37 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-10-06 13:00:05
Posty: 84
Lokalizacja: Rymanów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF600R 1997r
kris 1990
hmmm... tak, jeśli musiałbym kupić stelaż pod sakwy i sakwy to wolałbym kupić jednak kufer bo wiadomo, lepsza opcja... ale wydaje mi się, lecz nie jestem pewien, że do zamocowania tych sakw nie potrzeba stelaży..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-13 03:40:36 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-12-06 08:07:18
Posty: 192
Lokalizacja: krakow
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf 600r tcat
po 1 jezeli sakwy to stelaz bardzo sie przyda nie poobdzierasz boczków (z wlasnego doswiadczenia wole kufry)
po 2 do kota nie ma bocznych stelazy
po 3 jak awina i tym podobne kufry (moja osobista opinia) to odczekaj i kup givi albo kaape a cos o okufrowaniu kota wiem :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-13 18:58:01 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-05 15:51:48
Posty: 521
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 01
Do mocowania sakw na moto nie potrzeba żadnych stelaży (przynajmniej nie do sakw oxforda).
Wystarczają paski, rzepy te co są w sakwach + ewentualnie jakieś elastyczne linki z haczykami.

Jak ktoś jest tak czuły na obtarcia "swoich" boczków to przykleja się na nie folię samoprzylepną przezroczystą na czas podróży.

Wiadomo kufer duuuużo lepsza sprawa ale stelaż+płyta+kufer to wydatek rzędu najbiedniej 500zł.

Lecz sakwy boczne to praktycznie brak mobilności poza motocyklem. OGROMNY minus sakw. A masz tankbaga z opcją plecaka? To tez jakaś alternatywa do podróżowania małego :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-13 20:36:20 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-10-06 13:00:05
Posty: 84
Lokalizacja: Rymanów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF600R 1997r
michal.mtak tak :) tankbaga mam :)
podróżowanie solo to bajka, torbe turystyczną na tył siatką przypnę i git... ale w dwie osoby to majątkiem byłoby mieć kufer :) i sakwy jeszcze :)


na allegro jest komplet (kufer Kappa, stelaż + płyta) nowe... za 899zł...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-13 23:24:54 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-12-08 14:25:02
Posty: 2
Ja mam sakwy motodetail i torbe centralna cos w postaci tangbak ale przypinana na miejscu pasazera. Woze ja na samych paskach ale na przyszly rok wymyslilem sobie palaki w postaci rurek ktore beda nakladane na tylne sropki pasazera zeby trzymaly sakwy w dolnej czesci. Nie beda sie doginaly doly w strone kola. Taki mam pomysl jak skoncze to dodam foty. Podrozuje sam !


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-13 23:54:51 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-12-06 08:07:18
Posty: 192
Lokalizacja: krakow
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf 600r tcat
jak by nie bylo ja przerobilem kilka rodzai sakw i powiedzialem stanowcze nie (wyjatkiem jest juz ostatecznosc) co do ceny sa rozne warianty ja uzywam w tcacie givi (3x) wytrzymuja duzo, nawet "oparcie" motocykla zaladowanego o dystrybutor nie zrobilo na nich wrazenia

PS jezeli sprzedam kota na wiosne to bede mial na sprzedarz stelaze i kufry


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-16 11:56:36 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
co do stelaży to zawsze możecie zagadać do "bartekkeks". ja mam stelaż od niego i spoko wystarcza, dorobił mi do niego stelaże pod sakwy i też zero probelmu z przycieraniem o koło (miałem taki problem). teraz piękna dostanie stelaż + płytę do swojego, kufry mam dwa, to z sakw będę mógł zrezygnować. z mobilnością takiego problemu nie ma, trzeba tylko zostawiać moto na parkingach strzeżonych. ale kufer wygodniejszy, bo nie trzeba myśleć o zakładaniu kondonów na sakwy jak tylko się na deszcz zbiera...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-16 16:13:05 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-05 15:51:48
Posty: 521
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 01
misiakw napisał(a):
z mobilnością takiego problemu nie ma, trzeba tylko zostawiać moto na parkingach strzeżonych.

