Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-10-23 20:37:31 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Keny napisał(a):
Dla mnie to zawsze zamiennik, poza tym niższa cena zawsze wiąże się z jakością zastosowanych materiałów.

Tu się z Tobą absolutnie nie zgodzę. Co do filtra oleju to oczywiście 10 czy 15zł nie ma znaczenia. Producenci narzucają absurdalne marże np. klocki hamulcowe do mojego auta to 1200zł, tarcza hamulcowa 1600zł. Dokładnie to samo tylko z napisem TRW a nie BMW kosztuje odpowiedni 440 i 350. Nikt tu nie mówi o kupowaniu chińskich zamienników. Trzeba brać pod uwagę to że nie wszystkie części kupowane w ASO są takie same jak montowane w fabryce. Kiedyś kupiłem do auta akumulator w ASO, był identyczny jak ten montowany fabrycznie. Jedyna różnica między aku była w ich wadze. Ten z pierwszego montażu był sporo cięższy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-23 20:37:31 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-10-23 22:10:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-09-16 17:34:40
Posty: 41
Lokalizacja: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S S2
Może z innej beczki, odnośnie zamienników. Przerabiałem kiedyś temat przednich tarcz hamulcowych do samochodu BMW. Skończyło się zakupem oryginalnych tarcz. Wszystkie zamienniki nie wytrzymywały i po czasie krzywiły się ( Zimmermann, Bosch, TRW, Textary, Brembo). Po zakupie oryginalnych problemu już nie było. Tak sobie przypomniałem historię z tarczami hamulcowymi. Ale to tak poza tematem :wink: . Oczywiście każdy może mieć swoje zdanie na temat zamienników.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-23 22:33:15 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
No właśnie pisałem o klockach/tarczach do auta. Mam 330i z 2018r, oryginalne tarcze wytrzymały 47tyś. To co sprzedają to właśnie TRW. Kupiłem dokładnie takie same TRW jak fabryczne (jest to wyższy model), miałem je w ręku i niczym się nie różnią, mają nawet te same oznaczenia. Nigdy mi się nie zdarzyło, żeby felgi się pokrzywiły. Kiedyś bardzo często na klockach robiło się szkliwo ale teraz już nie ma takiego problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-24 11:24:41 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
rhazz napisał(a):
Prawda jest taka ze jest KN potem dlugo nie ma nic a potem jest cala reszta z oemami na czele...


Jak Cię szanuję, tak powiedz mi, czy kiedykolwiek próbowałeś rozcinać filtry i porównywać ich budowę? Ja próbowałem i różnica 20% powierzchni filtrującej pomiędzy KN-em a HiFlo RC raczej nie przekonuje do tej wyższości KN-a, o konstrukcji wewnętrznego "koszyczka" nie mówiąc, bo KN ma pewnie z 1/3 mniejsze przepływy, niż taki HiFlo ;).

Jak sam zauważyłeś, płaci się za markę. Chcesz przykład, kupujesz OEM do Hondy, czy Triumpha, czyli kupujesz filtr MIW, dla którego znowu filtry produkuje Filtron. Mało tego, rzucasz się na filtr MANN-a, bo lepszy, a to też aktualnie produkuje...Filtron.

Narzekanie na wszelakiej maści "zamienniki" to jak ogólnointernetowe pierdolenie o tym, jakie to Castrole nie są chujowe, a jaki to Motul nie jest topowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-24 12:08:45 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 273
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: bmw s1000xr
Glenroy gdyby się przyjrzeć producentom części , to pewnie podobne sytuacje jak ta , którą opisałeś występowałby bardzo często . Temat nie z mechaniki , ale opiszę . Parę lat temu pracowałem w Whirpool'u , z taśmy schodziły takie same lodówki , tylko z różnymi nazwami np. Brandt czy Beko i pewnie dalej tak jest .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-24 12:16:03 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2020-08-26 22:13:41
Posty: 260
Lokalizacja: WOT
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
glenroy napisał(a):
czyli kupujesz filtr MIW, dla którego znowu filtry produkuje Filtron. Mało tego, rzucasz się na filtr MANN-a, bo lepszy, a to też aktualnie produkuje...Filtron.


A co za różnica kto produkuje,jeśli produkuje z tych samych materiałów i z zachowaniem odpowiedniej kontroli jakości?
To że Filtron produkuje dla Manna,nie oznacza,że filtry produkowane jako "Filtron" są tej samej jakości i z tych samych materiałów co MANN czy MIW.Chociaż nie wykluczam,że może tak być.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-24 12:25:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
glenroy napisał(a):
kiedykolwiek próbowałeś rozcinać filtry i porównywać ich budowę?

