Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-09-21 09:33:08 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-09-21 09:24:40
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 515124854
Obecne moto: FZS 1000
Cześć. Jak w tytule mam problem z moim Fazerem który łyka lekko litr na 1000km. Olej od początku sezonu zalany 15W50 i nadal łyka, czarny dym przy przegazowce na postoju pod czerwone pole, tak samo przy zmianie obciążenia. Moje pytanie czy ktoś z grupowiczow wykonywał naprawy silnika czy np. Wymienił uszczelniacze zaworowe i pomogło? Czy Odrazu pierścienie poszły do wymiany? Szukam kogoś kto przez to przeszedł, naprawił i znowu cieszył się maszyna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-21 09:33:08 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2020-09-21 21:22:27 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Problem jest w układzie pierścieni, bardzo często przy odpuszczaniu gazu gwaltwonie zaciąga olej do komory spalania spod tłoka.

Rozwiązań nie ma. Szukać innego mniej dojechanego silnika.
Od razu mówię, nowe pierścienie do starej gładzi, do cylindra który jest jak klepsydra nic nie da.
Jeżeli ktoś ma cylindry bez progu, bez odchylki 1 setki na średnicy pomiędzy dołem, środkiem a gorą, to można oddać do honowania i założyć nowe pierścienie. Ideałem były by nadwymiarowe tłoki.... Ale zaraz się rozjedzie waga układu tlok/korbowod i się zaczną wibracje. Przy okazji brak miejsca na szlif cylindra kolejny. Książki można pisać. Przerobiłem różne głupie pomysły ludzi, bo tak chcą, efekt mizerny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-21 21:38:25 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Nie no bez przesady, trzeba ściągnąć głowicę i zobaczyć co w trawie piszczy. Przyczyny są różne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-22 11:38:42 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-09-21 09:24:40
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 515124854
Obecne moto: FZS 1000
Wojt@s
to mnie pocieszyłeś :( Szukanie drugiego pieca to duża loteria,a i ceny nie są małe. W tygodniu będę sprawdzał kompresję,chociaż moto jest bardzo żywe,na każdym biegu idzie jak wściekłe. Popytałem już trochę ludzi i wielu mi mówi,żeby dolewać olej i jeździć ale to chyba w końcu skończy się czymś poważniejszym. Nie ukrywam,że drażni mnie to dolewanie oleju i smrodzenie na ulicy czarnym dymem,a jestem typem który lubi "jak wszystko gra tak jak powinno". Chociaż po tym co napisałeś to sam już nie wiem czy jest sens rozbierać piec skoro wymiana samych pierścieni i uszczelniaczy na niewiele się zda.

-- 2020-09-22 11:38:45 --

Wojt@s
to mnie pocieszyłeś :( Szukanie drugiego pieca to duża loteria,a i ceny nie są małe. W tygodniu będę sprawdzał kompresję,chociaż moto jest bardzo żywe,na każdym biegu idzie jak wściekłe. Popytałem już trochę ludzi i wielu mi mówi,żeby dolewać olej i jeździć ale to chyba w końcu skończy się czymś poważniejszym. Nie ukrywam,że drażni mnie to dolewanie oleju i smrodzenie na ulicy czarnym dymem,a jestem typem który lubi "jak wszystko gra tak jak powinno". Chociaż po tym co napisałeś to sam już nie wiem czy jest sens rozbierać piec skoro wymiana samych pierścieni i uszczelniaczy na niewiele się zda.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-22 12:05:26 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Twój motocykl ma już pod 20lat i przewiduję że uszczelniacze są od nowości więc szedłbym raczej w tę stronę ale to do wiesz się jak pomierzysz np. prowadnice zaworowe które w yamaha lubią się wycierać lub same trzonki zaworów. Wtedy nawet dobry uszczelniacz nie da rady przy dużych obrotach i zamkniętej przepustnicy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-22 13:01:41 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-09-21 09:24:40
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 515124854
Obecne moto: FZS 1000
Mówisz o uszczelniaczach zaworowych i prowadnicach, a każdy z kim gadam mówi że dym byłby niebieski gdyby to były uszczelniacze a u mnie sądzi na czarno.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-22 13:12:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Czarny kolor sugeruje raczej bogatą mieszankę a nie spalanie oleju. Olej zawsze kopci na niebiesko - najlepiej widoczny jak ktos pojedzie za Tobą a nie przy przegazówkach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-22 14:11:50 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Squbany
Co za różnica jaki masz kolor dymu jak znika Ci ponad litr na 1000km.
Może kapie ci z miski, nie wiem :)
Bez diagnozy a co znaczy odkręcania i mierzenia możemy sobie pisać na forum do wiosny a i tak będzie wcinał olej dalej

