Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-04-11 15:14:05 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-02-06 10:23:58
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6N
Siemka :) Chciałbym w niedalekiej przyszłości zakupić do naked'a jakiś kufer centralny, bo na dłuższe trasy jazda bez kufra jest dosyć uciążliwa nawet nei ma gdzie kasku włożyć czy rękawic itp...
Jaki polecacie stelaż + płyta pod kufer centralny??:) i ewentualnie jak z montażem trudno/łatwo?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-11 15:14:05 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2019-04-12 01:44:51 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ja mam fz6 S1 że stelażem i kufrem givi, świetny zestaw. Sam nie montowałem, kupiłem zamontowany ale uważam że te stelaże to banał, byle śrub nie dokręcić za mocno żeby nie urwać :)

Stelaż givi 351FZ
Kufer ja mam akurat givi V47, uważam że jest super ale oceń czy nie jest dla Ciebie za duży lub za mały. Mieści na styk dwa kaski, jeden kask z jakimiś lekkimi ciuchami albo maaaasę samych pierdół. Jest wodoszczelny i zrobiony z tworzyw dobrej jakości.

Właśnie dokupuje systemowe stelaże boczne givi żeby mieć 3 kufry i uważam że jak na włoszczyznę givi daje radę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-12 20:50:55 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-02-06 10:23:58
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6N
Dzięki zobaczę na necie zaraz te modele;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-20 15:54:13 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-15 08:55:19
Posty: 39
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Z900 20
sfazowany napisał(a):
Ja mam fz6 S1 że stelażem i kufrem givi, świetny zestaw. Sam nie montowałem, kupiłem zamontowany ale uważam że te stelaże to banał, byle śrub nie dokręcić za mocno żeby nie urwać :)

Stelaż givi 351FZ
Kufer ja mam akurat givi V47


Nie lapiesz shimmy jezdzac z kufrem?
Jesli nie, to bioreto w ciemno :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-20 19:31:26 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
ar_w napisał(a):
Nie lapiesz shimmy jezdzac z kufrem?
Jesli nie, to bioreto w ciemno :)


Jeśli puszcze kierownicę to niestety przy 3 kufrach telepie zawsze, przy 1 kufrze troszeczkę i nie zawsze. To nie kwestia givi tylko masy na ogonie, sprężystości ogona i częstotliwości z jaką bujają się kufry... No i opływu powietrza wokół kufrów. Jeśli trzymam ręce na kierownicy to idzie jak po sznurku, to się dzieje wyłącznie jak puszczę kierownicę. Pytałem juz kilku doświadczonych turystów jeżdżących z 3 kuframi jak to z nimi jest, każdy mówi że to jest typowe i albo się z tym pogodzisz albo kup ciężkie moto z solidnym ogonem to wtedy może choć nie ma pewno będziesz mógł jeździć bez trzymanki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-20 20:43:24 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-11-04 22:28:46
Posty: 226
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 s2
W S2 mialem kufer i stelaż Givi bez znaczenia czy pusty czy zaladowany po puszczeniu kierownicy nie łapał shimmy,szedł jak po sznurku ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-21 00:27:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-15 08:55:19
Posty: 39
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Z900 20
sfazowany napisał(a):
No i opływu powietrza wokół kufrów.


O to to. Aerodynamika motocykla idzie w łeb i wytrąca sprzęt z równowagi. To IMO bardzo niebezpieczne.

Przy jakich predkosciach zaczynasz lapac telepanie przy puszczeniu kiery?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-21 08:46:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Telepie przy niższych, poniżej 70. Im szybciej tym stabilniej. Jechałem z 3 kuframi i 200 i nie czułem różnicy w zachowaniu, choć fakt tak jechałem tylko chwile. Na ekspresówce 130-150 można zapomnieć że są boczne. Największą różnicę czuć przy szybszym przerzucaniu moto w ciasne zakręty przy predkosciach poniżej 100kmh, wtedy czuć że zapakowane boczne kufry nadają zamachu. Sama centralka jest blisko osi motocykla i czy jest pusta czy załadowana cementem, jak dla mnie nie wpływa na prowadzenie się moto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-21 09:26:16 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Potwierdzam przy trzech kufrach FZ6 lubi sobie pojechać wężem koło 70-80 km i szczególnie wtedy gdy prędkość spada, to raczej typowe zachowanie. Stan opon też ma wplyw bardziej lub mniej na takie zachowanie ale raczej jeśli jedziemy rozsądnie nie stanowi to zagrożenia, warto wiedzieć że tak się może zdarzyć zanim się spanikuje obierając kurs na krzaki w pobliskim rowie. Nastawy zawieszenia bardziej lub mniej pomagają ale przy mocno obciążonym moto raczej nie zniwelują tego zachowania.
Odnośnie kufrów bocznych to warto mniej więcej zważyć kufry przed wyjazdem żeby balans na boki się zgadzał. Aerodynamika w moim odczuciu nie ma aż takiego wpływu na prowadzenie motocykla jak rozkład masy - dlatego w tankbagu wożę najcięższe przedmioty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-21 09:59:33 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-15 08:55:19
Posty: 39
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Z900 20
blue7 napisał(a):
Aerodynamika w moim odczuciu nie ma aż takiego wpływu na prowadzenie motocykla jak rozkład masy - dlatego w tankbagu wożę najcięższe przedmioty.


