Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2009-08-25 10:13:21 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-03-11 20:55:53
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
chciałbym prosić o pomoc ponieważ w ostatnim czasie słyszę jakieś stukanie w okolicach napędu. Stukanie jest najgłośniejsze na niskich obrotach 1000 - 4000, natomiast później ustaje (a przynajmniej go nie słychać). Dźwięk przypomina jakby przeskok łańcucha na zębatce i momentami jakby chwilowe tarcie. Naciągałem łańcuch ale nie pomaga, domyślam się że może to być wina napędu więc zamierzam go wymienić, choć naciągnięcie łańcucha jest dopiero na połowie skali. Pomóżcie swoimi opiniami, może ktoś z was miał coś podobnego w swoim moto, czy możliwe jest że zerwała się zębatka lub coś podobnego?
Z gory dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stukanie w napędzie.
PostNapisane: 2009-08-25 10:13:21 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-25 10:37:36 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
ja miałem i to była wina rozciągniętego napedu , zużytych zębatek i łańcucha. ogólnie napęd do wymiany


Ostatnio edytowano 2009-08-25 11:23:59 przez Robgie, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-25 10:53:31 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-07-14 17:14:18
Posty: 502
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Honda CBR 600 F
Potwierdzam słowa Robgiego, przechodziłem to samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-25 12:06:43 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-03-11 20:55:53
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
Ok, dzięki za pomoc, więc sprawa wygląda tak jak podejrzewałem, trzeba będzie wyszczuplić portfel ;(. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-25 15:54:39 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-10 17:40:55
Posty: 610
Lokalizacja: Mikołów
Płeć: Mężczyzna
zobacz czy masz dokręconą przednią zębatkę...już tu ktoś opisywał że coś stukało i przyczyną była luźna zębatka z przodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-25 20:10:13 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-03-11 20:55:53
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
thundercat_98 miałeś rację, odkręciłem pokrywę i okazuje się że przednia zębatka jest całkowicie luźna, a co więcej to brakuje nakrętki do dokręcenia tej zębatki. Na gwincie jest już osad więc podejrzewam, że nakrętka musiała odpaść już jakiś czas temu, aż dziwne że dopiero teraz pokazały się pierwsze objawy.
W związku z tą nietypową sytuacją mam jeszcze jedną prośbę, czy możecie mi napisać jaka nakrętka powinna być nakręcona do dociśnięcia przedniej zębatki napędu? Tzn. zwykła, samozaciskowa czy jakaś jeszcze inna specjalna? Znalazłem jeszcze niedużą sprężynkę która leżała luzem pod pokrywą, napiszcie jeśli wiecie gdzie powinna być założona ta sprężyna bo nie mogę tego dojść.
Dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-25 21:01:53 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-03-04 16:28:47
Posty: 33
Lokalizacja: Legnica
siema,
sprezynka moze byc od wysprzeglika - laczy ramie wysprzeglika z z oczkiem w obudowie, powodujac prawidlowe cofanie wysprzeglika.
szukalem zdjecia zeby to ulatwic, ale nie moglem znalezc.

