Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-04-01 19:04:44 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Hej. Prawdopodobnie mogę zostać laureatem nagrody darwina. Dzisiaj wykorzystując piękny dzień postanowiłem odświeżyć troszkę moto. Wypolerowałem kolektorki i wziąłem się za ręczne mycie. Pech chciał że nie miałem przy sobie ścierki z mikrofibry której zazwyczaj używam i wziąłem gąbke która była pod ręką. Pucuje, pucuje pięknymi kolistymi ruchami, woda ścieka po maszynie, kończę myć prawą stronę czaszy, szybę i reflektor aż tu nagle po częściowym wyschnięciu lewej strony czaszy ukazują się moim oczom piękne koliste ruchy które kilka chwil wcześniej wykonywałem.... na plastiku oczywiście.
Efekt taki jak na zdjęciu, widać to tylko w pełnym słońcu z bliska ale rani moje oczy.
[ img ]
Czacha była już malowana - takiego fazera kupiłem i miałem tego świadomość.

Czy przerabialiście już wątek usuwania takich rys jak na zdjęciu z czaszy której lakier nie jest oryginalny?
To samo pytanie tyczy się reflektorów i szyby/owiewki.

Znając mnie to bliżej zakończenia sezonu zdejmę czaszę i znajdę kogoś kto mi ją od nowa profesjonalnie polakieruje lecz co tu myśleć o zakończeniu jak ten się jeszcze dobrze nie zaczął :confused2:
Znalazłem taki produkt jak S100 Kratzer-Politur który według opisu nadaje się do szyby, reflektora i czaszy z tym że nie mam pewności czy nada się do czaszy bez oryginalnego lakieru. :?
Może macie doświadczenie z innymi preparatami które sami stosowaliście?
Nauczka na przyszłość, szkoda tylko że trzeba ładować $$ na naprawę błędów a nie do baku :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-01 19:04:44 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-04-01 19:25:23 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Oryginalny lakier niczym się nie różni od tego, który został naniesiony przez lakiernika. Ten sam schemat, podkład-baza-klar. Do takich rys w zupełności wystarczy Ci polerka, miękka szmatka, pasta lekkościerna, czteropak i wolne popołudnie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-01 19:27:05 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Ja polecam bardzo tanią pastę K2 lekkościerną woskową, ważne, żeby nie była to k2 ultra cut, która jest bardziej agresywna. Bierzesz czyściutkie szmatki bawełniane, nakładasz co chwilę świeżą porcje pasty i polerujesz, trochę trzeba się narobić, myślę, że nawet z godzinę, ale efekty zobaczysz. Pasta jest bardzo delikatna i szybko nią lakieru nie przetrzesz, pod warunkiem, że był kładziony profesjonalnie, a nie sprayem w stodole. Ja czasem szybę i lampy też nią "przelecę", choć w tym przypadku tylko delikatnie, bo jest na nich powłoka chroniąca poliwęglan przed promieniami UV.
Ja osobiście zużyłem już chyba z 10 tubek przez 10 lat, niejedną płytką rysę usunąłem w wielu autach i motocyklach.
Przy tak małej powierzchni odradzam polerkę mechaniczna,nie mając wprawy można nią narobić większych strat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-01 19:33:40 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Dzięki glenroy. Może jesteś w stanie polecić jakieś specyfiki lub jeden specyfik który nada się tak jak wspomniałem do czaszy, owiewki oraz reflektorów? Czy nie ma to znaczenia i mogę zastosować Menzerna 3w1, Farecla G3 lub ten specyfik s100 o którym wspomniałem wyżej?

pawcio81
Specjalistą nie jestem ale lakier na czaszy wygląda na całkiem dobrze położony. Tak to się prezentowało. To chyba faktycznie kupie tą K2 lekkościerną woskową która faktycznie jest mega tania jak widzę albo jakąś inną podobną którą dostanę od ręki na miejscu. Dzięki!
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-01 21:36:03 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-01-23 19:01:13
Posty: 216
Lokalizacja: Dęblin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fz6
glenroy napisał(a):
Oryginalny lakier niczym się nie różni od tego, który został naniesiony przez lakiernika. Ten sam schemat, podkład-baza-klar. Do takich rys w zupełności wystarczy Ci polerka, miękka szmatka, pasta lekkościerna, czteropak i wolne popołudnie :D

Tu się mylisz w przypadku Fz6 elementy owiewek nie są lakierowane fabrycznie.A przynajmniej jest to inna technologia weź kawałek uszkodzonej owiewki i spróbuj zeskrobać nożem..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-01 23:37:09 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Jaka tam inna technologia, lakierowanie na mokro, dwiema bazami a na to chemoutwardzalny klar. Podejrzewam, że Yamaha owiewek nie maluje w fabrykach, tylko ma podwykonawców, inną sprawą jest fakt, że lakiery, które są dedykowane dla koncernów motoryzacyjnych są lepszej jakości niż te używane przez lakierników, zwane lakierami renowacyjnymi, dodatkowo dochodzi jakość wykonania poszczególnych etapów lakierowania, przygotowania powierzchni, itp - nie każdy lakiernik zachowuje ją na należytym poziomie. Ja mam nadkole lakierowane u dobrego lakiernika i niczym się jakość nie różni od oryginału, leci piąty rok i nawet odprysku od kamienia żadnego nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-02 12:59:41 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Oskarkor napisał(a):
Może macie doświadczenie z innymi preparatami które sami stosowaliście?


