Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-02-25 10:37:51 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 450
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
tuzmen napisał(a):
A ja mam za głośną serię i co mam zrobić?
Nikt nie produkuje akcesoryjnych puszek dla miłośników ciszy ech...
No, Tarpany maja glosna serie :D

Pogadaj z Edkiem z edhaust, pewnie potrafi podglosnic jak i wyciszyć tlumik..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-25 10:37:51 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-02-25 18:55:54 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 473
Płeć: Mężczyzna
Cimaj napisał(a):
ahamay w takim razie kieruję pytanko do ciebie ze względu na to że mam moto na gaźnikach, czy konieczna jest wymiana filtra na sport,czy można regulować na standardowym filtrze? czy ty robiłeś strojenie na hamowni czy w inny sposób? pytam bo nie mam pojęcia jak to zrobić, a nie chcę zaszkodzić mojemu moto, więc chciałbym to zrobić tak żeby miało ręce i nogi.

Najpierw miałem wszystko na standardowym filtrze HF, chodziło dobrze bez regulacji, ale zmieniłem filtr na Pipercross w międzyczasie - co się zmieniło to reakcja motocykla z niskich obrotów i średnich. Po prostu z dołu lepiej się zbiera i to dość konkretnie porównując do FZS standard czy tych zamulaczy typu FZ6 (sory, musiałem :P).

Zakładaj puche, pojeździj zobacz jak się zbiera od dołu, jak wchodzi na średnie obroty i na wysokie.

Jak jest ok to sprawdź we własnym zakresie kolor świec.

Jeśli jest nie halo to regulujesz, jak nie umiesz to oddajesz do mechanika mówiąc mu co ma zrobić konkretnie o co chodzi.

U mnie po założeniu Pipercrossa było ok z mieszanką ale motocykl był oddany na duży serwis (zawory, gaźniki, rozrząd) od tamtego czasu jest raczej bez zmian, jeździ tak samo dobrze.
Odnośnie spalania - turystycznie we dwoje 4,3/100. Nieturystycznie samemu - nie wiem, jak potrzeba to tankuje.

Motocykl mam 6 czy 7 lat i jakoś po nim nie widzę żeby mu się krzywda działa, wręcz przeciwnie, z wiosny zagadał od pierwszego, a 70-190 km/h z 7 tys. obr. to jakieś 10-11 sek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-20 18:43:34 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-05-05 23:07:42
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2 2008
Odkopię temat ;) Ma ktoś może swoje filmiki jak brzmi FZ6 na Dominatorze (chętnie posłucham, poproszę w prywatnej wiadomości)? Albo jeszcze lepiej, jest może z Warszawy i chciałby się spotkać, żebym mógł posłuchać? :D

Generalnie, zastanawiam się też, jaka jest różnica w dźwięku między okrągłym a hp 3, może ktoś słyszał? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-20 23:14:36 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 450
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Mój brzmi jak u tego Chorwata:

https://youtu.be/Q-s1scp-Ixc

Nie jeździłem na serii i nie mam porównania z innymi wydechami na fz6 ale u mnie jest sporo wibracji wtedy kiedy dźwięk jest najostrzejszy i dbkillery pogarszają sprawę wiec głównie z tego powodu jeżdżę bez, po mieście jak wciąż zmieniają się obroty to nie ma z tym problemu ale na trasie mrówki potrafią mnie zmęczyć. Dojrzewam do decyzji rozebrania tylu i oceny czy da się jakoś zmodyfikować punkty mocowania wydechu tak żeby je zamortyzować jakimiś gumowymi podkładkami.

Dźwięk dominatora jest wg mnie budżetowy, drze ryja i potrafi ucieszyć gębę ale potrafi też dać się we znaki. Nie jest to brzmienie opracowane przez "muzyków". Teraz zanabylem stopery alpine do uszu w wersji tour i wydech podczas jazdy subiektywnie brzmi stokroć lepiej, słyszę jego bas i modulację pod obciążeniem ale nie próbuje mi rozsadzić czachy.