odnosnie nakretki na zebatke zdawcza, przeszukaj forum - temat o ile pamietam byl juz poruszany.
pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-27 22:48:14 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-09-17 11:10:45
Posty: 195
Lokalizacja: Białobrzegi/Warszawa/Pruszków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609-105-153
Obecne moto: Honda 929
ja mam to samo - znaczy napęd całkowicie do wymiany. dokrecenie zebatki za duzo nie da moim zdaniem. rowniez słyszę stuk i tarcie. jutro odbieram części (napęd i łożysko główki ramy) i jazda do garażu znajomego gdzie będziemy kombinować ;p. zużycie napędu przejawia sie u mnie również rzucaniem tylniego koła - uczucie podobne do braku powietrza w oponie, szczególnie na garbach i w koleinach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-31 14:53:34 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-03-11 20:55:53
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
hej, no i po zabiegu, napęd wymieniony na nowy i motorek smiga jak trzeba ;). Samo dokręcenie ębatki pomogło jedynie na kilkanaście kilometrów a później wszystkie objawy wróciły. W sobote zmieniłem napęd, przejechałem ponad 400 km i wszystko gra.
Dziękuję za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-01-02 19:41:19 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-07-09 14:59:01
Posty: 52
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Witam ja mam takie pytanie, jak pisałem, że w moim napędzie jest tak, że w jednym miejscu jest ciasny a w pozostałych pozycjach luzniejszy to wszyscy mówili, że napęd do wymiany itd. ale teraz przejżałem serwisówkę i pisze, żeby poobracać pare razy kołem i znaleść najciaśniejszą pozycje łańcucha i w tej pozycji sprawdzać naciąg, ma to być 3-4,5 cm. W najciaśnieszym miejscu mam właśnie 3,5 cm w najluznieszym z 5,5-6 cm. I teraz wkońcu niewiem czy jest ten napęd do wymiany czy nie? :) Dodam, że mam jeszcze 2/3 naciągu a zębatki nie są zużyte.
A druga sprawa to taka, że przy zakupie sprzedający poinformował mnie że 1 ogniwo było zapieczone i czuć mały dyskomfor jezdzie, rzeczywiście czuć małe wibracje podczas jazdy ale w sumie mi to nieprzeszkadza..
Co o tym sądzicie? :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-01-02 20:14:16 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-04-02 20:50:52
Posty: 110
Lokalizacja: Kraków
Nawet sie nie zastanawiaj nad wymianą tego napędu bo to śmieć .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-01-02 20:20:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
Witam ja mam takie pytanie, jak pisałem, że w moim napędzie jest tak, że w jednym miejscu jest ciasny a w pozostałych pozycjach luzniejszy to wszyscy mówili, że napęd do wymiany itd. ale teraz przejżałem serwisówkę i pisze, żeby poobracać pare razy kołem i znaleść najciaśniejszą pozycje łańcucha i w tej pozycji sprawdzać naciąg, ma to być 3-4,5 cm. W najciaśnieszym miejscu mam właśnie 3,5 cm w najluznieszym z 5,5-6 cm. I teraz wkońcu niewiem czy jest ten napęd do wymiany czy nie? :) Dodam, że mam jeszcze 2/3 naciągu a zębatki nie są zużyte.
A druga sprawa to taka, że przy zakupie sprzedający poinformował mnie że 1 ogniwo było zapieczone i czuć mały dyskomfor jezdzie, rzeczywiście czuć małe wibracje podczas jazdy ale w sumie mi to nieprzeszkadza..
Co o tym sądzicie? :?:


Napęd do wymiany, wyciągnięty jest, jeśli jest różnica te 3 cm to napęd jest szmelc, morał z tego taki: dobry napęd xring, myć smarować i nie dzidować spod świateł bo wtedy najczęściej się rozciąga.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-21 14:03:35 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-07-09 14:59:01
Posty: 52
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Ok, dzisiaj chciałbym kupić zestaw napędowy, zdecydowałem się na połączenie zębatek SunStar z łacuchem DID. I tu pytanie; są łańcuchy:
-VX (wzmacniane)
-VM(super wzmacniane)
-VM2 (hiper wzmacniane :D )
No i potem to już jakieś "ultra" wzmacniane :D

Jaki łańcuch w zupełności wystarczy? Nie chciałbym tu przepłacać, bo można wpaść tu w taką zależność "a dorzucę jeszczę 80zł i mam lepszy" aż dojdzie się do zestawu za 650zł :D
Myślę albo nad tym VX (450zł) albo nad VM (550zł)
Co sądzicie? Zaznaczam, że nie latam na gumie i raczej jeżdzę normalnie :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-21 14:15:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
VM2 przy normalny użytkowaniu starcza na bardzo długo, do motocykla gdzie masz już jakieś 100 kucyków wzwyż nie zakładaj nic poniżej VM. DID i Sunstar czy JT to i tak na to samo wychodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-21 16:33:28 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-07-09 14:59:01
Posty: 52
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Zamówiłem ten VM.
Myślę, że na 20 tys km styknie spokojnie, jak będzie cały czas czysty, nasmarowany i dobrze naciągnięty. Teraz jeszcze tylko pożyczyć zakuwarke i można zakładać, bo młotkiem nie mam zamiaru zakuwać a w serwisach 180 zł za wymiane :shock:

Wczoraj znajomy powiedział mi, że nie potrzeba zakuwać łańcucha :D Najlepsze jest to, że on jezdzi na CBR F4 na ZAPINCE :D Na szczęście nigdy nie biorę jego cennych rad na poważnie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org