Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-08-07 22:20:03 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-08-07 21:47:10
Posty: 2
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 SHG
Witam,
czy ktoś mógłby mi wyjaśnić prostymi słowami co to jest za czynność serwisowa "ADJUSTING THE EXHAUST GAS VOLUME".
Mowa o niej w serwisówce z 2007 roku w części 3-8. Mój motocykl to FZ6-SHG(W) rocznik 2008 - pisząc po ludzku jest to fazer S2 98 KM z owiewką.
Moją "łamaną" angielszczyzną przetłumaczyłbym to jako: "ustawianie objętości gazów wylotowych",
translator natomiast wypluł: "regulacja objętości spalin" co brzmi ładniej jednak znaczy dokładnie to samo.
Z opisu wnioskuję, że trzeba wejść w tryb diagnostyczny (na wyświetlaczu najpierw pojawi się "di") i w trybie diagnostycznym dokonać tych ustawień.
Teraz czas na pytania:
1) Co ta czynność ma na celu?
2) Jakie są objawy złych ustawień?
Oraz pytanie bonusowe. Zaraz na początku jest napisane: "Be sure to set the CO density level to standard, and then adjust the exhaust gas volume".
Co dla mnie również jest niezrozumiałe:
3) Co oznacza "CO density" w tym przypadku i jak to ustawić do poziomu standardowego?

Z góry dzięki za wyjaśnienie
pzdr -grzesiekyogi-


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-07 22:20:03 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2018-08-08 11:02:22 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
Nie znam odpowiedzi na Twoje pytania ale muszę zapytać, po kiego ...ja chcesz w tym grzebać? Bo jeśli masz jakieś problemy z maszyną to napisz o objawach. Tutaj chłopaki maja potężną wiedzę i na pewno pomogą.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-08 22:27:58 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-05-24 22:26:03
Posty: 100
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: nie 1
Też mnie to kiedyś zastanawiało. Ponoć chodzi o jakieś ekologiczne sprawy emisji


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-09 08:04:23 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Pojedz na stację diagnostyczną na sprawdzenie czystości spalin :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-09 17:53:46 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-08-07 21:47:10
Posty: 2
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 SHG
excop napisał(a):
po kiego ...ja chcesz w tym grzebać?
Nie chcę grzebać... na razie tylko pytam. Pytam dlatego, że jest to wymienione w serwisówce gdzieś pomiędzy regulacją luzu linki gazu a przerwą na świecach... czyli czynnościami typowo serwisowymi. Pytam też dlatego, że niewiele materiałów znalazłem w internecie na ten temat (również w j.ang.). Po prostu tak już mam, że jak wymieniam moto to robię sobie (sam) pełny serwis zgodnie z serwisówką, lecz nie oglądając się na "deklarowny" przebieg (bo niestety w Polsce przebieg trzeba w tych kategoriach traktować). Jeśli dowiem się co to jest, jakie są korzyści z regulacji a jakie zagrożenia w przypadku złych nastaw to być może faktycznie będę chciał w tym grzebać.
excop napisał(a):
jeśli masz jakieś problemy z maszyną to napisz o objawach
nie mam objawów i nie chcę ich mieć dlatego chcę go serwisować zgodnie z zaleceniami producenta. Robiłem tak z poprzednim motocyklem i odwdzięczył mi się on kompletnie bezawaryjną jazdą i pracą jak w zegarku. Nie interesuje mnie leczenie, interesuje mnie profilaktyka, a że serwisować moto (jak i odpoczać od baby w garażu) lubię to zwykle nie mam z tym większego problemu. Z tym tematem spotykam się po raz pierwszy... dlatego drążę. Oczywistym jest jednak, że jeśli nie dowiem się o co w tym chodzi to żadnej zmiany w tych ustawieniach nie zrobię.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-09 23:37:09 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
Wszystko jasne. Tylko ja jestem z tych co wolą jeździć a nie grzebać w garażu. Mam zaufanego kolegę mechanika. On zajmuje się wszystkimi sprawami oprócz wymiany oleju i filtrów. Mój motocykl też "chodzi jak w zegarku" :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-29 17:13:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-11-10 20:02:34
Posty: 43
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fz6n S1
Również podpinam się pod temat. Ostatnio na przeglądzie wyszło że mam zbyt bogata mieszankę. Przeszukałem tematy ale w żadnym nie znalazłem podpowiedzi jak regulować parametrami C1 i C2 aby wzbogacić lub stworzyć uboższa mieszankę. Może wypowie się ktoś kto ogarnął te parametry?

-- 2021-03-30 22:20:32 --

Stwierdziłem, że nie ma odzewu z tego powodu że nie podałem ustawionych parametrów w moim Moto , więc dodam jeszcze to że jest ustawione u mnie C1 -1, a C2 7. Zakładam że może ustawił tak poprzedni właściciel...ale nie wiem czy to są domyślne ustawienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org