Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-03-09 21:00:22 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-12-16 12:56:07
Posty: 344
Lokalizacja: Gród Kraka
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Szajsung
Obecne moto: BMW R1200GS ADV LC
Postawiony na bocznej stopce, na jałowym biegu (świeci się kontrolka NEUTRAL)...
Próbuję odpalić - nie zagada. Chowam boczną stopkę - zagada. Na centralnej wiadomo - zagada.
Całe poprzednie sezony odpalałem normalnie na bocznej stopce i było ok.
Zatem czujnik :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-09 21:00:22 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-03-09 21:19:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Na bocznej nie powinien zagadac tylko na biegu... sprawdz kabelki moze sie ktorys styk zasyfil albo cus :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-09 22:13:38 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-11-19 01:24:09
Posty: 189
Lokalizacja: Bieszczady
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 WSK 125
dokładnie :) tam pełno syfu z łancucha i może nie odbija do końca i z tąd problem obstawiam że zasyfiony jest bardzo i to jest na 99% przyczyna wymyj go dobrze PB95 i powinno pomóc możesz nasmarować ten bolec smarem, i poruszać stopką dobrze żeby się wyrobił :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-09 22:25:29 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-05-04 06:57:53
Posty: 147
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
dokładnie, przeczyść czujnik stopki bocznej (najlepiej wymontować i na stół) jeśli nie pomoże a czujnik sprawny to zostaje sprawdzenie czy aby do modułu zapłonu (sterownia zapłonem) dochodzi informacja ze jest luz. patrz schemat


Załączniki:
bez tytułu.PNG [106.97 KiB]
Pobrane 1168 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-16 17:11:33 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-12-16 12:56:07
Posty: 344
Lokalizacja: Gród Kraka
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Szajsung
Obecne moto: BMW R1200GS ADV LC
Dopiero dziś się do tego dobrałem.
Czujnik na dole przy nóżce w porządku, suwak chodzi płynnie, bez brudu - i tak na wszelki wypadek przeczyściłem.
Styki przy akku jak na fotce:
[ img ]

Żółto-niebieski był zaśniedziały, przeczyściłem na tyle że powinno stykać.
Na masie (czarny) jest napięcie zarówno jak stopka jest złożona (pod ramą) i rozłożona (moto stoi oparty)
i to niezależnie od tego czy moto jest na biegu, czy na luzie.

Gaśnie nadal po rozłożeniu stopki.

Na złożonej stopce przy włączeniu sprzęgła słychać tyknięcie w skrzynce jak na foto. Moto odpala.
Przy stopce rozłożonej po włączeniu sprzęgła (niezależnie - bieg, czy luz) tyknięcia nie ma. Nie odpala.

Spróbuję jeszcze wymienić całkiem styk zaśniedziałego przewodu, może "zaskoczy".

Nie wiem lewy czy o moduł chodziło ci właśnie o w/w skrzynkę (wybaczcie laicyzm i zniewagę :P ), czy o stertę kabli w skrzynce pod bakiem.

Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły proszę o radę. Jeśli zaskoczy po wymianie zaśniedziałego styku dam znać.

Dodam że zamontowałem do moto alarm. Kierunki podpiąłem do kierunkowskazów na zadupku (było najłatwiej) oraz podpiąłem załączanie alarmu po przekręceniu stacyjki - wyzwalające alarm.
Podpiąłem się do styków przy akku widocznych nieostro na fotce nad napisem Masa zawinięte w szarą izolację - pomarańczowy przewód - na nim po przekręcaniu stacyjki pojawiało się napięcie 12V)
Nie wiem czy może mieć to znaczenie, bo nie jestem w stanie powiedzieć czy stopka działała zanim zapiąłem alarm, czy dopiero po - bo nie sprawdzałem.
Odpięcie alarmu od akku niczego nie zmienia.
Proszę o ewentualne rady. Wybaczcie natłok opisu - starałem się jak najdokładniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-17 01:43:21 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-01-27 01:39:35
Posty: 23
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Przeglądając schemat elektryczny FZ6 2007 wydaje mi się że masz uszkodzone dwie diody obok przekaźnika startera. To ten który "cyka" kiedy naciskasz sprzęgło przy złożonej stopce. (Diody prostownicze w sklepie elektronicznym - kilkadziesiąt groszy)