i tu trochę mam inne zdanie co do mobilności z sakwami. Motocykl ma tą zaletę, że parkujesz praktycznie gdzie chcesz a tak to musisz szukać parkingów strzeżonych, które nie wszędzie są, np. obiadek w trasie i jakaś knajpa przy drodze
Maciek94, albo naszykuj się na wydatek min.500zł za używany zestaw stelaż+płyta+kufer i poluj na forach, na serwisach aukcyjnych (bo zdarzają się takie - rzadko bo rzadko ale są) albo pisz do ludzi z forum, którzy sami robią stelaże i poluj na używany duży kufer albo kupuj sakwy za 200zł bezpośrednio przed sezonem. A zimę przeznacz na polowania :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-16 16:46:48 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Taka uwaga: należy tu pamiętać, że jeżeli montujemy jakieś bagaże / sakwy bez homologacji (a własnej roboty stelaż tutaj podpada) to w świetle prawa nie możemy przekraczać 120 km/h.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-16 20:59:08 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
michal.m napisał(a):
i tu trochę mam inne zdanie co do mobilności z sakwami. Motocykl ma tą zaletę, że parkujesz praktycznie gdzie chcesz a tak to musisz szukać parkingów strzeżonych

to prawda. tylko że na co dzień nie jeżdże z sakwami, i podczas wypadów dla mnie nie jest problemem przejechać się i znaleźć parking. no ale to oczywiście kwestia zależna od człowieka. ja uznałem że na tyle okazyjnie jeżdżę z kufrem i sakwami (tu kolejny myk, mam centralny, więc sakwy wchodzą w grę tyko gdy w nim zabraknie miejsca) że nie ma sensu wydawać kasę na mocowania + trzeci kufer. no i plusem jest to że jak coś pójdzie nie tak, to sakwę można zaszyć, a popękany kufer czasem powoduje że trzeba zbierać gacie z alpejskiego winkla i wracać z włoch do polski oklejonym przez power tape (przypadek kumpla, co na piachu w włoszech się wyłożył w wakacje)

Nav, a tu mnie zaciekawiłeś, w jakim kodeksie, jaki art. o tym mówi, bo kompletnie nie zdawałem sobie z tego sprawy... własnie dziś kurier przyniósł zestaw stelaż + płytę (oba od GIVI) kupione dziewczynie pod choinkę, z ciekawości przetrzepałem papierki dodawane do niego, nic o homologacji nie ma, na żadnym elemencie stelaża nie ma też wytłoczonego żadnego info na temat jakiejś homologacji, a co jak co GIVI na pewno zadbało by o to żeby mieć wszystkie papiery na nasz rynek... dziwne :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-16 22:45:49 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Zazwyczaj jest naklejka na dnie kufra.

Dlatego kwestia stelaża mnie trochę zastanawia, ale na logikę powinno być tak, że jak nie ma homologacji = ograniczenia.

I tu mam mały problem, bo nie mogę znaleźć artykułu mówiącego o tym. Wiem o tym, stąd że pogadałem sobie kiedyś dłuższą chwilę ze sprzedawcą w salonie kawasaki, zeszło na kufry i po co im homologacja. I takie coś się dowiedziałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-17 11:17:52 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Więc ja na dnie kufra też nic nie mam. Kufer to też GIVI ale jakiś starszy, troszkę sfatygowany, dostałem go do poprzedniego moto. no nic, czekam w takim razie na konkrety, bo okazuje się że to jest kolejny przepis który na drogach łamię. ps: mod mógłby dyskuzję z tamtego tematu połączyć z tym żeby syfu nie robić... może kolejni piszący o kufrach bęa odpiswali w tym temacie żeby czysto było

http://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=3&t=14963&p=177146#p177146


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-19 17:36:54 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 671
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
Nav Ty to chyba człowieku z policji jesteś napraawde... az mi sie nie chce rozpisywać o tych homologacjach.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org