Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-01-19 23:37:10 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Cześć.
Zakupiłem prostownik mikroprocesorowy, aby podpiąć do niego akumulator celem zimowania. Model "Sena IP65" (zdjęcie).
Skubaniec jednak ma kilka trybów ładowania i nie jestem pewny, który wybrać.

Tryby ładowania:
tryb 1: 6V 2A (ikona 1+4)
tryb 2: 6V 2A tryb zimny (ikona 1+3+4)
tryb 3: 12V 2A (ikona 1+5)
tryb 4: 12V 2A tryb zimny (ikona 1+3+5)
tryb 5: 12V 4A (ikona 2+5)
tryb 6: 12V 4A tryb zimny (ikona 2+3+5)

Tryb 1 i 2 odpadają ze względu na napięcie 6V.
Tryb 5 i 6 też ze względu na wysokie natężenie prądu.
Tryby "zimne" chyba też, bo to dotyczy niskich temperatur.
Na moją logikę pozostaje tryb 3.
Dobrze kombinuję? Takie to proste? ;-)


Załączniki:
Prostownik DSC_0005.jpg [215.84 KiB]
Pobrane 770 razy
Prostownik DSC_0004 1024.jpg [596.98 KiB]
Pobrane 733 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-01-19 23:37:10 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2018-01-20 12:36:12 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-04-19 17:48:32
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: V-STROM 1050
toooomelo napisał(a):
Cześć.
Zakupiłem prostownik mikroprocesorowy, aby podpiąć do niego akumulator celem zimowania. Model "Sena IP65" (zdjęcie).
Skubaniec jednak ma kilka trybów ładowania i nie jestem pewny, który wybrać.

Tryby ładowania:
tryb 1: 6V 2A (ikona 1+4)
tryb 2: 6V 2A tryb zimny (ikona 1+3+4)
tryb 3: 12V 2A (ikona 1+5)
tryb 4: 12V 2A tryb zimny (ikona 1+3+5)
tryb 5: 12V 4A (ikona 2+5)
tryb 6: 12V 4A tryb zimny (ikona 2+3+5)

Tryb 1 i 2 odpadają ze względu na napięcie 6V.
Tryb 5 i 6 też ze względu na wysokie natężenie prądu.
Tryby "zimne" chyba też, bo to dotyczy niskich temperatur.
Na moją logikę pozostaje tryb 3.
Dobrze kombinuję? Takie to proste? ;-)
Jaka pojemność akumulatora? [AH]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-01-20 12:46:04 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-04-19 17:48:32
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: V-STROM 1050
Celem zimowania to zbyt duży prąd (A) , zasada jest że powinno się ładować 1/10 pojemności, czyli jak np.: masz aku 6 Ah to 0,6A . Nie zalecałbym pozostawienie podłączonego do niej aku zostawić na dłużej niż 3-4 dni. Naładować i odłączyć i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-01-20 13:35:09 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Te lepsze prostowniki automatycznie po naładowaniu aku przechodzą w tryb podtrzymania bądź też zimowy zwał jak zwał. Natomiast w innych wybiera się ręcznie taki tryb w przypadku twojego z informacji podanych przez ciebie nie wiadomo czy taki tryb w tym modelu jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-01-20 19:45:41 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Iroszek napisał(a):
Te lepsze prostowniki automatycznie po naładowaniu aku przechodzą w tryb podtrzymania bądź też zimowy zwał jak zwał. Natomiast w innych wybiera się ręcznie taki tryb w przypadku twojego z informacji podanych przez ciebie nie wiadomo czy taki tryb w tym modelu jest.


Kluczowa chyba będzie informacja z instrukcji obsługi...

AUTOMATYCZNA ZMIANA TRYBU ŁADOWANIA
Etap 1 - Diagnostyka: dokonanie analizy czy akumulator może przyjąć ładunek, czy nie;
Etap 2 - Ładowanie wstępne: jeśli napięcie akumulatora wynosi poniżej 12V, prostownik ładuje za pomocą prądu o niskim natężeniu, aby lepiej chronić akumulator;
Etap 3 - Łagodny rozruch: stopniowe ładowanie aż do osiągnięcia maksymalnego natężenia bez gwałtownych skoków;
Etap 4 - (prąd stały): szybka zmiana prędkości , zmiana natężenia w zależności od stanu akumulatora, wpływa pozytywnie na żywotność baterii;
Etap 5 - (napięcie stałe): akumulator jest ładowany niemal do pełna, a następnie doładowywany do 14,6V DC;
Etap 6 - Spoczynek: prostownik odetnie zasilanie po pełnym naładowaniu akumulatora, pozwala to na oszczędzanie energii;
Etap 7 - Przywrócenie: prostownik automatycznie wykrywa pełne naładowanie akumulatora. Przy spadku poniżej 12.8V wykona on ponownie powyższe etapy od 4 do 7.


Chyba można zostawić aku podpięty do prostownika na zimę? :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-01-20 22:28:17 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-06-24 13:27:48
Posty: 42
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Sony Xperia
Obecne moto: FZ6 S Fazer
Mam podobną ładowarkę i tak jak u Ciebie jest ona zaprogramowana na automatyczny kilkuetapowy proces ładowania. Moja obsługa ogranicza się do podłączenia przewodów i uruchomienia ładowarki. Jeśli chcę ładować akumulator motocykla włączam tryb motocyklowy (ładowanie 0,8 A), zaś jeśli ładuję akumulator mojego auta, to włączam tryb samochodowy (3,3 A).
Jest to urządzenie z mikroprocesorem więc "inteligentne" i myślę, że nie powinieneś się zbytnio przejmować. Zostało zaprojektowane tak aby po naładowaniu akumulatora przejść na obsługę impulsami. I nawet jak pomylisz bieguny nic nie powinno się stać (u mnie w takiej sytuacji sygnalizuje błąd).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-01-22 18:29:27 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
APi napisał(a):
... I nawet jak pomylisz bieguny nic nie powinno się stać (u mnie w takiej sytuacji sygnalizuje błąd).