Rozwiń jeszcze opis "... podpiąłem załączanie alarmu po przekręceniu stacyjki - wyzwalające alarm" ?
Bo możliwe, że jeśli podałeś napięcie 12V z alarmu na przewody "po stacyjce" to wtedy sam uszkodziłeś te diody. Dla pewności odłącz się całkowicie od stacyjki z alarmem na czas prób i podaj kolory pod jakie przewody podpinałeś się w stacyjce i co to były za przewody od alarmu? Czy pojawiało się na nich napięcie?
Hipotetycznie zakładam że schemat pokrywa się z Twoim fazerkiem bo jeśli nie, to trzeba by zerknąć na schemat moto z Twojego rocznika a nie posiadam takiego póki co ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-17 08:13:14 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-05-04 06:57:53
Posty: 147
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
arkham napisał(a):
Dopiero dziś się do tego dobrałem.


Na złożonej stopce przy włączeniu sprzęgła słychać tyknięcie w skrzynce jak na foto. Moto odpala.
Przy stopce rozłożonej po włączeniu sprzęgła (niezależnie - bieg, czy luz) tyknięcia nie ma. Nie odpala.



bo ten przekaźnik właśnie "czeka" na sygnał że jest luz! mimo ze Ci lampka świeci musisz mieć pewność ze ten sygnał masy dochodzi do skrzyneczki. sprawdź to co zaznaczyłem na schemacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-17 16:42:22 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-12-16 12:56:07
Posty: 344
Lokalizacja: Gród Kraka
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Szajsung
Obecne moto: BMW R1200GS ADV LC
Podsumowanie:
ALARM:
[ img ]
[ img ]

CZUJNIKI/PRZEKAŹNIKI
[ img ]

Na schemacie lewe'go masa jest jak należy (tylko gdy jest luz)

Odpięcie alarmu na wszelkie sposoby od instalacji nie przynosi rezultatu. Moto nie odpala jak powinien.

Zatem pytanie brzmi:
(podstawowe) WTF :?: :lol: :evil:
(posiłkowe) Czy powyższe zamontowanie alarmu (kierunki lub co gorsza podpięcie w w/w sposób załączania alarmu przez przekręcenie stacyjki mogło spowodować jakieś zwarcie)
(bonus) Czy "niezamknięty" obieg może mieć na to jakiś wpływ (nie podpięte kierunkowskazy oraz tylna lampa - wypięte ze złączy.

Jeśli Wasze dyńki mi nie pomogą, poddaje się i ruszam do serwisu :x :cry:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-17 17:26:18 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-01-27 01:39:35
Posty: 23
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Przy złożonej stopce moto odpala niezależnie czy masz wciśnięte sprzęgło czy nie?
Patrząc na schemat "lewego" co masz na przewodzie B/Y (czarno/żółty obok tego Sb) kiedy moto stoi na bocznej stopce i włączasz bieg? Przełączaj między "luz" i np "1" i zobacz czy zmienia się napięcie na tym kabelku 12V/0V? Oczywiście włączony zapłon. Na biegu powinno być 12V na luzie 0V przy rozłożonej stopce. Jeśli będzie cały czas 12V bez zmian to padła dioda która jest pomiędzy przewodem czarno/żółtym a błękitnym (lub niebiesko/żółtym) zależnie od instalacji z którego roku? Dioda powinna przewodzić w stronę od kabelka czarno/żółtego do błękitnego (lub niebiesko/żółtego). Powinna być wewnątrz przekaźnika.
Który to rok dokładnie, bo są różnice na schematach pomiędzy 2000r a 2002r.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-17 21:33:35 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-12-16 12:56:07
Posty: 344
Lokalizacja: Gród Kraka
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Szajsung
Obecne moto: BMW R1200GS ADV LC
Ryżopęd jest z 2000r. Dokładnie model FZS600S 5DM.
Żeby mi odpalił moto MUSZĘ mieć wciśnięte sprzęgło. Inaczej w ogóle nie zagada, nie ważne co i jak.
Przewody B/Y sprawdzę jutro, bo dziś sprawdzałem tylko Sb i działa poprawnie.
Również podejrzewam diodę, ale nie wiem jak się tam do niej dostać.
Próbowałem na pałę rozpiąć przekaźnik, ale nie idzie odpiąć kabli - jakby sklejone.
Rozumiem że jak potwierdzi się Twoja wersja Zibi, to wymienić diodę przy B/Y :?: (pod warunkiem, że uda mi się rozpiąć złącze w przekaźniku)
Obyście mieli rację chłopaki, bo wiszę Wam narazie co najmniej po litra na łebka za diagnostykę :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-17 23:16:50 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-01-27 01:39:35
Posty: 23
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Jeśli musisz trzymać sprzęgło żeby odpalił, to 100% że to dioda padła. Naciśnięte sprzęgło i złożona stopka "mija diodę" daje masę na przekaźnik i dlatego odpala.
Wg schematu z roku 2000 masz tam 2 niebiesko/żółte kabelki przy przekaźniku. Jeden leci do wyłącznika bocznej stopki. Zlokalizuj go omomierzem przykładając jedną sondę do wyłącznika stopki na niebiesko/żółty a drugą sondą sprawdź przy przekaźniku który to kabelek z tych dwóch? Wtedy ten już Cię nie interesuje, tylko ten drugi niebiesko/żółty który biegnie do wyłącznika "neutral".
Przekaźnika nie rozbieraj jak jest klejony, bo diodę można wstawić bezpośrednio na kabelkach i zabezpieczyć taśmą albo koszulką termokurczliwą.

