Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-04-24 18:09:52 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-05-30 14:26:30
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 1999
Dzień dobry! :)
Odświeżam wątek z synchronizacją gaźników w FZS600 z 1999 roku i proszę o radę.
Gaźniki zdemontowałem, wyczyściłem, złożyłem. Kupiłem wakuometry aby móc samodzienie zsynchronizować gaźniki.
Śruby składu mieszanki odkręciłem o 2 pełne obroty zgodnie z serwisówką.
Poziom paliwa na pływakach były poprawne ok. 4.5mm zgodnie z serwisówką.
https://zapodaj.net/a091033fcd3dc.jpg.html
Ustawiłem wolne obroty pokrętłem od wolnych obrotów przy pierwszym gaźniki na ok. 1150 rpm.
Mam takie objawy, że po czyszczeniu i moim synchro gaźników Fazerka szybciej wchodzi na obroty, zbiera się, uwalnia z siebie więcej energii, co jest spoko ALE
po odpuszczeniu manetki wolniej schodzi z wysokich obrotów. Czasami ma tak, że na rozgrzanym silniku, przy dojeżdżaniu do świateł i wrzuceniu na luz trzyma przez ok. 30 sekund obroty na poziomie 2500 rpm po czym obroty spadają do ok. 1200.
Zauważyłem też, że wskazania na tych samych wakuometrach na wolnych obrotach są inne niż u Kolegi kilka postów wyżej.
Wrzucam link po moim synchro.
[quote]https://youtu.be/qvUJaYHcW78[/quote]

https://youtu.be/qvUJaYHcW78

Czy powinienem dokonać regulacji śrubami składu mieszanki? Mam za niskie podciśnienie?

Życzę miłego weekendu!
Tomasz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-24 18:09:52 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2020-04-26 08:08:24 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Przecież widać po podciśnieniu że jest za ubogo ustawiony, stąd "zostaje" na obrotach nie raz.
Podciśnienie na wolnych obrotach powinno być ok 20-21mmHg, a przy takich waku jak masz na zielonym polu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-26 11:17:59 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-05-30 14:26:30
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 1999
Dzięki Wojt@s!
Serwisówka mówi o 230 mmHg - 250 mmHg dla FZS600.
Te zegary to wymagane 230 - 250 mają na granicy czerwonego pola z czarnym.
Tu foto zegarów:
https://zapodaj.net/3625c5fb6cda1.jpg.html

Jadę dziś wzbogacić mieszankę, prześlę efekty.
Miłej niedzieli!
:moto:

Jeśli mam zbyt ubogo, to oznacza, że powinienem odkręcić śrubki składu mieszanki, czyli dać więcej powietrza przez co wzbogacam? Dobrze myślę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-26 22:22:16 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Kajzer87 napisał(a):
Serwisówka mówi o 230 mmHg - 250 mmHg dla FZS600.
Te zegary to wymagane 230 - 250 mają na granicy czerwonego pola z czarnym.


No i tam ma być wskazówka, nie na 100 mmHg jak masz obecnie.

Kajzer87 napisał(a):
Jeśli mam zbyt ubogo, to oznacza, że powinienem odkręcić śrubki składu mieszanki, czyli dać więcej powietrza przez co wzbogacam? Dobrze myślę?


Źle. Ubogo - za mało paliwa, bogato - za dużo paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-30 12:07:18 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-05-30 14:26:30
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 1999
Dzięki! :beer:

Na jednym z forum o jednośladach padła taka odpowiedź na takie pytanie: "Czy wkręcając śrubę składu mieszanki zwiekszam paliwo w mieszance czy zwiekszam powietrze?"
Padła odpowiedź:
"To zależy od gaźnika. W większości regulujesz powietrze więc wkręcając zmniejszasz ilość powietrza (mieszanka robi się bogatsza).
Tylko ogarnij fakt że nie zwiększasz ilości paliwa w mieszance (ta jest stała i wynika ze średnicy dyszy wolnych obrotów) tylko zmniejszasz lub dodajesz powietrza – w efekcie mieszanka jest bogatsza w paliwo lub uboższa ale nie dlatego że dolałeś paliwa tylko dlatego że zabrałeś powietrze.
liczy się procentowy udział tych dwu składników – a ty regulujesz tylko jeden z nich.
Dużo ludzi tego nie łapie i jest masa nieporozumień bo ^ przykręć śrubke to dodasz paliwa^. Nie. Przykręcasz śrubke to zabierasz powietrze a nie dodajesz paliwa. Paliwa dodajesz zwiekszając dysze, podnosząc poziom paliwa w gaźniku lub kombinując z iglicą."

Czyli w gaźnikach z FZS 600 1999r. regulując śrubę składu mieszanki zwiększam lub zmniejszam ilość paliwa?

Jeśli ktoś potrzebuje to mam sporo zdjęć z czyszczenia gaźników.


