Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-07-18 12:55:19 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-15 08:55:19
Posty: 39
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Z900 20
Hej.
Czy każdy fazer ma 'krótkie' w braniu sprzęgło, czy raczej moje sie już konczy? I łapie mi dość późno.
Przelot to 18k i wyglada ze niby jest prawdziwe (jest tuv z niemiec)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-18 12:55:19 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-07-18 17:12:12 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-04-19 17:48:32
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: V-STROM 1050
Na początek sprawdź a najlepiej zmień na nową linkę sprzęgła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-18 21:22:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
To czy bierze pozno czy wcześnie to zalezy akurat jak masz nastawione to kółko z ząbkami przy klamce. Moje sprzeglo bierze bardzo krótko. Nastawione mam tak zeby luzna klamka nie ciagnela linki ale jak tylko zaczynam ciagnac to od razu się napina i wysprzegla tarcze, odleglosc od manetki reguluje na akcesoryjnej krotkiej klamce z regulacją. W ten sposob przy zmianach biegow naciskam moze z pol centymetra klamke i zmiany biegow wychodza krociutkie bez klumkania, w sumie jak z quickshifterem :]

W fz6 nie trzeba wciskac calej klamki, wystarczy ciut dalej niz punkt w ktorym sprzeglo "bierze". Jak sie wprawisz to wystarczy naprężyć linkę i zgrac sie w czasie z cofnieciem rolgazu, biegi wtedy same wskakują.

Zdecydowanie poprawisz sobie wyczucie sprzegla jak je poprawnie wyregulujesz, ewentualnie zakroplisz olejem silnikowym linke jesli jest stara (ja zakraplam strzykawką z igłą). Nowej linki nie trzeba smarowac bo ma wysciolke teflonową pracujacą na sucho.

Wazny jest tez kąt pod ktorym jest klamka w stosunku do przedramienia, mnostwo osob ma klamke za wysoko przez co muszą wkladac w to wiecej siły. Jak polozysz palce na klamce to dlon i przedramie powinny tworzyc jedną prostą linię, wtedy masz najwiecej siły w palcach i wyczucia do operowania w okolicy łapania sprzęgła przy wolnych manewrach. Mozna tez odsunac zespol klamki troche do srodka kierownicy, wtedy punkt w ktorym lapiemy klamke ma wieksza dzwignie i jest nam latwiej, wydluza sie tez dlugosc na ktorej lapie sprzeglo. Niestety zespół przycisków kierunkowskazow ogranicza mozliwosc regulacji. Ja u siebie odsunalem obie klamki po ok. centymetr od zespolow przycisków.

Wymiana linki to pewnie nie jest zly pomysł ale najpierw warto pobawic sie regulacją, moze okazac sie ze linka akurat jest w dobrej kondycji.

Wlasnie dzis zamowilem nową linkę sprzegla bo po przejazdze na kumpla cbf1000 z hydraulicznym sprzeglem zdalem sobie sprawe jak u mnie ciezko chodzi :) hydrauliczne sprzeglo to jest za je bi sta sprawa!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-19 08:15:09 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-15 08:55:19
Posty: 39
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Z900 20
Hej
Wiadomość z serwisu po tym, jak zobaczyli, ze mam większy luz na klamce - "tak sie ustawia sporty, ale w cywilnych moto takie ustawienie klamki spowoduje męczenie i zuzywanie skrzyni"

Cos w tym jest, bo po tym, jak wkreciłem jeden obrót, wrzucanie jedynki jest bardziej twarde (bardziej rzuca moto) choć bierze troche niżej, ale dalej w mojej ocenie jest za daleko (za wysoko - jak kto woli)
Ja jednak jestem przekonany, że przy luzie klamki takim, jaki ma być wg serwisu, czyli na ok 1mm, to efekt jest taki, jakbym jezdził z ciągle lekko wcisnietym sprzegle, skoro tak daleko łapie. Sprzęgło w moment zajadę.

