Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-05-13 20:41:32 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
W zeszłym sezonie podjąłem decyzje o sprzedaży hondy i padło pytanie co potem. Długo w myślach chodziła mi CBF 1000 a wszystko za sprawą pojeżdżenia CBF 600 (super wygoda po przesiadce z F4i) ale 600 za słabe dlatego był pomysł 1000. Pół internetów przeczytałem i się okazało że na CBF jestem za młody, chce się jeszcze pobawić na moto i poczuć trochę adrenaliny. CBF to taka lokomotywa, za mało dzika. Potem padło na CB1000r no ale jednak wole owiewkę. Był pomysł na Tracer-a ale to inny budżet. W między czasie kumpel kupił FZ1N i troszkę na tym polatałem, okazało się że to jest to. Motórek który ma to co chce i trochę turysty i trochę sporta. Rozpoczęły się poszukiwania FZ1 w wersji owiewka z ABS-em. ABS był warunkiem koniecznym ze względu na bezpieczeństwo. Okazało się że znaleźć fazerka z abs-em (sprawnym) i żeby nie był zajechany to duże wyzwanie. W końcu się udało i w garażu zagościł rumak z pod znaku trzech kamertonów o pojemności 998cm3 :D .

Załącznik:
20190415_172904.jpg [956.68 KiB]
Pobrane 580 razy

Fazerek rok 2007 od kolegi z forum w pięknym malowaniu które było tylko w 2007 roku.
Yamaszka posiada:
- ABS
- cudownie brzmiący wydech Mivv suono
- power commander V
- zmienione obicie siedzeń
- akcesoryjne mocowanie tablicy

Moto zostało przygotowane do sezonu:
- zmieniony filtr oleju plus olej
- zmieniony płyn chłodniczy
- zmieniony płyn hamulcowy

W planach:
- akcesoryjne klamki
- nowe paski na koła
- strojenie motocykla na hamowni

Jeździ mi się super i stwierdzam że to jest to czego oczekiwałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-13 20:41:32 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-05-13 20:44:03 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Zmiany jakie zaszły od momentu zakupu to lekka modyfikacja mocowania tablicy bo miejsce montażu odblasku z tyłu lekko mówiąc mi nie odpowiadało. Zostało przeniesione od razu pod tablice rejestracyjną.
Załącznik:
20190424_144854.jpg [1.03 MiB]
Pobrane 571 razy


Ostatnio edytowano 2019-05-13 21:14:54 przez Iroszek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-13 21:14:00 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Teraz wisienka do torcie. Okazało się że ABS nie jest do końca sprawny, czyli ma typową usterkę tego modelu działa tył a nie działa przód. Rozpoczęło się poszukiwania nowej pompy. Została kupiona używana z FJR 1300 i niestety nowa używana pompa też miała taką samą usterkę jak moja :( . W pewnym momencie na alledrogo pokazała się nowa pompa do FJR 1300 za 450zł tyle że nie pasowała ponieważ była z modelu który miał już system CBS którego w FZ1 niema.
Załącznik:
pompa abs.jpg [62.71 KiB]
Pobrane 459 razy


Nie znalazłem żadnej informacji w internecie czy ktoś takiej modyfikacji próbował.
Rozpocząłem poszukiwania schematów budowy obydwóch pomp, schematów elektrycznych systemów ABS w obydwóch motocyklach. Po znalezieniu i przestudiowaniu wszystkich serwisówek, schematów oraz wszystkiego co mogło się przydać podjąłem decyzje że montaż tej pompy w FZ1 jest możliwy i że to ma szanse działać. Postanowiłem spróbować i podjąłem decyzje o zakupie pompy z dwoma wejściami i trzema wyjściami (trzecie wyjście jest do systemu CBS).

Pompa przyszła i teraz już nie było odwrotu - czas na przeróbkę i montaż.

