Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 218 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-05-28 22:32:38 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Pozdrowienia z Bieszczad :moto: !! 8) Jak możecie to zaplanujcie sobie urlop w Bieszczadach w najbliższym czasie, bo naprawdę jest przepięknie w tym okresie.
Nie zbyt duży ruch a aura po prostu zachwyca. Dziś przejechaliśmy Wielką Pętlę Bieszczadzką i jesteśmy zachwyceni, że wiosna tutaj wreszcie nastała.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-28 22:32:38 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2017-05-28 23:01:45 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-08-01 20:38:33
Posty: 78
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Dzisiaj to już nie wiosna a lato. Oby jak najwięcej takich dni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-03 23:04:50 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
W tym roku sezon rozpocząłem od porządnego serwisu, jednak na deser zostawiłem sobie nowości i smaczki. Nowe paski bardzo mi się spodobały i jestem zadowolony z ich wyboru - przede wszystkim jakość pierwszorzędna no i bardzo pasują do moto. Zainstalowałem również na gmolach ochraniacze (plastikowe czy tam nylonowe) mające na celu ochronę gmoli przed porysowaniem - mały i tani element ale fajnie wygląda więc wylądował u mnie na belce poprzecznej. Dwa dni temu jednak udało mi się zakupić długo wyczekiwany deflektor, który myślałem wykorzystać na lada chwila zbliżające się wakacje.

[ img ]

Tak wygląda teraz moto uzbrojone w te nakładki na gmolach, paski oraz świeżo przykręcony deflektor.
Sam deflektor przymierzałem jeszcze przed zakupem w sklepie, a z wersją demo jeździłem żeby sprawdzić czy to w ogóle w moim przypadku ma sens i czy się sprawdza. Jakież było zdziwienie, gdy rozpędziłem się ledwie do 120 i nie miałem nawet uczucia prędkości, po prostu gnam i tego nie czuję. Tak niewielki element na szczycie szyby a wrażenia z jazdy diametralnie się zmieniają. Nie jestem jakimś purystą żebym musiał jechać w ciszy, bo w jeździe na moto też częściowo o to chodzi żeby doświadczać uczucia wiatru i prędkości. Jednak ten kto jeździ w weekendy wokół komina nie zrozumie drugiego który jedzie przez wiele godzin autostradą i zwyczajnie wiatr i hałas męczy a wieczorem dzwoni w uszach jak idzie się spać. Z obecnej wyższej szyby byłem zadowolony od samego początku, jednak przy autostradowych prędkościach to było za mało i postanowiłem zgłębić temat deflektorów. Zakupiłem najbardziej zaawansowaną wersję z regulowanym kątem pochylenia oraz wysokości dzięki czemu mam spory zakres regulacji i gdy nie potrzebuję działania deflektora mogę go zwyczajnie opuścić jakby go nie było i cieszyć się wiatrem. Jeśli chodzi o model to spodobał mi się taki lekko kanciasty, inny niż wszystkie które widuję na motocyklach a który pasuje do stylistyki mojego Fazera.
Efekt działania deflektora jest następujący: zdecydowanie mniej czuję wiatr i zawirowania które same w sobie męczyły ale także efekty akustyczne nie były przyjemne. Deflektor trzeba ustawić bardzo precyzyjnie żeby dobrze działał, jednak gdy znajdziemy optymalny punkt to duży wzrost komfortu odczuje również pasażer. Mój plecaczek zdecydowanie potwierdza, że jest mu ciszej i że nie czuje wiatru. Ja bez problemu mogę sobie odwaracać głowę w prawo w lewo i nie czuję uciążliwego ruchu powietrza. Ponadto nasza łączność na interkomie jest idealna i przy 120-130 słyszymy się idealnie (wcześniej trudno było się zrozumieć). Moja pozycja na motocyklu też jest bardziej wyprostowana i jedzie mi się po prostu wygodniej - wcześniej mam wrażenie że trochę się chowałem za owiewką co po dłuższym czasie powodowało dyskomfort i zmęczenie. Na długich trasach na pewno będzie mi lżej i będę mógł jeździć dalej i więcej :twisted:.
Od zawsze borykałem się z owadami roztrzaskanymi na wizjerze, tutaj deflektor zbiera ich większą połowę i szybka nie wymaga czyszczenia co 15 minut na postoju. Jest to naprawdę duży plus, że nie muszę tak często go czyścić i dłużej mogę się cieszyć jazdą. Może i mój post wygląda na reklamę deflektorów ale powiem Wam szczerze, że to naprawdę działa i jeżeli tylko zastosujemy model dobrze dobrany do swojego motocykla to może nam bardzo pomóc. Ja jestem bardzo zadowolony i polecam. Jeżeli będziecie chcieli to napiszę jakiego producenta wybrałem i zrobię dokładniejsze fotki wraz z opisem.