Wyobraź sobie ze rozcinalem i ogladalem je wszystkie - oczywiscie ze sie roznia budowa. Natomista zmierzam do czegos innego - to sa FILTRY to jest rzecz ktora sie wymienia co 6-10tys km i nie ma sie nad tym co rozwodzic. I zupelnie nie rozumiem po cholere jest ta dyskusja
Chcesz miec dobry filtr i byc fajny - kupujesz kn. Chcesz byc fajny - kupujesz oem. Masz w dupie bycie fajnym - kupujesz jeden z zyliona popularnych zamiennikow i wymieniasz co 6-10tys.czy cos sie wydarzy przez to? Taaaa czasami w filtrze oleju brakuje uszczelki a filtr pow nie pasuje idealnie w airbox...no po prostu tragedia..
Proste.
Powiem wiecej - sprzedajemy oem +5-6zamiennikow filtrow (kilkanascie tys szt sezonowo wszystkich). I w ciagu 4lat zdarzyl sie 1 problem. Wycofana partia f. Oleju z kn bo bylo ryzyko wyciekow na nakretce z przodu.
Mysle ze ta dyskusja jest bezcelowa.


Ostatnio edytowano 2020-10-24 12:31:57 przez rhazz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-24 12:31:43 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
strażak napisał(a):
Parę lat temu pracowałem w Whirpool'u , z taśmy schodziły takie same lodówki , tylko z różnymi nazwami np. Brandt czy Beko i pewnie dalej tak jest .

Podobnie mojego kolegi z pracy brat pracuje we Wrocławiu w fabryce LG i dokładnie na tej samej hali jak przychodzi czas produkują lodówki Miele i proces technologiczny jest podobny tylko poddany modyfikacjom.

Myślę, że za wiele nie wymyślimy w tym temacie, każdy ma swoje racje stosując ten czy inny rodzaj filtra mając na względzie priorytet finansowy lub jakościowy.
Temat jest o filtrach olejowych a te dosyć trudno ocenić pod względem jakości ponieważ to najlepiej sprawdzić w warunkach laboratoryjnych a nie "na oko", czy grubość lub gęstość jest większa/mniejsza i jakie ma to przełożenie praktyczne dla naszego motocykla w dłuższej perspektywie.
Na codzień w pracy spotykam się z sytuacją porównywania dwóch podzespołów i nie da się tego tak przełożyć 1:1 co jest lepsze, ale biorąc pod uwagę doświadczenie serwisowe to zamienniki i tańsze podzespoły mają dużo częściej zgłaszane usterki i awarie - choć to wszystko zależy o jakim sprzęcie rozmawiamy i drogie marki również się psują choć trochę rzadziej.
Klientom radzę zawsze porównywać konkretne dwa produkty a nie np. marki ponieważ wtedy faktycznie można wyłuszczyć wady i zalety konkretnych sztuk które widzimy na żywo. Pamiętam też kiedyś rozmowę z serwisem na temat wadliwej sztuki produktu i na pytanie dlaczego tak często się to psuje odpowiedź była jedna "cena nie bierze się z d**y" i serwis widzi to dość jednoznacznie.

Natomiast porównanie KN vs. OEM Yamaha vs. HF w przypadku filtrów olejowych wymagałoby naprawdę dokładnego laborotyjnego porównania które nie wiem czy by coś udowodniło w kontekście "zdrowia" naszych maszyn.
Odnośnie natomiast filtra powietrza tak jak wspomniałem może różnica nie była w samej jakości wkładu filtrującego a w "szczelności" filtra w airboxie która jest albo jej nie ma i to akurat jest ważny parametr.

Tak przy okazji wrzucę ciekawy filmik na który ostatni trafiłem, firma ze wspomnianej branży o której nie słyszałem dotąd ale produkcja wygląda ciekawie, słyszał ktoś?
https://www.youtube.com/watch?v=Clqd8CfyOto


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-24 14:30:21 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Riccardoa napisał(a):
A co za różnica kto produkuje,jeśli produkuje z tych samych materiałów i z zachowaniem odpowiedniej kontroli jakości?

No dokładnie o to mi chodzi, dlatego nie rozumiem tego "do tego motocykla kupujesz KN i masz spokój", jakby ten KN faktycznie był jakimś wyznacznikiem jakości...a tak nie jest, ani pod względem filtrów oleju, ani pod względem filtrów powietrza. OK, działają, spełniają swoje zadanie, ale są jak Fazer, jest dobry do wszystkiego, ale w niczym nie jest najlepszy.

Riccardoa napisał(a):
To że Filtron produkuje dla Manna,nie oznacza,że filtry produkowane jako "Filtron" są tej samej jakości i z tych samych materiałów co MANN czy MIW.Chociaż nie wykluczam,że może tak być.