Po demontażu pompy z FZ1 rozpocząłem przerabianie nowej żeby zamontować ją w FZ1.
Załącznik:
20190427_172149.jpg [514.01 KiB]
Pobrane 479 razy

W pierwszej kolejności trzeba zaślepić trzecie wyjście. Wybrałem się do sklepu, zakupiona została śruba M10 z gwintem 1,25 oraz miedziana podkładka. Docelowo trafi tam śruba z wbudowanym odpowietrznikiem ponieważ ten trzeci kanał pompy też musi być odpowietrzony żeby w pompie nie zostało poduszka powietrza. Operacja zaślepienia się udała.
Załącznik:
20190427_172212.jpg [541.81 KiB]
Pobrane 472 razy

W następnej kolejności przeróbka wiązki sterowania elektrozaworami bo w nowej pompie były 3 a w starej 2. Ten trzeci odpowiada za system CBS w FZ1 nie potrzebny tak samo jak zaślepione wyjście. Wtyczka została wycięta ze starej pompy i podlutowana do dwóch potrzebnych elektrozaworów. Jeden odpowiada za pracę ABS-u na przednie koło a drugi na tylne koło.
Załącznik:
20190427_174152.jpg [457.38 KiB]
Pobrane 490 razy

Następnie uzbroiłem pompę we wszystkie potrzebne elementy żeby zamontować ją w motocyklu.
Załącznik:
20190427_175229.jpg [525.82 KiB]
Pobrane 472 razy

Po zamontowani ukazał mi się taki widok :D
Załącznik:
20190427_192350.jpg [634.13 KiB]
Pobrane 481 razy

Cała operacja się udała i ostatecznie po długiej walce mam sprawny ABS w FZ1. Wszystkie testy się powiodły. Przednia klamka odbija, tył też.
Teraz mogę z czystym sumieniem cieszyć się z jazdy sprawnym motocyklem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-13 22:10:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Rewelacja!! To dobra wiadomość również dla użytkowników fz6 gdzie pompa wygląda bliźniaczo. U mnie zadzialala pompa od skutera majesty, praktycznie ten sam blok, również trafiłem nową w okolicach 400zl. Te od fjr z 5ma portami widzialem czesto w ofertach ale nie przyszlo do glowy zeby "zwyczajnie" zaslepic ten 5ty port :) dobra robota! Dla mnie jazda ze sprawnym absem to zupełnie inny komfort jazdy. Oby nie byl potrzebny, oby byl sprawny... Szerokosci :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-14 06:59:31 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Świetnie, że Swap pompy z FJR się udał, Polak, to jednak potrafi ;). Ja też mam do wymiany w FZ6, tyle, że mama nową od skutera Majesty 400 taką jak kolega Sfazowany, na dniach w końcu powinienem znaleźć czas na wymianę. Pamiętaj teraz, by co 2 lata wymieniać płyn i przede wszystkim zmuszać chociaż raz na miesiąc ABS przedniego koła do pracy, bo jak widać tyłowi lata nie szkodzą, a przód widzę pozapiekany praktycznie u każdego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-14 07:10:54 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
U mnie nie zdąży się zapiec, aktywuje się dosyć czesto :) mechanik wlał mi płyn ATE dedykowany do ukladow z pompami abs/esp, ma dodatkowe wlasciwosci smarne i przedłuża zywotnosc pomp. Plyn to bodajze ATE SL.6.

Myslalem ze te pompy są bardziej doprojektowane pod konkretne motocykle i podmiana rozstroi uklad, okazuje sie ze one sa calkiem wdzieczne do podmianek. Cale szczescie, bo znalezienie sprawnej pompy konkretnie po numerze czesci to jak gra w totka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-14 07:47:46 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
sfazowany napisał(a):
Myslalem ze te pompy są bardziej doprojektowane pod konkretne motocykle i podmiana rozstroi uklad, okazuje sie ze one sa calkiem wdzieczne do podmianek. Cale szczescie, bo znalezienie sprawnej pompy konkretnie po numerze czesci to jak gra w totka.