Jaki przebieg? Jak mniej niż 100kkm to nie ma szans na zużycie cylinder-tłok, chyba że jeździł w stuntcie :)

No i ostateczne pytanie czy faktycznie 1l na 1kkm, jak mierzyłeś?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-22 15:44:09 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3823
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
tuzmen napisał(a):
Jaki przebieg? Jak mniej niż 100kkm to nie ma szans na zużycie cylinder-tłok, chyba że jeździł w stuntcie

nie wierzysz w ludzkość. dziś przejrzałem stronę na fejsie mechanika do którego oddawałem moto mieszkając w gdyni a tam takie cuś. WHERE IS YOUR GOD NOW!!!

[ img ]

edit: u aktualnego też znalazłem coś co potwierdza że ludzkość na niedobory fantazji nie cierpi
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-22 16:04:57 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 273
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: bmw s1000xr
Łomatko jedyno ! :lol: To nie do wiary , że ten silnik wciąż działał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-22 16:14:45 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-09-21 09:24:40
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 515124854
Obecne moto: FZS 1000
tuzmen
Na jesieni tamtego roku mechanik wymieniał mi lozysko glowki ramy przy przebiegu 57k i mówił że prawdopodobnie było jeszcze oryginalne,dzisiaj na blacie jest 61k. Wtedy robił mi jeszcze serwis gaznikow to wspominał że góra silnika jest w bardzo ładnym stanie. A z dolewaniem jest tak, że jak go mocno paluje to litr śmiało dolewam na 1k a jak jazda jest 120-140km/h i obroty max 8k to doleje może dwie-trzy setki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-22 16:25:23 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Squbany
Przy mocnym pałowaniu każdy silnik ma prawo wziąć, jednak 1l to dużo, więc o błędach pomiaru raczej nie ma mowy,
Tak czy siak to przy tym przebiegu normalnie ten silnik nie powinien mieć rzadnego zurzycia w elementach głównych.
Myślę jeszcze o takich dziwnych przypadkach jak "glazzing cylindra" ale to raczej rzadki przypadek.
Ale wszystko jest możliwe, jeśli przeszkadza Ci to zużycie to ściągaj głowicę, oglądaj, mierz.
Koszt tej operacji to jakieś 200zł za uszczelkę i ew planowanie więc szału nie ma. Nawet jeśli się okaże że to ślepy trop to przynajmniej wymienisz profilaktycznie uszczelniacze i dotrzesz zawory.
Do końca sezonu dolatasz, a w zimę będzie dużo czasu na naprawy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-22 16:40:56 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-09-21 09:24:40
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 515124854
Obecne moto: FZS 1000
tuzmen
Pewien kolega doradza mi jeśli pomiary kompresji wyjdą okej, to żeby zalać silnik chemia z olejem żeby poruszyć te uszczelniacze czy coś takiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-22 19:57:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Zrób pomiar ciśnienia sprężania z próba olejowa. Najwięcej wyjaśni.
Silnik ma 20 lat to jedno. Druga kwestia to w fzs 1000 dolewki oleju to nagminny problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-22 20:41:34 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Squbany
Chyba więcej już nic ci nie doradzę ale z chęcią poczytam co się staneło z tym silnikiem :)
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org