W instrukcji mojego prostownika też jest taka informacja :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-11 11:02:50 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Ja mam i nie narzekam. Ale jak aku całkiem wyładowane to zajmuje mu chwile zabim zacznie ładować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-11 11:06:27 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
grprac napisał(a):
Zastanawiam się czy taki prostownik jaki można kupić w Lidlu będzie dostatecznie dobry? Kosztują one coś w okolicy 100 zł.

Co roku, przed rozpoczęciem sezonu, w Lidlu jest "Tydzień motocyklowy". Poczekaj. Bo wtedy są tańsze ;-)
http://test.j.pl/61/prostownik-automaty ... -test.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-11 11:49:35 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 671
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
9 lat jeżdżę i naprawdę nie wiem po co cudowac z tymi ładowania na zimę. Wyjmujemy akumulator ładuje go raz, bierzesz do domu do ciepła na wiosnę wsadzasz i tyle...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-11 15:27:09 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
toooomelo napisał(a):
Co roku, przed rozpoczęciem sezonu, w Lidlu jest "Tydzień motocyklowy"

Nie wiem czy tylko u mnie czy w ogóle nie było akcji na motocyklowe akcesoria w Lidlu w ciągu ostatnich dwóch lat. Owszem były na rower, gdzie można było zakupić dobre chain cleanery ale na przykład motocyklowych pokrowców już nie było i raczej nie nastawiam się, że będą.

A pro po prostownika to ten lidlowski bardzo dobrze się sprawdza. Wcześniej miałem wersję bez wyświetlacza, później ją komuś odsprzedałem i kupiłem z wyświetlaczem. Bardzo dobry i wystarczający sprzęt do obsługi zdrowego akumulatora, podaje napięcie zanim ładuje więc mamy podgląd na wyświetlaczu jak aku trzyma parametry od ostatniego ładowania. Nie nadaje się zbytnio natomiast do ładowania głęboko rozładowanego akumulatora, bowiem nawet nie wystartuje i trzeba będzie sobie pomóc tradycyjnym prostownikiem. Ale jeśli zakładamy, że mamy zdrowe aku to prostownik z lidla świetnie się sprawdzi zarówno do motocykla jak i do samochodu.

A pro po zimowania aku, dobry mój kolega mechanik i również motocyklista polecił aby raz na jakiś czas (najlepiej co miesiąc) podczas przerwy w sezonie starać się podłączyć żarówkę 5W aby trochę poświeciła sobie pobierając prąd z akumulatora. Po kilku godzinach akumulator dać do ładowania aby normalnie uzupełnić ubytek mocy. Taki zabieg ma na celu pobudzenie akumulatora aby nie był zbyt długo zastany i się nie zasiarczał - ponieważ wpływa to na ich żywotność. Co lepsze prostowniki mają taką funkcję automatycznego rozładowania i naładowania by zrobić to za nas, jednak kosztują one grubo ponad 200 zł więc nie każdy chce je mieć ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-11 20:22:25 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-01-26 15:56:37
Posty: 90
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 04
W tym roku były te prostowniki w Lidlu za 65 zeta chyba. Takie same na allegro jakiś czas temu sprzedawali za 120.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-12 12:11:43 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Powstrzymam Wam trochę te ochy i achy nad ładowareczką z lidla zanim sobie popsujecie dobre akumulatory, a na potwierdzenie:

https://www.youtube.com/watch?v=ygenwNVEkQc

W skrócie: nie jest w stanie przywrócić odpowiedniej gęstości elektrolitu. W moim przypadku ładowarka z 12,1V ładowała 20 minut do napięcia 12,8V i się wyłączała. Po odpięciu napięcie na akumulatorze wskazywało 12,2V. Czyli akumulator niesprawny?, jednakże ładowanie prostownikiem samochodowym przywróciło pełną sprawność akumulatora.

Wg mnie lepiej zainwestować albo w najtańszy z najtańszych prostowników samochodowych + miernik albo kupić dobrą ładowarkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-14 19:44:33 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Największą wadą ładowania przez prosty prostownik jest brak kontroli, trzeba podłączyć miernik i pilnować V.
Natężenie zmniejsza się przez wpięcie żarówki z np. kierunkowskazu. Wtedy prąd ładowania wynosi około 0,5A.

Mi ta ładowareczka lidlowska załatwiła Yuase, wydupiłem to w cholere bo to się do niczego nie nadaje tylko do popsucia sobie akumulatora, wolę stare sprawdzone metody. Tak tylko ostrzegam żeby sobie ktoś nie myślał, że to takie dobre urządzonko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-15 09:22:31 
Legenda forum

Dołączył(a): 2007-08-28 13:23:30
Posty: 4605
Obecne moto: jamaha pw 50
A ja wręcz przeciwnie, aku wytrzymał 6 lat u mnie, a nie wiem kiedy poprzedni właściciel go kupował.
Poza moto mam 3 inne sprzęty podpięte w zimę pod te ładowarki i nic się nie dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org