I teraz tak..
Bo trzeba uściślić jakie kabelki są u Ciebie, ponieważ wg schematów jest tak, że przy przekaźniku (między innymi):
2000r ma (czarno/żółty B/Y) i 2x (niebiesko/żółty L/Y)
2002r ma (czarno/żółty B/Y) - (błękitny Sb) - (niebiesko/żółty L/Y)

Jeśli faktycznie masz tam kabelek "błękitny Sb" to dioda jest pomiędzy (czarno/żółty B/Y) a (błękitny Sb) i przewodzi w kierunku Sb. Sprawdź to omomierzem (teoretycznie powinna być uszkodzona i będzie "przerwa").
Analogicznie możesz sprawdzić drugą diodę, która jest pomiędzy (niebiesko/żółty L/Y) a (błękitny Sb) i także przewodzi w kierunku Sb.
(teoretycznie powinna być sprawna)

Jeżeli masz pierwszą wersję 2000r to dioda jest pomiędzy (czarno/żółty B/Y) a (niebiesko/żółty L/Y - "od wyłącznika neutral") i przewodzi w kierunku (L/Y - wyłącznika neutral)
Druga dioda którą możesz profilaktycznie sprawdzić jest pomiędzy (niebiesko/żółty L/Y - od wyłącznika neutral) a (niebiesko/żółty L/Y - od wyłącznika bocznej stopki) i przewodzi w kierunku (L/Y - wyłącznika neutral).

Ciekawe czy połapiesz, bo sam się już gubię! ;) 8)
Ale w sumie masz podgląd na te diody na schemacie który dał kolega lewy.

W każdym razie nową diodę np 1N4002...1N4007 wstawiasz na kabelki pomiędzy:

(czarno/żółty B/Y) a (błękitny Sb) kreską na diodzie w stronę Sb
lub
(czarno/żółty B/Y) a (niebiesko/żółty L/Y - od wyłącznika neutral) kreską na diodzie w stronę tegoż L/Y

(Zależy, jak Ci to tam wyjdzie po oględzinach kolorów i pomiarach? No i może jednak pójdzie ten przekaźnik rozebrać?)

Ps. Teraz czytam opis jaki dałeś na fotce z tym przekaźnikiem i napisałeś, że na "sky blue" jest masa na luzie a jak zapinasz bieg to nie i wszystko pasuje. Sky blue nie idzie do stopki, jak opisałeś tylko do wyłącznika "neutral" i jak to jest ok, to nie oberwałeś chyba żadnego kabelka i tylko padła dioda.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-18 07:49:30 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-05-04 06:57:53
Posty: 147
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
odpięcie świateł nie ma nic wspólnego, jedynie co to odciąży akumulator :) No Zibi to pojechał konkretnie z tematem za co brawa, bo przeanalizować schemat i połaczenia diod to trzeba troszke pogonić szare zaspane i lekko chwiejne komórki :p

tak więc kolego działaj


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-18 09:24:32 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-12-16 12:56:07
Posty: 344
Lokalizacja: Gród Kraka
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Szajsung
Obecne moto: BMW R1200GS ADV LC
Jeeezusicku Kochany, zibi :shock:
Żeby to zrozumieć muszę wziąć urlop i wydrukować Twój doktorat.
Dziś będę nad tym siedział.
Raczej jest tam Sb bo kolor wyraźnie jasnoniebieski i inny od pozostałych ciemoniebieskich.
Czyli sprawdzam przewodzenie diod wewnątrz przekaźnika (zakładając, że go rozepnę :?: )

