Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-06-29 18:19:23 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-01-18 17:42:01
Posty: 14
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6n
Witam, Panowie idzie to naprawić? czy szukać połówki ramy? :(


Załączniki:
Komentarz: 1
65252426_332522031001870_7418937283736240128_n.jpg [475.23 KiB]
Pobrane 436 razy
Komentarz: 2
65252426_332522031001870_7418937283736240128_n.jpg [475.23 KiB]
Pobrane 416 razy
65427581_750375268731059_5917617343566970880_n.jpg [471.39 KiB]
Pobrane 428 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-06-29 18:19:23 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2019-06-29 21:54:19 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
thermapro12, sorki że nie odpowiem Ci na pytanie bo nie znam odpowiedzi ale przebiegło mi przez głowę takie stwierdzenie, że ...ujowe crashpady powodują, że po ślizgu zamiast porysowanego silnika mamy popękaną ramę w miejscu mocowania. Może się mylę ale takich wynalazków raczej nie założę.
Życzę ci powodzenia w naprawie moto.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-06-29 23:23:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
W tym moto silnik to stress member czyli to mocowanie przenosi obciazenia ramy, wspolnie z silnikiem odpowiada za sztywnosc i stabilnosc. Pewnie jakis magik to zasmarka ale czy to zachowa parametry sztywnosci i utrzymania geometrii? Probowalbym jesli juz w lotniczych zakladach naprawczych, oni specjalizują się w obróbce alu i mają odpowiednie mazzyny i know-how. Osobiscie wolalbym rozejrzeć się za inną ramą, kompletną, prawdopodobienstwo ze dwie polowki beda idealnie pasowac i geometria nie ucierpi jest... trudne do oszacowania, ja bym nie ryzykowal.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-06-30 10:08:35 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-01-18 17:42:01
Posty: 14
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6n
Dziękuję za odpowiedzi, w takim razie szukam ramy, ew połówki co będzie raczej nie wykonalne :( pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-06-30 11:38:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ew. szukaj uszkodzonych ram ktore maja cos nie tak tylko z prawej strony... Troche to druciarstwo, ale moze tak bedzie łatwiej znaleźć. Nie ma tez gwarancji ze wizualnie sprawna rama nie bedzie w rzeczywistosci jakos oslabiona innym dzwonem. W miedzyczasie szukania popytaj po zakladach specjalizujacych sie w aluminium czy oni to widzą jakos.

Mialem w dwoch rowerach mtb pęknięte ramy aluminiowe, jedna przy supporcie i tam w zakladach naprawczych przy lotnisku bez problemu mi zespawali, wzmocnili, odprezyli spawy, rower smiga do dzis. Druga rama miala pekniecie na styku gornej rury z podsiodlowa i ci sami faceci powiedzieli ze w tym miejscu jest akurat taka sila lamiaca od siodelka i tak maly punkt przeniesienia obciazenia ze to i tak zaraz peknie wiec "szkoda piniędzy". Kupiłem inną ramę :(

Twoja rame powinien obejrzeć ktos kto ma wyobraznie jak rozpraszaja sie sily przy takim umiejscowieniu i okreslic czy spaw/ nadlanie ubytku ma racje bytu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-06-30 12:26:54 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-01-18 17:42:01
Posty: 14
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6n
znalazłem w Busku fachowca, podeślę mu zdj zobaczę co powie, tak czy siak szukam połówki/ew całej ramy, pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-06-30 12:50:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Wykręć tego crashpada i zrob dobre zdjęcia z bliska, również od wewnętrznej strony gniazda bo na tych zdjęciach które wstawiłeś nie wszystko widać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-01 13:45:13 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-01-18 17:42:01
Posty: 14
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6n
oki, tylko ogarnę klucz i wrzucę foty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-02 09:29:09 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
Ew. szukaj uszkodzonych ram ktore maja cos nie tak tylko z prawej strony... Troche to druciarstwo

nie wiem czemu druciarstwo. spawanie było by druciarstwem, wymiana połówki już nie. To nie rakieta żeby to na mikrometry pasować, w fabrycr jedna maszyna rzaska ramy, druga trzaska silniki, trzecia to składa i moto gotowe, nikt tam się nie bawi z dopasowywanie. Gdzieńs na forum jest zdjecie z wymiany połowki ramy - tak więc bez nerwów, da się.

excop napisał(a):
że ...ujowe crashpady powodują, że po ślizgu zamiast porysowanego silnika mamy popękaną ramę w miejscu mocowania.

to [prawa. tutaj wygląda że winna byłą ta tuleja pomiędzy crashem a ramą - wygląda na metalową, nawrt jeśli to jakiś plastik to za twardy. u mnie przy glebie miałem tak samo wkręcony drazh jak tutaj, tylko ze on cały był "teflonowym bolcem" - przez co śruba sę zgięła o 90 stopni, crash zgiął na kształt ramy i tak tarło o asfalt. baku nie uratował, ale silnik nietknięty, na ramie w okolicy crasha nawet rysy nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org