W przypadku filtrów do motocykli, generalnie pomiędzy MIW, MANN, Knecht/Mahle, HiFlo, jakichś większych różnic w konstrukcji i materiałach nie widziałem, KN się różnił, moim zdaniem niestety na gorsze.

Po prawej KN, po lewej HiFlo:
Załącznik:
img_20200616_203430-resized.jpg [32.49 KiB]
Pobrane 326 razy

Załącznik:
img_20200616_202726-resized.jpg [35.46 KiB]
Pobrane 317 razy

Biorąc pod uwagę różnice w konstrukcji koszyczka i ilości materiału filtracyjnego, chyba łatwo dojść do wniosku, który filtr jest bardziej restrykcyjny i który będzie puszczał więcej syfu zaworem bocznikowym.

rhazz napisał(a):
Chcesz miec dobry filtr i byc fajny - kupujesz kn. Chcesz byc fajny - kupujesz oem. Masz w dupie bycie fajnym - kupujesz jeden z zyliona popularnych zamiennikow

E.e. To wygląda inaczej. Chcesz być fajny - kupujesz KN, chcesz mieć spokój i dobry filtr - kupujesz OEM, masz w dupie bycie fajnym, ale chcesz mieć dobry filtr - kupujesz renomowany zamiennik Knecht, Mann, MIW, HiFlo. Masz w dupie wszystko? Kupujesz byle najtaniej i lejesz mannola ;).

rhazz napisał(a):
i wymieniasz co 6-10tys.czy cos sie wydarzy przez to?

Na to cena i jakość filtra nie ma wpływu. Czy coś się wydarzy? Teoretycznie nie, ale chyba lepiej mieć filtr, który coś tam filtruje, zamiast puszczać oliwę bokiem?

Padł temat, że do nowszego motocykla montujesz KN i masz spokój, więc staram się pokazać, że KN nie jest wcale żadnym wzorcem jakości. Chcesz mieć spokój, to kupujesz OEM, kropka.
Dobra, bo faktycznie ta dyskusja zmierza w złą stronę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-24 16:04:03 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
blue7 napisał(a):
Podobnie mojego kolegi z pracy brat pracuje we Wrocławiu w fabryce LG i dokładnie na tej samej hali jak przychodzi czas produkują lodówki Miele i proces technologiczny jest podobny tylko poddany modyfikacjom.

Blue7, załamałeś mnie. Ostatnio kupiliśmy do domu nową zmywarkę, żona właśnie uparła się na MIele za nieprzyzwoitą kwotę. Poprzednio była electrolux, przestała działać po 7 latach, nie miałem czasu jej naprawiać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-24 20:05:57 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Dokładnie, nie ma się co oszukiwać. Jeżeli w danej fabryce wytwarza się produkty dla firm X, Y, Z, to nie jestem w stanie uwierzyć, że "dniówka" produkuje X, później "popołudniówka" kompletnie zmienia proces produkcji dla Y, żeby "nocka" znowu robiła rewolucję w procesie dla firmy Z. To leci taśmowo z ewentualnymi kosmetycznymi zmianami, cały "rdzeń" produktu zostaje ten sam i naprawdę, nie oszukujmy się, że jest inaczej.

Przykład na filtrach, trzymając się tematu, nie znajdę już pewnie zdjęć, ale np. MANN wyprodukowany w bodajże Malezji, to przepaść, porównując z produktem Niemieckiej fabryki ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-22 23:23:52 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Kupuję filtr taki, jaki w sklepie mają w katalogu.
I wszystko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-23 00:00:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dla wygody przy wymianie przepłacam za k&n żeby mieć na obudowie filtra dospawaną "nakrętkę" pod klucz 17mm ;)

Myślę, że przy zmianie raz do roku i bez awarii silnika produkującej duże ilości zanieczyszczeń to marka filtra ma już marginalne znaczenie. Zapomniałem ostatnim razem dokupić korka z magnesem i nie zmierzyłem rozmiarów oryginalnej śruby. Muszę sprawdzić i przy następnej wymianie podmienić zwykły korek na magnetyczny. Myślę, że ten prosty patent ogranicza krążenie syfu po silniku w większym stopniu niż różnice między filtrami popularnych producentów. Przy okazji jest to szybka i prosta informacja o kondycji silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-26 14:20:47 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-05-17 15:45:44
Posty: 5
Obecne moto: Honda
Może warto zainwestować w oryginalne filtry do danego modelu motocykla ? Ja wole inwestować w oryginały. Jakoś tak bardziej czuję się pewnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-26 17:18:56 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Czasami może warto zapłacić, nie w przypadku BMW. Filtry dla nich robi mahle, i nikt tego nie ukrywa, tak samo jest w przypadku świec - NGK.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org