[ img ]

Dziś wybrałem się na przejażdżkę w jedno z moich ulubionych miejsc w okolicach Bieszczad a mianowicie do miejscowości Bezmiechowa Górna, gdzie znajduje się szybowisko i można sobie wjechać na górę by popodziwiać widoki. Ode mnie z domu jest tam raptem 70 kilometrów i tutaj naprawdę można się zresetować i napawać pięknymi widokami, szczególnie przy ładnej pogodzie - jak dzisiaj. Szybowce co chwila startują i szybują sobie w przestworzach i tak w kółko, można by siedzieć godzinami i to oglądać.
Siedząc tak sobie co chwila przyjeżdżały różne grupki motocyklistów, to z forum Triumpha lub innych mniej lub bardziej zorganizowanych wyjazdów. Mnie natomiast zaczepiło dwóch kolegów z Częstochowy, którzy przyjechali w Bieszczady na weekend trochę pojeździć. No i najlepsze było to, że jeden z nich poznał mojego Fazera z tego forum, bo kiedyś widział go gdzieś na zdjęciach, sam również posiadał fazera niegdyś i choć nie jest dziś aktywnym forumowiczem to wciąż gdzieś tam jego posty tworzą to forum i nadal posiada on konto. Ogólnie to bardzo przyjemnie było mi tak spontanicznie poznać na żywo kolejnego forumowicza i móc chwilę porozmawiać. Bardzo krzepiący jest taki odzew, że ktoś czyta posty które się pisze i że można się później poznać na żywo. Nie pamiętam jaki kolegi nicku dokładnie ale serdecznie pozdrawiam :)

[ img ]

Jutro zapowiada się kolejny dzień ze wspaniałą pogodą więc kierunek będzie raczej oczywisty, uderzamy nad Solinę. W tym roku nie planuję więcej modyfikacji - wszystko działa i sprawdza się jak należy więc pozostaje cieszyć się jazdą. Do zobaczenia na drogach! :moto:

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-04 22:45:49 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-10-28 18:45:49
Posty: 47
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
może też w Sobotę się mineliśmy:)


Załączniki:
IMG_20170603_130551.jpg [1.1 MiB]
Pobrane 751 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-05 21:02:03 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-09-08 16:57:41
Posty: 14
Lokalizacja: cze-wa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazerek 600 s2
Kurczę i mnie zawstydziłeś :wink: bo moje fotki przy twoich to taka kup... :mrgreen:

To zemną i z moim kolegom rozmawiałeś a takie spotkania to właśnie kwintesencja jazdy na motocyklu poznawanie fajnych ciekawych ludzi.. I podziwianie pięknych nie jednokrotnie zapierających dech w piersiach widoków... Mmm uwielbiam to !!!

Często na to forum zaglądam bo choć już ''mojego chłopczyka fazutka'' nie mam to sentyment ogromny pozostał razem kupę świata zwiedziliśmy i nigdy prze nigdy mnie nie zawiódł :D