Gdybym kupił moto w serii to bym oddał wydech do edka na podkreceniu basów bez ryku rannego lwa, a że kupiłem z dominatorem to siedzi, gra i buczy :) teraz szkoda mi kasy na zmianę wydechu, musiałbym wsadzić najmniej tysiak na oryginalny tłumik i przeróbkę u edka, wole wydać na inne bajery.

Np. kolegi thundercat na leovince brzmi dużo lepiej od mojego, niby jest cichszy ale bardziej basowy i ładniej się rozwija pod obciążeniem i zmianą obrotów. Nie trzeba stoperow żeby móc się nim nacieszyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-21 09:13:13 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 750
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Na ostatnim przeglądzie u diagnosty, cytuję: "Ma pan oryginalny wydech", "Tak, lubię cicho, a co?", "Rzadkość"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-27 18:55:22 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Tracer 900
Ja mogę polecić tłumiki STORM (marka należąca do MIVV), bardzo dobrej jakości, z silnika moto guzzi wydobył piękny dźwięk V2. Tłumik którym miałem posiadał homologację a po rozwierceniu nitu można było wyjąc dbkillera, tłumik bez niego nie był za głośny. Cena również umiarkowana. Co do DOMINATOR-a to jechalem kilka razy suzuki GSX600F z nim i bez dbkillera nie dało się, dźwięk raczej ordynarny.
Szkoda, że Tracer ma zintegrowany katalizator z tłumikiem, niestety generuje to dodatkowe koszty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-27 21:56:24 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 450
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Jeśli w grę wchodzi przerobienie oryginalnego żeby zachować katalizator to polecam firmę edhaust. Spotkalem juz kilka wydechów od edka i zawsze bylo w sam raz, nie za glosno ale z charakterem.

Tracer 900 po kuracji u Edka:
https://youtu.be/OegEpapQJ04


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-28 11:17:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 2113
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
GG: 2794713
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
ja robiłem u Edka komin i bardz o jestem zadowolony - miał być bardziej basowy ale ne głośniejszt i taki wyszedł. do teraz uwielbiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-29 21:44:14 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Tracer 900
sfazowany napisał(a):
Tracer 900 po kuracji u Edka:

dźwięk fajny

na razie nie planuję zmiany wydechu, dla mnie Tracer ma przyjemny dźwięk silnika który słyszę i to mi wystarcza


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-30 04:04:20 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 450
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
To fakt, na jeździe próbnej tracera na seryjnym tlumiku na doznania akustyczne nie narzekałem, bardzo fajny warkot przy mocniejszym przechodzeniu przez środkowy zakres. Z seryjnych puszek z pozycji kierowcy podobal mi sie tez dzwiek sv650 tej obecnej z 2016. Myślę że znaczenie ma też umiejscowienie tłumika, w serii mt tłumik jest pod silnikiem, w fz6 jest wysoko i zaraz za plecami, myślę że to sprawia że właśnie mój dominator potrafi dać w kość. Jezdzilem kilkoma motocyklami z przerobionymi tłumikami i żaden nie był tak dokuczliwy jak mój :] mam wrazenie że im tłumik jest niżej tym mniej kłuje w ucho kierowcę.

Najlepszy akcesoryjny wydech jaki do tej pory słyszałem w moto na ktorym jechalem to ixil w gladiusie sfv650, a w fz6 najlepiej brzmial leo vince. Oba przypadki to charakterne brzmienia, ale wcale nie męczące.

