Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-03-09 16:24:39 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-03-09 02:30:07
Posty: 65
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
nie no skoro gadasz że odpowietrzanie jest bezproblemowe i że czułbym to na klamce to już nie będę kombinował z przepinaniem przewodów. od razu w poniedziałek tam zadzwonie i zapytam czy jeszcze coś takiego posiadają na stanie. a to co zlinkowałem to to jest zupełnie nowa pompa? bo jeśli tak to za 450 zł to byłaby to zajebista opcja :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-09 16:24:39 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2019-03-09 17:15:15 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Obiawy wskazują na pompę
Kupiłeś używaną pompę i niestety jest to ryzyko że będzie miała ten sam problem.
Może być nawet tak że pompa działała ale poleżała na półce za długo i zardzewiało.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-09 17:40:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
tuzmen napisał(a):
Obiawy wskazują na pompę
Kupiłeś używaną pompę i niestety jest to ryzyko że będzie miała ten sam problem.
Może być nawet tak że pompa działała ale poleżała na półce za długo i zardzewiało.
Prawda to, jak jest poza ukladem bez plynu to zawory maja dostep powietrza, wiec rowniez tlenu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-09 20:58:50 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-03-09 02:30:07
Posty: 65
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
czyli nie ma żadnej skomplikowanej procedury odpowietrzania? trochę to dziwne bo serwis w którym mi to powiedziano jest baaaaardzo znany w moich stronach :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-09 21:26:52 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Jakby abs się odpowietrzało inaczej to w każdym aucie byłby cyrki :) procedura pewnie mówi o tym że masz zacząć odpowietrzyć w punkcie najbardziej oddalonym od pompy - tyle magii :)

Stawiam, że uwalona pompa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-09 22:07:02 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
We wszystkich manualach swoich sprzętów w których miałem ABS procedura była standardowa. Bez robienia szczególnej magii. Po prostu trzeba sporo płynu przelać przez przewody żeby dobrze odpowietrzyć - zaczynamy od najdalszego do najbliższego zacisku. Dodatkowo ja na kilka godzin zostawiam zaciśniętą trytytką klamkę aby ciśnienie wypchało ew. pęcherzyki powietrza. Wszystko w temacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-09 23:51:20 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-03-09 02:30:07
Posty: 65
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
dzięki wszystkim za szybką odpowiedź... bez was ani rusz :) w poniedziałek wyciągam te dziadostwo i odsyłam... oby tylko gość uwzględnił zwrot :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-10 00:52:22 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Jestem jednym ze szczęściarzy, któremu dzięki koledze sfazowany udało się zakupić do FZ6 pompę ze wskazanej wyżej strony. Jest to nowa pompa ze skutera, ponoć mieli 3 sztuki z jakiś likwidowanych w Europie serwisów, normalnie trzeba za nową pompę płacić grube tysiące (5-6 tys.). Ja mam motocykl z 2009 roku od nowości, ale kupiony został dopiero w 2012, na początku ABS działał znakomicie, jednak już teraz wiem, że pewnie sam przyczyniłem się do jego zapieczenia, przez sporadyczne używanie, choć tył działa do dziś, niestety przód tylko delikatnie wibruje zamiast walić po palcach, tak jak to miało miejsce zaraz po zakupie. W ciągu miesiąca powinienem wymienić pompę i płyn, i już wiem, że będę teraz przynajmniej raz na miesiąc męczył pompę na piasku, tak by musiała pracować, jeśli tego się nie będzie robić, to po temacie, znów się zapiecze. Do tego wymiana płynu co 2 lata. Z tego, co zauważyłem, to Yamaha zmieniła w latach po 2010 roku dostawcę pomp ABS, może się zorientowali, że firma Sumitomo robi wadliwe pompy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-10 02:15:45 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Nowsze pompy mają wiecej cewek i dostosowują stopień pracy zaworu do stopnia uślizgu. Tak w wielkim skrócie. Zobaczcie ze np pompa do mt07 ktora kosztuje grosze ma duzo wiecej cewek.
Pierwsze absy jak nasze z jednym zaworem na koło czesto sa okreslane jako np przesadnie odblokowujace kolo albo ogolnie dzialajace niewspolmiernie do sily hamowania.

