Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-10-17 21:19:50 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-10-17 21:11:39
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Witam miałem wcześniej konto ale nie pamiętam loginu więc założyłem nowe.
Mam problem z moim fazerem kupując go wiosną miał problem z odpalaniem (słaby akumulator) sprzedający opuścił na nowy. Zamontowałem wszystko ładnie pięknie po ponad 2 tyg. postoju moto nie chciało zagadać :( okazuje się że jednak aku było dobre bo na nowym jest to samo (nie sądzę żeby nowy był wadliwy).
Coś pobiera prąd ale nie wiem co (poprzednie motocykle przez całą zime nie rozładowały aku). Czy to może wina immobilizera? nie sądzę. W motocyklu niema zamontowanego alarmu ani innych dodatkowych bajerów które mogłyby brać jakiś prąd na postoju. Trochę wkurzające jest to doładowywanie go co dwa tygodnie.
Może ktoś miał podobny kłopot i coś podpowie.
Ps.
Gdzie jest jakiś główny bezpiecznik którym można odłączyć akumulator bez konieczności sciągania klemy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-10-17 21:19:50 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2016-10-17 21:29:45 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Podłącz multimetr i sprawdź ładowanie, może masz regulator napięcia albo altek zjeb..y


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-10-17 23:26:52 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2016-09-22 10:45:51
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sześć082x6 2x4 2x7
Obecne moto: BMW R1200R
Masz zamontowane gniazdo zapalniczki z USB ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-10-18 09:34:31 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
Jak radzi Piniu sprawdź najpierw ładowanie. Potem proponuję przy wyłączonym silniku rozpiąć jedną klemę na akumulatorze i wpiąć w obwód amperomierz / czytaj multimetr/. Wtedy zobaczysz, czy instalacja motocykla nie pobiera ci za dużo prądu na postoju. Kilka miliamperów musi płynąć,choćby na podtrzymanie zegara i immobilaisera.

No to teraz działaj i melduj wyniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-10-18 09:42:46 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-10-17 21:11:39
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Piniu napisał(a):
Podłącz multimetr i sprawdź ładowanie, może masz regulator napięcia albo altek zjeb..y

MAm gniazdo zapalniczki i wkładałem taki mierniczek napięcia pod zapalniczke ładowanie jest około 2tys obrotów już wskakuje od 13.8v więc jest ok

-- 2016-10-18 09:43:24 --

.:Piwek:. napisał(a):
Masz zamontowane gniazdo zapalniczki z USB ?

Mam zakładałem przed montowaniem nowego akumulatora.

-- 2016-10-18 09:44:40 --

excop napisał(a):
Jak radzi Piniu sprawdź najpierw ładowanie. Potem proponuję przy wyłączonym silniku rozpiąć jedną klemę na akumulatorze i wpiąć w obwód amperomierz / czytaj multimetr/. Wtedy zobaczysz, czy instalacja motocykla nie pobiera ci za dużo prądu na postoju. Kilka miliamperów musi płynąć,choćby na podtrzymanie zegara i immobilaisera.

No to teraz działaj i melduj wyniki.


Sprawdze czy mój miernik mierzy prąd stały jeśli tak to wepne sie miedzy kleme plusową a akumulator i sprawdze ile pobiera ale coś musi być nie tak :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-10-18 09:45:47 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2016-09-22 10:45:51
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sześć082x6 2x4 2x7
Obecne moto: BMW R1200R
Masz gniazdo z portem USB, czy bez ?? To ważne, bo gniazdo USB stale pobiera prąd, który rozładowuje aku. Trzeba takie gniazdo z USB zrobić na wyłączniku, żeby nie działało na postoju - to bardzo częsty błąd, jeżeli gniazdo takowe montuje osoba, która o tym nie wie. Aku rozładuje się w tym wypadku po około 2 tygodniach.

PS - sorki, ale razem pisaliśmy post i stąd treść...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-10-18 22:22:05 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-05 15:51:48
Posty: 521
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 01
Piwek dobrze gada, takie gniazdko z usb pobiera prąd :/ Przetestowane także u mnie (mój 3 tygodniowy aku rozładowany został po 3tyg postoju moto) jak i u paru innych osób.

Zasada jest taka, że albo zamontować na wyłączniku albo na dłuższe (>1 tygodnia) postoje odłączać całkowicie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-10-18 23:22:59 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-10-17 21:11:39
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
.:Piwek:. napisał(a):
Masz gniazdo z portem USB, czy bez ?? To ważne, bo gniazdo USB stale pobiera prąd, który rozładowuje aku. Trzeba takie gniazdo z USB zrobić na wyłączniku, żeby nie działało na postoju - to bardzo częsty błąd, jeżeli gniazdo takowe montuje osoba, która o tym nie wie. Aku rozładuje się w tym wypadku po około 2 tygodniach.

PS - sorki, ale razem pisaliśmy post i stąd treść...


