Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-11-12 22:08:15 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-09-03 14:06:15
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 662616609
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer ABS
Cześć,
takie pytanko - ile czasu "żyją" wam uszczelniacze przedniego zawieszenia, nim zaczną przeciekać?
Mój pacjent to FZ6 z 2006 roku. U mnie chyba średnia oscyluje koło 40 tys. km - poprzedni właściciel wymieniał przy 40-coś przebiegu, ja dopiero "pocenie się" zauważyłem dzisiaj, przy 82,5 kkm, po ponad 4 latach od zakupu motocykla. Zastanawiam się, na ile to normalne, a na ile coś jest nie tak z lagami (rysy/wygięcie itp.). Zawieszenie wydaje się pracować w pełni normalnie i płynnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-12 22:08:15 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-11-12 23:29:51 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Olej w lagach powinno sie wymieniac co 15-20tys i warto wtedy wymienic uszczelniacze. Koszt max 100zl za dobre jakosciowo a swiety spokoj gwarantowany.
Uszczelniacz jak jest dobry i rura w idealnym stanie to wytrzyma i 80tys km - kwestia ze nie ma sensu ich tyle trzymać.
Pamiętajcie też żeby przez zimę od czasu do czasu poruszać zawiasem bo jak lagi postoją przez 3-4miesiące to może się okazać że na wiosnę olej się wylewa wszędzie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-13 00:16:50 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-09-03 14:06:15
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 662616609
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer ABS
Czyli nie mam się czym przejmować :) Zgadałem się już z gościem odnośnie wymiany uszczelniaczy, akurat na zimę idealnie, jak się nie jeździ ogarnąć takie rzeczy :)
A właśnie jakieś kilka miesięcy temu myślałem, czy nie zmienić oleju w lagach, ale jednak motocykl sam się o to upomniał jak widać :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-13 10:29:08 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
U mnie w tracer uszczelniacz preciwkurzowy był pęknięty po 4 latach. Co do wymiany oleju w lagach to też zależy od przebiegów jakie się robi. Nie ma sensu wymieniać oleju raz w roku. Myślę że kompleksowy serwis przedniego zawieszenia przy klasycznym rozwiązaniu to wydatek co najmniej 1000zl.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-13 10:47:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
marcingda napisał(a):
Myślę że kompleksowy serwis przedniego zawieszenia przy klasycznym rozwiązaniu to wydatek co najmniej 1000zl.

Przy zwyklym zawieszeniu panewki, uszczelniacze, olej + robota max 500-600zł.
Przy upsie mose być ze 100zł drożej bo uszcselniacze są minimalnie droższe a i rozebranie jest bardziej czasochłonne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-13 10:54:42 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 484
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
W fazerze na oryginałach to max 700zł z robotą mechanika.
Ja wszelkie elementy gumowe zawsze traktuję smarem silikonowym czy to w spreju czy paście, żeby guma była elastyczne przez co zwiększa się jej żywotność.
Chliewu w poprzednim fazerze miałem spękane kurzówki przy przebiegu 33kkm ale nic nie ciekło. Cały serwis tego robiłem przy ok 44kkm czyli ślizgi oraz uszczelniacze.
W obecnym fazerze mam prawie 40kkm i wszystko wygląda OK.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-14 21:22:25 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3823
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
przy jakiś 60 tys u mnie na lagac uszczelniacze zaczęły zosytawiać delikatne kreski oleju. nie powiem żeby lały bo było "sucho" ale po przetarciu kresek pojawiały się nowe. po wymianie wszystko wzrowo pracuje i susza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-14 23:52:37 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
U mnie wytrzymały ponad 40tys. i zaczęły się już pocić ale przy każdym serwisie zamierzam wymieniać i już tak nie przeginać z interwałami, myślę że co 2 sezon, czyli coś ok. 10-15tys. km tak jak kolega pisał wyżej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-15 10:36:31 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-05-29 12:25:15
Posty: 89
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
a moje padly po nie calych 10Kkm.. wymienilem w tym roku na nowe i narazie trzymaja, ale zobaczymy co bedzie po zimie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-15 11:00:25 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3823
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
myślę że w tej kwestii sporo też robi styl jazdy, i nie mówię tu o tym że jak walisz na koło to mają ciężko przy lądowaniu. Jak ostro ciśniesz, robisz ostre dohamowania albo masz bardzo dziurawe drogi to też te uszczelniacze mają gorsze warunki niż jak spokojnie lecisz płaską autostradą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-16 12:01:59 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-05-29 12:25:15
Posty: 89
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
no nie jezdze jak emeryt, a Lodz slynie z dziurawych drog. ale jak uszczelniacze zmienialem, to na lagach widac w zakresie pracy, ze ma inny kolor


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-16 13:03:42 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-08-21 18:40:53
Posty: 30
Lokalizacja: Leźno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XT1200Z
W zeszłym sezonie zmieniałem w Tenerce przy przebiegu 70tyś i byłem pierwszym który tam zaglądał...
Ile tam było syfu na dnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-21 14:22:31 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
Ja w kocie mam 80k nastukane i zero pocenia tylko olej wymieniam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-12-01 17:16:03 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-09-03 14:06:15
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 662616609
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer ABS
Update - jeśli zużywają się wam szybko uszczelniacze, sprawdźcie, czy lagi nie są krzywe oraz stan panewek ślizgowych. Nawet minimalne skrzywienie ponad tolerancję producenta będzie powodować nadmierny nacisk i, w konsekwencji, zużycie zarówno uszczelniaczy, jak i w końcu rury nośnej.

Ja niestety przez ten fakt i zaniedbania poprzedniego właściciela przy wymianie uszczelniaczy zmuszony jestem do wymiany prawie całości przedniego zawieszenia. I tak cudem jest to, że to wytrzymało tyle czasu bez wycieku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-02-13 20:42:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-09-03 14:06:15
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 662616609
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer ABS
Update:
odebrałem w połowie stycznia moto z serwisu. Lagi, panewki oraz uszczelniacze wymienione, półka pomierzona - prosta. Jeździ się nim teraz radykalnie lepiej. Wszelkie problemy zniknęły :). Temat myślę można zamknąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org