Nie wiem co o tym myśleć, mi chodzi bardziej o skok zasprzęglania, aniżeli jego miejsce.
To jest tak, ze zaczynam ruszać, a kilka mm dalej mam juz pełne zasprzęglenie.
W zadnym moto, na którym śmigałem, tak nie miałem, sprzegło bylo zdecydowanie bardziej 'gąbczaste', czyli dłuzsze

Kolejny "dowód" na zły skok/złe branie sprzęgła jest fakt, ze ciezko mi sie zmienia bieg bez szarpnięć, no chyba ze zmieniam biegi bez uzycia sprzęgła. Trzeba zegarmistrzowskiej precyzji zeby sie zgrać z manetką, szczególnie na zimno. Gdy sie sprzęgło troche rozgrzeje, sytuacja się troszke poprawia, ale tylko troszkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-19 10:55:56 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2017-07-28 08:56:26
Posty: 125
Lokalizacja: galicja
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW S1000XR
Mi chodzi klamka bardzo ciężko, jak kolega co jeździ FZ8 zobaczył moje sprzęgło to stwierdził, że mam łapę jak Pudzian bo daję radę. Linkę wyciągałem nasmarowałem chodzi bez zacięć, ale nic nie pomaga. Klamka krótka co nie pomaga. Może w zimie zmienię już sprzęgło bo przebieg mam spory i czasem jak dojeżdżam do czerwonego i zmienia się na zielone przerzucić o trzy-cztery biegi w dół to mam problem bo nie wskakuje pomaga dopiero puszczenie sprzęgła i ponowna próba.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-19 11:06:23 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-15 08:55:19
Posty: 39
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Z900 20
Macao123 napisał(a):
i czasem jak dojeżdżam do czerwonego i zmienia się na zielone przerzucić o trzy-cztery biegi w dół...

:shock: :shock: :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-19 11:53:40 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Macao123 to zmieniaj biegi w dol na bieżąco zwalniajac jak dojezdzasz, nie zbijaj hurtem. Wtedy zawsze bedziesz gotowy przyspieszyc i pomagasz sobie hamujac silnikiem. Przy probie zbicia kilku biegow bez sprzegla pomiedzy biegami wcale sie nie dziwie ze nie idzie, wysprzeglenie powoduje ze bieg wlasciwie wchodzi na miejsce. Zakres w ktorym bierze sprzeglo u mnie tez jest super krótki, ten typ tak ma. Wiele osob potwierdzilo mi ze yamahy są dla zegarmistrzów. Każde inne moto na ktore wsiadam ma przyjazniejsza prace skrzyni i sprzegla, choc u mnie nie jest zle, tylko wymusza zwiekszoną uwagę i precyzję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-19 13:24:49 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-15 08:55:19
Posty: 39
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Z900 20
Oki, takiej informacji potrzebowałem :beer: bo już się mentalnie przygotowywałem na wymianę sprzęgła.
(swoją drogą, nie wiem gdzie ta uniwersalnosc fazera, tak pracujące sprzegło nie nadaje się do miasta, gdzie rusza sie z zatrzymania nader często)

Co do hydrauliki, kolega wsiadł i mówił.. jaka twarda klamka. Ja wsiadłem w jego CBR1000 ('89) i klamka na hydraulice jeszcze twardsza :confused2:
Różnica polega na tym, ze na lince twardość idzie progresywnie, na hydraulice liniowo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-19 15:26:56 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
ar_w napisał(a):
Różnica polega na tym, ze na lince twardość idzie progresywnie, na hydraulice liniowo


Dokladnie.
Jesli sprzeglo nie popuszc,a jak mocniej odkrecisz na niskich biegach to nie ma co je psuc :) nowe raczej nie bedzie chodzilo bardziej miekko..

Co do wysorzeglania przy ruszaniu to ja robie tak ze wiedzac ze juz w ciagu ok 5-10s swiatlo sie zmieni popuszczam sprzeglo az ciut zlapie, cofam minimalnie tak ze jest na pograniczu lapania i jak zmienią sie swiatla to juz latwiej wysprzeglic i ruszyc. Tu jest mokre sprzeglo, duzo odporniejsze na nieco dluzsze wysprzeglanie niz w aucie. Oczywiscie do pewnego stopnia, ale przy ruszaniu mozna sobie ułatwić poprzez wstepne podejscie do punktu gdzie zaczyna brać. Zauwazylem tez ze latwiej mi sie rusza jak obroty jalowe mam ustawione ciut nizej, w okolice 1100rpm. Teraz ustawione mam ok 1300 i zdecydowanie ostrzej szarpie moto przy wbijaniu 1 biegu.

