Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-04-04 21:42:15 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-02-10 16:36:21
Posty: 99
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nokia
Obecne moto: fz1 1000
szukalem ale nie znalazlem jak wymienic plyn chlodniczy w fz1s litr.. moze mi ktos rozpisac co i jak?niby prosta czynnosc no ale..w samochodach robilem juz to nie raz ale lepiej sie zapytac...po wymianie trzeba w jakis sposob uklad odpowietrzyc?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-04 21:42:15 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2015-04-04 23:56:53 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-06-28 23:23:43
Posty: 127
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fz1n
ja mam fz1n ale to ta sama zabawa :)
napisze Ci tak jak ja robię (robiłem wymianę x razy w x moto) a co Ty zrobisz i jak to już zależy od Ciebie.
odkręć korek u góry od chłodnicy potem wypnij wąż od chłodnicy na dole (szybki spust) (możesz spuszczać przez pompę na dole-patrz gdzie idzie wąż (śrubka)-trochę wolniej) wtedy raz-dwa i wszystko zleci. ze zbiorniczka wyrównawczego który jest pod siedzeniem (u mnie prawa strona moto) wyciągnij płyn strzykawką+wężyk (bo zawsze coś zostanie jeżeli chcesz mieć prawie cały wymieniony płyn). płynu już nie będzie (pół roboty tej brudnej za Tobą). jeżeli układ masz już skręcony to można działać dalej...
teraz-wlej nowy płyn poprzez korek od chłodnicy do pełna ile wlezie i zalej zbiorniczek gdzieś do połowy (min-max na zbiorniczku wyrównawczym). odpal moto i niech troszkę pochodzi (obserwuj czy nie ma nigdzie wycieków) jak już temp. opadnie sprawdź poziom płynu w zbiorniczku a następnie w chłodnicy odkręcając korek (jeżeli płyn będzie jeszcze na tyle gorący to Ci go troszkę wywali jak odkręcisz korek-ciśnienie). jeżeli będzie brakowało to uzupełnij w chłodnicy i w zbiorniczku. możesz znowu odpalić moto (niech pochodzi do startu wentylatora) i skontroluj ponownie stan płynu (oczywiście jak będzie zimny). układ powinien sam się odpowietrzyć podczas pracy silnika.
to chyba wszystko...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-05 00:07:39 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Ja dodam od siebie, że moi koledzy w tym ja przepłukujemy cały układ wodą destylowaną w celu dokładnego wypłukania nieczystości. Ma to oczywiście miejsce zanim wleje się ostatecznie płyn chłodniczy. U mnie na przykład stary płyn był w fatalnym stanie i trzeba było płukać parę razy. Jeżeli zużyty płyn nie jest najgorszy to można to sobie odpuścić ale jeżeli są ku temu wskazania to warto to zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-05 09:54:45 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-02-10 16:36:21
Posty: 99
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nokia
Obecne moto: fz1 1000
dzieki za podpowiedzi skorzystam i jak zrobie to opisze jak poszlo jeszcze raz dzieki i ciesze sie ze sa ludzie ktorzy pomoga bezinteresownie !!!strzaleczka

-- 2015-04-05 10:15:34 --

a jezeli chodzi o plyn to preston koncentrat moze byc?dokladnie chodzi mi o wyzsza temp wrzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-05 13:58:31 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-06-18 19:10:10
Posty: 73
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1 RN09
Moze byc. Spuscic plyN najlatwiej jest odkrecajac srube spustowa, ktora jest przy pompie wody.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-05 18:35:29 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-06-28 23:23:43
Posty: 127
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fz1n
na rynku jest tyle płynów, że każdy będzie dobry nawet ten z marketu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-05 22:59:54 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
nico_rk napisał(a):
każdy będzie dobry nawet ten z marketu
no, nie do końca może powiedziałbym że każdy. To zależy też od motocykla co powinno się do niego lać. Jednym z ważniejszych kryteriów płynu do motocykla jest jego temperatura wrzenia, która jest im wyższa tym lepiej. Dlatego nie warto lać byle czego ;) Prestone leją i jest OK, ja leję Dynagel 2000 i też jest dobry ale akurat do takiego moto jak FZ6.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-06 11:52:13 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-02-10 16:36:21
Posty: 99
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nokia
Obecne moto: fz1 1000
wczoraj troszke poszperalem po necie i zgodze sie z "blue7" dlatego tez chce do swojego szerszenia fz1s litra zastosowac plyn firmy prestone ale koncentrat... bo wlasnie zalezy mi zeby byla wieksza temp.wrzenia...ale ilu ludzi tyle oponi na ten temat i nie bedziemy sie klocic na ten temat o gustach sie nie dyskutuje hehe :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-06 12:30:25 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-06-18 19:10:10
Posty: 73
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1 RN09
Ja zalalem volkswagenowski koncentrat


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-06 12:43:45 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-02-10 16:36:21
Posty: 99
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nokia
Obecne moto: fz1 1000
febi tez moze byc ale raczej jestem zdania ze jak jest cos przeznaczone to motocykli to to stosowac...mozna ale nie trzeba oczywiscie!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-06 15:39:19 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-06-18 19:10:10
Posty: 73
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1 RN09
Chlodnica to chlodnica, plyn bezkrzemianowy jest ten volkswagenowski, rzeklbym ze lepszy od prestona


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-06 20:23:46 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-06-28 23:23:43
Posty: 127
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fz1n
jak ktoś śmiga w rajdach typu 'dakar', na torze lub pałuje cały czas swoje moto to może wlać jakiś lepszy czy najlepszy za 150zł za litr płynu ale jak latanie jest zwyczajne wkoło komina czy nawet na koniec Polski to jak wleje się ten z marketu to nie gadajcie, że coś się stanie. takie gadanie, że droższy=lepszy to silnik będzie inaczej kręcił??? wlałem taki płyn z marketu (czyt. kerfur) i latam aż... i co? nie będzie chłodzenia??? płyn wyparuje??? silnik się zagrzeje??? brednie i tyle!!! mam wlany w swojej fz1n i jakoś latam i nie powiem, że 50km/h i tylko do 5tyś obr :) :) :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-06 21:04:35 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-02-10 16:36:21
Posty: 99
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nokia
Obecne moto: fz1 1000
masz racje nawet woda destylowana moze byc ale na zime trzeba uwazac.moze chodzi o fakt ze ktos zalal plyn lepszej marki za duza kase i lepiej sie mu spi i jezdzi...ale to juz indywidualna sprawa wazne ze ludzie pomogli objasnic sposob samej wymiany itd i wazne jest to ze sa ludzie ktorzy pomoga bezinteresownie duze :beer: im sie nalezy!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-06 21:23:05 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-06-28 23:23:43
Posty: 127
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fz1n
jakbym nawet miał wymieniać płyn chłodniczy co drugi sezon na taki z marketu to i tak byłby lepszy świeższy niż ten niby lepszy droższy co 5lat i więcej :) taka prawda! :)
ważne żeby spełniał swoja rolę w lato jak się śmiga i w w zimie jak moto stoi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-07 09:34:26 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 210
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
kasia-rally napisał(a):
nawet woda destylowana moze byc


Woda destylowana będzie ''chłodzić'' ale nie będzie smarować pompy, która się szybko rozszczelnić może :) Właśnie markowe płyny dobrze lać nie tyle ze względu na parametry chłodzenia co na kondycję układu chłodzącego - korozja i takie tam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org