Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 314 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-08-23 06:50:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
olo napisał(a):
tuzmen napisał(a):

Dobrze opisałeś, sprawdziłeś co się da, wykluczyłeś proste potencjalne przyczyny.
Na moją wiedzę to masz uszkodzoną pompę ale nie mam motocykla w rękach i mogę się mylić. Miałem identyczne objawy wymiana pompy pomogła.


Cześć,

Dzięki. Yamaha w warsztacie. Też podejrzewam pompę. Zobaczymy.

Udało Ci się uruchomić test drugi?

Piotr.


Czesc Piotr, jak po naprawie? Wymiana pompy u Ciebie też pomogła?
Ja mam te same objawy, podczas testów 1 i 2 tylko wibruje bez wypychania klamki i pedala, yamcia w warsztacie juz drugi tydzien, czekam na wieści.... przypuszczam że warszatatowi też ciężko jest dorwać pompę do fz6 :( chciałem pokusić się o wymianę samemu ale na alledrogo nie ma takich pomp, nie mam też do tego warunków. Dam znac co z tego wyszlo...

Edit:
Niestety nie ma czesci na necie, posucha z pompami abs i na razie nadal jeżdżę bez. Zimą wrocę do tematu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-23 06:50:32 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2018-12-16 02:04:00 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
No i udało się, ABS nareszcie sprawny!

Dla potomnych, do fz6 s1 2006 podpasowała identyczna kształtem pompa od skutera yamaha majesty 250/400. Dziś testowałem na piachu i częściowo na suchym asfalcie, na piachu odblokowuje oba koła nadal hamując, na asfalcie tył elegancko powstrzymuje przed zablokowaniem ale przód miał taką przyczepność że nie dałem rady go zablokować, w ruchu miejskim nie chciałem go aktywować za wszelką cenę, będzie jeszcze czas na duże testy ajk przyjdzie wiosna, ale wiem że jest git. Grunt to to że zdecydowanie czuć jak koło jest na granicy uślizgu i po zadziałaniu absu nadal koło hamuje ale nie da się je wprowadzić w poślizg. Nie ma uczucia po zadziałaniu abs nagłego "braku hamulców". Kiedys mialem tak w jednym aucie i szczerze tego nienawidziłem, po aktywowaniu się abs auto leciało do przodu jakbym przestał hamować, tu na tyle ile dziś sprawdziłem tego nie ma.

Pompa którą kupiłem to część zestawu naprawczego do yamahy majesty, zestaw zawierał pompę abs, master cylinder lewej klamki hamulcowej na kierownicę oraz zestaw podkładek uszczelniających.

Numer pompy 5CG-Y8593-10-00
Numer zestawu 90891-20093

Ta brudna pompa to moja oryginalna, mechanicznie różniła się tylko pozycją pinów przy portach przewodów hamulcowych, reszta plug and play bez przeróbek. [ img ][ img ][ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-08 16:33:28 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-08-18 18:34:01
Posty: 6
Lokalizacja: czerwionka-leszczyny
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
sfazowany
czesc. co miales na mysli ze te piny sa inaczej ? i jeszcze pytanko dziala ta pompa dalej ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-08 18:24:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
diamian zerknij na śruby mocowania przewodów hamulcowych, kolo kazdej sruby na starej pompie widzisz czarne piny, teraz porownaj te piny z pompą nową... Niektore są w innych pozycjach wzgledem śrub.

Jak poczekasz do wiosny to Ci powiem czy dalej działa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-08 19:05:52 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-08-18 18:34:01
Posty: 6
Lokalizacja: czerwionka-leszczyny
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
ok rozumiem, a pompę sam wymieniałes, duzo rozbierania


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-08 21:32:41 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Pytasz czy stwierdzasz? Wymieniałem w warsztacie, przy okazji płyn hamulcowy zmieniony został na ate dedykowany do układów abs/esp.

Zerknij tu, opisywalem szczegółowo jak przebiegła naprawa.

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t

Temat wątku:
Co dzisiaj zrobiłem dla mojego moto?!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-10 11:27:25 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-08-18 18:34:01
Posty: 6
Lokalizacja: czerwionka-leszczyny
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
Pytam :D . Mam zamiar sam to rozebrac i sprobowac reanimowac ta stara pompe, jak sie nie uda to kupie tamta co poslales. "Numer pompy 5CG-Y8593-10-00
Numer zestawu 90891-20093"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-10 15:35:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Przez pół roku grzebalem w necie jak naprawić zespół hydrauliczny i nie znalazłem totalnie nic co by wskazywało że ktoś to robił, żadna firma do której dzwoniłem nie chciała się tego podjąć. Mechanik mi powiedział że to wina konstrukcji zamkniętej nierozbieralnej, nie ma też części zamiennych jak już dobierzesz się do zaworów. Serwisy naprawiaja tylko elektryczne uszkodzenia tych pomp, cewki i silniki DC. Znalazłem raz wpis jakiegoś goscia który "naprawił" taką pompę solidnie przepłukując ją odrdzewiaczem, zaworki ruszyly i układ odzyskał sprawność, nie wiadomo tylko na jak długo i czy to jest pełna sprawność czy tylko chwilowe polepszenie się stanu pacjenta.

