Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-03-09 13:48:50 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-07-04 15:47:06
Posty: 42
Lokalizacja: Wschowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fz6n
cześć zastnawiam się nad zakupem akcesoryjnych manetek do fz6, wpadło mi w oko coś takiego https://www.olx.pl/oferta/klamki-manetk ... 5;promoted

czy ktoś z forumowiczów wymieniał u siebie gripy na nowe? czy jest to problematyczny proces? i co sądzicie o takim zestawie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: akcesoryjne manetki
PostNapisane: 2019-03-09 13:48:50 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-03-10 01:46:56 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Te klamki wygladaja identycznie jak moje chińskie za 100zł. Bardzo wygodne i żaden problem z montażem, lewa sprzęgła czasem ciut trzeszczy bo sprzęgło ciężko pracuje i mechanizm nastawy wysuniecia klamki dostaje wtedy po dooopie ale smar litowy to ogarnął. Ergonomicznie bardzo polecam. Regulacja jest w sam raz i łatwo korygować podczas jazdy. Manetki akurat ja mam grzane oxforda.

Bump:
Co do montażu tych krotkich:
Krotkie klamki mają zdecydowane wycięcie na palce, cale mocowania sprzegla odsunąłem od manetki tak żeby początek odcinka prostego w klamce na palce byl na wprost palca wskazujacego przy zacisnietej na klamce dłoni, wtedy jest optymalna praca klamek wzgledem ergonomii dloni. Klamki powinny być pochylone w dół, tak aby otwarta dłoń oparta na klamce tworzyła prostą linię z przedramieniem, wtedy dłoń nie męczy się od wciskania klamki. Po odsunięciu mocowania klamki od zespolu przyciskow przy jej wciskaniu moze zaczepiac o obudowe przyciskow, ją też można poluzowac i obrócić do pozycji w której nie przeszkadza klamce a nadal jest wygodnie sięgnąć kciukiem do kierunkowskazów. Naturalnie z klamką hamulca to samo.. Krotkie klamki to jedno, a dobre ich ułożenie to cala reszta.

Do nikogo nie piję ale siadajac na motkach kilku doswiadczonych osób byłem zdumiony jak beznadziejnie mają ustawione klamki i dzwignie nożne, jakby były przypadkowo zamontowane. Chyba mało osób ustawia wszystko pod siebie tylko jeżdżą tak jak było kiedy dosiedli moto i przywykli dobtego co jest, nawet jesli jest dramatycznie zle. Mam tez wrazenie ze niektorym sie zle jezdzi i sa rozczarowani motocyklem majac zle ustawione manetki i dzwignie, ale nie pomyślą żeby zmienic ustawienia bo nie wiedzą że w ogóle jest taka możliwość.

Gripy zmienia sie dosc latwo jeśli wiesz czego sie spodziewać, jesli stare gripy ida na śmietnik to je rozcinasz i schodzą same. Niektórzy wciskają pod gumę śrubokręt i dmuchają sprezonym powietrzem albo psikają wd40, niektorzy wsuwaja kolo srubokreta trytytki i przesuwają srubokret po obwodzie dokladajac kolejne trytytki az caly grip zsuwa sie na trytytkach. Nowe gripy albo nasuwasz i zapominasz jesli sa ciasne, albo dajesz na klej, albo maja srubki do dokrecenia i unieruchomienia. Uwazaj przy gripie rolgazu zeby nie wkladac zbyt duzo sily bo mozesz uszkodzic linki gazu albo kołnierz rolgazu trzymajacy go na boki.
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-10 11:09:54 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-07-04 15:47:06
Posty: 42
Lokalizacja: Wschowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fz6n
dzięki za odpowiedz. sporo ciekawych informacji, zwłaszcza to o ustawianiu klamek- niby banalna i prosta rzecz, a jak może ułatwić i umilić dodatkowo jazdę.

co do ściągania gripów mam właśnie tę obawę, że może być ciężko z tym klejem. mimo wszystko nie chciałbym niszczyć starego zestawu, a opcji na sprężone powietrze nie mam jak wykonać i z prostej kilkunastominutowej wymiany może mi się to rozwlec w czasie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-10 15:11:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Sprężone powietrze masz na stacji, mozesz wykorzystac jakis stary wentyl samochodowy, wbic w niego metalowa rurke, podjezdzasz na kompresor na stacji, sciagasz gripy i ten kawalek do domu mozesz dojechac bez gripów. Stare oryginalne fabryczne gripy nie mają kleju i są dosc sprężyste, łatwo pod nie wcisnąć śrubokręt i wlasnie psiknąć jakims wd40 albo alkoholem izopropylowym "IPA" ktory odparowuje bez zadnych pozostalosci i jest swietny do czyszczenia przed montazem nowych gripów. No i trytytki. Mój stary lewy grip zszedł po wcisnieciu srubokretu a prawy stawiał czynny opór więc go rozciąłem. I tak przy zakładaniu prawego musiałem trochę pokrecic nowym gripem na rolgazie i ponaciagaly mi sie linki gazu, na szczescie niczego nie urwałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-11 14:31:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
tomtur76 napisał(a):
mimo wszystko nie chciałbym niszczyć starego zestawu