Chcesz rzec, ze wiozac za sobą plecak (pasazera), rowniez masz shimmy?
Moim zdaniem tylko zachwiana aerodynamika powoduje te shimmy. Przy okreslonej predkosci wpada w jakis rezonans


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-21 10:22:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
blue7 od Ciebie podkradlem boczne kufry i kierunki :) szkoda tylko ze bocznego stelaza nie da sie szybko sciagnac bo jezdzac bez kufrów stelaz brzydko wyglada. Piszesz to samo co rhazz, dobrze przeniesc najciezsze rzeczy na tankbag żeby odciążyć tył.. ja byc moze sam w sobie dociążam przod bo jestem od Was ze 30kg ciezszy wiec inaczej sie masa rozklada.. nie mam odczucia zeby przy zaladowanych kufrach przod robil sie nadmiernie odciążony. Takowego tankbaga jeszcze nie posiadam, na razie go mi nie brakuje, 3 kufry to az nad to przy moim zapotrzebowaniu a podoba mi sie to ze moge odejsc od moto bez strachu ze cos za bardzo przyciaga wzrok, tankbag to tez dodatkowe utrudnienie przy tankowaniu.

ar_w masa tez ma znaczenie ale pasazer nie jest na sztywno przymocowany do motocykla. Mowie Ci, wiotkosc ogona i stale przymocowane ciezkie elementy maja wplyw na drgania synchroniczne. Po to masz ciezarki w kierownicy, po to masz ciezarki w koncowkach skrzydel samolotow, dodajac "dziwne" elementy do ukladu zaburzasz go, w motocyklu objawia sie to shimmą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-21 12:49:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-07-15 08:55:19
Posty: 39
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Z900 20
A ja się dalej upieram przy swoim, że to powietrze trafiające w kufer powoduje destabilizację.
Patrz, pusty kufer nie jest ciezki, a powoduje shimmy. Wez tam zamocuj (zamiast kufra) dokladnie tę samą masę, ale o powierzchni takiej, ze twoje ciało zasłoni aerodynamicznie ten balast. Idę o gruby zaklad, ze nie odczujesz nic.
Cieżarki w kierownicy to totalnie inna sprawa - zwieksza bezwladnosc jej ruchów dając wlasnie stabilnosc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-21 13:55:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ale sie zafiksowales... Nigdzie nie napisalem ze oplyw powietrza nie ma znaczenia, wrecz przeciwnie. Nie musisz sie zakladac :) Testowalem czy kolysanie pozostanie kiedy podczas jazdy bez trzymanki odchyle sie do tylu az poloze sie na kufrze zmieniajac rozklad masy i oplyw powietrza, kolysze tak samo. Owszem aerodynamika ma wplyw, jest to jeden ze skladnikow.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-21 14:17:08 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
ar_w napisał(a):
Chcesz rzec, ze wiozac za sobą plecak (pasazera), rowniez masz shimmy?
jak najbardziej tak się zdarzało ale tylko w pewnych okolicznościach, nie zawsze.
Często wracając z wakacji wyciagalem namiot z centralki i jechał przypiety na kufrze bocznym co teoretycznie powinno działać dramatycznie na aerodynamike i czuć było większy opor ale nie shimmy. Za to gdy kupiłem trochę butelek z oliwą i alkoholem i dałem to do centralki juz czuć było mniejsza stabilność i tendencje do trzepania kierownicą. Wniosek jest więc jeden, im większe obciążenie motocykla kuframi i pasażerem tym bardziej motocykl ma tendencję do wężykowania.
ar_w napisał(a):
Moim zdaniem tylko zachwiana aerodynamika powoduje te shimmy.
Na pewno w pewnym stopniu tak jest, jednak nie jest to jedyny czynnik który to powoduje. Na przykład starszy Tracer z początków produkcji miał z tym problem co według niektórych było spowodowane handbarami, inni wymieniali amortyzator tylny i wszystko wracalo do normy. Ja w 900 GT mam również handbary i shimmy przy dużych prędkościach w ogóle nie doświadczyłem a motocykl jest bardzo stabilny.
Wracając do kufra centralnego to prowadząc motocykl w większości zaslaniasz go swoim ciałem i tylko niewielka jego powierzchnia jest wystawiona na bezpośredni wiatr, a jak jest szyba czolowa to w ogole wplyw wiatru jest znikomy. Tak więc różnie to bywa, nawet sam kształt kufra ma wpływ na opor powietrza, każdy przypadek jest inny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-31 13:49:53 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
blue7 napisał(a):
Na przykład starszy Tracer z początków produkcji miał z tym problem co według niektórych było spowodowane handbarami, inni wymieniali amortyzator tylny i wszystko wracalo do normy.


w moim Tracer z początku produkcji właśnie to się ujawniło
jeżdżę prawie zawsze z bocznymi kuframi Shad SH23, są to dość małe kufry z twardego tworzywa,
przy umiarkowanych prędkościach praktycznie nie mają wpływu na prowadzenie ale powyżej 200 moto zaczyna wężykować, bez kufrów jest ok
to jest zupełnie normalne i nie dzieje się tak w cięższych motocyklach (przynajmniej ja mam takie doświadczenia)

mam kufer centralny: Shad SH58X (jest to kufer z opcją powiększania pojemności) - który jest dość ciężki
shimmy pojawia się przy niskich prędkościach przy puszczeniu kierownicy, pewnie bym o tym nie wiedział ale mam nawyk dojeżdżania (zwłaszcza po dłuższej jeździe) np do światłe bez "trzymanki"
moto jedzie dość prosto i pewnie do około 200 ale kierownicy już nie puszczałem :lol: bo czuję wyraźnie "lekkość" przodu
blue7 napisał(a):
inni wymieniali amortyzator tylny i wszystko wracalo do normy


zastanawiam się nad montażem amortyzatora skrętu ale trochę przeszkodą jest kasa


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org