Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-10-14 18:44:38 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-10-13 22:28:43
Posty: 8
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Witam wszystkich.
Noszę się z zamiarem zakupu Thundercat'a jako pierwsze moto. Podoba mi się prawie wszystko za wyjątkiem rynku części używanych. Ilość aukcji z częściami np do 6 jest ogromna w stosunku o części T-cat. Wiadomo, że nie wszystko kupuje się nowe - z serwisu, czasem jednak trzeba jakąś używkę zamontować. Też nie chciałbym, aby motocykl stał rok w oczekiwaniu na części.
I tu pytanie jak wygląda dostępność części używanych, czy też nowych do modeli z roku około 1998 - 2000. Nie mówię o częściach eksploatacyjnych takich jak łańcuch tarcze, ale w razie np. odpukać wywrotki. I nie mam na myśli chińskich zamienników, które nie bardzo pasują.
Obecnie mam dość rzadki samochód i wiem, jaki to kłopot czasem pozyskać jakieś części typu silnik czy skrzynia.
Jako alternatywę dla Tcata widzę CBR600, oba podobają mnie się tak samo, T-cat bardziej z racji wygodniejszej pozycji i brak skłonności do przypadkowego stawania na koło, ale obawiam się straconego sezonu z powodu poszukiwania jakiejś większej części. Nie mówię, że nie można czasem czegoś nowego kupić, w końcu ekonomia kończy się wtedy, gdy zaczyna się hobby, ale też nikt nie wyda kilka tysięcy na nowe i to nieraz drobne części.
Byłbym wdzięczny za opinie i wszelkie sugestie tych, którzy już jakieś awarie czy gleby przeszli na Thundercacie.
Pozdrawiam czytających.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-14 18:44:38 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-10-14 20:56:07 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Widać, że jesteś nowicjuszem, bo kot nie jest żadkim moto a wręcz przeciwnie a dostęp do części jest ogromny. Mało części jest do xj650 z lat 80 a nie do tak stosunkowo młodego moto. Po drugie trochę dziwne pyt bo od razu przyszła mi myśl, że chcesz kupić coś za grosze w opłakanym stanie. Wiem, że trzeba się liczyć z kosztami napraw ale bez przesady, zarówno koty jak i fzs są uznane ze bardzo mało awaryjne moto. W kocie największym problemem jest wypadająca 2 i to chyba wszystko. Za odp kasę kupisz odpowiednie moto w którym nie będziesz musiał grzebać. Ograniczyć może Cię jedynie budżet


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-15 08:31:58 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
multifan4

Przede wszystkim to idź do przywitali i uzupełnij profil!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-15 09:21:37 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
Toperz musiał wypełnić swój obowiązek :)
co do części do Kota to mi też przyszło na myśl, że chcesz szrota po prostu kupić bo inaczej to z częściami mechanicznymi tragedii nie ma, problem w PL jest tylko znaleźć lewą owiewkę :D
Kot jeśli był dbany i i wszystkie naprawy były robione na czas to nie ma się co martwić :)
Wiele części (hamulce - też tarcze) idzie dobrać np od pierwszej r1 czy r6 plus kilka innych modeli co znacznie ułatwia znalezienie czegoś sensownego, amorek tył i lagi jeszcze są mniej spotykane ale tez idzie znaleźć a rury lag nowe nie są jakoś zawrotnie drogie więc da się coś znaleźć :)

-- 2015-10-15 09:22:04 --

Toperz musiał wypełnić swój obowiązek :)
co do części do Kota to mi też przyszło na myśl, że chcesz szrota po prostu kupić bo inaczej to z częściami mechanicznymi tragedii nie ma, problem w PL jest tylko znaleźć lewą owiewkę :D
Kot jeśli był dbany i i wszystkie naprawy były robione na czas to nie ma się co martwić :)
Wiele części (hamulce - też tarcze) idzie dobrać np od pierwszej r1 czy r6 plus kilka innych modeli co znacznie ułatwia znalezienie czegoś sensownego, amorek tył i lagi jeszcze są mniej spotykane ale tez idzie znaleźć a rury lag nowe nie są jakoś zawrotnie drogie więc da się coś znaleźć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-15 09:34:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Problem to jest z piecem, który nie ma wypadającej dwójki.
Ostatnio znajomy szlifnął, moto uderzyło w krawężnik, wylał się olej, zgięło magneto i wał, skrzynia już też była wątpliwa.
2.5k zł za piec z gwarancją kompletny. A żeby takowy piec znaleźć, powodzenia :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-15 13:19:22 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
silnik racja też mało tego stąd mój pomysł założenia takiej klatki jak miąchal miał w swoim, w trasie zawsze to mniejsze ryzyko że silnik oberwie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-15 13:56:08 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Era pewnych motocykli przemija czy to fzs 600 czy yzf 600r . Jest coraz mniej części używanych, stan używek wątpliwy, ceny poszły 2 razy do góry. Dzisiaj wziąłem się za tylny zacisk w Fzs-ie = 465 za 2 tloczki / 4 gumki ( ASO ) , zamienników brak, jakość tylnych z zacisków z allegro/olx/handlarzy tragedia, nawet nie wysyłali bo wiedzieli ze jak będzie padlina to zwrot do tego dojdzie nowa tarcza tył i klocki razem 380zł i klient zadowolony :lol: :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-15 19:18:14 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Co do przednich hebli do YZF zamierzam przez zimę wymienić klocki i myślałem żeby rozebrać zaciski i wyczyścić oraz wymienić gumki ale z tego co widzę to zestawów naprawczych nie ma prócz aso???
Ile w aso taka impreza do kota?? Orientujesz się Wojtas??? Pewnie po wyjęciu tłoczków stare gumki będą już nie do włożenia nie?

