Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-06-20 01:21:08 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-11-25 00:04:52
Posty: 53
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 GT
Siema. Panowie mam pytanie do uzytkownikow fz1s. Otoz moj trojkatny plastik miedzy szyba a zegarami strasznie wibruje i wpada w rezonans podczas jazdy co jest bardzo irytujace. Spotkal sie ktos z czyms takim i jak to rozwiazac. Probowalem podklejac go tasma ale bieda dalej wpada w rezonans qrr. Z gory dzieki za rady


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-20 01:21:08 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-06-20 11:24:44 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
ja mam u siebie to samo i jest to bardzo irytujące też to podklejałem bawiłem się z tym na wszystkie sposoby
minus jest taki że to nie jest w ogóle przykręcone tylko dociskane innymi elementami
jutro odbieram motocykl od mechanika i powiedziałem mu że nie zapłacę za naprawę jak mi tego nie wyeliminuję :D zobaczymy może uda mu się coś zdziałać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-23 13:12:08 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-03-24 11:29:40
Posty: 67
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ef Zjet Adin
Jedni podkładają gąbki, inni lepią na silikon, popatrz tutaj:

http://www.998cc.org/forum/gen-ii-how-t ... iring.html
http://www.998cc.org/forum/gen-ii-tech/ ... y-fix.html

U mnie też coś rezonuje, ale na pewno nie ten trójkąt i dopiero gdzieś przy 5 tys. obr. Nie mogę nic namierzyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-23 13:59:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
u pięknej w er6n boczki trzeszczały, to zastosowałem filcowe podkładki jak pod meble z dziurką w środku pomiędzy plastik a ramę moto, jak podkładka pod śrubę. jak tam jest na wcisk to też można mniejsze takie filce wkleić, powinno zniwelować tłuczenie plastików o siebie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-23 15:11:58 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
mic ten trójkącik dokładnie przy 5k obrotów zaczyna się odzywać
ogólnie mechanik zrobił dokładnie to co w pierwszym twoim linku podkleił na boczki taśmę dwustronną i jest prawie git
bo mam wrażenie że zbliżając się do 5k fz1 musi trzeszczeć i jak nie tu to słyszę gdzieś indziej hałas ale dużo mniejszy niż ten trójkącik


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-23 19:11:41 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-11-25 00:04:52
Posty: 53
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 GT
Wyciagnalem dzis ten trojkacik ale dalej cos wpada rezonans i w dodatku po odpaleniu sprzeta przez chwile slychac metalizczny halas qrrrr. Sprobuje z silikonem jak w tym linku zobaczyny czy cos pomoze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-30 20:48:17 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-03-19 22:56:26
Posty: 12
Lokalizacja: Łęczyca
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506607021
Obecne moto: Yamaha Fz1 Fazer
Z tego co mi się wydaje to takie wibracje i rezonans to choroba tego modelu, w wielu miejscach czytałem już że tak się dzieje w przedziale 5-7 tyś obrotów. U mnie np przechodzi to przez cały motocykl począwszy od owiewki aż po sam ogon, denerwujące to trochę ale chyba już się przyzwyczaiłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-30 21:40:37 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Wg mnie cienki filc powinien sprawę załatwić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-10-15 13:42:51 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-01-12 13:43:35
Posty: 27
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 Fazer 2007
Ja również mam taki problem. Rozmawiałem też z chłopakami z Wilcza Garage z Krakowa i mówią, że to standard w FZ1 Fazer. Nawet jak jeździli nówką to coś takiego występowało. Może ogarnę temat na wiosnę. Jak miałem XJ 600 to udało mi się wyeliminować trzeszczące plastiki przy 4000 obr/min.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-10-20 17:55:12 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-12-26 01:08:50
Posty: 100
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS1000
Mój fzs maił kiedyś jakąś drobną przygodę prawą stroną i trochę poodginane są uchwyty do plastików czachy i wypełnienia. Ostatnio jak zmieniałem żarówki złożyłem wypełnienia i prawa strona piszczała niemiłosiernie. Podoginałem, podłożyłem podkładki i przestało. Ale sądzę że z biegiem czasu znów się pojawi. 3 tys z kawałkiem się zaczyna i powyżej 4 z kawałkiem przestaje. W związku z powyższym szybko przechodziłem te obroty ;). Z podkładkami gumowymi, silikonowymi czy gumowo metalowymi (od farmerów) lub filcowymi nie próbowałem ale to jakiś pomysł na przyszłość :). Dam znać jak coś się zmieni. Kiedyś jak szukałem fzs 1000 to oglądałem takiego bez wypełnień. Właściciel pokazał mi leżące na półce prawie nówki i powiedział że jak kupię takiego co nie skrzeczy to tylko czekać jak zacznie ;).
Mój skrzeczał ale walczę z tym :)
Pozdrawiam...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-02-04 19:20:36 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Ja takie sprawy traktuję kawałkiem izolacji w miejscu styku - zawsze pomaga.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-12-28 23:56:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-01-12 13:43:35
Posty: 27
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 Fazer 2007
Problem udało mi się rozwiązać. Nic nie trzeszczy, a zazwyczaj trzeszczało około 5000 obr/min. Przyczyną był ten trójkącik, o którym wyżej pisaliśmy. Do wyciszenia użyłem filcu samoprzylepnego. Testowałem to rozwiązanie na dystansie 5000 km (w tym w dziurawej Rumunii) i działa.

1. Najpierw zdejmujemy czachę.

2. Zdejmujemy trójkącik, który jest mocowany do czachy m.in. przez zgrzew na końcu rurki będącej częścią tego trójkącika - mniej więcej w centralnej jego części. Zgrzew ten należy zeszlifować, albo rozwiercić np. przy użyciu miniszlifierki. Mnie się ta zgrzana rurka ułamała i musiałem kombinować. Jak mamy ten zgrzew rozwiercony to oddzielamy trójkącik od czachy.

3. Odtworzenie rurki:
Jeśli złamałeś tą plastikową rurkę tak jak ja, to potrzebujesz: rurkę termokurczliwą, taśmę i wkręt do drewna lub plastiku. Rurkę termokurczliwą zgrzewamy na końcu, a jej nie zgrzany koniec rozcinamy na dwie części, tak aby otrzymać coś na kształt nr 1 na poniższym zdjęciu. Następnie przyklejamy to przy użyciu taśmy (nr 4) do trójkącika i otrzymujemy rurkę (nr 5) w miejscu starej rurki. Z rurki termokurczliwej robimy tulejkę (nr 2) i przykręcamy wkrętem (nr 3).
[ img ]
Po złożeniu wygląda to tak:
[ img ]
Po zamontowaniu rurka (nr 1) wchodzi w otwór czachy. Tulejka (nr 2) służy jako dystans do dociśnięcia przez wkręt nr 3.

4. Oklej filcem samoprzylepnym o grubości 2mm miejsca:
[ img ]
Oklej filcem o grubości około 1mm miejsca plus jeszcze jeden wypustek niewidoczny na zdjęciu (są 3):
[ img ]

5. Mocujemy trójkącik z filcem do czachy poprzez wkręt wkręcany w oryginalną rurkę lub tą dorobioną przez nas.

Uwagi:
- rurkę termokurczliwą i wkręt najlepiej zastosować czarne, już pod zmontowaniu jak ktoś się schyli to widać to nowe połączenie,
- nie trzeba kupować filcu 1mm, wystarczy od tego 2mm odciąć połowę nożyczkami,
- rurkę termokurczliwą nr 1 najlepiej kurczyć na wkręcie nr 3, po ostygnięciu rurka twardnieje i utworzy nam coś na kształt gwintu,


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org