A dzis jakos wybitnie pechowo ruszając kilka razy zadusilem sobie moto na swiatlach, co zwykle mi sie nie zdaza :) jakis rozkojarzony jestem!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-19 18:18:01 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-15 08:55:19
Posty: 39
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Z900 20
podobnie działam z tym wyczuwaniem sprzęgła ;)
Nie przejmuj sie, jak rozjezdzilem sprzeglo u siebie przy moto, ktore troche stalo, zanim ja je wziąłem, to wygladalo, jakbym w ogole 1szy raz na moto wsiadl :)

Moja wskazowka - jesli toczysz sie, np w korku i wiesz, ze bedziesz zaraz ruszal/podjezdzal troche, wbijaj 1 gdy moto jeszcze sie troche toczy - 1ka wbija sie totalnie bezglosnie.

Co do rozkojarzenia, to imo jest to normalna sprawa, ze sie ma gorsze dni na moto. Jesli widzisz takie symptomy włączaj od razu maksymalną czujność i skupienie, bo o nieszczęście wtedy łatwo ;/


PS. wymieniales u siebie TPS w ramach akcji serwisowej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-19 21:59:37 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Wiadoma sprawa z wbijaniem biegu przy toczeniu, przy 8kmh wchodzi jak w maslo 1ka, przy 14kmh 2ka.. mam to obcykane :) stojac na czerwonym kilka minut nie chce mi sie stac na biegu i wrzucam luz, później trzeba krzywic sie na trzask jedynki.. nie ma wyjscia. Po zalaniu oleju motula 7100 przy mojej pierwszej zmianie oleju (nie wiem co lał poprzednik) to skrzynia zaczela chodzic duzo delikatniej i sprzęgło zrobilo sie plynniejsze. Teraz zmienilem ponownie na ten sam olej i juz az takiej roznicy nie czulem, po prostu jest ok. TPS ja nie zmienialem ale moto mi jakos nie glupieje, ot standardowe falowanie na jalowym, norma. Nie wiem czy bylo zmieniane, wiekszosc prac ktore moge zakonczyc i posprzatac na koniec to robie sam, do aso mi nie po drodze. Bylem raz po zakupie, chcialem zrobic przeglad z plynami i ze sprawdzeniem kondycji moto to krzykneli mi 1300zl, zrobiłem sam za 400. Teraz aso odiwedzam tylko po czesci ktorych nie ma na alledrogo. Jak mi zacznie cos wariowac tps to wtedy ich odwiedze...

Część dnia jezdzilem bez stoperow a na koniec dnia w stoperach, zauwazylem ze w stoperach jezdze swobodniej pewniej i plynniej... Chyba juz przywyklem do nizszego poziomu halasu. Chodzi też o obsluge skrzyni i sprzegla.. :)

Co do pracy sprzegla to bardzo duzo tez dalo zakroplenie oleju silnikowego na tą ośkę wchodzącą w blok silnika ktora jest obracana linką sprzęgła, naoliwienie jej dalo lepszy rezultat niz samo oliwienie linki. Na amerykanskim forum byl/jest koles ktory wydluzal dzwignie ciegna po stronie silnika, dawalo to mieksze sprzeglo z dluzszym zakresem w ktorym łapią tarcze. Ludzie mu odsylali krotkie oryginalne dzwignie, przerabial je i wysylal nastepnym za drobną opłatą za materiały. Czlowiek Anioł :) Gdybym mial migomat to bym pobawil sie z takim pomyslem..

https://yamahaclub.com/forums/topic/434 ... rist-pain/

[ img ][ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-20 09:08:22 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
sfazowany, co do TPS-a to telefonicznie w servisie sprawdzisz czy był wymieniany w ramach "akcji serwisowej" podając numer VIN. Nie istotne jest skąd moto pochodzi. Ja mam moto od makaroniarzy i sprawdziłem telefonicznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-20 10:19:31 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-15 08:55:19
Posty: 39
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Z900 20
którego 7100 lejesz? 10W40? Jaki masz przelot?

Co do akcji serwisowej, wystarczy napisać tu: info@yamaha-motor.pl podając VIN

Co do cięgna, wydaje sie fajnym pomyslem, z tymze obnizy sie z kolei zakres ruchu sprzęgła. Moze byc tak, ze albo bedzie ślizgac, albo nie wysprzęglać do końca


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-20 13:49:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dzieki excop, przedzwonie.

Olej 10W40, moto ma teraz ok.32.000, kupilem jak mial 21.000, teraz zmienialem po 10.000km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-21 13:00:19 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-15 08:55:19
Posty: 39
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Z900 20
dzięki sfazowany.
Tak sobie mysle, ze olej to dobry trop
Zmienie olej mimo zapewnien sprzedawcy, ze byl zrobiony pelny serwis na wiosnę


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org