Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-10-22 22:12:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Ja odkręciłem przewód wziąłem zacisk na stół - kompresor w otwór po przewodzie, do zacisku wielki klucz żeby przyblokować tłoczki i jazda :) Strzelały aż miło. Później szczoteczka do zębów, płyn hamulcowy i jazda. To co nie zeszło to polerką, delikatnym filcem do czystego. Dość trudno było wepchnąć te tłoczki przez uszczelki ale jakoś poszło.
Operacja dość czasochłonna ale warta poświęcenia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-22 22:12:49 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-10-27 12:15:45 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-24 21:02:32
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 SA
Mnie też czeka czyszczenie zacisków bo tył trochę trzyma i jakoś tak słabo hamuje... Przód hamuje, ale też trochę trzyma. W dodatku tylnego zacisku zeszła farba i trzeba będzie go odnowić :P Tutaj moje pytanie: jakiej farby użyć? Coś słyszałem, że do zacisków stosuje się specjalną farbę, która jest odporna na płyn czy coś... I jeszcze jedno: jakim kolorem malować? Myślałem nad złotym, ale nie wiem czy będzie pasować kolorystycznie do czarnego ;P Macie może jakieś zdjęcia zacisków w innym kolorze niż oryginalny?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-27 12:34:31 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
SztandeR
ja mam srebrne...malowałem sam, zwykłą bazą zmieszaną z utwardzaczem. Jest oki, nic nie schodzi...oczywiście jeśli chcesz mieć non stop czyste i piękne to raz na jakiś czas trzeba odmalować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-01 13:40:17 
Ja dziś zdjąłem klocki bo koło robi pół obrotu tylko jak podniosę i zakręcę mocniej.
Bez klocków kręci się bez końca, więc tu nie ma tematu łożyska itp.

Niestety tarcze są krzywe obie. Niby nie duzo na oko ale jednak efekt jest odczuwalny podczas hamowania.
Jakby hamulec w ciągu 1 obrotu koła dwa razy przyhamował mocniej i wrócił do swojej nazwijmy nominalnej siły hamowania - w efekcie nieprzyjemne szarpanie - no chyba, że nacisnę hamulec mocno to wtedy tak już tego nie czuć.

Co do zacisków ... IMO nie muszę jednak nic robić z nimi (czyszczenie) ponieważ byłem w stanie wszystkie 4 tłoczki wsunąć do środka śrubokrętem nie zapierając się o nic tylko przy użyciu siły. Gdyby były zapieczone itp. to zapewne bym ich tak łatwo nie ruszył. Dobrze mówię?? Nie chcę się bawić z zaciskami skoro to właśnie wygląda, że problem jest w tarczach - sprawdzałem je przy zdjętych klockach i jak koło się kręciło to patrzyłem od przodu i widać jak lekko by szła góra-dół i lewo-prawo (powiedzmy po 1 może 2 takich punktach w obu kierunkach).


Góra
  
 
PostNapisane: 2014-04-12 19:39:47 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-07-21 12:01:25
Posty: 25
Lokalizacja: Wabrzezno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF600R
Witam, ja właśnie walczę z zaciskami bo okazało sie, ze tylko jeden z czterech w miarę swobodnie pracuje a reszty to prawie nie mozna ruszyć. Pompowalem hamulcem no stosując metodę kilkukrtonego wsuwania i wysuwania no i jeden wypadł. Ogólnie to chce wyciągnąć wszystkie, ale to chyba najlepiej na stole bez płynu w środku? Jesli bedą wyciąganie powietrzem, to sie zastanawiam jak zablokować otwory po tych tloczkach co wyszły, bo wiadomo ze naraz wszystkie nie wyskocza. Po wyczysczeniu tloczkow smarowac je? Bo szlyszalem rożne opinie. Sądzicie, ze jak uszczelki sa ok i wszystko ładnie wyczyszczone to tloczki wcisna sie palcami? Potem to zamontować klocki, założyć na tarcze i dopiero zając sie odpowietrzaniem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-12 21:39:01 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Jak wszystko będzie ok (czyste i ładne tłoczki, dobre uszczelki), to smarujesz tłoczek smarem silikonowym i bez problemu wsuniesz go na miejsce. Jeśli nie- coś jest nie tak ;)