Również Ciepło Pozdrawiam !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-06 11:59:42 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-08-05 08:39:48
Posty: 372
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Tracer 900 GT
Hello ;-)
Napisz coś więcej o tym deflektorze, będę musiał pomyśleć o czymś takim u siebie. Niestety z moim wzrostem (182 cm) szyba turystyczna niewiele daje a wręcz przeciwnie pogarsza bo kieruje cały strumień powietrza prosto w kask. Do tego mam szczękowca i jest masakra. Zastanawiam się czy ten deflektor spełni swoją rolę już przy szybie oryginalnej czy dopiero przy turystycznej.
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-06 13:03:54 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-11-05 17:05:58
Posty: 87
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 i Z750
Maciej, bierz i się nie zastanawiaj.
Wcześniej jeździłem na golasie i byłem w stanie na dłuższej trasie utrzymać prędkość 120-130 a i tak mi kark sztywniał. Fz1 +szyba turystyczna givi + deflektor i mogę spokojnie jechać 180km/h. Największa odnotowana prędkość 235km/h przy bezwietrznej pogodzie. Deflektor dalej jest na swoim miejscu:) mój wzrost 186.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-06 22:20:56 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Że pozwolę sobie trochę odejść od głównego wątku jakim jest turystyka i zapytam: czym robisz zdjęcia?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-07 23:29:44 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Fikus niestety nie było mi dane w tym dniu spotkać tak zacnego drugiego Fazera ;)

krasnal1123 a no witam witam kolegę w wirtualnym świecie :roll:

maciej_pk zanim odpiszę co do samego deflektora to może kilka słów wstępu. Kupując motocykl, miałem oryginalną szybę z Yamahy. Zmieniłem ją na wyższą i już czułem się lepiej na takich trasach w okolicach do 200-300 km naprawdę czuć było poprawę komfortu. Jego braku zaczynałem dopiero odczuwać przy stale utrzymywanych prędkościach autostradowych i to z głównie tą myślą pomyślałem o zakupie deflektora - na wzór większości motocykli mijanych w trasie. Bez wyższej szyby wydaje mi się taki deflektor nie będzie mógł zrobić tak dużej różnicy jak w przypadku średnio wysokiej szyby którą ja mam (14 cm wyższa niż oryginalna). Widziałem co prawda takie projekty z monstrualnie wielkim deflektorem jednak w mojej opinii ma to średni sens użytkowy. Mam 186 cm wzrostu i każdy centymetr w górę robi różnicę, również mam kask szczęskowy Nolan N104 i nie tyle hałas mi dokuczał co turbulencje powyżej 130 (przy oryginalnej szybce głowa mi latała na boki, wyższa szyba już załatwiła ten problem). Po założeniu deflektora i hałas się zmniejszył i wiatr tak nie dokucza i nie męczy.
Z racji tego, że jestem wysoki wiedziałem, że łatwo nie będzie. Przeczesałem rynek deflektorów, opinie, testy i wyłoniły się dwa produkty pomiędzy którymi zdecydowałem się wybrać.
Jedna to deflektory produkowane w moich rodzimych stronach (okolice Krosna) przez niejakiego Darkojak (link do strony: http://www.darkojak.rkr.pl/Deflektor/), natomiast drugi to MotoADV. Przeglądając wspomnianą stronę Darkojak bardzo spodobał mi się model z regulacją kąta pochylenia i regulacją wysokości - Evolution Duo - wersja kanciasta i przyciemniana.
Czytając opinie na temat tych deflektorów w 8/10 przypadków klienci byli zadowoleni z ich działania, jako słabsze punkty wymieniano jakość wykonania uchwytów - zbyt cienkie mocowania które podobno łatwo się mają deformować - które niektórzy sobie później poprawiali na własną rękę - lub nie takie pokrętła regulacji jakie by chcieli. Niecałe 100 km od mojego miejsca zamieszkania jest sklep motocyklowy w Krasnem koło Rzeszowa, gdzie te deflektory można wziąć ze sklepu, wypróbować i zdecydować czy coś daje czy nie u danego motocyklisty. Więc pojechałem na test, przejechałem się z najbardziej zbliżoną wersją do tej która mi się podobała i zdecydowałem się od razu na zakup (200zł). W ofercie jest naprawdę dużo opcji deflektorów i ten był akurat najdroższy ale miał wszystko czego oczekiwałem.