Przyklad z auta ale facet pokazuje wlasnie ze na kazde kolo sa 3 zawory do stopniowego regulowania cisnienia płynu w trakcie pracy abs:

https://youtu.be/IKi5O3ZlSu4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-11 11:23:07 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-03-09 02:30:07
Posty: 65
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
do zainteresowanych. właśnie dzwoniłem do gościa w sprawie tego zestawu pompy ABS z tej strony http://www.akcent.pl/czhampoz.php i niestety w zeszłym tygodniu poszedł ostatni zestaw który miał i następnych nie będzie (przynajmniej tak mi powiedział gość przez tel) :/ nosz kur*** :( a próbował ktoś zamieniać przy tej pompie przód z tyłem? tzn myślę o zamianie przewodów hamulcowych na pompie i zamianie kabelków w tej mniejszej wtyczce. robił tak już ktoś?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-11 11:33:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
miekiwafel napisał(a):
myślę o zamianie przewodów hamulcowych na pompie i zamianie kabelków w tej mniejszej wtyczce. robił tak już ktoś?


Nikt nie wspominał o takich próbach. Rozumiem że chcesz wykorzystać działający kanał na przedni hamulec? W sumie działający przód jest duzo lepszy niż całkowity brak abs. Nie spodziewalbym się różnić w budowie kanałów przodu i tyłu ale cholera wie, może mają inną przepustowość dostosowaną do różnic w ukladach przodu i tyłu, wszak przód jest duzo bardziej rozbudowany.

Po zmianie zrób testy 1 i 2 bo któryś z nich to adaptacja systemu. No i testuj ostrożnie, moze faktycznie uda Ci się zyskać abs chociaż na przodzie..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-11 13:01:17 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-03-09 02:30:07
Posty: 65
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
aaaa... kolejny problem... przewodów z przedniego obwodu nie da się naciągnąć... jednego przewodu brakuje ze 2 cm :/ będę musiał bak ściągnąć żeby przedłużyć :/ ... tak... u mnie tył działał a przód nie... chce spróbować zamienić "sekcje" w pompie z przedniej na tylną no ale muszę też te kabelki pozamieniać miejscami w tej małej wtyczce (heh... mam nadzieje że nic nie "wypale") bo tak sobie myślę że uślizg koła tylnego nie ma takiego wielkiego wpływu podczas hamowania jak uślizg przedniego koła. dzisiaj już nie dam rady tego zrobić bo inną robotę mam ale jutro albo w środę będę chciał to ogarnąć

-- 2019-03-11 13:05:51 --

tyle dobrze że póki co pogoda jest ch***a bo jakby była fajna pogoda to z nerwów z powodu tego abs'u tych wymian pomp tyle razy i kilku godzinnym odpowietrzaniu to chyba już bym podpalił te moto :P :P

-- 2019-03-14 14:50:00 --

elo. tak jak pisałem zamieniłem te przewody na pompie przód z tyłem no i we wtyczce elektrycznej tez kabelki miejscami pozamieniałem. co do przewodów to jeden musiałem przedłużyć. póki co to przód zaczął mi działać a tył przestał czyli mniej więcej osiągnąłem to co "chciałem" tylko że wczoraj gasł mi motocykl podczas jazdy, ruszyć musiałem z dwójki bo jak wbijałem jedynke to gasł mi motocykl tak jakbym miał boczną stopkę otwartą (wiem że blokada od stopki działa na każdym biegu). hmmm nie wiem czy coś popier*** czy po prostu zbieg okoliczności. później się temu przyglądnąłem i okazało się że jeden kabelek w tej małej wtyczce od pompy abs się przełamał w innym miejscu niż lutowałem, poprawiłem to i po kilku próbach póki co jest ok... no ale co by miała pompa abs do tego że moto gaśnie to nie mam pojęcia. zostają mi testy podczas jazdy ale to dopiero w niedziele bo robota i pogoda nie pozwala mi wcześniej. dam znać co i jak jak trochę pojeżdżę. póki co na kilkuset przejechanych metrach działa tak jak chciałem czyli przód jest ok i na piachu koło bloknie na ułamek sekundy i abs zaczyna działać :) podczas testów pompy klamka też wyraźnie odbija ale pedał tylko drga (no ale to było wiadome). BTW jakby ktoś gdzieś słyszał że ktoś ma do sprzedania pompę ABS oczywiście sprawną to niech da znać bo zakup nowej (używki) mnie raczej nie ominie :)

-- 2019-03-21 13:28:43 --

ok... pojeżdżone, jeśli kogoś to interesuje to moto chodzi ok, abs działa na przednie koło czyli chwilowo jest tak jak chciałem :) teraz pozostaje mi szukać sprawnej pompy na oba koła :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org