Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-06-12 13:10:21 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-06-12 12:59:28
Posty: 4
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XJ6 Diversion F
Cześć!
Do tej pory przez 3 sezony użytkowałem 125 i z racji, że w końcu zrobiłem kat. A, poszukuję czegoś większego, w tym między innymi rozglądam się za Fazerem.
Część motocykli nie dotyczy tego forum, ale z pewnością są tu ludzie, którzy mieli z nimi kontakt i mogą coś doradzić.
Szukam motocykla szosowo-turystycznego, który w tygodniu wykorzystywał będę na dojazdy do pracy przez zakorkowane miasto a w wolnych chwilach na jakieś trochę dalsze wypady.
Obowiązkowo musi być szyba, bo często przemieszczam się autostradą i ABS.

Rozważam modele takie jak:
  • XJ6 Diversion (najlepiej w wersji z pełnymi owiewkami, czyli F)
    Na XJ6, ale w wersji naked uczyłem się i zdawałem egzamin. Motocykl mi bardzo podpasował, a do tego w wersji Diversion F z tych wszystkich wspomnianych podoba mi się najbardziej. Problem polega jednak na tym, że praktycznie nie można takich znaleźć. Nie mam prawie żadnego porównania z innymi motocyklami, ale na kursie miałem okazję przejechać kilkadziesiąt kilometrów na MT-07 i ten motocykl dla odmiany mi zupełnie nie leży - nie pasuje mi pozycja, umiejscowienie zegarów i brzmienie. Także coś tam na start mogłem porównać.
  • FZ6 S2 (z owiewkami)
    Ten model wydaje mi się ze względu na moc bardziej przyszłościowy. Obawiam się, że przy XJ6 po jakimś czasie może mi brakować mocy, a w tym wypadku wygląda to lepiej. Szczególnie gdy miałbym zabrać jeszcze żonę ze sobą i jakieś kufry.
  • CBF 600 SA
    Ten motocykl wydaje mi się taką najbardziej rozsądną opcją pod kątem użytkowania, ale wizualnie podoba mi się najmniej. Rozglądam się tylko za modelami nowszymi, na wtrysku i z ABS. Biorę go pod uwagę bardziej jako model motocykla alternatywnego - jeśli długo nie znajdę żadnej ciekawej Yamahy.

Jednakże pomijając wybraną listę i to, że obecnie nie znalazłem nic godnego uwagi, a to co było jest już sprzedane to wpadło mi w ręce ogłoszenie FZ8 w wersji naked, ale z wysoką szybą. Wizualnie motocykl mi się bardzo podoba, aczkolwiek nie szukałem nakeda i nie wiem czy taka szyba jest w stanie zapewnić komfort przy prędkości autostradowej. Nie wiem też czy FZ8 nie jest za mocnym sprzętem jak na pierwsze większe moto. No i czy ten motocykl nadaje się np. na trasę ok 300 km, czy raczej tylko do miasta.

Jeśli chodzi o moje dane to mam 178cm wzrostu i ok. 80kg wagi :)

Co do budżetu to idealnie by było gdybym zmieścił się w 15k, ale jeśli jest coś ciekawego to troszkę mogę dołożyć, jak w przypadku FZ8.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-06-12 13:10:21 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-06-12 16:01:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Michacy napisał(a):
Szukam motocykla szosowo-turystycznego, który w tygodniu wykorzystywał będę na dojazdy do pracy przez zakorkowane miasto a w wolnych chwilach na jakieś trochę dalsze wypady.

czyli moto do wszystkiego - kazdy z listy powinien spełnić twoje wymagania

Michacy napisał(a):
Obawiam się, że przy XJ6 po jakimś czasie może mi brakować mocy,

musiałbyś latać w trasy z dużą ilością tobołów i wielką żoną przy twojej masie. Mówię to z doświadczenia zejścia mocą z 98 koni (fz6) na 47 (er5) - to co masz w każdym z motocykli z twojej listy powinno starczyć. 47 to za mało w trasę (ale za to do miasta wygodniejsze niż 98), więc w mniejsze moto bym się nie pchał, ale te wszystkie z listy dadzą radę. Albo określę to inaczej - jak ci przy turystyce zacznie brakować mocy, to znak że tak dużo i tak daleko latasz turystycznie, że czas skupić moto lepiej do tego przystosowany. A jak mocy zabraknie ci w mieście lub latając dookoła komina, to znaczy ze stajesz się mistrzem prostej, bo wszystkie te motocykle maja moc wystarczającą do w pełni przyjemnego, nawet ostrego przemieszczania się po drogach publicznych.