Robiłem kilka dni temu polerkę FZS 600, do tego klosze. Wyszedł kosmos. Robiłem też samochody i polecam dla świetnego efektu Menzerna Heavy Cut, a potem Super Finish.
Dla wystarczającego efektu Menzerna 3in1 też daje fajnie radę.

Minus to 50 zł za tubkę pasty, ale raczej warto. Ręcznie szkoda czasu natomiast jak się nie ma polerki to można pokombinować z małą wiertarką / wkrętarką i miękkim padem / gąbką z około 1500-1800 obrotów max.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-02 15:04:42 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Kupiłem w castoramie zapas ściereczek z mikrofibry i pastę turbo k2 z woskiem. Jutro będę próbował działać, wstawie po wszystkim zdjęcie jak mi to wyszło.
Do lampy myślę aby kupić coś dedykowanego choć myślę że i ta pasta turbo k2 z woskiem da radę tak jak kolega pawcio81 napisał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-02 20:38:22 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Ron napisał(a):
Tu się mylisz w przypadku Fz6 elementy owiewek nie są lakierowane fabrycznie.


Są normalnie lakierowane jak każdy inny pojazd, któremu producent chce nadać kolor ;).

Ron napisał(a):
A przynajmniej jest to inna technologia


I tak i nie, różnią się sposobem przygotowania powierzchni i podkładowaniem, ale to tak samo jak różni się między sobą każdy rodzaj powierzchni, inaczej będziesz obrabiał alu, inaczej ocynk, a inaczej stal czy tworzywa, później wszędzie jest to samo, baza i klar, różnica tylko, czy nakładana natryskowo, czy proszkowo.

Oskarkor napisał(a):
Do lampy myślę aby kupić coś dedykowanego choć myślę że i ta pasta turbo k2 z woskiem da radę


Da radę, ale dokup sobie jeszcze w lakierniczym klar w sprayu i po polerce polakieruj klosze inaczej zaczną Ci powoli matowieć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-02 20:45:57 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Ja jednak namawiam na unikanie polerowania maszynowego na tak małym elemencie jak czasza, przy polerce mechanicznej trzeba mieć trochę umiejętności i wiedzy: jaki pad, jakie obroty, jaka pasta, jak prowadzić pad itd. Ja się zrobi to nieumiejętnie, to będzie pełno hologramów, a nawet można przegrzać lakier. Efekt przy polerowaniu ręcznym naprawdę będzie widoczny, tylko trzeba trochę popracować i nie wystarczy 15-30 minut, potrzeba cierpliwości i dokładności. Zrobisz jak uważasz, ja osobiście unikam jak mogę mechanicznej polerki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-02 21:14:03 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
pawcio81
Tak jak wspomniałem zrobiłem zapas ściereczek z mikrofibry aby właśnie zrobić to ręcznie, nigdzie nie napisałem że chcę lub mam zamiar zrobić to mechanicznie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-02 22:34:24 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Działania z polerowaniem po Waszych radach spelzna na niczym i efekt będzie mizerny.
Dlaczego? Bo k2 to nawet szamponu nie ma dobrego, a ta pasta sprawi jedynie tyle, ze cos tam spoleruje a reszte zakryje woskiem ktory wyplukany po pierwszym myciu wszystko odkryje na nowo.

Hologramy maszynowo sie porobia to oczywiste, i dlatego polerka dwuetapowa na drugim etapie ma za zadanie je usunac. Powodzenia tak czy siak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-02 23:00:57 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
I tu się z kolegą ahamay zgodzić nie mogę, pasta oczywiście jest budżetowa, ale usuwa rysy skutecznie, oczywiście te płytkie, ale to się tyczy każdej pasty, jak rysa jest głęboka do bazy, to żadna pasta nie poradzi. Oczywiście pasta woskowa ma w składzie wosk, który częściowo wypełnia rysy, ale to się sprawdza usuwając ją zmywaczem, wtedy widać efekt bez maskowania. Uwierzcie bądź nie, ale wyprowadziłem wiele miejscowych defektów na bardzo trudnym w utrzymaniu lakierze z palety Audi o kodzie LZ9Y (czarny z efektem perłowym) i jakoś rysy po kilku myciach nie powracają :) Oczywiście trzeba się napracować, bo robimy to ręcznie, ale jest to możliwe. Ostatnio nawet usunąłem rysy ze sztycy rowerowej wykonanej z karbonu i polakierowanej klarem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-05 12:27:05 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Tak więc jestem po ,,polerce" pastą k2 turbo z woskiem. Zajęło mi to jakieś 2 godzinki. Efekt taki że coś tam zakryło lecz nadal w słońcu widać masę okrężnych rys.
Może spróbuję za jakiś czas ponownie, bo jakoś bałem się dłużej trzeć w jednym miejscu ze względu na brak wprawy. Jeśli się nie uda czacha pójdzie na koniec sezonu do lakierowania, teraz są ważniejsze wydatki jak kuferki boczne ze stelażem :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-14 09:41:58 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-01-15 19:06:11
Posty: 123
Lokalizacja: Rumia /k.Gdyni
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 Fazer ABS
kup sobie Meguiars Ultimate Compound + pady kabkowe i do dziela ...
Tu akurat w duzej mierze cena = jakosc , a ta firbra to mozesz sobie glaskac, a nie polerowac zarysowania tego typu ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org