Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-04-07 10:40:46 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
A pompa od FJR 1300? Wydaje się, że w rocznikach 2001-2005 jest nawet taka sama wtyczka od wyłącznika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-07 10:40:46 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-04-08 22:16:51 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-03-24 22:48:54
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Jak przyjdzie zdam relacje... ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-07-06 18:03:02 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-03-23 09:25:32
Posty: 54
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: S21
Obecne moto: FZS1000
Cześć :) Odkopie trochę temat.
Mam manuala do FZS1000 ale nie mówi on jasno jak wyregulowac linkę sprzęgła przy deklu.
Wytłumaczy mi ktoś?
2 sprawa to luz przy klamce ma mieć 10-15mm. Czy przy klamce akcesoryjnej jest to samo?
Dzięki za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-07-06 18:15:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2317
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
ForestRun napisał(a):
luz przy klamce ma mieć 10-15mm. Czy przy klamce akcesoryjnej jest to samo?
Dzięki za pomoc :)


Jeśli akcesoryjna klamka jest długa jak oryginalna to ustawisz tak samo, jeśli krótsza to proporcjonalnie mniej, np o 1/3, czyli luz ok 7-10mm.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-07-06 19:03:41 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-03-23 09:25:32
Posty: 54
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: S21
Obecne moto: FZS1000
sfazowany napisał(a):
ForestRun napisał(a):
luz przy klamce ma mieć 10-15mm. Czy przy klamce akcesoryjnej jest to samo?
Dzięki za pomoc :)


Jeśli akcesoryjna klamka jest długa jak oryginalna to ustawisz tak samo, jeśli krótsza to proporcjonalnie mniej, np o 1/3, czyli luz ok 7-10mm.


Rozumiem. A przy dekielku jak ustawić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-07-06 20:04:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2317
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Nie wiem jak jest w instrukcji ale ja bym wkrecil 3/4 gwintu przy kierownicy i ustawił luz na klamce regulacją przy deklu, wtedy przy kolejnych doregulowaniach masz prawidlowy zakres regulacji przy klamce czyli tam, gdzie masz dostęp podczas jazdy. Regulacja przy deklu to nic innego jak korekta długości pancerza aby ulatwic znalezienie wlasciwego zakresu przy klamce ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-07-06 21:23:43 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-03-23 09:25:32
Posty: 54
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: S21
Obecne moto: FZS1000
To u mnie jest ok, regulacji mam jeszcze dużo, zacząłem kręcić i se namieszałem :D
Regulacje robimy na silniku zimnym czy rozgrzanym? Na rozgrzanym luz troszkę się zwiększa.
Aczkolwiek 1 mi głośno wchodzi, w sumie przy BT1100 też się trzaskała :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-07-06 22:12:45 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2317
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Te yamahy ktore spotkalem miały trzaskającą jedynkę, na mój gust ten typ tak ma. Trzaskanie może też zależeć od luzu na łańcuchu, obrotów biegu jałowego i jakości oleju (klejenie tarcz sprzęgła).

Luzowanie linki po rozgrzaniu silnika? Nie zauważylem czegoś takiego u siebie. Jeśli to jest symboliczne to bym to zignorował. Grunt żeby linka miała tą choć odrobinkę luzu żeby nie ciągnęła za wysprzęglik podczas jazdy. Mogłoby to powodować uślizgi sprzegła podczas przyspieszania, można wtedy szybko wykończyć sprzęgło.
Jeśli klamka jest ustawiona na mały luz to warto skręcić kierownicę do oporów i zobaczyć czy przy skrętach luz nie maleje do zera. Z tego samego powodu jest zalecany malutki luz na rolgazie, żeby przy skrętach parkingowych moto nie dodawało gazu samo z siebie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-07-06 22:26:51 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-03-23 09:25:32
Posty: 54
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: S21
Obecne moto: FZS1000
Inżynierowie Yamahy chyba lubili muzykę trzaskającej skrzyni :) Symfonia...

Ostatnio właśnie zauważyłem że po rozgrzaniu się silnika luz na klamce minimalnie się zwiększa. Będę obserwował :)
Wiesz może jaką długość ma klamka sprzęgła oryginalna i odkąd mierzy się jej długość?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-07-06 23:06:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2317
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Nie mam pojęcia jaką długość, mieściła sie cała dłoń z zapasem. Właśnie to mi przeszkadzało, raczej uzywam dwóch, maksymalnie 3 palców na klamce i długi koniec klamki przyciskal mi palce ktore zostawały na gripie. Nie ustawiałem luzu do linijki bonto jest wg mnie tylko dla zobrazowania o co chodzi, na regulacji miałem podciagniętą klamkę do konca z tylko minimalnym luzem żeby linka nie byla naszpanowana ale klamka wracała praktycznie do konca. Punkt łapania sprzęgła ustawiałem tylko na regulowanej klamce, bez ingerencji w linkę. W gieesie też w koncu zmienilem klamki z oryginalnych na te najtańsze krótkie regulowane. Tak mi wygodniej, szczególnie że tu sprzęgło i hamulec są żylety i obsluguję je czasem jednym palcem (elektryczne wspomaganie hamulca, hydrauliczne sprzęgło).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-07-07 10:13:02 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-03-23 09:25:32
Posty: 54
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: S21
Obecne moto: FZS1000
Podobnie ustawiam, luz tak by linka nie była napięta.
Pytanie kolejne. Przy FZS1000 sprzęgło łapie od początku czy gdzieś od 3/4 połowy?
Wydaje mi się że po zakupie łapie od połowy a teraz trochę dalej.

-- 2021-07-08 21:56:09 --

No i ogarnąłem temat z pomocą kolegi mechanika.
Klamki mam akcesoryjne, prawdopodobnie chińskie. Sprzęgło miałem ustawione na 2 pozycji. Po zwiększeniu na 5 - skok klamki jest większy przez co lepiej wysprzęgla :) 1 bieg już tak nie napierdziela :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org