Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-04-10 22:28:15 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-04-10 22:09:14
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Witam
Jestem świeżo upieczonym szczęśliwym posiadaczem FZ6 S1.
Niestety mam problem z regulacją dźwigni zmiany biegów. Nie jestem jakoś specjalnie wysoki (183cm) a i tak wydaje mi się że dźwignia jest zdecydowanie za wysoko. Nieźle się zdźiwiłem kiedy po opuszczeniu dźwigni na akceptowalną wysokość (za pomocą regulacji drążka), nie dało rady wrzucić pierwszego biegu, ponieważ dźwignia opiera się o mocowanie podstawki bocznej (żółte kułko na załączonym zdjęciu).
Pomyślałem żę być może moto kiedyś leżało na lewej stronie i dźwignia jest wygięta. Za pomocą dwóch francuzów odgiąłem ją delikatnie na zewnątrz. Niestety nic to nie dało ponieważ teraz dróga strona dźwigni opiera się o set w miejscu zaznaczonym na zdjęciu czerwonym kółkiem.
Czy ktoś z was tak miał?
Coś nie chce mi się wierzyć że to już koniec regulacji. A może dźwignia jest też delikatnie odgięta do góry? Na oko wygląda na prostą.
Drogie Bravo pomocy ;-)
Giąć czy szukać może jakiejś akcesoryjnej.



Załącznik:
P1120881.JPG [783.14 KiB]
Pobrane 655 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-10 22:28:15 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2018-04-10 22:44:41 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-01-26 15:56:37
Posty: 90
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 04
U mnie też tak było. Skończyło się na zakupie podnóżków z regulacją wysokości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-11 00:46:50 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
denat napisał(a):
U mnie też tak było. Skończyło się na zakupie podnóżków z regulacją wysokości.

Kolega denat dał pewne rozwiązanie ale zastanawiam się czy nie ma tu też wpływu rodzaj obuwia w którym się jeździ, generalnie wielkość, grubość podeszwy. To pewnie kwestia przyzwyczajenia ale kiedyś musiałem krótki kawałek przejechać w zwykłych pantofelkach i czułem się mega dziwnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-11 06:18:50 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-04-10 22:09:14
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Jeździłem w trzech rodzajach obuwia. To zdecydowanienie to.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-11 12:41:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Cheech napisał(a):
kułko

Cheech napisał(a):
dróga

moje oczy krwawią...
denat napisał(a):
U mnie też tak było. Skończyło się na zakupie podnóżków z regulacją wysokości.

tylko że ja też mam 183cm i... nie mam tego problemu. dziwi mnie tez chęć obniżenia tego bo już ja w moim ułożeniu potrafię w ostrzejszym złożeniu buta przytrzeć. Natomiast jak bym nie patrzył na to zdjęcie nie widzę technicznie opcji obniżenia bez jakiś zmian czy to samej dźwigni czy też setów...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-11 14:46:03 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
A jakby tą rzymską śrubę skręcić do maksa a przełożyć wieloklin na wałku? może to zmieni położenie dźwigni.
Dobrze ustawiona dźwignia mając but motocyklowy. Trzymając na podnóżku stopę na środku stopy - gumka zmiany biegów powinna być dokładnie nad butem. (nie dotykać góry buta ale być 2-3mm ponad nim)
Jeździmy oczywiście na palcach - stopę wkładamy pod dźwignię/nad dźwignię przed samą sekwencją zmiany biegów. Takie ustawienie na pewno nie będzie haczyć o żaden z elementów. A jeśli ktoś twierdzi że stopy układa się inaczej - czyli trzyma się na środku...to niech tak twierdzi ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-13 22:40:08 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-04-10 22:09:14
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Regulacja śrubą rzymską, czy też na wieloklinie nie ma tu nic do rzeczy, w momencie kiedy dźwignia opiera się fizycznie o elementy motocykla.
Przy wbijaniu biegów w górę jest jeszcze wminarę, ale w dół to tragedia, muszę odrywać całą stopę od podnóżka, bo nie jetem w stanie tak wygiąć nogi w stawie skokowym.

