Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-03-16 12:00:03 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2016-09-22 10:45:51
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sześć082x6 2x4 2x7
Obecne moto: BMW R1200R
Ciekawostka...

Szukałem oplotów do swojej mamby i jak w końcu znalazłem w przyzwoitej cenie, bo HEL krzyczy 1200 zeta, to gość powiedział, że ma... ale szczerze nie poleca oplotów do moto z ABS, bo różnica niewielka, a mogą się pojawić problemy z pompą ABS... Jego zdaniem, oplot tak, na tor i przy tuningu, ale do zwykłej jazdy nie poleca...


No i mnie zbił z tropu - co o tym sądzicie, jakie macie doświadczenia ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: OPLOT'y do moto z ABS
PostNapisane: 2017-03-16 12:00:03 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2017-03-16 13:01:13 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Piwek napisał(a):
Ciekawostka...

Szukałem oplotów do swojej mamby i jak w końcu znalazłem w przyzwoitej cenie, bo HEL krzyczy 1200 zeta, to gość powiedział, że ma... ale szczerze nie poleca oplotów do moto z ABS, bo różnica niewielka, a mogą się pojawić problemy z pompą ABS... Jego zdaniem, oplot tak, na tor i przy tuningu, ale do zwykłej jazdy nie poleca...


No i mnie zbił z tropu - co o tym sądzicie, jakie macie doświadczenia ?


Cena za oba koła czy tylko przód. Wg mnie trochę dużo, ale może problem leży w tym że to dedykowany zestaw. Proponował bym robić na wymiar i zostawić oryginalny układ metalowych rurek.
Tj. przewody gumowe to tylko kawałki:
- klamka, magistrala - jeden przewód
- magistrala - koło dwa przewody
- zostają jeszcze dwa krótkie przewody magistrala - pompaABS ale bym ich nie zmieniał

Co do zasadności wymiany, jeśli nie musisz, np. przewody nie puchną to w mojej opini bym nie wymieniał, hamulce dla mnie są mega, lepszych nie miałem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-16 13:03:28 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
Obawiam się że dobrze powiedział, co do pracy pompy ABS przy oplocie się nie wypowiem, ale zmiany raczej nie odczujesz w codziennym lataniu.

Chyba że to bardziej taka zachciewajka wizualna typu "ŁaŁ ludzie mam oplot"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-16 13:42:34 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2016-09-22 10:45:51
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sześć082x6 2x4 2x7
Obecne moto: BMW R1200R
Toperz napisał(a):
Chyba że to bardziej taka zachciewajka wizualna typu "ŁaŁ ludzie mam oplot"


Takich zapędów nie posiadam :)

Dzięki Panowie za wypowiedź - tylko mnie utwierdziliście w postanowieniu :)

-- Cz, 16 mar 2017, 13:48 --

tuzmen napisał(a):
Cena za oba koła czy tylko przód.

Za przód i tył...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-16 13:57:15 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Toperz napisał(a):
ale zmiany raczej nie odczujesz w codziennym lataniu."


Co do odczucia to się nie zgodzę, jest różnica i amator też wyczuje. Ale nie jest warta 1200zł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-16 14:09:22 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Piwek ja mam oplot w motocyklu bez ABS i muszę powiedzieć że różnica jest kolosalna jeśli chodzi o wyczucie i dozowanie siły hamowania. Jesli chcesz to zalozyc dla bajeru to nie warto ale jesli chcesz faktycznie polepszyc hamowanie to zdecydowanie polecam. Bo to nie tylko kwestia wygody hamowania ale także bezpieczeństwa. Ja jeżdżę dużo turystycznie załadowany w 2 osoby i kufry przez co moje moto sporo waży. Przy takiej jeździe z obciążeniem potrzebna jest dużo większą siła hamowania i mając gumowe stare przewody hamulcowe czasem aż bolała mnie ręka szczególnie na górskich odcinkach. Na stalowym oplocie jest dużo bardziej komfortowo i lżej, łatwo wyczuć hamulec i nie zablokować kola. Ja nie jeżdżę sportowo czy po torze ale uważam że oplot to obowiązek jeśli nie jeździ się tylko na weekendy wokół komina.
Jeśli masz moto z ABS to po pierwsze koszt jest większy bo masz więcej sztuk przewodów bo pomiędzy zaciskiem a klamka jest właśnie pompa i to sprawia, że więcej tych przewodów trzeba zamocować a za każdy płacisz za sztukę obojętnie jaki by długi nie był. Więc 1200 to koszt na przód i tył przypuszczam, ja płaciłem jakieś 420 zł za komplet który składał się z 3 przewodów.
Jeśli chodzi o połączenie ABSu z oplotem to faktycznie w niektórych motocyklach może być problem (na przykład w BMW) w zależności jaki typ ABSu się posiada. Pompa ABS jest przystosowana do pracy na ciśnieniu płynu przewidzianym fabrycznie i jeśli da się stalowy oplot to ciśnienie jest znacznie wyższe przez co ABS może być zbyt czuły. Trzeba to obadać, najlepiej sprawdzić czy ktoś już w FZ8 podobnym do Twojego miał taki oplot i czy ABS pracował prawidłowo.
Ewentualnie zadzwonilbym do serwisu Yamahy i skonsultowal się jak robią to w serwisie bo mają na pewno pełna wiedzę na temat każdego z modeli.


