Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 206 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-03-11 11:33:52 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-11-18 19:30:31
Posty: 454
Lokalizacja: PL- opolskie/Klb | CH- raj dla motocyklistów:)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S6
Obecne moto: FZ1 S
Wojt@s napisał(a):
Olej AGIP syntetyk 10W


Dzięki Wojt@s :)


A słyszał ktoś jakieś szczegóły na temat tego oleju ze skrzyni automatycznej. Powiedział mi to dobry mechanik i jestem ciekaw opinii innych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-11 11:33:52 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-05-16 21:59:18 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-20 20:15:33
Posty: 34
Lokalizacja: OK
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: FZ6 S2
Panowie jak się nazywa ten element na dnie lagi( nie goleni), po rozebraniu zawieszenia i odwróceniu (lagi o 180 st.) na dnie jest taki biały teflonowy uszczelniacz ze sprężyna, czy ktoś go demontował lub zna nr części?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-17 11:23:32 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-20 20:15:33
Posty: 34
Lokalizacja: OK
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: FZ6 S2
Czy to będzie element 3 na poniższym rysunku:

https://yamaha-czesci.pl/wyszukiwarka/f ... 950/490897


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-18 00:10:42 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Chodzi o to co zaznaczyłem?:
[ img ]


To jest chyba panewka. I tak, to jest ten element nr 3 za 64,44 zł :p


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-18 08:44:18 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-20 20:15:33
Posty: 34
Lokalizacja: OK
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: FZ6 S2
Dzięki za odpowiedź!
Niestety to nie to element o który mi chodzi, mój jest wewnątrz goleni - patrząc do środka, była tam jeszcze taka małą sprężynka ale odpadła.


Załączniki:
WP_000692.jpg [1.45 MiB]
Pobrane 734 razy
WP_000695.jpg [909.31 KiB]
Pobrane 744 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-18 17:41:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-20 20:15:33
Posty: 34
Lokalizacja: OK
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: FZ6 S2
Z tego co się dowiedziałem element jest niestety nie wymienialny i trzeba całą lagę zastąpić nową :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-18 23:27:05 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-05-02 19:27:47
Posty: 71
Lokalizacja: Radom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 N 2006
Nie będę Cie pouczał o używaniu opcji "edytuj" czy jakoś tak ;))

Co do Twojego problemu, to wrzuć fotkę tego elementu z boku. A jak widać na rysunku w linku do sklepu Yamahy, do lagi można dokupić praktycznie każdą część. Ja bym nie panikował, wrzuć fotki to pomyślimy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-19 00:36:31 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-20 20:15:33
Posty: 34
Lokalizacja: OK
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: FZ6 S2
Dołączam kolejne zdjęcia, na 1 zdjęciu widać ten element wewnątrz lagi (biały) sprężyna obok była w środku tyle że odpadła a olej przypominał gnojówkę, mimo że był wymieniany 4 tyś temu.


Załączniki:
WP_000700.jpg [1.19 MiB]
Pobrane 743 razy
Komentarz: Na zdjęciu widać że otwór przelewowy jest praktycznie zamknięty, tuleja wewnątrz przekręciła się o jakieś 4mm. Tak chyba być nie powinno?
WP_000698.jpg [1.17 MiB]
Pobrane 702 razy


Ostatnio edytowano 2015-05-19 23:27:30 przez zzz, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-19 22:43:21 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-20 20:15:33
Posty: 34
Lokalizacja: OK
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: FZ6 S2
Mam pytanie odnośnie sprężyn, a mianowicie czy uważacie że przy przelocie 40tyś km dobrze było by je zmienić na nowe? Cena 1 sztuki 109zł, dolne 30zł?

pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-19 23:34:16 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-05-02 19:27:47
Posty: 71
Lokalizacja: Radom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 N 2006
Jeśli chodzi o sprężyny, to serwisówka podaje "Spring free length 354 mm (13.94 in), <Limit> : 347 mm (13.66 in)", znaczy po wyjęciu z lagi, kładziesz sprężynę na stole i mierzysz sobie ile ma długości. Nie uklepana, nowa sprężyna będzie miała 354 mm, jeśli ma mniej niż 347 mm, trzeba ją wymienić i po mojemu ewentualnej wymiany należy dokonywać parami, w obu lagach.
Odnośnie fotek
Patrzę i kilku rzeczy nie kumam, może się mylę, ale to co zostało w środku wygląda mi jak część oznaczona jako 4,24 (tłoczysko) https://yamaha-czesci.pl/wyszukiwarka/f ... 950/490897 ono własnie ma takie teflonowe, białe uszczelnienie, tylko to wygląda jak urwane. Powiedz jak rozbierałeś lagę i jak możesz to wrzuć fotki wszystkiego co z niej wyjąłeś. Dziwnie też wygląda ta sprężyna, w S1 w ladze jest na dole sprężyna odbicia (6, 26) na rysunku, ale ta którą widzę na Twoich fotkach, wygląda jak od latarki, strasznie to cienkie.