Co do wyjmowania, szczególnie jeśli tłoczki stoją, to najlepiej wymyślić coś do blokowania pojedynczych tłoczków (albo parami, tych naprzeciw siebie- ale lepiej pojedynczo), po czym wyjmować jeden- serwis, smarowanie, montaż- kolejny. To taka opcja żeby poszło w miare sprawnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-12 23:01:14 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-09-05 20:08:54
Posty: 13
Lokalizacja: Drozdowo
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 880130896
Obecne moto: Yamaha FZS1000
Miedzy tłoczki wkładam płaski klucz 19 w to miejsce wycięte na tarcze i śmiało można dmuchać ciśnieniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-13 20:07:34 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-07-21 12:01:25
Posty: 25
Lokalizacja: Wabrzezno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF600R
Dzięki za podpowiedzi. Powietrze pod cisnieniem załatwiło temat szybko i w miarę łatwo. Wszystkie tloczki wyczysczone i nasmarowane. Weszły palcami. Zamontowane na moto wraz z nowym płynem (tutaj tymczasowo samochodowy K2 Dot 5.1 - myślicie, że może być czy trzeba zmienić na motocykolowy (sugerowany jest DOT3). Klocki zamontowane EBC FA252HH zlote. Układ odpowietrzony (tak mi się wydaje, bo robiłem to pierwszy raz - z odpowietrznika na lewym zacisku i prawym wypychany podczas nagniatania klamki wystrzelał sam płyn, więc chyba ok?) Klamka w miarę twarda ale do połowy można mocniej ją dognieść (przedtem chyba było podobnie). No i rudnda próbna, gdzie trochę się posmuciłem - sądziłem, że po tak ładnym wyczyszczeniu zacisków i wymianę na w miarę dobre klocki będzie "żyleta" ale jakiegoś super wrażenia nie mam, może jak samo jak przed wymianą. Przejechałem z kilometr i wykonałem kilka ostrych hamowań, więc wydaje mi się że chyba te klocki muszą sie bardziej rozgrzać? I jeszcze jako bonus to pośmiania: nie wiedziałem, że na tył jest inny zbiorniczek do płynu hamulcowego (teraz już wiem ) i chciałem odpowietrzać tył, no i śrubka od odpowietrzania się zerwała ;-) - sądzicie, że jeśli będzie taka potrzeba to jakoś będzie można to rozwiercic? Na zacisku tylnego koła są dwa odpowietrzniki, dlaczego?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-13 23:30:02 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Płyny DOT 3,4 i 5.1 są zamienne (im wyższy numer tym lepsza odporność temperaturowa). Na dobrą sprawę nie ma konieczności wymiany tego co masz na "motocyklowy".
Co do odpowietrzenia- jak możesz do połowy wcisnąć klamkę to nie jest dobrze jeszcze. Jeśli z odpowietrzników nie leci już wcale powietrze, to spróbuj jeszcze odpowietrzyć pompę (analogicznie- podpompowujesz, trzymając klamkę wciśniętą odkręcasz lekko śrubę mocująca przewody do pompy, dokręcasz, puszczasz klamkę), powinno pomóc. Klamka powinna być dosyć twarda już na początku skoku.
Siła hamowania- patrz punkt poprzedni, to jedno. Poza tym sinter-metalowe (jak te EBC HH) klocki wymagają rozgrzania i na zimno są dosyć tępe- więc cudów w normalnej jeździe nie ma co oczekiwać. Dopiero na torze po kilku hamowaniach pokazują na co je stać, a stać na dużo- potrafią działać jak kotwice, wiem bo sam takie mam ;)

Odpowietrznik lepiej by było wykręcić, bo na dole jest stożek na którym się on uszczelnia- jak go uszkodzisz wiercąc, to po ptakach. A są dwa odpowietrzniki bo zacisk jest dwuczęściowy- że niby dwoma łatwiej jest go odpowietrzyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-16 23:21:04 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-07-21 12:01:25
Posty: 25
Lokalizacja: Wabrzezno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF600R
Odpowietrzylem pompę, ale odrazu nie było widać aby powietrze tam bylo. Klamka niby twarda i hamulce gdy sa ciepłe to faktycznie lepiej, ale cały czas cos mi nie pasuje ( chyba juz mam nakretki, ze cos nie tak). Prawidłowo mniej wiecej na ile mm powinna sie wcisnąć aby było wszystko prawidłowo?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-08 20:13:43 
A jak sie odpowietrza pompe? Ja dzis wyjalem z obu zaciskow po jednym tloczku i wlozylem z powrotem. Odpowietrzalem dluugo az klamka sie bedzie robila w twarda ale teraz dociagam ja mimo oporu do konca ale wtedy mialem wrazenie przed grzebaniem, ze byla duzo twardsza, ze nie dociagalem jej do kiery.

Musze szmatka z rozpuszczalnikiem jeszcze umyc tarcze po odpowietrzaniu.
W jednym zacisku ten jeden tloczek byl ZA SUCHY bo nie chcial wyjsc. Po wyjeciu okazal sie czysty bez rys. Wyczyscilem, przesmarowalem sylikonem do hebli i wlozylem. I przez niego moim zdaniem lekko mi bije prawa tarcza bo 3 bez problemu sie wysuwaly, a ten nie chcial wyjsc.

Co do pompy ... tam nie ma odpowietrznika przy niej. Ta membrana gumowa co jest w srodku ma byc zalana plynem hamulcowym? Pytam, bo jak sciagalem pokrywe zbiornika to ona byla cala zalana plynem, ja teraz jak wlewalem plyn, to zdjalem ja zalalem i wlozylem. Moze przez to slabszy hebel? Zrobilem tak, bo pomyslalem, ze ma jakies podcisnienie robic sle to pewnie bledne myslenie, co?


Góra
  
 
PostNapisane: 2014-05-08 22:26:42 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-11-20 22:30:54
Posty: 304
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 507754004
Obecne moto: FZS 600 2000r
membranka ma być sucha...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-08 22:56:04 
czyli wlewam dot, i wkladam membranke, ktora nie ma byc wypelniona plynem?
przed demontazem byla cala zalana.


Góra
  
 
PostNapisane: 2014-05-09 14:18:00 
a, czy odpowietrzanie mozna robic przy zdjetym dekielku od zbiorniczka z plynem?


Góra
  
 
PostNapisane: 2014-05-09 17:48:48 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Zalewasz płyn, odpowietrzasz koniecznie przy otwartym zbiorniczku dolewając na bieżąco płynu, a później (na koniec) zakładasz tą 'membrankę' i zamykasz zbiorniczek.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org