[ img ]

Przejechałem już prawie 700 km z tym deflektorem i potwierdzam jego skuteczność. Poleciłem go również koledze 2vpc (również z tego forum). Zakupił podobny model i także ocenia efekty działania deflektora pozytywnie. Naprawdę dużo zależy od pozycji deflektora, jego kąta i wysokości - trzeba wyczuć jak u kogo się to sprawdzi więc musimy się jeszcze dobrze nauczyć go ustawiać, ale zdecydowaną poprawę czuć od razu po zamontowaniu. Ja w celu znalezienia optymalnego punktu sugerowałem się tym nagraniem: https://www.youtube.com/watch?v=I6QB29UBqOQ. Na stronie, którą podałem są wszystkie informacje co i jak jeśli chodzi o deflektory dlatego zachęcam do lektury.
Nie wybrałem deflektora MotoADV ponieważ był tylko w wersji przezroczystej, miał mniejszy zakres regulacji, nie podobały mi się masywne uchwyty oraz nie było tak niecodziennej wersji jak ta kanciasta którą sobie upatrzyłem.
Deflektor póki co prezentuję w wersji maksymalnie podniesionej do góry (najwyżej) i można go opuścić dobrych parę centymetrów niżej. Moim zdaniem wygląda to świetnie i dodaje poważniejszego charakteru motocyklowi :sniper:

[ img ]

Uchwyty faktycznie może jakieś porażająco grube nie są ale tak naprawdę ocenię trwałość z biegiem czasu jak pojeżdżę chociaż sezon. Egzemplarz sklepowy był mocno sfatygowany ale nie dziwię się po tylu razach ile był przykręcany i odkręcany do różnego typu motocykli. Do regulacji wysokości i kąta nachylenia nie trzeba narzędzi, jedynie do montażu na owiewce imbus który i tak jest w kluczach serwisowych do FZ6. Deflektor dobrze zabezpiecza owiewkę przed uszkodzeniem. Montaż opiera się na gumowych podkładkach i dystansach aby owiewka do której go przykręcamy pozostała w stanie nienaruszonym.

[ img ]

Bardzo mile zaskoczył mnie fakt, że kolor deflektora jak i stopień przyciemnienia jest identyczny z tym, który posiadam w szybie MMG. Całość od strony kierowcy prezentuje się tak:

[ img ]

I teraz tak - jakie są odczucia z jazdy. Próbowałem lekko unosić się ponad kanapę w czasie jazdy i czułem mocniejszy hałas - a więc w moim przypadku i przy wzroście 186 ten deflektor pomaga mi na styk. Gdybym był 3 cm wyższy już dałoby się odczuć większy szum wiatru. Jednak aerodynamika jest zdecydowanie dużo lepsza i dla mnie i dla plecaczka. Jeśli będziecie mieli jakieś pytania to śmiało, nie wiem co Was jeszcze interesuje w tej materii.

maciej_pk moim zdaniem deflektor dużo Ci może pomóc bo jeśli masz już tą wyższą szybę i strumień się koncentruje na Twoim kasku. Deflektor rozbije ten silny pęd powietrza i odbije go nieco ponad Twoją głową. Dlatego powinien Ci przynieść ulgę jeśli dobierzesz właściwy dla siebie i dobrze go ustawisz. Ja bym na Twoim miejscu spróbował odbyć jazdę próbną z takim deflektorem jeśli nie chcesz kupować w ciemno.