Mam też pytanko do innych. Którą stroną montowaliście u siebie sprężyny. Serwisówka zaleca ich montaż gęstszymi zwojami do góry " Install the spring with the smaller pitch a facing up", z tego co pamiętam u mnie wcześniej były do dołu? ZZZ pamiętasz jak były u Ciebie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-20 09:15:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-20 20:15:33
Posty: 34
Lokalizacja: OK
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: FZ6 S2
Dzięki za odp. ,więc tak:
-moja sprężyna ma długość 354 [mm]
-to białe teflonowe uszczelnienie o którym piszesz jest na tłoczysku i ten element jest nie naruszony dołączam fotki.
-u mnie sprężyny zamontowane były w obu lagach gęstszymi zwojami w dół.
-Sprężynka ( od latarki jak ją nazwałeś) znajdowała się wewnątrz lagi i była przymocowana do tego białego elementu widocznego wewnątrz, analizując jak miało to działać rozumie że przy maksymalnym ugięciu zawieszenia (dobiciu do końca) element 7,27 zatrzymuję się wewnątrz lagi na wspomnianym teflonie i sprężynce.
- rozbierałem w tradycyjny sposób tzn. poluzowanie górnej i dolnej śruby, wyjęcie lagi z półek, następnie odkręcenie górnego korka( śruby) zlanie oleju wyjęcie wnętrza, demontaż uszczelniecza pyłowego, potem segera i na końcu simeringa. Następnie wykręcenie dolnej śruby i wyjęcie tłoczyska. Rozdzielenie golenia i lagi ( w miejsce szpilki z koła wsadzam pręt staje nogami na nim i energicznym ruchem pociągam za goleń).

Pytanie co do zdjęcia 2 z poprzedniego postu widać że otwory w ladze są przysłonięte, wewnętrzna aluminiowa tuleja lagi przekręciła się i przysłania otwory - tak chyba nie może być?



Dostałem po południu w końcu odpowiedź z firmy TECROL że jest to zawór olejowy i wymieniają/ naprawiają takie rzeczy więc goleń zostanie do nich wysłana.


Załączniki:
WP_000703.jpg [1.32 MiB]
Pobrane 664 razy
WP_000702.jpg [1.08 MiB]
Pobrane 675 razy
WP_000701.jpg [1.06 MiB]
Pobrane 691 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-21 23:54:05 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-05-02 19:27:47
Posty: 71
Lokalizacja: Radom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 N 2006
zzz napisał(a):
Dostałem po południu w końcu odpowiedź z firmy TECROL że jest to zawór olejowy

A to ciekawe, fajnie chociaż, że idzie to naprawić. Powiedzieli Ci od czego jest ta cienka sprężynka ? Bo na pewno nie jest to sprężyna odbicia (6, 26), bo ją masz wyjętą i jest na tłoczysku
Załącznik:
WP_000702.jpg [125.7 KiB]
Pobrane 610 razy


zzz napisał(a):
analizując jak miało to działać rozumie że przy maksymalnym ugięciu zawieszenia (dobiciu do końca) element 7,27 zatrzymuję się wewnątrz lagi na wspomnianym teflonie i sprężynce.

Element 7,27 jest skręcony na sztywno z tłoczyskiem 4, 24 poprzez śrubę 17, 37, te elementy nie poruszają się względem siebie.

Co do kierunku montażu sprężyn.
Zmieniając u siebie uszczelniacze, miałem dylemat, bo jak pisałem wcześniej były one zamontowane gęstszymi zwojami do dołu. Gdy tymczasem w serwisówce:
Załącznik:
spring.jpg [121.71 KiB]
Pobrane 661 razy


Dla pewności zadzwoniłem do znajomego z salonu Yamahy i to potwierdził. Czyli gęstszymi zwojami do góry. Ja podczas składania lag, użyłem też nowych miedzianych podkładek 16, 36 oraz gwint stopa LOCTITE i Tobie też radzę, koszt niewielki a pozwoli uniknąć wycieków i przypadkowego poluzowania się śrub.

Żeby nie było, że się mądrzę. Wszystko co pisze wynika z faktu, że stosunkowo niedawno rozbierałem lagi u siebie, a ponieważ z natury lubię wiedzieć jak działają różne rzeczy otworzyłem sobie browarek i przeanalizowałem co i jak. Oczywiście gdzieś mogę nie mieć racji, ale mam nadzieję, że coś pomogłem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-04 22:40:53 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-20 20:15:33
Posty: 34
Lokalizacja: OK
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: FZ6 S2
Witam!

Laga przyszła w środę, element został wymieniony koszt 100zł + 20 transport, narazie nie miałem czasu tego poskładać ale na dniach powinno się udać. Sprężynka o którą pytałeś znajduje się za tym białym oringiem, czyli zaworem olejowym, (by to wymienić trzeba komuś zlecić posiadającemu odpowiedni sprzęt). Sprężyny w lagach odwrócę na próbę i zobaczę jak się będzie zachowywał. Dzięki za wskazówki i pomoc kolego Wezyk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-04 23:16:22 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-05-02 19:27:47
Posty: 71
Lokalizacja: Radom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 N 2006
Luzik, co mogłem, to pomogłem ;). Przy okazji też się czegoś dowiedziałem, a tego nigdy za dużo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-11-10 10:06:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-09-14 18:29:10
Posty: 16
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 606816003
Obecne moto: FZ1-2006
Właśnie przymierzam się do wymiany uszczelniaczy w FZ1 i nie wiem czy dobrze doczytałem w wątku o ilości oleju na lagę(434ml) . Robiłem już taką czynność ale nie w upside-down, czy jest to duża różnica i na co szczególnie zwrócić uwagę. Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 206 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org