Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-02-04 17:54:44 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-06-02 21:25:20
Posty: 16
Lokalizacja: Głowno/Łódź
Płeć: Mężczyzna
Witam, przymierzam się do kupna FZ6 S2, według katalogu jeździ on na
Opona przednia 120/70 17
Opona tylna 180/55 17

A tak sie składa że mam nowe opony Pilot road do starszego fazera
Opona przednia 110/70 17
Opona tylna 160/60 17

I teraz pytanie czy one w ogóle będą pasowały? I czy da sie na tym bezpiecznie jeździć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FZ6 S2 Mniejsze opony
PostNapisane: 2019-02-04 17:54:44 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-02-04 21:46:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
kiler1233 napisał(a):
I teraz pytanie czy one w ogóle będą pasowały? I czy da sie na tym bezpiecznie jeździć?

będą pasowały, ale będzie jeździć się dużo gorzej. Małyh skośnych oczu się nie poprawia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-06 16:08:26 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Poprawia poprawia, i to bardzo. Oni nie są wcale z innej planety i wiele jest po nich do poprawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-06 21:18:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
ahamay napisał(a):
Poprawia poprawia, i to bardzo. Oni nie są wcale z innej planety i wiele jest po nich do poprawy.

rozwiń proszę myśl bo mnie zaciekawiłeś.
Przerabiałem zmianę rozmiaru w fzs600 i motocykl stał się pływający, niestabilny i nieprzyjemnie zaskakujący.
Kilka razy jeździłem na innych rozmiarach w fzs600 w fz6 s2 w fz8 w fzs1000 i w fz1 - i nigdy ta zmiana nie wychodziła in plus.
Jedyne pozytywy jakie zauważyłem to większa tolerancja w pełnym złożeniu - na szerszej oponie można się położyć do zatarcia tłumika w fzs600 a na oponie dalej jest zapas :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-06 22:30:06 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Fzs 600 tył zamknięty tłumik przytarty a przód ma ok 7 mm zapasu a zmiana tylko że 110 na 120 bo łatwiej dostępna

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-06 22:39:31 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
rhazz
Akurat stricte odnośnie opon nie dam przykladow bo sam nie testowalem poza gs 500 gdzie z tylu dalem 140 zamiast 130 i bylo ok ale można znaleźć wiele przykładów gdzie zmiana profilu i lub rozmiaru opony dodawala spokoju w prowadzeniu lub agresywnosci (chodzi o skrecanie).

Natomiast wezmy na przyklad zaciski tylne hamulcowe stosowane m. In. W banditach, ktore nie byly zbyt udane. Z resztą zacisk tyl fzs 600 nie należy też do zbyt udanych. Inny przyklad to problemy z syfem pod kanapa w Fz6 lub goracem w jajka. Nie wpadli na to? Jeszcze by się znalazlo sporo rzeczy dość oczywistych a jednak spieprzonych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-06 22:56:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
ahamay napisał(a):
Natomiast wezmy na przyklad zaciski tylne hamulcowe stosowane m. In. W banditach, ktore nie byly zbyt udane. Z resztą zacisk tyl fzs 600 nie należy też do zbyt udanych. Inny przyklad to problemy z syfem pod kanapa w Fz6 lub goracem w jajka. Nie wpadli na to? Jeszcze by się znalazlo sporo rzeczy dość oczywistych a jednak spieprzonych.

ja mówiłem o oponach... :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-07 17:34:52 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
To tak jak mówiłem, kwestia doświadczenia, jest wiele motocykli japońskich i nie tylko, w których ludzie zmieniają opony i wychodzi to na duży plus. Fora, zwłaszcza i szczególnie zagraniczne są w tę tematykę bardzo bogate, bo u nas oczywiście wiadomo, fabryki ruszać nie wolno.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-07 20:22:18 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Ahamay zmieniłeś opony na inny rozmiar? Jedno pyt?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-07 21:07:50 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-02-23 13:22:05
Posty: 97
Lokalizacja: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: play
Obecne moto: FZ6 S2
Chłopaki, daliście przykłady zmiany na szersze ale Kiler się pytał jak wpłynie na jazdę zmiana na węższe. Czy ktoś już to zrobił? Co ciekawe, skutki zamiany z szerszych na węższe mogą być całkiem inne jak odwrotnej zmiany z węższych na szersze. Może ktoś już tak zrobił?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-07 21:38:45 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
J@ck napisał(a):
Ahamay zmieniłeś opony na inny rozmiar? Jedno pyt?

W FZS nie, ale wiem do czego zmierzasz :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-08 07:52:00 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Z tego co zauważyłem motocykle z wezszymi oponami - thundercat i sv650 chętniej kładą się w zakręty ale to są ich fabryczne wymiary i mają odpowiednio mniejsze felgi. Ty masz felge pod 120 i 180 i przy wezszej opinie może ona mieć nienaturalnie płaski profil przez co będzie nieprawidłowo przylega do jezdni, zwlaszcza w zakretach punkt przylegania opony może być zbyt mały, z tendencją do uslizgu. Zgadza się że jest dużo uchybień w konstrukcji naszych motocykli ale w duzej mierze jest to kwestia oszczędności na niektórych polach. W kwestii geometrii i doboru parametrów trakcji myślę że akurat nie oszczedzali i tu ja bym nie grzebal. W stanach maja różne pomysły, w tym dark side czyli jazda na tylnej opinie samochodowej bo tańsza, więc nie brał bym ich tolerancji na odstępstwa od "fabryki" za dobry przykład.

Ja bym sprzedał te opony i kupił właściwe. Chętnych na taki komplet napewno znajdziesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-08 08:47:25 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-05-06 21:30:43
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer fzs600
Tak się składa, że ja takich poszukuje do swojego fzs600


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-08 16:06:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
rhazz napisał(a):
na szerszej oponie można się położyć do zatarcia tłumika w fzs600


Ciekawe czy znajdzie sie kozak ktory zatrze tlumik w fz6 :) bez gleby :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org