toooomelo nie wiem o które konkretnie zdjęcia pytasz ale od kiedy jestem na forum robię zdjęcia Nikonem D80 + kitowy Nikkor 18-135 mm lub Nikkor 50 mm 1.8D. Ostatnio z racji wyjazdów i tego, że nie mogę dźwigać aż tyle sprzętu zakupiłem małego wariata który jest dla mnie ulgą jeśli chodzi o wagę ale jeśli chodzi o zdjęcia to też bardzo wiele potrafi - Sony RX100 Mark III. A czasem zrobię zdjęcie Samsungiem A5 2016 i też jest nieźle a niektórzy pytają co to za mega lustro ;) Obróbka w kilku różnych programach graficznych zależy co potrzebuję. Przy zdjęciach majstruję już ponad 10 lat więc to takie moje mniejsze hobby niż motocykl :whistle:.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-12 15:31:04 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-08-05 08:39:48
Posty: 372
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Tracer 900 GT
Blue7 dzięki za wyczerpującą informację (jak zawsze zresztą). Jak wrócę z wakacji to zainteresuję się tematem.
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-12 15:36:08 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-05-02 22:27:14
Posty: 13
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Witam, kupiłem ostatnio fazerka i jest tak jak piszesz na ori szybie przy 130 zaczyna rzucać mi głową na boki więc rozglądam się na wyższą szybą i mam pytanie a mianowicie masz jakąś specjalnie wyższą szybę robioną przez MGG ? Pytam bo piszesz ,że twoja jest 14cm wyższa od oryginału a na ich stronie widzę z opisu, że ori ma 38 a turystyczna 46 co daje 8 cm różnicy link http://www.mgg.com.pl/szyby-motocyklowe ... 0-07-.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-12 16:17:50 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
_danielllo_ faktycznie mój błąd źle napisałem. Mam tą turystyczna MGG 8 cm wyższą + deflektor. Gdzieś mi się liczby pokrecily jak pisałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-13 16:50:06 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Dopiero co wróciłem w ostatni weekend ze wspaniałej przygody na południu Europy i mam teraz czas skrobnąć parę słów na temat motocykla. Pierwsze co na temat deflektora to świetnie się sprawdził na autostradzie, muszę z ręką na sercu przyznać że robi on robotę choć nie mam ekstremalnie wysokiej szyby. Na wybrzeżu Chorwacji jeździłem z całkowicie opuszczonym deflektorem gdyż powiew powietrza był wskazany, jednak na szybszą jazdę po autostradzie podnosiłem go i faktycznie wiatr w ogóle tak nie męczył jak przed rokiem gdy nie miałem deflektora. Oczywiście deflektor pomaga jeżeli nie ma bocznego wiatru bo wtedy niewiele on daje ale jeśli jedziemy z wiatrem lub pod wiatr faktycznie mega pomaga. Motocykl bez problemu przejechał 4500 km przez 14 dni i trzeba pochwalić jego pracę oraz niskie spalanie w granicach 4,65 l/100km.
Niestety jak co roku (bo od 3 lat jeżdżę na południe na wakacje motocyklem) w ostatni dzień powitały nas burze i opady tradycyjnie przy samym wjeździe do Polski. Motocykl był bardzo brudny i po wyczyszczeniu go i skontrolowaniu działania spostrzegłem znowu ciężko pracującą klamkę sprzęgła a w zasadzie jego linkę. Przed wyjazdem była ona smarowana ale cała ta podróż no i deszcze na koniec znowu spowodowały bardzo duży opór klamki a czasem nawet trzeszczenie linki przy wciskaniu.
Rozebrałem i nasmarowałem klamkę sprzęgła, tulejki ale nic to nie pomogło - jedynym słusznym winowajcą była linka sprzęgła. Długo zastanawiałem się co wybrać z linek dostępnych na rynku, są do wyboru linki tanie za około 70 zł no i dwa razy droższe firmowe. Z zagięciami przy klamce i bez zagięć.
Poprzednim razem wymieniłem oryginalną jeszcze z tego motocykla linkę na identyczną ale nową z firmy HiLex z zagięciem metalowym przy klamce sprzęgła. Później pisałem nawet w tym wątku, że następnym razem wybrałbym raczej wersję bez zagięcia. Znalazłem również z firmy HiLex taką linkę bez metalowego zagięcia na allegro w sklepie "manetka". Zadzwoniłem i powiedziałem jak wygląda sytuacja - poinformowano mnie, że wersja bez zagięcia jest dedykowana do nakeda, natomiast do Fazera (wersja obudowana - S) powinna mieć metalowe zagięcie. Linka nie była tania (150zł z przesyłką) i trudno było mi się zdecydować, ale finalnie zdecydowałem się zaryzykować i nabyłem tą bez zagięcia. Co ciekawe na wielu różnych stronach piszą różnie, raz linka jest dobrana według kodu silnika, raz według rocznika, a raz według wersji Naked lub Fazer.
Wczoraj przyszła do mnie paczka i z początku przeraziłem się, że linka będzie za krótka. Jednak gdy porównałem ją do oryginalnej okazało się, że ma tą samą długość (sama linka, pancerza nie mierzyłem). Pod wieczór wyciągnąłem starą linkę z zagięciem i założyłem nową. Podobnie jak w przypadku starej okazało się, że nie pasuje do końca długość pancerza od linki sprzegła. To znaczy całkowitym wydłużeniu pancerza (na regulacji), włożeniu końcówki linki w gniazdo przy sprzęgle, na kierownicy zapięciu w klamkę i podciągnięciu śrubą linki było jej zbyt dużo i śruba odkręcała się całkiem. Podobny problem był w przypadku poprzedniej linki od HiLex ale rozwiązałem to dając dystans na śrubie regulacyjnej. Tym razem zrobiłem odwrotnie i założyłem dystans z dwóch śrób na drugim końcu linki i teraz długość linki jest idealna.
I z całej tej długiej historii co chciałem Wam powiedzieć - NARESZCIE sprzęgło chodzi leciutko jak masełko i dwoma palcami mogę sobie zmieniać biegi bez najmniejszego problemu. Wcześniej nawet przy krótkich klamkach musiałem mocno je wciskać a smarowanie linki dawało efekt na chwilę - nawet jak linka była nowa to po pół roku znowu było ciężko. Moje wątpliwości budziło to jak w innych FZ6 klamka pracuje lekko, natomiast u mnie trudno było to uzyskać.

