Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-08-26 12:32:38 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Siema, przygotowuje Moto na spota i ..uj mnie strzeli. Pozycję są, długie na przycisku pass sa. Prąd we włączniku jest na kostce w skrzynce jest. usterka znaleziona. zwarcie w wiązce głównej pod zbiornikiem, między sinikiem a siedzeniem kierowcy. Czeka mnie rozbieranie instalacji albo wymiana konkretnego przewodu, podpowie ktoś którędy idzie przewód wychodzący ze skrzynki bezpieczników. zastanawiam się czy na sztukę nie poprowadzić oddzielnego kabla od bezpiecznika od wtyczki z żarówką?? Jeśli źle kumam to niech mnie ktoś nakieruje

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-08-26 12:32:38 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2017-08-26 17:57:20 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-03-01 21:49:55
Posty: 71
Lokalizacja: DJA
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMWR1200R GS650 FZ1
gdybyś miał zwarcie do plusa to by światło świeciło cały czas,do masy by paliło bezpiecznik.dobrze poczyść styki we wtyczkach i przejrzyj manetkę.zobacz co brakuje masy czy zasilania?to nie zwarcie,raczej zielono w kablach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-08-26 22:11:58 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
brak plusa, jak ruszam wiązką pod zbiornikiem to czasem jest czasem nie a czasem się tylko żarzy. bezpiecznik pali


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-08-28 08:48:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
jesli to ma byuć "byc lub nie być" na rybojady, to zawsze możesz na pałę + żarówki do plusa w aku , z bezpiecnzikiem na szybkozłączki wpiętym.

na miejscu z piwkiem w ręce ozkręcimy moto i komisyjnie całym stadem ci naprawimy. Weź też jakąś hulajnoge żeby miec wtedy jak do domu wrócić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-08-28 20:19:49 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Po twoim poście stwierdziłem, że sam zrobię. Razem z Robertem rozebralismy Wiazkę na części pierwsze i zrobiliśmy. Upalona kostka w puszcze