Części często są w jednym standardzie bo wychodzi taniej przy produkcji i projektowaniu. W autach też tak jest że dana część pasuje do wielu modeli. Szokuje mnie jedynie cena nowej pompy w aso bez rabatów 7800zł a po rabatach około 5000zł mając na uwadze fakt że to znana i częsta usterka we wszystkich modelach yamahy z tą pompą. Jakby cena poszła w dół to byłoby więcej chętnych na zakup.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-14 09:31:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Iroszek napisał(a):
Szokuje mnie jedynie cena nowej pompy w aso bez rabatów 7800zł a po rabatach około 5000zł


No to myślałem że mi krzyknęli dużo, 1300 euro przed rabatami czyli trochę ponad 5000tys. zł. Niestety leżaki magazynowe są w większość branż niewspółmiernie drogie do kosztu produkcji, musi sie zwrócić koszt zagracania magazynu... Okazje na nowe pompy to tylko to co wystawiają mniejsi dystrybutorzy którzy przeliczyli sie z popytem, zamówili wiecej, nie zeszło im i teraz czyszczą magazyny po praktycznie cenach bez marży, żeby tylko ktoś to zabrał w cholerę. Dla nas to gratka, a oni być może czekali na chętnego parę lat.

Swoją drogą to wielu motocyklistów jeździ na tyle delikatnie ze nie aktywują absu latami, jesli do tego dojdzie przestój kilkuletni sprzętu w garażu, to nie trudno o zastanie sie zaworków w pompie. Może nawet i kilkumiesięczny okres zimowy temu sprzyja. Nie powiedziałbym że jest to wadliwy element, tylko ze latwo o scenariusz w ktorym pompa jest narażona na niekorzystne warunki. W aucie konsekwencje przyblokowania kół są o wiele rzadziej tak nolesne jak na moto, plus unikanie jazdy moto zimą, pompa w aucie zdecydowanie częściej sobie popyrka i uniknie awarii.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-14 09:42:53 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-01-23 19:01:13
Posty: 216
Lokalizacja: Dęblin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fz6
Zazdroszczę komina :) można pod niego mody porobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-14 13:45:00 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
sfazowany napisał(a):
No to myślałem że mi krzyknęli dużo, 1300 euro przed rabatami czyli trochę ponad 5000tys. zł. Niestety leżaki magazynowe są w większość branż niewspółmiernie drogie do kosztu produkcji, musi sie zwrócić koszt zagracania magazynu... Okazje na nowe pompy to tylko to co wystawiają mniejsi dystrybutorzy którzy przeliczyli sie z popytem, zamówili wiecej, nie zeszło im i teraz czyszczą magazyny po praktycznie cenach bez marży, żeby tylko ktoś to zabrał w cholerę. Dla nas to gratka, a oni być może czekali na chętnego parę lat.

Trafić na taki leżak to jak 6 w lotto.

sfazowany napisał(a):
Swoją drogą to wielu motocyklistów jeździ na tyle delikatnie ze nie aktywują absu latami, jesli do tego dojdzie przestój kilkuletni sprzętu w garażu, to nie trudno o zastanie sie zaworków w pompie. Może nawet i kilkumiesięczny okres zimowy temu sprzyja. Nie powiedziałbym że jest to wadliwy element, tylko ze latwo o scenariusz w ktorym pompa jest narażona na niekorzystne warunki. W aucie konsekwencje przyblokowania kół są o wiele rzadziej tak nolesne jak na moto, plus unikanie jazdy moto zimą, pompa w aucie zdecydowanie częściej sobie popyrka i uniknie awarii.


Zgadzam sięz tobą te pompy psują się przez nie używanie. Tył dosyć często się blokuje podczas normalnej jazdy dlatego pompa na tym obwodzie jest sprawna bo często pracuje. A przód niestety nikt nie będzie umyślnie blokował koła przedniego bo mimo ABS można pocałować asfalt. W samochodzie to inna sprawa wystarczy mokry asfalt i pompa popracuje.

-- 2019-05-14 12:46:34 --

Ron napisał(a):
Zazdroszczę komina można pod niego mody porobić.

Dzięki, zawsze jak odpalę moto to się mimowolnie uśmiecham :D. Jakie mody masz na myśli ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-14 14:53:45 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Iroszek napisał(a):
Trafić na taki leżak to jak 6 w lotto.