Linka na zdjęciu poniżej, którą miałem do tej pory (oryginalna była identyczna) i posiadała metalowe zagięcie na końcu które wychodziło z klamki. Tego właśnie nie chciałem ponieważ szybko się ona zaciera, zależało mi na znalezieniu linki z tylko jednym zagięciem przy silniku na dole.

[ img ]

Nowa linka w opakowaniu firmy HiLex (cena 140zł):

[ img ]

Tak wygląda ta linka prawidłowo zainstalowana przy wyjściu z manetki. Zastanawiałem się po co ten metal, skoro da się bez problemu ułożyć linkę bez niego tak, że pracuje lekko i swobodnie. Przypuszczam, że chodziło tylko o to aby układała się od razu w stronę silnika i nie obijała się o wnętrze czaszy i zegarów w wersji z owiewką - Fazer. Linka bez metalu przy klamce dała się bez problemu ułożyć po łagodnych łukach przez co zapewniona jest jej swobodna praca.

[ img ]

Może Wam się wydawać to oczywiste, wymiana linki na nową to musi działać leciutko. No ja poprzednim razem też tak myślałem dlatego kupiłem po prostu nową ale teraz jestem mądrzejszy o to doświadczenie i osobiście polecam wymianę na linkę ale bez tego metalu przy klamce. Macie na zdjęciach wyżej gotowe rozwiązanie wraz z part numberami, na forum tym ani innych nie znalazłem takich wskazówek choć szukałem i pytałem.

Na sam koniec jeszcze wrócę do tematu długości linki. Po zainstalowaniu jej z podłączeniu z obydwu stron okazuje się, że regulacja przy klamce nie wystarcza żeby naciągnąć prawidłowo linkę sprzęgła. Zastosowałem więc dwie śruby dystansowe na końcu linku u dołu i teraz linka ma właściwy naciąg. Linka posiada teflonową wkładkę więc nie wymaga smarowania i ma pracować na sucho.

[ img ]

Mam nadzieję, że mój post Wam pomoże jeśli będziecie mieli problemy z linką sprzęgła u siebie lub będzie Was czekać jej wymiana.

Pozdrawiam serdecznie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-13 20:00:16 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
blue7 napisał(a):
Wcześniej nawet przy krótkich klamkach musiałem mocno je wciskać

tak tylko z złośliwego punktu widzenia - na którkich klamkach masz krótszy promień działania siły z palców - w związku z czym nawet na tej samej lince będziesz musiał mocniej wciskać klamkę niż na długiej klamce (chyba że obie wciskasz w tej samej odległości od osi obrotu, wtedy zmiana klamek nic nie zmienia)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-17 21:44:46 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-01-15 19:06:11
Posty: 123
Lokalizacja: Rumia /k.Gdyni
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 Fazer ABS
blue7 napisał(a):
okazuje się, że regulacja przy klamce nie wystarcza żeby naciągnąć prawidłowo linkę sprzęgła

nawet po regulacji śruba na środku linki ? :O to ile ona za długa jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 218 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org