Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-12-08 21:11:48 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Krótkie pytanko, a może nawet dwa:
1)Jaki jest prawidłowy luz łańcucha napędowego?
2)Ma ktoś sposób na regulację tylnego koła w osi??? a jak tak to jaki???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-08 21:11:48 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-12-08 22:25:09 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-06-28 23:23:43
Posty: 127
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fz1n
w fz1n luz powinien wynosić w granicach 25-35mm a więc w fzs będzie podobnie. jak dasz 5mm w jedną lub w drugą stronę to nic się złego nie stanie.
o co chodzi z tą regulacją tylnego koła w osi??? nie kumam ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-09 09:22:32 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 210
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
W serwisówce kilofazera napisali że prawidłowy luz to 40 - 50 mm. ja tak mam ustawiony i jest OK bo łańcuch ani nie zwisa ani nie widać że jest naprężony przy obciążeniu z pasażerem, jeśli chodzi o ustawienie tylnego koła w osi pojazdu, to po to są te kreski przy napinaczach po obu stronach żeby według nich koło ustawiać :) Ma być tyle samo kresek tak po prawej jak i lewej stronie przy krawędzi tych kostek napinacza, jak moto nie jest ''krzywe'' na ramie to musi jechać prosto :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-09 09:30:15 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
ad2) Do tej pory ustawiałem to w ten sposób, że stawiałem motocykl na centralce i kładłem z dwóch stron dwa kątowniki tak żeby dotykały tylnej opony. Następnie mierzyłem odległość tych kątowników od przedniej opony i tak kręcę prawą śruba do regulacji, żeby było równo. Można też stosować drewnianą listwę, ale wtedy polecam stosować jedną i kłaść w lustrzanym odbiciu, bo trudno trafić na idealnie prostą. Ogólnie trochę zabawy z tym jest.
Znalazłem kiedyś też coś takiego, ale nie było czasu żeby przetestować samemu: http://www.realclassic.co.uk/techfiles/ ... nment.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-09 09:34:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Ja mam miernik laserowy przykładany do zębatki, 190zł i tyle lat spokoju, nigdy nie zawiódł. A cała reszta metod jest dość nieskuteczna/niedokładna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-09 09:52:09 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Wojt@s, jak taki miernik wygląda? Na jakiej zasadzie to działa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-09 22:35:14 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-06-28 23:23:43
Posty: 127
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fz1n
dajcie spokój panowie!!! miernik, listwy i inne pierdoły do regulacji łańcucha i koła??? lepiej weźcie Wasze moto na lawetę i jazda na autoryzowany serwis :lol: :lol: :lol:
to jak przyjdzie do wymiany świec to co??? armagedon!!! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-09 23:05:17 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
nico_rk napisał(a):
dajcie spokój panowie!!! miernik, listwy i inne pierdoły do regulacji łańcucha i koła??? lepiej weźcie Wasze moto na lawetę i jazda na autoryzowany serwis :lol: :lol: :lol:
to jak przyjdzie do wymiany świec to co??? armagedon!!! :)


Napęd u mnie w Hayce zrobił 30 tys km, jak myślisz skąd to się bierze ?? z idealnego ustawienia osi.

Sasza7 masz w linku: profi laser cat
http://allegro.pl/urzadzenie-do-ustawia ... 58245.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-10 09:07:56 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
Wojt@s napisał(a):
jak myślisz skąd to się bierze ?? z idealnego ustawienia osi.



A nie przypadkiem z dbania o ogniwa, czyszczenia i prawidłowego smarowania? :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-10 09:22:06 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 210
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
nico_rk napisał(a):
Napęd u mnie w Hayce zrobił 30 tys km, jak myślisz skąd to się bierze ?? z idealnego ustawienia osi.


Prawidłowe ustawienie koła ma nie tyle wpływ na zużycie napędu co na tor jazdy i zachowanie motocykla podczas jazdy, jeśli rama i lagi są proste to skala na wahaczu spokojnie wystarczy do prawidłowego ustawienia koła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-10 10:52:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Toperz napisał(a):
Wojt@s napisał(a):
jak myślisz skąd to się bierze ?? z idealnego ustawienia osi.



A nie przypadkiem z dbania o ogniwa, czyszczenia i prawidłowego smarowania? :twisted:


Pucen, glancen to logiczne, bez tego nie pojedziesz :lol:

Cytuj:
Prawidłowe ustawienie koła ma nie tyle wpływ na zużycie napędu co na tor jazdy i zachowanie motocykla podczas jazdy, jeśli rama i lagi są proste to skala na wahaczu spokojnie wystarczy do prawidłowego ustawienia koła.


Prawidłowe ustawienie ma kolosalny wpływ, może w mniejszych pojemnościach tego nie widać ale w maszynach 150KM wzwyż już tak.
Tor jazdy jest rzeczą oczywistą, jak moto proste . Skala na wahaczu hmmm rzecz umowna, w większości się sprawdza, w większości. :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-10 11:19:59 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-06-18 19:10:10
Posty: 73
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1 RN09
Boze, serio ? A nie potraficie sobie zsunac napinacz do 0ra i na podstawie obrotów sruby ustawic ? To o wiele prostrze niz gapienie sie na podzialki i o wiele dokladniejsze...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-10 19:21:16 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Ale rozwinęła się dyskusja :shock:

hmm... 40-50mm to sporo, ale jak fabryka tak podaje to niech im będzie :wink:
chyba tyle mam i wydawało mi się że jest jakiś luźny,
ale za to śrubki napinacza i kontra były luźne.
a moto odebrane z serwisu (autoryzowanego :roll: )

praca łańcucha (dokładnie) w osi ma duży wpływ na trwałość całego napędu.
Ten laserowy miernik wydaje się bardzo rozsądny.

-- 2014-12-10 19:38:54 --

sasza7 napisał(a):
Wojt@s, jak taki miernik wygląda? Na jakiej zasadzie to działa?



Przykładasz laser do zębatki (tylnej :wink: )i ustawiasz koło aby wiązka lasera pokrywała się z łańcuchem.
Proste,wygodne.... tylko trzeba to kupić :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-11 21:56:26 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-06-28 23:23:43
Posty: 127
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fz1n
jak ktoś ma krzywo tylne zęby do przedniej zębatki to łańcuch+zęby szybciej się przecierają nie mówiąc już o tylnej gumie ale jak luz będzie 10mm większy lub mniejszy to nie wierzę, że nagle napęd będzie do wymiany po paru km... bzdury! a jak ktoś nie dba o napęd i np. śmiga po deszczu i zapomina go później doprowadzić do pierwotnego wzoru to napęd nawet po 15 tyś km pójdzie na złom.
jak dbasz tak masz ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-12 10:18:06 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
To chyba dbam i to bardzo bo mój ma 30k km


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org