Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 387 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-02-21 12:45:04 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-01-04 12:59:03
Posty: 82
Lokalizacja: Krzeszów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer
lewy
a mógłbyś się podzielić schematem takiego układu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-21 12:45:04 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-02-21 12:53:52 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
zdradzę ci tajemnice Kamiljasio89 otóż dioda led jest to takie "urządzenie" które bez ograniczenia prądu pobiera prąd większy niż jest w stanie samo wytrzymać.czyli zakładając że dla tego typu wyświetlaczy bezpieczny prąd czyli taki pod którym może pracować ciągłe, jest rzędu 10-15 mA to dla zasilania 14v (takie panuje w instalacji motocyklowej) daje rezystancje rzędu 12mA. w przypadku zastosowania przez ciebie rezystancji 500ohm (której w typowych szeregach rezystancjach dostępnych w handlu nie ma jest 470 albo 510 akurat szczegół) daje prąd rzędu 25mA czyli taki maksymalny dla pracy w tych wyświetlaczach więc o ile ci się nie spali od razu to niestety wypali ci się w dość szybkim czasie (zaczną się zmieniać barwy aż w końcu przestanie świecić). Tak więc jesli faktycznie masz za ciemno to proponuję maksymalnie zejść na 680 ohm, będziesz miał prąd rzędu 18 mA, z tym że ogólnie w nocy może być trochę gorzej , będzie rozpraszać uwagę. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie przełącznika noc/dzień. A co do podłączenia ja mam na rj45 i póki ci nei było z tym problemów , generalnie można również podłączyć bezpośrednio w końcu ile razy będziemy tam jeszcze zaglądać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-21 15:43:42 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-05-04 06:57:53
Posty: 147
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Kamiljasio89 napisał(a):
lewy
a mógłbyś się podzielić schematem takiego układu?

heh siedziałem nad tym całą dniówkę w robocie. w skład układu wchodzą dwa potencjometry precyzyjne, tranzystor, stabilizator 12V i fotodioda. jednym potkiem reguluje sobie minimalne świecenie przy zupełnej ciemności, a drugim dodaje wartość świecenia gdy oświetlimy fotodiodę. jak się przesadzi to można zjarać ledy, ot taka adrenalinka podczas uruchamiania. (korzystałem z zasilacza z ograniczeniem prądowym wiec bez niespodzianek było ;] )

schemat mam w robocie, bo z głowy to bym mógł byka walnąć. jak zainteresowany jesteś to Ci wyślę na pv


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-21 20:44:21 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Ślij na ogólny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-22 10:54:43 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-05-04 06:57:53
Posty: 147
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
nie jest to jakąś tajemnicą wielką. jesli się komuś przyda to niech da znać.

z uwag, należy bardzo ostrożnie dobierać wartości P1 i P2, Jak widać, nie ma ograniczenia prądu dla diód w postaci rezystancji. Nie zagłebiałem sie w analize w jakim punkcie pracuje tranzystor. Aha robiłem pomiary poszczególnych segmentów leda i dla identycznego napiecia zasilania 3,385V prądy diod mieściły sie w zakresie 27...34 mA. Ja sobie ściągłem note katalogową leda i wiem ze wytrzyma prąd 30mA, zatem dla maxymalnego oświetlenia ustawiłem właśnie ok 30mA.

efekt mnie mile zaskoczył, zobaczymy jak wyjdzie w praniu jak wyruszę w trasę :d


Załączniki:
FOTOTR.PNG [13.73 KiB]
Pobrane 768 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-27 16:48:47 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Dzisiaj zainstalowałem wyświetlacz biegu w Fazerze. Zrobiłem próbę bez włączania silnika. Pięknie pokazuje 0-1-2-3, ale 4-5-6 nie działa. W momencie próby przełączenie na czwarty bieg - czuć, że skrzynia chyba nie chce się przełączyć. Czy to możlwe, że tylko z włączonym silnikiem wyższe biegi wchodzą prawidłowo?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-27 18:45:07 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-05-04 06:57:53
Posty: 147
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
pokręć kołem tylnim w czasie włączania biegów. biegi wchodzą gdy się obracają trybka, tak w skrócie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-27 19:24:53 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
MarcinN zdziwil bym sie jakby Ci wszystkie biegi wlazly na postoju do 6 wlacznie ;)

Pamietam jak na L-ce x lat temu zatrzmalem sie po awaryjnym hamowaniu na 4 lub 5 biegu :D Troche sie nameczylem na srodku drogi turlajac moto w przod i w tyl aby zbic bieg nizej :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-27 22:08:46 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-01-04 12:59:03
Posty: 82
Lokalizacja: Krzeszów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer
MarcinN
tak jak wspomniał lewy musisz zrobić ruch kołem które spowoduje zazebienie zębatek w skrzyni biegów w efekcie czego będziesz mógł wrzucić bieg, a co za tym idzie wyświetlacz powinien wskazywać wyższe biegi...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-01 19:36:39 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-05-04 06:57:53
Posty: 147
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
no panowie muszę Wam powiedzieć ze automatyczne ściemnianie DZIAŁA zajebistownie :) jestem tak uchachany z tego, że aż bym spał w garażu :p

kontrast praktycznie zawsze ten sam. jak ktoś ma czas, luownice i garstkę cześci za pare zł to sobie skleci.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-04 15:13:48 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-07-08 13:52:13
Posty: 1
Lokalizacja: Radom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600
Witam...
Skończyłem właśnie coś takiego dla kolegi robić, następne zrobię dla siebie, mogę się pochwalić fotkami i filmikiem.
Mam jedno pytanie odnośnie instalacji.
Nie chcę ciągnąć osobnego kabelka do zasilania, czy jeśli zewrę żarówkę od luzu (do niej plus jest zawsze przy włączonym zapłonie) to na przewodzie przychodzącym do czujnika luzu dostałbym plus i nic by się nie spaliło? Czy może lepiej nie ryzykować bo ten przewód gdzieś jeszcze idzie z tego co czytałem i podanie na niego plusa może coś spalić?

Kamil


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-04 15:35:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2007-08-28 13:23:30
Posty: 4605
Obecne moto: jamaha pw 50
Styka zapraszamy najpierw do powitalni i do zapoznania się z regulaminem.
thx.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-04 16:57:26 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-01-04 12:59:03
Posty: 82
Lokalizacja: Krzeszów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer
zasilanie mozesz sobie wziąść od kontrolki luzu wystarczy miernikiem sprawdzić na którym styku jest większy potencjał i tam zasilasz wyświetlacz, możesz też zrobić bez miernika, podpinajac przewód zasilajacy raz do jednego styku a raz do drugiego, bez obawy popalenia wyświetlacza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-05 10:56:34 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-05-28 21:00:27
Posty: 33
Lokalizacja: Przeworsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: 2000 FZS 600
Znalazłem trochę czasu i wkomponowałem wyświetlacz w zegary :)
Wygląda to dużo ładniej niż przedtem, ogólnie fajna sprawa.
Co do zasilania wyświetlacza, to jak już ktoś wspominał, można je podciągnąć od kostki z tyłu zegarów, kolor brązowy kabelka (chyba 3-ci od lewej w górnym rzędzie, patrząc z tyłu kostki):)
[ img ] [ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-05 11:07:44 
Założyciel forum

Dołączył(a): 2005-06-15 18:42:35
Posty: 738
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Brak.
A tak generalnie, to po co wam wyswietlacz biegow? :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 387 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org