Załączniki:
Komentarz: Tak wyglądała jedna z śrub składu mieszanki w moich gaźnikach. Były problemy z odkręceniem, przez co musiałem naciąć pod płaski śrubokręt główkę tej śruby.
sruba.jpg [818.02 KiB]
Pobrane 384 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-30 12:36:00 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-12-20 23:00:01
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600
Moim zdaniem w Fzs 600 wykręcając śrubkę składu mieszanki zwiększasz dawkę paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-30 16:50:34 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-05-30 14:26:30
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 1999
Drążę tak ten temat, ponieważ za radą Wojt@asa regulowałem śrubami, żeby uzyskać te 230-250 mmHg na wakuometrach.
I za ch... nie mogę takiego wyniku uzyskać, mam 180mm Hg obecnie, przy odkręconych wszystkich śrubach o 2,5.
Silnik pracuje prawie równo, na pewno lepiej niż wcześniej.
Obroty spadają po odpuszczeniu manetki do ustawionych minimalnych.

Do świec nie zerkałem, bo dopiero co wyczyściłem ich okolice ze świru sprężarką w życzliwym warsztacie.
A i tak muszę je wyczyścić i zrobić jazdę testową.

Miłego weekendu! :beer:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-04 09:15:46 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 210
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Gaźniki niby z wyglądu ''takie same'' a zupełnie inne :) faktycznie w starych dwusuwach śrubą składu mieszanki regulowało się dopływ powietrza a zwiększało dopływ paliwa zmianą położenia iglicy, we współczesnych motocyklach z gaźnikiem wykręcając śrubę składu m. zwiększamy dopływ paliwa ale to ma znaczenie na małych i średnich obrotach, bo im wyższe obroty to ma to coraz mniejsze znaczenie. A jeżeli chodzi o ustawienie podciśnienia na wakuometrach to pokręć główną śrubą ustawienia obrotów silnika i zostaw tak kiedy jest najbliżej ''zielonego pola'' a silnik nie dziarga na zbyt wysokich czy niskich obrotach, zresztą nie sama wartość podciśnienia jest ważna, tylko to żeby na wszystkich cylindrach było równe, a śruby składu mieszanki ustaw tak jak instrukcja przewiduje, z reguły jest to około 2 obrotów od całkowitego wkręcenia, i nie kręć nimi ''na słuch'' bo nic dobrego z tego nie będzie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-04 22:48:38 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-05-30 14:26:30
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 1999
Przy odkręconych dwóch pełnych obrotach silnik pracuje nierówno i wolno "schodzi" z obrotów. A żeby uzyskać 230-250 mmHg silnik musiałby pracować na wolnych obrotach ok. 2000 -2200 rpm.
2k - 2.2k rpm to już nie są takie wolne obroty ;)
Serwisówka zaleca 1.1k - 1.25k rpm.

Na chwilę obecną zostawiam jak jest i obserwuje kolor świec w poszukiwaniu kawy z mlekiem :)

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-05 17:40:29 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 210
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Na odległość to zawsze ''wróżba'' z fusów'' a i ja wszystkich rozumów nie zjadłem, ale dużo kolegom przy motocyklach z pasji do nich pomagałem i według mnie to jak zbyt wolno z obrotów schodzi to może łapać gdzieś ''lewe'' powietrze, trzeba by pod tym kątem dobrze cały układ przeglądać, mocowania węży, membran w gaźnikach króćców osi przepustnic itp. niekiedy jakiś drobny defekt psuje całą harmonię, aż się człek dziwi jak przyczynę znajdzie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-05 22:39:03 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-05-30 14:26:30
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 1999
Przy 2,5 odkręconych obrotach już schodzi prawidłowo i nie "wiesza się na 2k rpm" by później opaść. Przy czyszczeniu gaźników dość szczegółowo przyglądałem się elementom. Test plakiem w okolicy króćców też nic nie wyjaśnił. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-06 19:45:36 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Podnieś paliwo na pływakach o 1mm, zostaw śrubę od składu na 2.5obr.
Obr. Maja być zgodne z serwisowka, podciśnienie 20-21mmHg żebyś miał to już będzie dobrze.
Nie raz trzeba wyjmować i zmieniać ustawienia z 2 razy, jest roboty by był efekt.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-06 20:08:11 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-10-14 07:57:53
Posty: 34
Lokalizacja: Głuchołazy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Siemanko,
Poczyściłem gaźniki, pożyczyłem wakuometr carbtune ii i mam problem. Nie wiem gdzie mam go podłączyć odkręcam rożne śrubki ale coś nie jestem przekonany. I jeszcze jakby można było zaznaczyć, którymi śrubami mam regulować.


Załączniki:
IMG_20200905_164133670.jpg [1.33 MiB]
Pobrane 318 razy
IMG_20200905_164124546.jpg [1.32 MiB]
Pobrane 288 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-08 09:42:53 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
prz3mek1
Nie zajrzałeś nawet do serwisówki i się bierzesz za robote?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-08 13:10:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Masz wężyki od podciśnień po 2 na stronę od wewnętrznej strony ramy, widoczne na zdjęciach. Zaślepione aluminiowym korkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org