Czy ktoś może polecić jakies akcesoryjne zestawy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-19 14:16:46 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-03-12 22:18:47
Posty: 3
Lokalizacja: Łódź, Łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fz6 s1
Według mnie właśnie może być źle ustawiona dźwignia - czytaj za nisko.
Podnieść ją za pomocą śruby rzymskiej. Szkoda że na zdjęciu nie widać wieloklina montażu dźwigni przy silniku, byłby widać czy jest dobrze zamontowane.
To była pierwsza rzecz jaką zrobiłem po zakupie motocykla - ustawienie dźwigni tak by było mnie wygodnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-20 08:57:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
zonem napisał(a):
Według mnie właśnie może być źle ustawiona dźwignia - czytaj za nisko.

niestety nie doczytałeś ze zorzumieniem. proglem w tym że czeech jakoś dziwnie trzyma nogę i jest mu wygodnie jak ta dźwignia jest w dole (dalej twierdze że przy jego wzroście nie mam tego problemu więc to moze być kwesti pozycji, ale wciąż - nie o tym było pytanie). jak podniesie to owszem, nie będzie chaczył, ale również nie będzie wygodnie.

najchetniej zobaczył bym zdjęcie twojego kopyta w pozycji w czasie jazdy. bo nie wiem, na baku już siedzisz czy coś że ta noga tak leży.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-20 11:03:36 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-07-29 10:56:56
Posty: 253
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 2001r
misiakw napisał(a):
najchetniej zobaczył bym zdjęcie twojego kopyta w pozycji w czasie jazdy. bo nie wiem, na baku już siedzisz czy coś że ta noga tak leży

Nad tym samym się zastanawiałem, takie ułożenie nogi to raczej na sporcie, a nia na Fz, ale jak kierownikowi jest tak wygodnie, to chyba tylko jakieś sety aftermarket zostają.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-24 15:38:15 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-04-10 22:09:14
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Dzięki za wszystkie konstruktywne podpowiedzi.

Fakt, siedzę tak blisko zbiornika jak się da - tak się czuję naturalnie.
W pozycji "gotowości do zmiany biegu", stopa jest jakieś 2-3cm poniżej dźwigni zmiany biegów.
W sensie dźwignia jest ok2cm nad wierzchem buta.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-09 21:26:24 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-04-02 22:30:30
Posty: 55
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Mam dokładnie tak samo. Mam 180cm wzrostu i nie mogę wyregulować dźwigni tak żeby było dla mnie wygodnie. Jest dokładnie tak jak opisałeś. Jeśli już uda się w miarę nisko ustawić, to nie da się wrzucić jedynki. Próbowałem wszystkich możliwych kombinacji ze śrubą rzymską, z wieloklinem, po prostu się nie da. Teraz jest trochę czasu więc planuję coś z tym zrobić, prawdopodobnie trzeba będzie zakupić lub dorobić jakąś customową dźwignię.

W każdym poprzednim motocyklu (CB500, FZS600) mogłem to ustawić jak tylko chciałem, buty mam na niskiej podeszwie, a pozycję na motocyklu prawidłową - dlatego gratuluję dociekliwości kolegom, którzy doszukują się przyczyny w złej pozycji jeźdźca :P . To już nie można siedzieć na moto tak jak jest każdemu wygodnie i pewnie? Mam siedzieć z poczuciem dyskomfortu, bo tak trzeba? Może mam zajebiście krótki/długie nogi w stosunku do całkowitego wzrostu :mrgreen: ?

Moim zdaniem to motocykl jest w tym miejscu źle zaprojektowany, ktoś nie wziął pod uwagę, że zakres regulacji powinien być większy. Dźwignię hamulca nożnego można regluować bez takich ograniczeń :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org