Michacy napisał(a):
Nie wiem też czy FZ8 [...] nadaje się np. na trasę ok 300 km

ja swoim nakedem waliłem większe trasy dzienne i wspominam to przyjemnie...
Michacy napisał(a):
aczkolwiek nie szukałem nakeda i nie wiem czy taka szyba jest w stanie zapewnić komfort przy prędkości autostradowej

... ale ty tego nie będziesz tak odbierał, bo żadna szyba w nakedzie nie da takiego komfortu w trasie jak zaprojektowana pod to owiewka. Nakedy tak mają że wieje - albo to się lubi, albo trzeba wybrać inne motocykle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-06-12 16:42:30 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-06-12 12:59:28
Posty: 4
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XJ6 Diversion F
Dzięki za odpowiedź.
Fakt jest taki, że moc XJ6 była dla mnie wystarczająca, bo w końcu przesiadałem się ze 125, ale jest pewnie tak jak mówisz.

Z tego co piszesz to FZ8 w wersji naked chyba nie będzie dla mnie odpowiedni. Ta 125-ka, którą jeździłem to był naked i przy jej v-max, czyli ok. 120km/h to wiatr sprawiał, że nie jechało mi się przyjemnie, ale możliwe, że odczucia na takim FZ8 byłyby zupełnie inne :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-06-12 17:13:56 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Michacy napisał(a):
Fakt jest taki, że moc XJ6 była dla mnie wystarczająca, bo w końcu przesiadałem się ze 125, ale jest pewnie tak jak mówisz.

sądzę że szybciej uznasz że chcesz zmienić motocykl bo ............... (tu wstaw powód typu myslisz o enduro albo chcesz pośmigac po torze) niż mocy ci zabraknie.
Michacy napisał(a):
120km/h to wiatr sprawiał, że nie jechało mi się przyjemnie, ale możliwe, że odczucia na takim FZ8 byłyby zupełnie inne

nie okłamuj się - nie będą. to naked. bierzesz wiatr na klatę, nie ma tego jak inaczej nazwać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-06-12 21:25:23 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
Michacy, Panie mój drogi :D a racz Pan jeszcze wziąć pod uwagę Hondę Deauville 700. Typowy turystyk i wół roboczy na co dzień. Bezawaryjny i prosty silnik V2, spalanie około "piątki" i nawijają setki tysięcy kilometrów. Niektórzy twierdzą złośliwie że to skuter na sterydach.....ale to tacy motocyklowi hejterzy :D

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-06-12 23:57:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dobrze rozkminiles temat i zdrowo do niego podchodzisz. Ja bylem w podobnej sytuacji, choc nie jezdzilem wczesniej 125 a zamiast xj6 poznalem lepiej gladiusa i zakochalem sie w tym V2. Przy zakupie uparlem sie na moto z abs i najlepiej z owiewką, ok 100 koni i trafiłem ladne fz6s które kupiłem. Na celowniku mialem tez cbfkę bo czesto wystepuje z abs. Kokpit jest tyci retro ale jezdzi sie tym swietnie. Dobra ergonomia.. niezawodna konstrukcja i teoretycznie nizsza moc, za to przyzwoite liniowe oddawanie mocy i dobra elastycznosc rowniez w niskich obrotach.

Co do fz6 to powiem Ci tak - mocy jest w zapasie i to dużą górką ale tylko w gornym zakresie obtorow, w trasie na 6 biegu brakuje mi elastycznosci na niskich obrotach, naturalnie mozna zredukowac i wtedy robi sie niezly kocur ale w trasie elastyczny dół to wielki skarb. W fz6 nie ma co liczyc na az taką lekkosc i zwinnosc jak np na mt07 ktory tez ciut znam, ale w miescie fazer daje rade - jest wystarczająco wąski i skrętny. Szyba pomaga w trasie ale to nie taka szyba jak w typowym turystyku, wiatr z klaty spychany jest wyżej wiec do 120 jest spoko, pozniej ciagnie za glowe i troche za ramiona, na oryginalnej szybie dosc mocno dmuchalo w szyje. Teraz na upaly chyba tymczasowo wroce do oryginalnej bo wentylacja sie przydaje :)