EDIT: Znalazłem takie coś

http://www.wemoto.pl/bikes/yamaha/yzf_6 ... r_-_front/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-15 20:27:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Ja bym dla spokoju wymienił póki są zestawy naprawcze, później tylko co sezon mycie tłoczków , czyszczenie zacisków z osadzającego się syfu. Tak naprawdę w zaciskach motocyklowych jak jest dbane to układ hamulcowy przeżywa tyle co silnik te 150 tys km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-16 09:06:29 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Tak też zrobię :) Czym wyczyścić zasyfione tłoczki żeby nie narobić rysek??? Jakiś papier wodny 2000??? mam też watą aluminiową którą poleruję czasem różne rzeczy jak np. chromy w rowerze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-16 09:38:19 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
zatem moje podejście (wyśmiewane lekko przez moją małżonkę) zbierania gratów do Kociaka na zapas jest ok :D
to zapoluję jeszcze na kilka rzeczy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-20 13:18:47 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-10-13 22:28:43
Posty: 8
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Dziękuję za zainteresowanie. Nie zamierzam kupować zabytku w złym stanie i starać się go wyremontować tanim kosztem. Zdecydowanie wolę dołożyć i kupić w możliwie dobrym stanie, niekoniecznie tanio. Nie chciałbym jednak aby po małej wywrotce moto stało rok jak nie więcej w oczekiwaniu na części, a z tego, co niektórzy sugerują tak właśnie jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-21 08:55:27 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
cbr600 za takie same pieniądze kupisz albo f3 albo f4 ale tu już w gorszym stanie zapewne, jest tego może i sporo ale myślisz, że tu nagle będzie masa dobrych części w bardzo dobrym stanie :) ?? cbrki częściej do stuntu ludzie wykorzystują i moim skromnym zdaniem też cudów nie będzie...
Co do Kota to obowiązkowo crashpady lub na upartego jakaś klatka :) a części jest troszkę, fakt silnik dobry ciężko znaleźć ale do motocykli z tych lat to wszędzie ta sama historia będzie...
Zawsze można coś z uk w ostateczności pociągnąć :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-31 21:47:32 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-10-13 22:28:43
Posty: 8
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Nie szukam nie wiadomo jakich oszczędności, wolę kupić w lepszym stanie ale zawsze może się jakieś nieszczęście przytrafić, czy to gleba, czy też awaria silnika, choć np dwójkę można na nowych częściach z ASO zrobić, oby tylko były. Obawiam się jednak długotrwałych przestojów w razie jakiegoś większego problemu na poszukiwanie części. I nie mówię tu o tygodniu czy dwóch, ale o np. sezonie. Nie chcę też zbyt nowego moto na pierwsze, po drugie to choć budżet mocno nie ogranicza, to im więcej wydam na moto, tym więcej przysłowiowych "złotych klamek" w domu, tak więc lepiej, żeby druga połowa wszystkiego nie widziała :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-11-01 12:24:13 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Kolego czy Ty czasem nie przesadzasz. Mówimy o motocyklu który ma 15 lat nie 35. Mój dobry kolega który teraz tez ma fzs poprzednio miał xj650 z 1985 lub 6 i nawet do tak starego i mało popularnego u nas moto, najdłużej czekał na kroćce. Trwało to ok miesiąca, bo szły prosto z Japonii. Bez obrazy ale chyba musisz szukać golfa 3 a nie motocykla. Tam z częściami i obawami co by gdyby, nie ma problemu. Będziesz miał pewność, że zawsze się coś spier.... Ale za to części leżą na każdym szrocie. Mylisz pojęcia między zabytkiem a starszym moto. Albo się przestaw mentalnie albo kup coś co ma 3-5 lat

Ps. Jakby były takie straszne problemy z częściami to kotami jezdziliby tylko desperaci lub fanatycy. Tak naprawdę to i moto z salonów potrafią się rozpaść zaraz po wyjeździe.


Ostatnio edytowano 2015-11-02 23:16:52 przez J@ck, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org