Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-06-23 20:19:01 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-01-15 19:06:11
Posty: 123
Lokalizacja: Rumia /k.Gdyni
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 Fazer ABS
Ja jak w wolnej chwili szukalem informacji o napedzie jaki w przyszlosci zalozyc, to:

- zebatka tyl: SUNSTAR, SUPERSPROXA (najlepiej czerwona bo do mot by mi pasowala :D )
- zebatka przod: ORYGINAŁ YAMAHA (ma po bokach gumowe wyciszenia, a sie naczytałem, ze po zmianie na inna ludzie skaza sie na jakies dzwonienie i inne odglosy z okolic przedniej zebatki)
- lancuch wedlug prefernecji VX, ZVMX

A w oryginale chyba zebatka tyl to nawet SUNSTAR i lancuch 530VX ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-23 20:19:01 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-06-25 22:35:30 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-04-17 10:16:00
Posty: 182
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Gsx-r k8
Mój oryginalny napęd wytrzymał około 40 tyś km wymienilem na zvmx i nie potrzebne bo łańcuch był ok a zębatki do wymiany po 25 tys km fz6 nie ma takiej mocy by się szybko wyciągnął łańcuch chyba, że dajesz na koło ogólnie katujesz sprzęta.sprawdź w Yamaha w tym roku oryginał był tańszy niż zamienił cały komplet wychodził niecałe pincet :D motorland Wrocław


Ostatnio edytowano 2015-06-26 19:28:26 przez adi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-25 22:43:35 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
adi pod względem mocy to prawda, taki łańcuch jest do mocnych sprzętów i bezlitosnego traktowania. Jednak co polecić tym, którzy wzięli zwykły VX i po niedługim czasie im się szybko wyciągnął, w krótkim czasie skorodował nie wspominając o pękających oringach? Nie trudno znaleźć dużo negatywnych opinii na temat tańszych zestawów i powiem szczerze, że nie chciałbym ryzykować kilku stów by się przekonać.
Niby DID uznana marka i jedna z najlepszych, jak czytam to wychodzi na to, że ten ZVMX jest drogi ale przynajmniej trwały. A jak Ty to widzisz? Miałeś doświadczenia z tańszym VX?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-26 19:34:26 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-04-17 10:16:00
Posty: 182
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Gsx-r k8
A jak Ty to widzisz? Miałeś doświadczenia z tańszym VX?[/quote]

Regularnie oczyszczony powinien wytrzymać 20 KK jeśli najmocniejszy to zainwestował bym w oryginalną zębadke zdawczą bo to ona nadawała się do wymiany .przesiadłem się na sporta o większej pojemności tam musi być napęd z górnej półkuli


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-27 22:35:10 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-07-26 10:28:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków + Bełchatów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Mam
Obecne moto: FZS 1000
FZ6_S2 napisał(a):
A jaka szerokość jest odpowiednia ? Czy wpływ jazdy ma znaczenie którą szerokość wybrać? Wybierając szerokość czym się kierować?

Zaleceniami producenta motocykla vel książką serwisową :)


Co do trwałości łańcuchów to mam u siebie Dida VX, od wymiany zrobiłem ponad 4 tysiące kilometrów, a jaki luz był ustawiony taki jest nadal. Czyżby zasługa olejarki? :)

Jako ciekawostkę powiem że kolega w GS500, czyli motocyklu mającym połowę mocy fazera założył łańcuch firmy YBN a ten po 10 tysiącach nie nadawał się już do niczego. Za moją radą kupił sobie Dida i nie słyszałem by coś tam wspominał o napędzie.
Także z autopsji stwierdzam że warto kupić dobry napęd. Przypominam że zawsze zmieniamy cały zestaw łańcuch +2 zębatki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-05 12:08:45 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Panowie potrzebuję Waszej pomocy w związku z napędem u mnie w moto. Mechanik mój powiedział, że przednia zębatka powoli zbliża się ku końcowi i tym samym wyszedł nowy temat z którego sobie nawet sprawy nie zdawałem. Mam 40kkm przejechane i oryginalny napęd, łańcuch (połowa na skali naciągu) i tylna zębatka w dobrej kondycji, tylko przednia jest zjechana.
I teraz pytanie czy wymienić tylko przednią zębatkę i dojeździć cały układ czy od razu kupować cały zestaw? Zdania na ten temat są podzielone i nie bardzo wiem co zrobić. Biorę pod uwagę też problem nakrętki zębatki zdawczej która źle zamontowana lubi się odkręcać i gdybym miał ją przyklejać na kleju to wolałbym nie robić tego ponownie za pół roku lub wcześniej.
(chodzi o problem opisany w tym wątku: viewtopic.php?f=76&t=4786&hilit=Nakrętka+zębatki+zdawczej#p77080)

Jeżeli zmieniać całość to co wybrać, DIDa czy oryginał Yamahy? Mam taki zestaw na oku od dealera Yamahy, chyba wolałbym go wziąć niż akcesoryjny:
http://allegro.pl/zestaw-napedowy-yamaha-fz6-oryginalny-i5097069942.html
Argumentem za jest również ogumowana zębatka zdawcza przez co napęd nie chodzi głośniej jak ma to miejsce czasem w akcesoryjnych zestawach.