to leć opcją na śrubokręt. jakiś płaski niezbyt gruby, oklejasz koniec izolką żeby nie porysowac kierownicy, wsowasz i trytkę obok, trytka zostaje, śrubokręt wyciągasz. wsuwasz po drugiej stronie i znów wkładasz trytkę tak żeby została. Generalnie po wsadzieniu 4-6 trytek guma zejdzie bez problemu. zdejmowałem tak co najmniej 4 zestawy manetek i działa miodzio, bedzie mnie czekała chyba kolejna operacja bo juz wytarłem prawie moje grzane oxfordy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-11 15:02:05 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-02-23 13:22:05
Posty: 97
Lokalizacja: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: play
Obecne moto: FZ6 S2
Żeby ułatwić ściąganie starych manetek można jeszcze prysnąć teflonem w sprayu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-11 19:11:59 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-07-04 15:47:06
Posty: 42
Lokalizacja: Wschowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fz6n
super, dzięki za informacje. właśnie chciałem dopytywać o co chodzi z tymi trytkami :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-11 19:49:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Na teflonie zjedą swietnie ale pozniej ten teflon trzeba zmyc zeby nie utrudnial zalozenia nowych. Polecam trytytki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-13 20:39:47 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-07-11 20:45:10
Posty: 5
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Stare menetki można ściągnąć szybko ostrzykując je strzykawką z igłą wodą z płynem do mycia naczyń. Ja klamki kupiłem u przyjaciół z azji. Są łamane, regulowane i kosztują połowę tego co takie same w Polsce.


Załączniki:
20190813_175054 m.jpg [1.08 MiB]
Pobrane 521 razy
20190813_175041 m.jpg [1.16 MiB]
Pobrane 511 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-13 22:41:04 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
nie wiem czy to tu pisałem, ale jak nie to powtarzam - od majfriendów klamki spoko, ale te mini śrubki do regulacji długości odkręć, potraktuj klejem do gwintów (lub lakierem do paznokci) i tak skręc bo lubią się rozkręcać - najpierw straciłem koćowkę w jednejj klamce w czasie jazdy, potem w drugiej więc to nie porzypadek!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-14 13:50:33 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-07-11 20:45:10
Posty: 5
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
misiakw napisał(a):
nie wiem czy to tu pisałem, ale jak nie to powtarzam - od majfriendów klamki spoko, ale te mini śrubki do regulacji długości odkręć, potraktuj klejem do gwintów (lub lakierem do paznokci) i tak skręc bo lubią się rozkręcać - najpierw straciłem koćowkę w jednejj klamce w czasie jazdy, potem w drugiej więc to nie porzypadek!

Ups, nie wiedziałem :? dzięki za radę, teraz muszę kupić klej do gwintów lub "pożyczyć" od córki lub żony lakier :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-14 15:56:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
W Castoramie ostatnio widziałem tubki płynu firmy threadlock, do złudzenia przypominające opakowania oryginalnego loctite.

Też mam klamki chinczyki, co prawda nie łamane i bez regulacji ale spisują się bardzo dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-22 20:20:21 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-10-14 22:02:01
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 600965849
Obecne moto: FZ 6 S1
https://allegro.pl/oferta/yamaha-fz1-fa ... 0477675862


Mam pytanko czy te będą pasowały do mojej FZ6 z 2006 tego roku? i czy jakość jest dobra.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-23 11:14:36 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Pakula napisał(a):
Mam pytanko czy te będą pasowały do mojej FZ6 z 2006 tego roku?

na 99% nie beda pasowały. mam wrażenie że kierownica ma fi 22 (rollgaz ma większy) a tutaj to jest na kierownicę z mniejszą średnicą, więc wydaje mi się że nie wejdzie. Ponadto na podstawie tego co widziałem u chinoli całość jest pewnie lekka, aluminowa - cieżarek kierownicy jednak swoje musi ważyć, jak bedzie za lekkie to będziesz czuć drgania z silnika jako "prowienie" w rękach.
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-23 17:21:53 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-10-14 22:02:01
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 600965849
Obecne moto: FZ 6 S1
misiakw napisał(a):
Pakula napisał(a):
Mam pytanko czy te będą pasowały do mojej FZ6 z 2006 tego roku?

na 99% nie beda pasowały. mam wrażenie że kierownica ma fi 22 (rollgaz ma większy) a tutaj to jest na kierownicę z mniejszą średnicą, więc wydaje mi się że nie wejdzie. Ponadto na podstawie tego co widziałem u chinoli całość jest pewnie lekka, aluminowa - cieżarek kierownicy jednak swoje musi ważyć, jak bedzie za lekkie to będziesz czuć drgania z silnika jako "prowienie" w rękach.
[ img ]



A możesz coś polecić jakieś sprawdzone?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org