Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-07-31 18:01:48 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-04-23 19:38:57
Posty: 72
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Też go posiadam, przejechane ponad 11 tys. km i gra i trąbi. Przepaliłem go trochę i stał się nieco głośniejszy, ale to mi na rękę.
Duży plus to 5 lat gwarancji no i niska cena za tłumik (w moim przypadku 550zł).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-31 18:01:48 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-02-22 23:44:08 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-07-08 14:27:02
Posty: 17
Lokalizacja: Ciechocin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 721310085
Obecne moto: fzs 600 2002 r.
Witam, nie chcę zakładać nowego tematu, więc odkopię temat. Kupiłem niedawno dominatora oval, lecz kilka osób w tym doświadczony mechanik motocyklowy doradziło mi żeby zostać przy seryjnym wydechu ponieważ zmiana na przelot może spowowdować uszkodzenie silnika, wydech założony nawet trochę na nim pojeździłem, brzmi super ale boję się że uszkodzę w ten sposób motocykl, czy jeździ ktoś fzs 600 na przelocie? czy miał jakieś awarie,usterki tym spowodowane?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-23 00:14:43 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Jedynie co się może stać to kury przestaną nieść jajka.
Zmień tego mechanika.

Jedyne co to warto sprawdzić jakie sa świece, i ewentualnie podregulowac gazniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-23 01:56:19 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Ahamay dobrze napisane

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-23 10:23:51 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Tłumik przelotowy znacznie zmniejsza się opór przepływu mieszanki/spalin i zwiększa ich prędkość. To powoduje, że część świeżej mieszanki (mniejsza bądź większa) nie jest spalana tam gdzie powinna (w cylindrze), tylko niespalona "wypada" do układu wydechowego (pamiętając o teorii faz rozrządu i czasach otwarciach zaworów - w tym wypadku wydechowego), gdzie następuje eksplozja. Jeśli do tego wszystkiego uzmysłowimy sobie, że świeża (chłodna) mieszanka napływająca do cylindrów ma m.in. za zadanie ochłodzić swoją masą denka tłoków, zawory i ich gniazda to zrozumiemy, że wzrasta temperatura spalania, która jest zjawiskiem szkodliwym. Dlatego też konieczna jest regulacja.
Silniki z wtryskiem mają większy zakres adaptacji do warunków pracy, więc przy zastosowaniu odpowiedniego wydechu (przeznaczonego do konkretnego modelu) nie trzeba nic robić.

Tak więc nie piszcie, że nie ma żadnego znaczenia dla silnika, oczywiście zużycie nastąpi w dłuższym okresie eksploatacji, pewnie już kolega zmieni motocykl, a później go kupi ktoś inny i będzie zbierał żniwo tłumika przelotowego :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-23 12:03:11 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Przecież to oczywiste, że będzie musiał zrobić regulacje. Ja po przrobce wydechu miałem problem z wkrecaniem na obroty. Moto zachowywał się jakby miał turbo dziurę. Takie szkody jak ty piszesz to jakaś abstrakcja. Sa moto po 100 i więcej tys km i silniki są w super kondycji. Regulacja i będzie dobrze. Powinniśmy to wcześniej napisać ale wydawało mi się, że to jasne

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-23 18:35:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Swoje fz6 kupiłem juz z dominatorem... Watpie zeby poprzedni użytkownik robil regulacje do nowego wydechu, jaki zakres regulacji jest wymagany w przypadku fz6? Mowimy o hamowni z wgraniem map? Jaki moze byc koszt takiego strojenia pod wydech? Poleca ktos jakies miejsce w Warszawie lub okolicach?