Powiedzcie mi jak Wy to widzicie i co lepiej jest zrobić w tej sytuacji?

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-05 12:33:05 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
blue7, kwestia ekonomii:
Nowa zębatka zdawcza+jakieś zabezpieczenie do niej+klej ~100PLN (tak licząc po pierwszych lepszych cenach).
To co podesłałeś też wymaga nowej nakrętki i zabezpieczenia + wymiana jeśli nie zrobisz tego sam czyli >650PLN

Po wymianie samej zębatki nawet jak łańcuch będzie się szybciej zakładając liniowe zużycie to zrobisz na nim jakieś 10k.
Tak naprawdę koszt w przeliczeniu na km wyjdzie podobny w zależności jak długo wytrzyma łańcuch i zębatka.
Tyle, że naprawiając to teraz taniej, masz czas na załapanie się na jakąś promocję itp...

Najważniejsze to prawidłowo ocenić stan części które teraz mają zostać. Czy Łańcuch nie ma luzów (da się go odciągnąć od tylniej zębatki?), czy jest równo wyciągnięty?
Jeśli jest w dobrym stanie to szkoda wyrzucać ;)
Jeśli łańcuch jest OK, to ja bym zmienił samą zębatkę.

blue7 napisał(a):
Biorę pod uwagę też problem nakrętki zębatki zdawczej która źle zamontowana lubi się odkręcać i gdybym miał ją przyklejać na kleju to wolałbym nie robić tego ponownie za pół roku lub wcześniej.

A czemu? Tym głowy sobie bym nie zawracał, jak połączenie będzie wykonane poprawnie to nie ma to żadnego wpływu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-05 13:21:37 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Dzwoniłem do dealera Yamahy, nowe zabezpieczenie zębatki kosztuje 20 zł. Łańcuch jak go kontrolowałem jesienią był w miarę równo wyciągnięty i nie dopatrzyłem się większych odchyleń w którąś stronę. Luzów na zębatce też nie ma bądź są ale ciężko je nawet wyczuć bo są tak małe. Usłyszałem od kilku osób, że wraz z nową zębatką cały napęd się szybko zużyje i obawiam się że wypadnie mi to na wakacjach. W sezonie robię średnio 13kkm więc byłoby dla mnie problemem gdybym w trakcie trwania sezonu musiał robić serwis, w czerwcu jadę na Chorwację na dystans ok 4000km i muszę wiedzieć, że z napędem wszystko OK. Chyba sam sobie odpowiedziałem w tym poście, do wakacji raczej pojeżdżę na tym co mam i miesiąc przed wyjazdem wymienię komplet, będzie spokój na kolejne 40000km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-05 18:55:24 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-11-04 22:28:46
Posty: 226
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 s2
blue7 Odżałuj i wymień cały zestaw na oryginał,po co masz sobie później pluć w brodę gdzieś na trasie bo ci się łańcuch zerwał. Nie tak dawno ściągałem szwagra bo mu się w Sv zerwał i wbił w dekiel alternatora :oops:
Na twoim miejscu nie bawił bym się w podwójną robotę i pół środki. Stary łańcuch i nowa zębatka będą się szybciej zużywać tak jak już sam to zauważyłeś.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-05 19:42:47 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Tak też chyba zrobię, teraz gdy trochę ochłonąłem i przemyślałem zdecydowałem że raczej trzeba będzie zrobić konkretną wymianę całości żebym mógł jeździć ze spokojem na dalsze wypady i nie martwił się o bezpieczeństwo. Do maja pośmigam jak jest i chwilę przed wyjazdem wymienię napęd na nowy od Yamahy.

A pro po zębatki to tak wygląda winowajca tego całego zamieszania:
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-05 20:37:11 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Ty jeszcze nie widziałeś zużytej zębatki przedniej :lol: Znajomy ojca miał w GS 500 taką, że mu się łańcuch na niej zaczął ślizgać ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-05 21:23:08 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Nemmo tzn. mam się tym jak narazie nie przejmować? Fakt faktem pierwszy raz dopiero mam do czynienia z serwisem napędu tudzież wymianą. W moim przypadku warto wziąć pod uwagę, že jeszczę w 90% z plecaxzkiem i kuframi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-05 22:17:03 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-11-04 22:28:46
Posty: 226
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 s2
blue7
Ile sobie życzą za zestaw napędowy w serwisie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-05 22:31:14 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Danielek. u dealera Yamahy w Rzeszowie proponują zestawy DID od 606-900zł w zależności jaką wersję wybiorę. Znalazłem w innym mieście u innego dealera oryginalny zestaw taki sam jak mam obecnie - stosowany na pierwszy montaż gdzie pierwsza zębatka jest ogumowana po bokach - 600 zł i taki zestaw raczej kupię.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-06 12:30:12 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-01-15 19:06:11
Posty: 123
Lokalizacja: Rumia /k.Gdyni
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 Fazer ABS
Na moje to ta zebatka calkiem nieźle wygląda.
Zawsze możesz kupić przednią zebatke w serwisie, resztę co Ci bardziej pasuje ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org