Czyli obaj trafiliśmy :) co prawda do innego modelu ale nowe pompy, które działają u nas jak powinny... Brawo my :) Ale Ty rozbiłeś bank z tym zaślepieniem 5go portu. moja znaleziona pompa była wystawiona w komplecie z klamką hamulca lewą (bo to od skutera) i uszczelkami za 450zł, zapytałem czy sprzedadzą mi samą pompę bo nie potrzebuję klamki, odpisali że to jest komplet i tylko tak sprzedają ale mogą opuścić na 350zl :D Dodatkowe graty i starą pompę na jakieś testy zostawiłem swojemu mechanikowi w rozliczeniu. Pompa pasowała plug and play bez żadnych przeróbek, poza tymi pinami na portach. No i Ty zrobiłeś to sam :) ja niestety nie mam do takich grubszych napraw warunków.
[ img ][ img ]


Ostatnio edytowano 2019-05-14 22:44:51 przez sfazowany, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-14 20:00:58 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
sfazowany napisał(a):
Czyli obaj trafiliśmy

Dylemat był spory bo mogłem utopić 460zł ale wiedziałem że gra jest warta świeczki. Było co studiować czy podejdzie:
Załącznik:
20190425_113820.jpg [281.56 KiB]
Pobrane 419 razy

Załącznik:
20190425_113833.jpg [277.19 KiB]
Pobrane 412 razy

Załącznik:
20190425_114146.jpg [484.99 KiB]
Pobrane 407 razy

Załącznik:
20190425_114156.jpg [633.3 KiB]
Pobrane 391 razy

plus jeszcze materiały w necie serwisówki online. Ale udało się :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-14 20:21:35 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Iroszek
Cytuj:
A przód niestety nikt nie będzie umyślnie blokował koła przedniego bo mimo ABS można pocałować asfalt.

od kiedy mam ABS nie mam takich obaw, hamuje na maxa na mokrym, czy zapiaszczonym i asfaltu nie całowałem :)
Tak więc polecam jednak zmuszać przód do aktywacji ABS bo szkoda pompy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-14 23:01:01 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
To są rysunki z haynesa? Przydatna sprawa... Ze schematu tej fjr wynika ze tym piatym portem idzie kanal do przedniego hamulca ale o dziwo tylko na jeden tłoczek z czterech :) jeszcze raz dobra robota. Mysle ze ta pompa podpasuje po takim zaslepieniu rowniez do fz6 i tdm. Dobre info dla tych co mają problem ze znalezieniem pompy z 4 portami...

Po naprawie abs dlugo mialem cykora zeby przetestować przedni czy dziala, mimo ze mechnik mowil ze testowal i dziala znakomicie. W koncu jak sie przelamalem i elegancko zadziałał to pozniej chyba kilka minut rozpędzałem się i heblowalem do oporu zeby przywyknac do zakresu sily, juz zapomnialem jak mocno mozna hamowac przodem zanim zacznie wymiekac :) wczesniej przez ostroznoc na niesprawnym absie ze strachu przed zablokowaniem mysle ze hamowalem nawet mniej niz z połową maksymalnej dostepnej sily.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-15 08:34:31 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
sfazowany napisał(a):
To są rysunki z haynesa? Przydatna sprawa... Ze schematu tej fjr wynika ze tym piatym portem idzie kanal do przedniego hamulca ale o dziwo tylko na jeden tłoczek z czterech jeszcze raz dobra robota. Mysle ze ta pompa podpasuje po takim zaslepieniu rowniez do fz6 i tdm. Dobre info dla tych co mają problem ze znalezieniem pompy z 4 portami...

Schematy są z serwisówek które znalazłem w necie, wydaje mi się że to haynes. Cieżko było znaleźć odpowiednie schematy do FJR, bo na początku produkcji były pompy identyczne jak w FZ1, potem wprowadzili CBS i o takie schematy mi chodziło a potem jest już inna pompa która kompletnie nie pasuje do FZ1.
Tak, ze schematu wynika że obwód hamulca tylnego jest razem z tym trzecim wyjściem które idzie do przedniego koła, ale w FZ1 ta strona odpowiada za przód, tył jest po prawej a przód po lewej razem z tym trzecim wyjściem. Dodatkowo jest sterowanie trzecim elektrozaworem który obsługuje tylko te 3 wyjście. Jak przerabiałem wiązkę sterowania to kable od trzeciego elektrozaworu obciąłem i zaizolowałem a wyjście zaślepiłem. Utrudnione miałem odpowietrzenie tego trzeciego wyjścia bo nie mam tam odpowietrznika, no ale można sobie poradzić popuszczając śrubę.
Załącznik:
Inked20190427_192350_LI.jpg [907.99 KiB]
Pobrane 387 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org