Mysle ze fz6 pasowalby Ci najlepiej, ale ogladaj tez pokrewne wlasnie cbfki, moze versys 650? Moze vstrom 650 z silnikiem tym samym co SVka tylko z owiewką i pozycją do nawijania km? Uwazam ze na żywo cbfka wyglada zupelnie przyzwoicie, mimo retro zegarów.

XJ6 to bardzo ladny sprzecik, jak znajdziesz taki interesujacy egzemplarz to tez uwazam ze jest jak najbardziej godzien rozważenia.

Deauville 700 fajny sprzet ale stałe wbudowane w sylwetkę kufry jak dla mnie nie są najlepsze na dojazdy codzienne po miescie do pracy.

Powiem Ci tylko jaki ja mam problem z fazerem... Jazda po zakretach w sposob taki normalny bezpieczny jest na tym sprzecie troche nudna bo on lyka zakrety tak zajebiscie, ze az beznamietnie. Zeby bylo wesolo w mojej ocenie trzeba troche przycisnąć, a to powoduje ze np tu gdzie jezdze w okolicach wawy jazda taka na wesolo przy malej pomylce moze byc niefajna w skutkach. Wszedzie pobocza uzbrojone jak maszyny do tortur. Zastanawiam sie czy nie mialbym wiekszego funu na jakims wlasnie moto typu cb500 czy starej SVce :) tak troche powalczyc ze sprzetem, przycisnac go nieco, zeby nie bylo zbyt latwo i... Nudno :D
Rozwazam zakup rometa mini pony 125 zeby miescil sie do bagaznika hihi!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-06-13 09:05:52 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-06-12 12:59:28
Posty: 4
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XJ6 Diversion F
misiakw napisał(a):
nie okłamuj się - nie będą. to naked. bierzesz wiatr na klatę, nie ma tego jak inaczej nazwać.

Masz rację, w końcu taki urok tych motocykli.
Wczoraj byłem w salonie motocykli używanych i oglądałem co mieli na stanie w okolicach mojego budżetu.
No i standardowa sytuacja, czyli szukam czegoś z owiewkami, a serce skrada naked - BMW F800R ;)
Fakt jest taki, że przez pierwszy rok, może dwa, tych tras może nie być za wiele i może to wyglądać tak, że 80% motocykl będzie używany w mieście. Aczkolwiek mieszkam blisko autostrady i często jest tak, że nawet jak chcę gdzieś dojechać w mieście to wyjeżdżam na autostrade i po kilkunastu km wracam do miasta, więc te prędkości autostradowe mimo że nie na długich dystansach to myślę, że mogę wykorzystywać dość często.
Do samego sprzętu musiałbym dołożyć bo tutaj już wychodzi ponad 20k. Aczkolwiek trochę poczytałem i ten motocykl przy prędkościach autostradowych lubi wpadać w konkretne wibracje, które powodują, że nawet nie widać nic w lusterkach. Do miasta podobno idealny, bardzo dobre hamulce, dobre wyczucie w zakrętach i lekki w prowadzeniu.
Poza tym naked ma być przecież głownie do miasta, więc chyba oczekiwałbym znowu od motocykla, który miał mieć inne przeznaczenie, czegoś innego.

excop, stylistyka Deauville zupełnie mi nie pasuje, także niestety odpada.