Generalnie nie mam powodow do narzekania na osiągi mojej fazki ale fakt ze tez nie mam porownania z inną. Jezdzilem tylko z pokrewnych silników na fzs600 i thundercacie. Fzs to byl juz zajezdzony emeryt ktoremu "wypadala szczeka" ale thundercat to inna bajka, bylem w szoku jak ladnie i gladko chodzi silnik w srednich obrotach, i ta aksamitna reakcja na gaz... W zasadzie uznalem ze to roznica wtrysku i gaznika a nie jakies niedomaganie ze strony fz6.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-23 19:35:24 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
sfazowany napisał(a):
Swoje fz6 kupiłem juz z dominatorem... Watpie zeby poprzedni użytkownik robil regulacje do nowego wydechu, jaki zakres regulacji jest wymagany w przypadku fz6? Mowimy o hamowni z wgraniem map? Jaki moze byc koszt takiego strojenia pod wydech? Poleca ktos jakies miejsce w Warszawie lub okolicach?

Generalnie nie mam powodow do narzekania na osiągi mojej fazki ale fakt ze tez nie mam porownania z inną. Jezdzilem tylko z pokrewnych silników na fzs600 i thundercacie. Fzs to byl juz zajezdzony emeryt ktoremu "wypadala szczeka" ale thundercat to inna bajka, bylem w szoku jak ladnie i gladko chodzi silnik w srednich obrotach, i ta aksamitna reakcja na gaz... W zasadzie uznalem ze to roznica wtrysku i gaznika a nie jakies niedomaganie ze strony fz6.


Masz wtrysk, strojenie pod wydech nie jest koniecznością, bo komputer sam ogarnie sobie korekty, wymiana samej puszki nie jest na tyle dużą ingerencją, żeby ECU zabrakło zakresu :), inna sprawa, gdybyś wymienił komplet, z kolektorem i do tego jeszcze wpakowanie sportowego filtra, wtedy wypadało by już zrobić program, bo robi się luźno po obydwu stronach, sama puszka to tylko kosmetyczne zmiany dla sterownika :).

Co do reakcji na gaz, do 2007 roku, czyli premiery wersji "S2", FZ miały pewne bolączki związane z wtryskiem, m.in. właśnie chodziło o ospałą reakcję na gaz w porównaniu z poprzednimi gaźnikowcami, dopiero od modelu S2 wtrysk zaczął działać jak należy, także tak, w Twoim przypadku będzie to różnica wynikająca z porównania bardzo dobrych gaźników z po prostu średnio działającym wtryskiem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-23 20:21:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
glenroy napisał(a):
inna sprawa, gdybyś wymienił komplet, z kolektorem i do tego jeszcze wpakowanie sportowego filtra, wtedy wypadało by już zrobić program, bo robi się luźno po obydwu stronach, sama puszka to tylko kosmetyczne zmiany dla sterownika :).


No to mnie uspokoiles z tym komputerem :) takie info wczesniej widywalem wlasnie w komentarzach do motocykli na wtrysku, w pewnym stopniu komputer sie adaptuje. Widze w manualu ze w wydechu mamy czujnik poziomu tlenu, z opisu wynika też że ecu powinien skompensować spadek cisnienia spalin i zbyt uboga mieszanke wlasnie odczytem poziomu tlenu. Dołączony fragment z service manuala potwierdza Twoje słowa.

Filtr powietrza mam K&N, kolektor standardowy z katalizatorem, tylko tlumik jest wymieniony na pierdzatora. Myślę teraz na ile ten filtr polepsza a na ile moze pogarsza sprawe z adaptacją mieszanki przez ecu we wlasnym zakresie. Power commandera III widze uzywki po 500zl, strojenie na hamowni 750zl... Wole 1250zl wydac na inne dodatki :)

[ img ]

Bump:
Teoretycznie ecu mierzy cisnienie i temperature powietrza przed silnikiem wiec lepszy przeplyw powietrza przez filtr sportowy a tym samym mniejsze wytwarzane podcisnienie powinno tez byc brane pod uwage.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-24 14:06:21 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Mam wydech bos+pipercross+strojenie ze sobą i bym tego nie zamienil na nic innego. Dźwięk i moc oddawanie wkrecanie itp. Sa extra, jak jezdzilem na serii lub
nowszymi fazerami to się pytalem czemu ich nie odblokują takie muly.