Teraz mam dylemat bo mając stare aku zamontowałem gniazdo z zapalniczką i usb i odrazu zamontowałem nowy akumulator i po 2-3tyg siada może to wina zapalniczki ??? Jest oczywiście bez wyłącznika. Może najlepsza metoda to sprawdzić obciążenie z zapalniczką i z wyjętym bezpiecznikiem od niej??? a później zostawić akumulator na 2 tyg bez zapalniczki i sprawdzić czy odpali???? Może podpowiecie jaki wyłącznik zamontować do tego gniazda? coś odpornego na wilgoć wodę?
Gniazdo jak na foto
[ img ]

-- 2016-10-18 23:24:56 --

michal.m napisał(a):
Piwek dobrze gada, takie gniazdko z usb pobiera prąd :/ Przetestowane także u mnie (mój 3 tygodniowy aku rozładowany został po 3tyg postoju moto) jak i u paru innych osób.

Zasada jest taka, że albo zamontować na wyłączniku albo na dłuższe (>1 tygodnia) postoje odłączać całkowicie.

Odłączenie całkowite odpada bo bezpiecznik pod bakiem chyba że zmienię jego położenie żeby był dostęp bez ściągania baku ale chyba najlepszy jest wyłącznik ale jaki???
Zresztą narazie to gdybanie bo może to nie gniazdo???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-10-19 07:52:11 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Zamiast wyłącznika proponuję przekaźnik, podpięty pod światła lub zapłon

sony m4 aqua


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-10-19 08:18:38 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
J@ck napisał(a):
przekaźnik, podpięty pod światła lub zapłon



Po zapłonie, znajdujesz dowolny kabla w którym pojawia się napięcie i nim strujesz przekaźnikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-10-19 08:19:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
true. przekaźnik pod pozycyjne (bo najprościej dorwać) i po kłopocie, mam tak podpięte własnie takie gniazdko jak pokazałeś i zero kłopotów z aku. Po zimie pierwsze odpalenie dłużej kręci, ale odpala, poza tym bez cyrków


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-10-19 09:04:50 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2016-09-22 10:45:51
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sześć082x6 2x4 2x7
Obecne moto: BMW R1200R
No to masz problem, bo:

1. Gniazdo, które kupiłeś, nie dość, że ci rozładowuje aku, to na dodatek jeszcze nawet nie daje 1A. Takim prądem ciężko jest podtrzymać np navi w telefonie, nie mówiąc już o jego naładowaniu.
2. Podpiąłeś je jak rozumiem po stacyjce, co z kolei uniemożliwia ładowanie aku przez zapalniczkę...

Masz dwa wyjścia

Zostawić to gniazdo, ale przepiąć je bezpośrednio pod aku, na bezpieczniku i wpiętym włączniku (włącznik nie musi być hermetyczny - na być na tyle ładny, aby ci pasował). Takie podłączenie, poza tym, że załatwi sprawę aku, to na dodatek pozwoli na ładowanie aku przez gniazdo zapalniczki z prostownika (nie do awaryjnego odpalania z kabli :) ), nie załatwi jednak słabego prądu ładowania. Włącznik może być nawet taki do lampki biurowej, z CASTORAMY - ma tylko załączać "+"

Drugie rozwiązanie - wypieprzyć to badziewie, kupić drugie - coś powyżej 25 zł :) i podłączyć na zasadzie wyżej opisanej lub jak koledzy podpowiadają - przez przekaźnik... ale bez włącznika i tak będzie żarło prąd...

Ja osobiście zastosowałbym się do pierwszego rozwiązania, bo grzebanie i tak cię nie ominie :)

...a wiem, bo sam przez to przechodziłem i polecam podłączyć pod aku, bo funkcja ładowania aku bez jego targania jest przydatna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-10-19 09:16:27 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Ciekawe jak będzie pobierać prąd skoro będzie przez przekaźnik

sony m4 aqua


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-10-19 09:19:11 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2016-09-22 10:45:51
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sześć082x6 2x4 2x7
Obecne moto: BMW R1200R
J@ck napisał(a):
Ciekawe jak będzie pobierać prąd skoro będzie przez przekaźnik

sony m4 aqua


No się rozpędziłem... (sorki), ale i tak takie podłączenie konkretnie tego typu gniazda jest dla mnie... bardziej niż bardzo nieuzasadnione :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-10-19 10:15:29 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
Już prawie wszystko jasne. Ja w każdy moto dokładając gniazdo zapalniczki czy też dodatkowe światła to zawsze robiłem to przez przekaźnik / koszt- kilka zeta a trudność zerowa/ i zawsze mam święty spokój. W FZ6 podpiąłem tak, że przekaźnik startuje dopiero po odpaleniu silnika. A w celu ewentualnego doładowania akumulatora mam wyprowadzony dodatkowy kabelek z przekaźnika pod kanapę. Żeby było ciekawiej to połączenie elektryczne z akumulatorem jest tylko wtedy jak silnik jest wyłączony. A wszystko to dzięki jednemu przekaźnikowi za kilka złotych. Coś pięknego i niedrogo :D

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org