Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: fz6 abs
PostNapisane: 2019-09-13 12:26:31 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
tuzmen napisał(a):
Wszystkiego się trzeba nauczyć i takie same obawy miałem przed.


dokłądnie, jednak przypominam - dajmy znać o potencjalnym ryzyku żeby nooby wiedziały czym to grozi i że trzeba zaczynać delikatnie - słabo miec kogoś na sumieniu przez jeden post na forum.

ja w winkle wchodze z lekko wciśniętym przednim heblem - ładnie kompresuje zawieszenie przed zakrętem przez co przyjemnie wchodzi w zakręt, ale tam jeszcze więcej wyczucia trzeba miec żeby nie polecieć. wazne żeby najpierw tylny hebel lekko dać żeby moto również na tyle "przysiadło".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: fz6 abs
PostNapisane: 2019-09-13 12:26:31 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł: Re: fz6 abs
PostNapisane: 2019-09-13 18:05:01 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Trail braking? Jak sobie przypomnę to stosuję :) a czasem samo się przypomni jak za szybko podjade do zakretu to przyhamuje ale nie odpuszczam do końca tylko wjeżdżam weń jeszcze trzymając klocki na tarczy :)

Nie wiem jak u Was ale u mnie tylny hamulec nawet jak był zużyty to hamował aż zaskakująco mocno, bardzo bardzo łatwo zblokować tył nożnym, po wymianie tarczy i klocków przez chwilę był bardziej tępy ale jak się ułożył to chwila nieuwagi i tył zamiata :) długo mi się zeszło zanim nauczyłem się podhamowywac tak akurat, zwłaszcza jak dochodzi przedni hebel i odciąża tył. Do tego dochodzi nagrzanie opony... Teraz celowo w ten sposób sprawdzam czy opona juz nabrała temperatury. ABS na tylnym kole do tego wydaje się być nie taki przewrażliwiony i zanim zacznie stukać najpierw pozwoli na lekki uślizg. Im mocniej przedobrzę tym szybciej reaguje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: fz6 abs
PostNapisane: 2019-09-13 19:24:45 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
sfazowany napisał(a):
Nie wiem jak u Was ale u mnie tylny hamulec nawet jak był zużyty to hamował aż zaskakująco mocno, bardzo bardzo łatwo zblokować tył nożnym, po wymianie tarczy i klocków przez chwilę był bardziej tępy ale jak się ułożył to chwila nieuwagi i tył zamiata


A nie wsadziłeś tam przypadkiem klocków ze spieków (sintermetal)? Jeżeli tak, to wywal je i wpakuj tam zwykłe organiczne klocki, sintery są zbyt agresywne, żeby stosować je w tylnym hamulcu, nawet w naprawdę ciężkich motocyklach, do których FZ na pewno nie należy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: fz6 abs
PostNapisane: 2019-09-13 20:13:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Co bylo wczesniej to nie wiem bo na klockach oznaczen nie widzialem zadnych, tarcza byla fabryczna, przy wymianie tarczy wsadzilem klocki ebc hh, nowa tarcza NG. Generalnie przywyklem do tej sily hamowania i teraz uwazam taki hamulec za normalny, jak jezdzilem ostatnio kumpla bmw r1200r i dealerskim f850 to hamowaly tylem porownywalnie, na tyle podobnie ze nie odczulem zeby byly slabsze czy mocniejsze. Ebc wybralem bo mialy opinie przecietnych, nie katujacych tarcze ale tez nie gumowatych. Jak na razie od zimy nie widze zeby tarcza jakos cierpiala przez te klocki, rantu nie widac zeby sie robil ale moze faktycznie zmierzę suwmiarką dla oglądu sytuacji. Czeka mnie lada moment zmiana gum wiec posprawdzam takie drobiazgi niebawem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: fz6 abs
PostNapisane: 2019-09-14 12:12:20 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
sfazowany napisał(a):
przy wymianie tarczy wsadzilem klocki ebc hh

Czyli sintermetale...wrzuć tam sobie klasyczne organiczne klocki, HH do tylnego hebla moim zdaniem robi go praktycznie bezużytecznym przy precyzyjnych manewrach. W roli wspomagacza przednich hamulców, w pierwszej fazie hamowania może i zdają egzamin, do całej reszty, gdzie tylny hamulec jest urządzeniem zbawiennym, sintermetale są po prostu zbyt agresywne.

