Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-04-10 20:28:34 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Rób tak jak pisze Sfazowany, kup sobie suwmiarkę (wystarczy tania, kosztuje pewnie ok 20/30zł). Wstępnie możesz ustawić na znakach a później dokładniej suwmiarką. Łatwo mierzyć długość dolnej krawędzi - tak jak na foto /kolor czerwony/
mierzysz oczywiście tą stroną


Załączniki:
suwmiarka.PNG [8.86 KiB]
Pobrane 442 razy
naciag.PNG [219.59 KiB]
Pobrane 438 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-10 20:28:34 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-04-10 22:11:29 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Ja również stosuję metodę którą marcingda wyżej pokazał, wydaje mi się najbardziej precyzyjna do osiągnięcia w warunkach garażowych. Mam małą plastikową suwmiarkę kupioną za grosze, która mieści mi się pod kanapą i zawsze będąc na wyjeździe w razie potrzeby mogę podciągnąć łańcuch jeśli zaszłaby taka konieczność. W Fazerach fajnie bo jest w zestawie serwisowym komplet niezbędnych kluczy, natomiast do Tracera nie dają takich rarytasów niestety (mam na myśli klucz do odkręcania tylnej osi).
Odnośnie samego jeszcze ustawiania ja mierzę centralnie odległość między końcem wahacza dokładnie najbliżej centrum osi, ponieważ ten kwadratowy dystans potrafi być nierówno w chwili dokręcenia nakrętki trzymającej oś. Nie jest to takie proste i wymaga odrobiny wyczucia w sytuacji, oś lubi się przekręcać gdy dokręca się nakrętkę kluczem.
Reasumując: w jednym czasie należy zsynchronizować aby lewa i prawa strona na skali (lub suwmiarce) była symetrycznie oraz oczywiście czy naciąg jest prawidłowy :wink:, wtedy warto lekko docisnąć koło od tyłu aby ściśle przylegało do ograniczników i można powoli dokręcać nakrętkę osi. Warto starać się nie dopuszczać do jej obrotu razem z nakrętką bowiem może to spowodować obrót samej osi i rozkaliborować nasze pieczołowicie dobrane ustawienia :oops:. To zależy jeszcze czy mamy FZ6 S1 czy S2 bo tam jest różnica w wahaczach ale wspomniana metoda dobrze się sprawdza w praktyce, jeśli konstrukcja wahacza pozwala na jej zastosowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-10 22:55:56 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jeśli fz6 jest z 2005 to powinien miec stary wahacz z wystajacymi z tyłu śrubami.

Znalazłem foto jak ktoś mierzy od podkładki osi do końca wahacza, generalnie chodzi o znalezienie dwóch możliwie pewnych punktów odniesienia które są obecne symetrycznie z obu stron wahacza. Akurat podkładka osi wydaje mi się że ma troszkę luzu względem osi i może dać ciut oszukany wynik ale biorąc pod uwagę że znaczna część bolidów na naszych drogach jest ustawiona zupełnie na pałę i jeżdżą bez dramatu, to i tak ta metoda jest super :) dla mnie w przypadku tego wahacza długość wystającej z tyłu śruby jest chyba najbardziej dokładna.

Dobry pomysł z plastikową suwmiarką :)

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-11 08:18:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-10-03 19:29:16
Posty: 24
Płeć: Mężczyzna
Panowie i Panie do ustawienia tylnego bez suwmiarki nawet nie podchodzę, śruby regulacyjne naciągu łańcucha ustawione jednakowo, dodatkowo od tylnego wahacza pomierzyłem wartości do tych pionowych kresek na znacznikach i też ok.
Mało tego na płaskowniku odmierzyłem szer. tylnej opony, tylne koło opasałem sznurkiem i przeciągnąłem z obu stron motocykla w kierunku przedniego koła tak, aby sznurek nie dotykał motocykla, następnie wbiłem 1 bieg, naciągnąłem i ustawiłem sznurki tak, aby lekko dotykały krawędzi tylnej opony (płaskownik z sznurkami zaparty na przednim kole) ja wiem, że ruszenie, trącenie kierownicy zmieni położenie sznurków i wymiary).
patrząc od tyłu motocykla pomierzone wartości od sznurków do rantu przedniej felgi wskazały na rozbieżności, z lewej strony 3,5 cm z prawej 4 cm (różnica 0,5 cm, mimo, że tego nie widać koło wg mojej oceny, koło jest nieznacznie przestawione w prawo, brak osiowości z przednim, kołem, czyli moto będzie ściągało w lewo. Niepotrzebnie robię z tego aptekę ale posprawdzam i dam znać. Dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-11 09:09:46 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
No to widać że wiesz o co kaman ;) myślałem żeby kupić jakieś dwa długie ceowniki typu unistrut, przyłożyć je do tylnego koła po bokach i ściągnąć do siebie pasem lub skręcić szpilką i wtedy patrzec jak przednie kolo wypada wzgledem metalowych profili, ale później uznałem że to może jednak trochę przesada z iloscią klamotów.

Przy przednim kole jako punkt do pomiaru myślałem raczej o mierzeniu do osi koła, opona jest za bardzo obarczona bledem nie ustawionej idealnie kierownicy. Koniec osi przy złotym ustawieniu kierownicy bardziej przesunie się o milimetr przód-tył, niż ucieknie na bok. Można też przez oś przełożyć pręt (zdaje się jest pusta w srodku, nie?), sznurki przywiązać do pręta i przesuwać go na boki po korektach tylnego koła..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-11 12:51:15 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
Nie sugeruj się oponą ponieważ wahacz może z jednej strony bardziej wystawać od osi wzdłużnej motocykla niż z drugiej.

Robert1910 napisał(a):
pomierzone wartości od sznurków do rantu przedniej felgi wskazały na rozbieżności, z lewej strony 3,5 cm z prawej 4 cm (różnica 0,5 cm, mimo, że tego nie widać koło wg mojej oceny, koło jest nieznacznie przestawione w prawo, brak osiowości z przednim, kołem, czyli moto będzie ściągało w lewo. Niepotrzebnie robię z tego aptekę ale posprawdzam i dam znać. Dzięki za pomoc

i to już jakaś opcja. Ja osobiście przykładam długą poziomicę do zębatki i ustawiam tak, żeby była w linii z przednią. dwa razy po tym ustawieniu sprawdzałem temat sznurkiem i tylne koło było w osi z przednim więc teraz już ze sznurka nie korzystam, użyję ponownie jak bedę ruszał zębatkę.

apteka czy nie, przy większych prędkościach wydaje mi się że niewielki błąd, lekkie wężykowanie może spowodować znacznie problematyczne shimmy - a ja przez shimmy już leżałem, Jestem wyczulony na to więc ja tam wole spędzić godzinę w garażu i ustawić wszystko prosto niż mieć z tyłu głowy "a co jeśli". Wysraczy że już 3 razy jechałem do mechanika bo wydawało mi się że coś "dziwnie" mi zawieszenie pracuje jak w złożeniu trafię dziurę, ale sprawdzone wszystko, niby jest spoko, w głowie mi tam coś siedzi jednak, nie chcę mieć więcej rozpraszaczy podczas jazdy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org