sfazowany, jeśli chodzi o dodatkowe propozycje to vstrom myślę, że jest zbyt turystyczny, przód SV mi nie odpowiada i to samo tyczy się versysa. Dopiero nowsza wersja mi się podoba, ale to już inne pieniądze.
Jeśli chodzi o porównanie FZ6 i CBF do XJ6 (bo z nich tylko nim jeździłem) to jeździłeś może na każdym z tych trzech?. Bo tak jak wspomniałem XJ6 mi pasowała, więc jeśli FZ6 i CBF sprawiają wrażenie lepiej prowadzącego się motocykla i w dodatku wygodniejszego to faktycznie może powinienem zmienić priortytety w poszukiwaniach i XJ6 zrzucić niżej w hierarchii.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-06-13 14:05:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
XJ6 nie jezdzilem, wiem ze ma ten sam silnik co FZ6 tylko z obniżoną mocą, prostsze graty, węższa oponka z tylu, moze "delikatniejsze" elementy jak rama czy wahacz... Moze ciut inna geometria ale mysle ze to wciaz wartosciowy sprzęt. Niestety w sprzetach uzywanych jak dla mnie bardziej liczy sie stan niz dopasowanie w punkt pod preferencje bo moze byc tak ze bedziesz szukal księżniczki ktora jest nieosiągalna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-06-14 10:18:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Michacy napisał(a):
No i standardowa sytuacja, czyli szukam czegoś z owiewkami, a serce skrada naked - BMW F800R

bo jak coś jest ładne, to warto to odsłonić. ta filozofia dała nam bikini i nakedy - i obie te rzeczy są dobre.

co do wiatru - sporo osób narzeka na to w motocyklach. Ja natomiast uwielbiam urodę nakedów, od 9 lat śmigam tylko nakedami i powiem ci że do tego spokojnie się przyzwyczaisz. na niemieckich banach latałem po 2 paki i to nie przez 5 min. Latałem fz6n w trasy po 700-1000km dziennie, i też nie było problemu - bo się przyzwyczaiłem do tego, i jak kiedyś na jazdy testowe wziąłem becie z owiewkami to... jakoś nudno było - jak bym samochodem a nie motocyklem jechał. Tak więc jak serce ciągnie w bok to dobrze - motocykle to nie żona żeby nie można było sobie skoczyć w boczek a potem wrócić do planu. Motocykle w Polsce to zabawki, mają sprawiać radochę - dla jednych jest nią weekendowy wypad na Giblartar, dla innych idealnie wypucowany chromik. Nikt ci tu nie powie czego TY potrzebujesz, natomiast ja ci powiem inaczej - zawsze możesz za rok - dwa zmienić motocykl. Albo nawet dam ci moją radę - możesz kupić drugi. 4 koła są znacznie lepsze niż dwa, o ile łączysz je parami wzdłuż, a nie w poprzek. Problem tylko taki że 2 tygodnie po kupnie 2 motocykla już zaczął po głowie kiełkować pomysł kupna kolejnego...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-06-15 11:33:43 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2017-07-28 08:56:26
Posty: 125
Lokalizacja: galicja
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW S1000XR
Ja polecam fz6s bo mam i fajny jest :D , ale ostatnio pojeździłem fz8 i myślę że chętnie bym się zamienił. Może pozycja bardziej pochylona do przodu gorsza jest na trasy ale silnik bardziej elastyczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-18 10:29:17 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-15 08:55:19
Posty: 39
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Z900 20
sfazowany napisał(a):
Jazda po zakretach w sposob taki normalny bezpieczny jest na tym sprzecie troche nudna bo on lyka zakrety tak zajebiscie, ze az beznamietnie. Zeby bylo wesolo w mojej ocenie trzeba troche przycisnąć, a to powoduje ze np tu gdzie jezdze w okolicach wawy jazda taka na wesolo przy malej pomylce moze byc niefajna w skutkach. Wszedzie pobocza uzbrojone jak maszyny do tortur. Zastanawiam sie czy nie mialbym wiekszego funu na jakims wlasnie moto typu cb500 czy starej SVce :) tak troche powalczyc ze sprzetem, przycisnac go nieco, zeby nie bylo zbyt latwo i... Nudno :D


Hej!
Jak wsiadłem na fazera od razu poczulem, ze to jest to:D
Wierz mi, moto, które nie chce skręcać, nie daje zadnej frajdy z jazdy i wręcz jest odczucie, ze jak sie go przycisnie, to sie go położy. Przejedź się aprilią shiverem 750...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-19 00:06:39 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-06-12 12:59:28
Posty: 4
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XJ6 Diversion F
Temat został sfinalizowany kilkanaście dni temu, ale nie zdążyłem się jeszcze pochwalić :wink:
Ostatecznie wybór padł na XJ6 i udało się upolować dokładnie poszukiwaną przeze mnie wersję, czyli Diversion F :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org