Raz spróbowałem, pojeździłem pół roku i poleciały do śmietnika, manewry parkingowe, zawracanie, generalnie wszystkie manewry przy których używa się tylnego hebla to była walka i myśl w głowie, żeby czasem minimalnie nie drgnęła stopa, żeby nie zablokować tylnego hebla :).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: fz6 abs
PostNapisane: 2019-09-14 15:25:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Eeeee no tak zle to z ebc hh nie jest! nie czuje przy malych predkosciach jakiegos strachu przed uzyciem tylnego :] rozwaze porade przy ewentualnej wymianie klockow, na razie przytrzymam sie zasady nie naprawiania tego co nie jest zepsute :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: fz6 abs
PostNapisane: 2019-09-16 08:37:09 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
glenroy
Kiedyś myślałem podobnie ale teraz organiczne zjehałbym w pół sezonu, a HH wytrzymują dłużej i fakt są bardziej skuteczne. Organiki to takie spowalniacze :)
Jak ktoś dużo hamuje tyłem to polecam HH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: fz6 abs
PostNapisane: 2019-09-22 19:21:23 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Ratchet napisał(a):
Żeby nie zakładać nowego wątku, piszę tutaj. FZ6 ABS przestał działać tylny hamulec, przód działa bez problem. Oddałem do mechanika, który stwierdził że układ był zapowietrzony. Po odpowietrzeniu tył zaczął działać ale po kilkuset kilometrach znowu nie ma tylnego hamulca, praktycznie brak oporu na dźwigni i w ogóle nie czuję żeby tył hamował. Czy może być jakaś przyczyna ciągłego zapowietrzania się układu? Dziwne, że tak szybko znowu padło i zerowa skuteczność hamowania tylnego hamulca.

Sprawa dla agenta Muldera i agentki Scully. Cały układ został przebadany i wszystko szczelne, płynu nie ubywa. Układ został odpowietrzony i tylny hamulec działa. Przez weekend zrobiłem z 500km i wszystko OK, póki co tył hamuje aż do zadziałania ABS. Wygląda jakby ktoś chciał zrobić głupi kawał i bawił się odpowietrznikiem albo wywrócił mi motocykl a potem postawił znowu do pionu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: fz6 abs
PostNapisane: 2019-09-23 11:06:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Ratchet, przy głupich problemach czasem warto zadać głupie pytania - kiedy wymieniałes płyn hamulcowy i... czy jesteś pewien że to robiłeś? miałem podobną sytuację w samochodzie ostatnio - po 25-30km jazdy przestawał hamować. następnego dnia heble działały jak złowo i znów po 25km musiałem "pompować" pedał żeby zwalniać. Winny opkazał się płyn hamulcowy który miał 5% wody w sobie. A czemu mnie to zaskoczyło? bo w maju oddałem furę na wymianę wszystkich płynów w tym hamulcowego... cóż, mam fakturkę z serwisu który mi sprawdził poziom wody, mam paragon z tego który skasował mnie w maju za wymianę płynu, aktualnie sprawa trafiła do rzeczoznawcy bo negosjuję reklamację.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: fz6 abs
PostNapisane: 2019-09-23 13:34:09 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
misiakw napisał(a):
iedy wymieniałes płyn hamulcowy i... czy jesteś pewien że to robiłeś?

W tym roku przed sezonem - sam tego nie robiłem, tylko przez serwis. Ale ostatnio ten sam człowiek odpowietrzył mi układ tylnego hamulca i po kilkuset km tylny hamulec znowu zniknął. Płynu nie ubyło, jest jasny. Teraz cały układ sprawdzony i trochę było dolane płynu - do maxa (chociaż wcześniej nie ubywało). Może to jest jakiś trop z końcem sezonu albo na początku przyszłego i wymienię płyn, jak będzie opcja to też poproszę o zmierzenie wilgotności tego starego płynu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org