Dominator jest poprostu tani, niestety malo w nim inzynierskiego kunsztu przez co jak dla mnie ma duzo wad i z pewnoscią nie kupię go w przyszłości do innego moto - chyba ze firma mocno podciągnie jakosc ale wtedy od razu cena zrówna sie ze znanymi dobrymi markami. Na razie mają parę puszek do których tylko zmieniają mocowanie i w ten sposób pasują do wszystkiego co popularne, bez szczególnego względu na parametry techniczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-30 09:10:07 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 501
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
sfazowany

Z tego co widziałem, to Ty akurat masz ten bardziej budżetowy model. Miałem w przeszłości prawie najtańszy- owalny w CBR f4i, a teraz mam HP1 w FZS 1000. Różnica jest astronomiczna! Od walorów wizualnych, przez jakość wykonania, po dźwięk jaki się wydobywa.

Tak więc moim zdaniem - HP1 tak, cała reszta nie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-30 09:27:15 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-05-29 12:25:15
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
sfazowany napisał(a):
mam wrazenie że im tłumik jest niżej tym mniej kłuje w ucho kierowcę


tylko Ci sie wydaje ;) w Hornecie mialem pod dupa, teraz przelozylem na dol moto i dalej pruje morde :P dominator to jest tani wydech i jak ma byc glosno, to jak najbardziej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-30 11:33:25 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Tracer 900
sfazowany napisał(a):
Na razie mają parę puszek do których tylko zmieniają mocowanie i w ten sposób pasują do wszystkiego co popularne, bez szczególnego względu na parametry techniczne.

no właśnie
ingerując w układ wydechowy nasuwają się pytania

np czy "uniwersalny" tłumik a tym bardziej pozbycie się katalizatora nie powoduje zmiany parametrów pracy silnika np. prędkości opróżniania komory spalania, czy nie zmienią się temperatury i "1000" innych parametrów które wpływają na silnik
wydaje mi się, że producent motocykla stara się wybrać jakiś kompromis między osiągami, zużyciem paliwa a ochroną środowiska


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-30 12:28:06 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 450
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
No dobra, może w tych droższych rzeczywiście coś tam zmienili ale nadal myślę że główny cel tej firmy to produkt atrakcyjny wizualnie i cenowo. Zmiana wydechu to zmiana parametrów pracy całego układu i temat nie raz był omawiany... Generalnie im mniejsza ingerencja w zmianę ciśnień itp tym lepiej, chyba ze zakładamy cały nowy układ z kolektorami i oddajemy sprzęt do magików którzy zaprogramują komputer pod nowe właściwości fizyczne. Komputer jest w stanie sam skompensować małe zmiany parametrów przy użyciu własnych czujników czyli takie końcówki od znanych marek nie powinny negatywnie wpłynąć na pracę silnika, ale jeśli wydech jest od czapy czyli np samodzielnie wydłubany albo od firmy która całą energię włożyła w jego wygląd, to może być tak że komputer nie da rady skompensować zmian parametrów i pogorszą się osiągi. Myślę że patrząc na aspekt osiągów to albo robimy rozsądną małą zmianę czyli końcówka od znanej firmy lub przeróbka u Edka, albo bawimy się na grubo i kupujemy cały układ i stroimy do tego silnik. Myślę że po zmianie donka na oryginalny fabryczny - co obecnie planuję, paradoksalnie mogę odczuć poprawę pracy silnika. Usuwanie katalizatora tez nie ma sensu jeśli nie planujemy po tym zabiegu odwiedzić tunerów. Dochodzi jeszcze aspekt smrodliwosci spalin, w fz6 spaliny są podsysane na plecy więc ciuchy będą po jezdzie bardziej smierdzialy (przy czym z katalizatorem i tak trochę śmierdzą wiec będzie tylko gorzej), w garażu podziemnym też mocniej zaznaczymy swoją obecność zapachem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-11-01 19:55:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-31 10:38:07
Posty: 22
Lokalizacja: Ornontowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fz6n 2008r
Mam wydech dominatora owal bez db killerow jest bardzo głośny w trase bez korków do uszu nie ma co jechać ja osobiście jeździłem bez db killerow ale po 2 tys. Kilometrów wsadzilem db killery z powrotem bo się nie da :d z db killerami też fajnie brzmi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org