Mimo wszystko, trzymam kciuki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-11 11:10:47 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
sfazowany napisał(a):
Przez pół roku grzebalem w necie jak naprawić zespół hydrauliczny i nie znalazłem totalnie nic co by wskazywało że ktoś to robił, żadna firma do której dzwoniłem nie chciała się tego podjąć. Mechanik mi powiedział że to wina konstrukcji zamkniętej nierozbieralnej, nie ma też części zamiennych jak już dobierzesz się do zaworów. Serwisy naprawiaja tylko elektryczne uszkodzenia tych pomp, cewki i silniki DC. Znalazłem raz wpis jakiegoś goscia który "naprawił" taką pompę solidnie przepłukując ją odrdzewiaczem, zaworki ruszyly i układ odzyskał sprawność, nie wiadomo tylko na jak długo i czy to jest pełna sprawność czy tylko chwilowe polepszenie się stanu pacjenta.

Mimo wszystko, trzymam kciuki :)


Jeśli ta historia z płukaniem to z forum TDM to ja to robiłem
Niestety ten post był napisany za wcześnie, wydawało mi się tylko że działa, z racji że miałem zepsuta sekcję na przód to testy były dość zachowawcze, na dobrej nawierzchni. Potestowałem potem na mokrym i niestety koło się blokowało.
Tego się nie da zrobuć wd40, trzeba by kwasu np. do felg, ale żeby miał szanse zadzialać to musiałbyś go wprowadzić na pracującej pompie.
Taniej kupić używkę niż tracić czas


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-11 11:42:31 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
tuzmen napisał(a):

Jeśli ta historia z płukaniem to z forum TDM to ja to robiłem
(...)
Taniej kupić używkę niż tracić czas


Tego z TDM nie widzialem, to co wykopalem to z jakiegoś anglojezycznego forum samochodowego. Generalnie jest to rzeźba i tak jak piszesz, szkoda czasu i ryzykowania swoim zdrowiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-11 21:01:08 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-08-18 18:34:01
Posty: 6
Lokalizacja: czerwionka-leszczyny
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
Narazie bede szukal jakiegos zamiennika, bo tego co pisales juz nie ma . Gosciu mial tylko 3 sztuki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-11 22:09:52 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Jedna kupiona przeze mnie, czeka na montaż na wiosnę :) 450 za nową pompę to jak za darmo, oryginalna do Fz6 do wydatek 6500 zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-11 23:28:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Mi podawali kwotę 1300 oiro, czyli ciut ciut taniej :)

Praktyka kilku osób pokazuje że można próbować pasować pompy z innych modeli, czyli fz6, fz1, tdm, fjr1300 roczniki 2001-2005 i skuter majesty 250/400 (fjr z pamięci, nie jestem pewien), więc łatwiej trafić jakąś używkę. Dobrze mieć szanse montażu, testu i zwrotu w przypadku nieprawidłowej pracy bo jeśli to jest część z rozbitka to mógł mieć tak samo niesprawną pompę jak nasza a szrot tego nie sprawdzi, więc jest to loteria.

Dla jasności, nikt z nas nie jest w stanie zagwarantować że pompa z innego modelu ma identyczne parametry więc każdy, tak jak zrobiłem to ja, wymienia na własną odpowiedzialność.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-09 12:21:03 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-03-05 23:40:30
Posty: 81
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6SA 2006r.
tuzmen napisał(a):
w sewisówce jest opisane jak wykonać testy abs, hydraulic test 1 i 2.
Zacznij od tego, to symuluje pracę układu w trybie pracy i wszystkie problemy da się zdiagnozować, łącznie z awarią serwomechanizmu


Cześć, nie znalazłem w serwisów-ce jak wykonać test pompy ABS pomożecie jak mam to zrobić ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-09 15:14:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
https://youtu.be/9yIfH6CiiGM

Zerknij tu...

BUMP:

Zamiast abs coupler toola wystarczy założyć na piny zworkę tak jak na zdjeciu zaznaczony fragment 10. Ja użyłem kawałka druta cynowego, jest miękki więc i łatwy do ułożenia i zamocowania.

Podczas testu w czasie jazdy prędkość minimalna do dzialania abs >= 10kmh.

[ img ][ img ][ img ][ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 314 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org