Ostatnio edytowano 2017-03-16 14:20:22 przez blue7, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-16 14:16:21 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2016-09-22 10:45:51
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sześć082x6 2x4 2x7
Obecne moto: BMW R1200R
Z uwagi na fakt, że w 99% jeżdżę bez plecaczka, to poczekam na wypowiedź kogoś z FZ8 i oplotem założonym...
Nie mówię oplotom nie, ale ciśnienie znacznie spadło :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-16 14:17:01 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
W BMW to bym się bał zakładać, tam jest tyle elektroniki nasr... ale w yama to proste i w miare nie zawodne ABSy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-06-13 14:12:45 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-09-05 12:14:13
Posty: 20
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GS500
Ja założyłem oploty na przód i tył...

Przewody gumowe producent zaleca wymianę co 4 lata o ile pamiętam. Oplotu się nie wymienia... Ja założyłem oplot w połowie maja br.

Szukając info czy ABS nie będzie głupiał od zmiany przewodów znalazłem fajną informację że nowe gumowe są bardziej zbliżone do oplotu niż do starych gumowych, więc nie powinien system głupieć.

przewody HEL, zestaw pełny przód tył za 1150. Widziałem też gdzieś uproszczony za 950, ale zdecydowałem się na taką ilość przewodów jak w oryginale.
pełny ma 9 przewodów, uproszczony 7... Jak wygląda zestaw pełny w załączniku.

Moto hamuje sprawnie i ABS działa tak jak wcześniej...

Na torze oplotu nie sprawdzałem, ale od tego czasu zrobiłem ok 4000 km (w tym ok 1000 z plecakiem) i wszystko działa jak powinno.

Odnośnie różnicy w działaniu nie za bardzo mogę się wypowiedzieć - ostatni 1000 bez oplotu zrobiłem na początku maja z plecaczkiem, a pierwsze 2000 z oplotem sam.
Wszystko w trasie z bagażami więc raczej spokojna jazda, na której gumowe również sprawdzały się dobrze.


Załączniki:
oplot.jpeg [116.67 KiB]
Pobrane 441 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-06-13 15:35:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
simin napisał(a):
przewody HEL, zestaw pełny przód tył za 1150. Widziałem też gdzieś uproszczony za 950

do FZ6? to grube cenniki... u polskiego dealera HEL (adres z www można znaleźć na stronie HELa) z odbiorem własnym (no bo po drodze do roboty go mam) 350zł za zestaw przód + tył mi wyszło. przód bez trójnika łączone zaciski... chyba że wersja z ABS ma ich więcej...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-06-13 15:47:01 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
misiakw napisał(a):
simin napisał(a):
przewody HEL, zestaw pełny przód tył za 1150. Widziałem też gdzieś uproszczony za 950

do FZ6? to grube cenniki... u polskiego dealera HEL (adres z www można znaleźć na stronie HELa) z odbiorem własnym (no bo po drodze do roboty go mam) 350zł za zestaw przód + tył mi wyszło. przód bez trójnika łączone zaciski... chyba że wersja z ABS ma ich więcej...

Kupowałem do FZ6 ABS, jest sporo drożej (coś z 620zl chyba płaciłem). Też kupowałem bezpośrednio u HELa przy Helu. W wersji ABS trzeba upomnieć się o dwa krótkie przewody od pompy bo prawdopodobnie nie ma ich w zestawie.
Jest wątek o przewodach w FZ6 viewtopic.php?f=73&t=21950&hilit=oplot&start=15


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-06-13 16:52:04 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
a ja handluje oplotami
i nie ma znaczenia cenowo czy moto z absem czy bez
liczy się tak naprawdę liczba przewodów

i sprzedałem już też sporo do motocykli z absem i nikt się nie żalił


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-06-13 18:20:22 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-08-05 08:39:48
Posty: 372
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Tracer 900 GT
No właśnie. Motocykl z ABSem ma ich więcej i dla tego jest drożej. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-06-13 19:24:02 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-09-05 12:14:13
Posty: 20
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GS500
misiakw napisał(a):
do FZ6?

FZ8 ABS.

wyżej zdjęcie - komplet ma 9 przewodów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-06-14 13:03:42 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
maciej_pk napisał(a):
No właśnie. Motocykl z ABSem ma ich więcej i dla tego jest drożej. :D


nie wszystkie moto tak maja


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org