Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3429 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188 ... 229  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-09-13 12:31:36 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
bierny napisał(a):
Niedziela też była ładna Zrobiłem 100 km po okolicy i pięknie świeciło słońce. Niestety dzisiaj jest już szaro, buro i ponuro, choć póki co bez deszczu


w niedzielę od 4 rano byłem na nogach ze względów zawodowych, nie mógłbym wyjechać
więc nietrafione prognozy tym razem zadziałały na moją korzyść :D
muszę też sprawdzić u mnie to co mogło się odkręcić :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-13 12:31:36 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-09-16 07:59:33 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Wczoraj GS dostał nową tylną oponę. Stara niestety zrobiła się kwadratowa, za mało jeżdżę po zakrętach :(
W sobotę jechałem z Miastka do Bytowa (kto jechał to wie jak fajny jest to odcinek). Na którymś zakręcie uciekł mi tył a w dodatku z przecieka jechała ciężarówka. Miałem już uraz do tej opony, trzeba było zmienić.


Załączniki:
IMG_20210915_174200_Easy-Resize.com.jpg [227.01 KiB]
Pobrane 179 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-16 08:53:00 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ouuu.. to skwadracenie przyczyniło się do uślizgu? Moje poprzednie gumy scorpion trail w spadku po poprzedniku były bardzo wypłaszczone, jak grzywka marines, przy napompowanej oponie do ok 2.8 trakcja była bez zastrzeżeń, żadnych uślizgów mimo bardzo chętnego odkręcania w zakrętach. Dla mnie dunlopy to śliskie opony, mam uraz po qualifierach i raczej omijam tą markę. Obecne pirelli mimo kostkowej rzeźby i mocnych wycięć na brzegu opony, są bardzo stabilne i ani razu mi nie uciekły. Żyleta, tylko kurde głośne są. Wyrobiłem sobie nawyk wężykowania od czasu do czasu z głębokim pochylaniem motocykla, nie wiem czy w praktyce cos to daje ale mam subiektywne wrażenie ze to oczyszcza oponę i odświeża jej powierzchnię, przez co później w zakrętach dużo mniej się ślizgają. Robię to zawsze po wyjechaniu z pobocza/piachu i co jakiś czas po długiej jezdzie na wprost. Ale to może być tylko moje placebo :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-16 09:53:19 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Wydaje mi się że powodem była "kwadratowa" opona bo ma ona przy pochyleniu mniejszą powierzchnię styku z nawierzchnią. Zgadzam się że Dunlopy, przynajmniej te które ja mam nie są super przyczepne. Kupiłem tylna oponę po to żeby trochę minimalizować koszty bo przednia jest jeszcze ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-16 10:06:24 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Jeden uślizg wiosny nie czyni :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-16 10:10:39 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Teraz dopiero zauważyłem, że tylny błotnik został u mechanika :lol: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-16 16:28:52 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Niektórzy demontują ten błotnik dla czystszego wyglądu :) tylko po pierwszym deszczu okazuje się że on znakomicie redukował ilość syfu na moto...

Koledzy, pytanie za 100 punktów:
Czy czujnik przechyłu w motocyklach Yamaha w pozycji normalnej jest rozwarty czy zwarty? Pytam, ponieważ chciałbym kupić taki używany, czy nawet nowy czujnik i zamontować go w giełesie, ostatnio na czworaka wracałem z krzaków do motocykla żeby go zgasić i nie chciałbym kiedyś w końcu zatrzeć panewek jeśli nie uda mi się na czas pozbierać po przewrotce. Gdyby czujnik przechyłu był w wyjściowej pozycji zwarty i przerywał po przewrotce, to bym go wpiął w szereg do killswitcha.

[ img ]

Będę bardzo wdzięczny za info!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-16 16:58:48 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
sfazowany
To nie jest urządzenie typu przekaźnik. więc nie użyjesz tego szeregowo w obwodzie killSw
Ten czujnik spięty jest z ECU i podaje odpwiedni poziom napięcia. Musiałbyś sobie taki ECU zrobić np. na arduino który by badał napięcie z tego czujnika i dalej sterował przekaźnikiem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-16 18:42:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jestes pewien? Bo z tego co sie orientuje to on otwiera lub zamyka obwod jak switch


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-16 20:13:40 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Serwisówka w FZ6 mówi o danych opornościach na samym czujniku jeśli moto jest w pionie i gdy leży, więc to nie działa zero-jedynkowo.
Musiałbyś coś wykombinować tak jak tuzmen pisze albo coś podobnego. Kiedyś robiłem czujniki przechyłu na zwykłych bańkach rtęciowych ale to nie zda egzaminu w moto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-16 21:07:19 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Sfazowany, a mechaniczne odcięcie takie jak w skuterach wodnych i śnieżnych?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-16 22:56:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dzięki panowie, już rozumiem. Zrywka odpada absolutnie, nawet wystające elementy motocykla potrafią zaczepić o gałęzie, tym bardziej dyndająca spirala zrywki. Muszę zatem poszukać czujnika z innego motocykla, który działa zero-jedynkowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-16 23:35:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Byłbym w stanie ci zribić taki układzik na arduino, ale... Obawiam się błędów typu skok napięcia zmienia na chwilkę pomiar i w zakręcie silnik się wyłącza. Jak znajdę tutaj multimetr (do niedzieli jestem u rodziców a nie u siebie w domu) sprawdzę i potwierdzę ci czy to zwiera/rozwiera czy na napięciach dziala. Ale to by wymagało tak czy inaczej testów na jakiejś lampce zanim realnie odetniesz zapłon.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-17 07:10:52 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dzięki misiek ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-17 07:54:07 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
misiakw napisał(a):
Byłbym w stanie ci zribić taki układzik na arduino, ale... Obawiam się błędów typu skok napięcia zmienia na chwilkę pomiar i w zakręcie silnik się wyłącza. Jak znajdę tutaj multimetr (do niedzieli jestem u rodziców a nie u siebie w domu) sprawdzę i potwierdzę ci czy to zwiera/rozwiera czy na napięciach dziala. Ale to by wymagało tak czy inaczej testów na jakiejś lampce zanim realnie odetniesz zapłon.
To mozna wyeliminowac czasem probkowania. Wiadomo ze przechyl musi trwac kilka sek (3?)
Pozatym Twoje obawy moga wystepowac w oryginalnym rozwiazaniu yamahy wiec jakos sobie poradzili.
Przekaznik zrobilbym w typie NZ i dopiero logika ukladu go otwiera

Tuzmen 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3429 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188 ... 229  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org