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-08-05 22:03:08 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-08-05 21:51:25
Posty: 3
Obecne moto: FZ8
Z racji tego że jestem tutaj nowy witam wszystkich.
Mam bardzo podobny problem do opisywanego w tym poście i proszę was o pomoc. U mnie wygląda to tak że podczas jazdy zorientowałem się że nie swieci mi światło mijania, patrze a tu ani mijania ani postojowe. Myślę sobie włączę długie, przerzucam pstryczek i ot długie swieci i tak dojechem do domu. Przyglądam się lampie i widzę że halogen h4 strzelony ( ogniwo odpowiedzialne za światło mijania). Wcześniej sprawdziłem bezpiecznik ale był dobry bo wstawiłem nowy i dalej to samo. Myślę sobie wymienię żarówkę więc kupiłem nowa wstawiam i dalej to samo, przy okazji wymieniłem pozycyjne bo moim zdaniem również strzelona. Niestety wymiany nic nie dały.
Pomożcie proszę gdzie szukać przyczyny, dodam że elektryk ze mnie słaby ale może przyczyna jest prosta. Aaaaa wszystkie inne swiatla działają normalnie tzn kierunki podświetlenie tablicy, tylne. Problem jest tylko z przednia lampa wrr.
Pewnie nei ma to żadnego znaczenia ale wcześniej wymieniałem plyn hamulcowy i może gdzieś ręką jakiś przewód poruszyłem albo coś sam już nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-08-08 09:39:36 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
obstawiam że albo coś z przekaźnikiem, albo na jakimś styku coś nie trybi - sprawdziłbym w serwisówce położenie przekaźnika który przy zapłonie silnika odpala światło i sprawdziłbym czy przy zapłonie "cyka". Jak to nie zadziała leciałbym po kablu i sprawdzał i czyścił wszystko po kolei aż nie zadziała. jak średnio czujesz się jako elektryk to cięzko będzie mi "logiczniej" wyjaśnić, no ale możesz podjac wyzwanie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-08-08 20:36:06 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-08-05 21:51:25
Posty: 3
Obecne moto: FZ8
Jedno z podejrzeń to właśnie przekazin, muszę go ylko znaleźć bo nie mam pojęcia gdzie może się znajdować. Jutro się za to biorę, mam dostać z serwisu yamaha s hemat elektryki wie będę działał.
To co mnie zastanawia to jak to zauważyłem to mogłem włączyć długie na przełączniku tzn działały, teraz już działa tylko Pass.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-08-08 22:22:53 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Światło długich jest zasilone niezależnie od przekaźnika krótkich, dziwne, że przestał działać włącznik pod kciukiem. Tam jest prosty stycznik, jeśli motocykl był trzymany pod chmurką to styki mogły się utlenić. Czy myłeś ostatnio motocykl myjką ciśnieniową? Może pozalewales elektrykę. Oprócz tego co napisał misiek sprawdź jeszcze klemy akumulatora. Może kable są luźne i któryś kabel nie styka albo masz kiepską masę. Sprawdź multimetrem na wtyczce żarówki napięcie na plusie i opór między minusem żarówki a minusem na klemie akumulatora. Nie powinno być więcej niż te 0.2ohm w stosunku do oporu stykając same sondy miernika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-08-08 22:51:57 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-08-05 21:51:25
Posty: 3
Obecne moto: FZ8
Nie myłem sprzętu i nie trzymam go pod chmurką Nie jeździłem nawet w deszczu. Wiem że to nie ma żadnego związku ale stało się to po wymianie plynu hamulcowego i może jak wymieniał tylny plyn to gdzieś jakieś przewody ręką poruszałem pod siedzeniem. Musiało pójść jakieś zwarcie bo żarnik z swiatla mijania był przerwany natomiast z długich był cały(to jest jedną i ta sama żarówka z dwoma zarnikami h4) postojowka też moim zdaniem była przepalona. Wymieniłem więc zarowki na nowe ale to nic nie dało, bezpiecznik też był dobry bo wstawiłem nowy i bez poprawy. Jutro będę miał schemat elektryczny i ściągam elektryka zeby mi pomierzył instalacje. Co do luźnych klem to miałem jakis miesiac może półtora temu taki problem ze sprzęt nie zawsze mi odpalił, przełączałem starter i bylo tylko słychać cyknięcie ale wogole nie kręcił (to się zdążało co któreś odpalenie ale dosyć czesto), pierwsze co sprawdziłem to klemy i okazało się że były luźne. Po ich dokreceniu problem znikna i sprzęt teraz normalnie odpala, może wpływ na obecną sytuację miało to że zanim poprawiłem klemy to usilnie próbowałem sprzęt odpalić az za którymś razem odpalał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-08-09 07:51:25 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Możesz rozebrać zespół przełączników i zobaczyć czy dochodzi 12V do włącznika długich. W wersji S pod akumulatorem była na wiązce przewodów duża kostka odpowiedzialna za zdecydowana większość kabli idących na kierownicę, w nakedzie również powinna tam być. Możesz multimetrem "przedzwonić" na spiętej kostce czy każdy pin dobrze przewodzi, niezależnie od testu kostkę porozpinać, umyć izopropylem itd. to miejsce przy główce ramy jest zaraz nad silnikiem i może tam trafiać syf z przedniego koła. Żeby tam się dostać trzeba zdjąć akumulator i wykręcić plastikowy koszyk akumulatora, niestety jest tam dość ciasno. Jest to też dobre miejsce na prześledzenie czy po starcie silnika podawane jest zasilanie na żarówkę mijania oraz włącznik długich. Na schemacie elektrycznym podane są kolory przewodów co bardzo ułatwia śledzenie ich w motocyklu, jak dostaniesz schemat to koniecznie zorganizuj sobie od nich albo z netu legendę z rozwinięciem skrótów na konkretne kolory.

Schematy do fz6 są ogólnodostępne na necie, ja korzystałem z manuala lata temu z jakiejś ruskiej strony, teraz widzę podobny na czeskiej:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.journey.cz/moto/navody/Yamaha%2520FZ6-SS(C)%25202004%2520Service%2520Manual.pdf&ved=2ahUKEwjb2ebdh7n5AhURyKQKHTtZCM8QFnoECBEQAQ&usg=AOvVaw1f05t6Q8vY2eSSv9P0PScl

Generalnie bez problemu znajdziesz seriwsowke do nakeda i w niej będzie szczegółowy schemat elektryczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org