Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 206 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-04-22 09:26:07 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-03-24 21:37:07
Posty: 66
Lokalizacja: Wroclove
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
nie wiem czy ten link już był ale niedawno na niego wpadłem więc polecam :)

https://touron2wheels.wordpress.com/2014/12/22/fork-oil-change-on-my-yamaha-fz6-s2-fazer/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-22 09:26:07 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2016-05-07 11:08:48 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
:thumbup: będzie dla potomnych


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-12-26 16:02:55 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-02-28 11:10:15
Posty: 16
Lokalizacja: Szczecin/Piła
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6n S2 2007r.
Jestem w połowie zmiany oleju i uszczelniaczy w mojej Fz6n S2 2007 r. Lagi już wyjęte z półek, olej wylany (na zdjęciu to co wyleciało), jutro jadę do kolegi na klucz pneumatyczny.
Pytania:
1. Ile wlać oleju do jednej lagi? 467 ml? Na forum jest kilka różnych odpowiedzi do innych motocykli.
2. Czy sprężyny nie są do wymiany? Jedna ma 355 mm, a druga 360 mm. Ile ma nowa?
3. Na co jeszcze zwrócić uwagę?

[ img ]

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-12-26 17:35:11 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
ad. 1. tak jak w ostatnim linku afromike, autor przewodnika nie odmierza ilości ml, tylko mierzy suwmiarką poziom.
Obie metody dozwolone, opisane w serwisówce, ja polecam suwmiarkę.
Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-05 15:22:38 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Właśnie wymieniam olej w przednim zawieszeniu w swojej FZS600 (2000), przewertowałem cały wątek i serwisówkę i doszedłem do wniosku, że:
- oleju 10W wlewamy 475 ml;
- poziom oleju powinien wynosić 121mm od góry lagi;
- sprężyna powinna mieć długość 319mm.
To tak dla potomnych ;-)

Dane z serwisówki:


Załączniki:
Przechwytywanie2b.jpg [199.83 KiB]
Pobrane 634 razy
Przechwytywanie1b.jpg [124.63 KiB]
Pobrane 634 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-09-25 10:35:43 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-04-30 02:20:37
Posty: 58
Płeć: Mężczyzna
z 2 tyg temu wymieniałem w fz6 s2 2007 lagi z uszczelniaczami.

strona z serwisówki tu mas diagram jak to wszystko potem skręcić.
4-65

jak będziesz skręcał wszystko to na tym diagramie pierścień nr 11 będziesz musiał dość mocno wbić w lage kup w castoramie rurkę od kanalizacji z pcv to będziesz miał jak to dobić.


Załącznik:
Screen Shot 2018-09-25 at 10.15.22.png [110.75 KiB]
Pobrane 565 razy



długość sprężyny to 354mm limit to 347mm



Załącznik:
Screen Shot 2018-09-25 at 10.17.22.png [173.3 KiB]
Pobrane 558 razy


DO lagi ma wejść 467ml ja lałem motul 10w

Załącznik:
Screen Shot 2018-09-25 at 10.19.13.png [14.32 KiB]
Pobrane 550 razy


Najlepiej wlej 450ml i potem od góry przy wyjętej sprężynie i skompresowanej ladze od góry ma byc 134mm wolnej przestrzeni w razie potrzeby dolej oleju powoli, obie lagi powinny mieć identyczne.

Załącznik:
Screen Shot 2018-09-25 at 10.25.36.png [131.3 KiB]
Pobrane 569 razy



ps. zwoje sprężyn powinny być gęsto na górze... tak mówi serwisówka tak miałem zainstalowane ja aaaaa w manualu haynesa jest na odwrót. ;p


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-09-25 14:35:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
odgrzebałeś temat z przez roku, ale co tam - zabieram się za rozkręcenie swojej lagi więc przydatne screeny tu wrzucasz. ja co prawda już wydrukowałem serwosówkę - ale komuś mogą sie przydać. dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-06 15:23:50 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-05-24 22:26:03
Posty: 100
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: nie 1
Kaj napisał(a):
ps. zwoje sprężyn powinny być gęsto na górze... tak mówi serwisówka tak miałem zainstalowane ja aaaaa w manualu haynesa jest na odwrót. ;p


Serwisówka Yamahy mówi:
"instal the spring with the smaller pitch 'a' facing down"
czyli gęste zwoje do dołu. Rysunek wprowadza w błąd.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-29 20:58:09 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-08-19 11:58:20
Posty: 3
tuzmen napisał(a):
Tylko po co to wszystko rozkręcać do samej wymiany uszczelniaczy.
Jest sposób aby wypchnąć uszczelniacz ciśnieniem oleju.

Zalewamy olej do lagi do pełna (można użyć olej z drugiej),
zakręcamy kurek,
wyjmujemy osłonę kurzową uszczelniacza,
wyciągamy zawleczkę,
wkładamy całą lagę w wielkie imadło (ja używam podnośnika hydraulicznego i blokuję lagę pasem)
powoli ściskamy lagę, uszczelniacz sam wychodzi

Plusy: nie uszkadzamy panewek, o co przy metodzie na wyrywanie łatwo
Minusy: trzeba się zabezpieczyć na wyciek oleju po wypchnięciu uszczelniacza


Dobry pomysł, mam ten sam problem z obracającą się śrubą dolną.

1. Może wygrzebać uszczelniacz śrubokrętem?
2. Stary olej z lagi wylałem. Można użyć do Twojego sposobu starego silnikowego oleju (chociaż ze względu na zanieczyszczenia jest to słaby pomysł)? A może woda? Nowego oleju szkoda bo mi się na bank rozleje, a pozatym w rurze już brudno, więc olej by był i tak do wymiany.
3. A jak by wykręcić ten element na ladze przy samym dole jest to chyba regulacja dobicia? to nie będzie jak zablokować środka przed obrotem?
4. Na jakie wymiary powinien być poskręcany górny element (niebieski względem srebrnego), oraz położenie nakrętki która ten cały zestaw ustala na długiej szpilce (patrz zdjęcie)?

https://photos.app.goo.gl/A4ZKbwJAtVhv3kKo9


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-29 21:05:33 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
1. śrubokręt odpada, rozdrapiesz tylko kielich i narobisz kłopotu
2. zalej dieslem, pięknie wymyje. starego oleju nie polecam, wody tym bardziej


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-19 13:18:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-08-13 06:52:59
Posty: 19
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S
Hej, mam pytanie:
rozebrałem dziś lagi w celu wymiany oleju i uszczelniaczy przed sezonem, jednak zaniepokoił mnie fakt, że podkładki znajdujące się pomiędzy ślizgiem górnym, a uszczelniaczem olejowym nie są płaskie, tylko zgięły się w stożek. Też mieliście taki problem? Oczywiście je wymienię, nie wiem tylko czym to może być spowodowane.
Załącznik:
1613732908171.jpg [917.22 KiB]
Pobrane 256 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 206 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org