W ogóle znam nowe bmw 1200gs co z salonu wyjechalo na akrapie i ktm1199 tez na akrapie. Ta, psuja się silniki. Na pewno, nawet jesli to kogo to obchodzi? Sportowy filtr strojenie i jeździć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-24 17:55:07 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
ahamay napisał(a):
Mam wydech bos+pipercross+strojenie ze sobą i bym tego nie zamienil na nic innego. Dźwięk i moc oddawanie wkrecanie itp.


No tak, tylko Ty masz fzs na gaznikach, prawda?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-24 20:22:12 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Ano tak, faktycznie rozmawiacie o wersjach z wtryskiem.

Nie mama pojęcia w takim razie jak to tam się sprawdza, być może trzeba wgrywać inną mapę, a być może komputer sam dobierze dawkę paliwa? Pewnie motocykle które z salonu wyjeżdżają na akcesoryjnych puszkach mają już zestrojone komputery pod nie.
Jakkolwiek by nie wychodziło to wychodzi na to, ze co gaźnik to gaźnik, HEJ!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-25 00:45:43 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-07-08 14:27:02
Posty: 17
Lokalizacja: Ciechocin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 721310085
Obecne moto: fzs 600 2002 r.
ahamay w takim razie kieruję pytanko do ciebie ze względu na to że mam moto na gaźnikach, czy konieczna jest wymiana filtra na sport,czy można regulować na standardowym filtrze? czy ty robiłeś strojenie na hamowni czy w inny sposób? pytam bo nie mam pojęcia jak to zrobić, a nie chcę zaszkodzić mojemu moto, więc chciałbym to zrobić tak żeby miało ręce i nogi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-25 08:30:19 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
robo2223 Nic nie uszkodzisz i wątpię żeby znalazł się ktoś kto od samej wymiany puchy uszkodził sobie szybko silnik. W każdym sowim dotychczasowym moto miałem zmieniony w układzie wydechowym tylko tłumik. Dodatkowo stosowałem K&N albo pipercrossa i jak w przypadku FZS,czy VFR VTEC nie odczułem żadnej różnicy w oddawaniu mocy tak w przypadku VFR800F zrobił się problem. Przy rozprężeniu układu i dostarczeniu więcej powietrza do mieszanki motocykl w środkowym zakresie obrotów złapał dziurę. Czuć było że idzie, później łapie taką zadyszkę i znowu idzie. ECU nie ogarnęło tej miany. Dopiero zastosowanie (w moim przypadku) Rapid Bike`a nawet na seryjnej O2 zrobiło różnicę.
Z reguły tłumik się zmienia ze względów estetycznych. Sam w sobie nic nie zrobi a może nawet pogorszyć sytuację. Filtr do tego ma zwiększyć ilość powietrza ale co z tego jak czasami ECU nie wyrobi przy tej zmianie z dostarczaniem dawki paliwa. Z reguły przy takiej zmianie nic nie odczujesz ale tak jak w przypadku nowszego sprzętu już można :)
W tej chwili do Z1000SX mam zakupiony cały układ Ixila i czeka na montaż. Producent określa że poza zmianą wagi o 10kg :) będzie dobrze - czyli nie będę musiał stosować dodatkowego PC. Zastanawiam się nad zastosowaniem sportowego filtru powietrza ale moje dotychczasowe doświadczenie mówi że bez PC a w jego przypadku strojenia, bądź samego Rapid Bike`a nic szczególnego się nie dzieje.

P.S. A moje doświadczenie tyczy się tylko markowych kominów z firm które mają swoje hamownie i sprawdzają swój produkt na każdym modelu motocykla.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-25 09:43:02 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
A ja mam za głośną serię i co mam zrobić?
Nikt nie produkuje akcesoryjnych puszek dla miłośników ciszy ech...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org