Dodam, że do tej pory (znaczy sprzed incydentu ze stopką) zawsze musiałem trzymać sprzęgło wciśnięte żeby mi odpalił. Tylko gasł dopiero jak na biegu rozłożyłem boczną stopkę. Jak był na luzie i rozkładałem - silnik nie gasł. Nie dało się odpalić bez sprzęgła - po wciśnięciu startera paliła się kontrolka oleju i nie odpalał. Jak dołożyłem sprzęgło - zapalał.

Czyli rozumując po mojemu, jak teraz wymienię diodę, będę mógł odpalać moto nawet na biegu i bez sprzęgła :?: - ale w sumie nie powinno tak być, bo jest ryzyko gleby przy przypadkowym zapięciu biegu :D
Zależało by mi żeby wrócić do stanu sprzed - czyli odpalam ze sprzęgłem i na luzie ale gaśnie po załączeniu biegu na rozłożonej stopce.

I ostatnia rzecz: Czy mogę zatem bezpiecznie podpiąć alarm (wyzwalanie przy włączeniu stacyjki) do tego kabla R/W (Red/White) na tej kostce z dwoma bezpiecznikami 30A koło akku (vide fotka), czy powinienem się podpiąć gdzie indziej :?: Na kablu L/W (Blue/White) obok też pojawia się napięcie 12V po załączniu stacyjki, ale za chiny demokratyczne nie mam pojęcia co to za przekaźnik i czy bezpiecznie mogę się tam wpinać.

Za wszystko z góry podziękował i lewy oraz zibi OBOWIĄZKOWO :!: meldują się po odbiór wahy w dowolnie wybranym przez siebie terminie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-18 11:37:16 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-01-27 01:39:35
Posty: 23
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Co do alarmu, to musisz wpiąć się w kabel R/W (12V po stacyjce) i dobrze trafiłeś na chybił trafił ;) Kabel L/W na którym też jest 12V idzie do przekaźnika, który uruchamia rozrusznik i podczas zapalania moto na tym L/W będzie chwilowo "masa". Podpinając tam alarm jest duże prawdopodobieństwo że uruchamiałbyś rozrusznik nie kontrolując tego!
Oczywiście samo zasilanie alarmu podpinasz na R (czerwony) po bezpieczniku na akumulatorze. Najlepiej, żeby na kabelku co idzie do alarmu też był bezpiecznik na samym początku, ale tak chyba powinno być fabrycznie przy alarmie skoro w radiach samochodowych też wisi już bezpiecznik na kabelku zasilającym?
Co do diody, to po wymianie (bądź dołożeniu jej na kablach B/Y - Sb które dochodzą do przekaźnika) uzyskasz efekt taki jak miałeś na początku w sprawnym moto. Odpalisz silnik na rozłożonej stopce, ale tylko na luzie! Jeśli będzie zapięty bieg, to zawsze będziesz musiał nacisnąć sprzęgło żeby odpalił i to niezależnie czy stopka złożona czy rozłożona.
Jeśli wewnątrz przekaźnika wygląda to tak jak na schemacie (a powinno) to nie musisz rozpinać kostki ani wyjmować przekaźnika i diody sprawdzisz na samych kabelkach, które do tego przekaźnika dochodzą. Oczywiście na WYŁĄCZONYM zapłonie!
Jak będziesz miał wątpliwości to mogę zaznaczyć Ci jak mierzyć na schemacie i podesłać, ale jak będziesz trzymał się mojego opisu wcześniej, to tak samo sprawdzisz to jak należy.
Wcześniej faktycznie nie precyzyjnie zadałem Ci pytanie, czy jeśli masz złożoną stopkę, to odpalisz moto tylko na sprzęgle, czy na luzie także odpalisz, ale już bez sprzęgła przy złożonej stopce?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-23 14:20:02 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-12-16 12:56:07
Posty: 344
Lokalizacja: Gród Kraka
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Szajsung
Obecne moto: BMW R1200GS ADV LC
:arrow: @RKHAM vs boczna stopka: FINAL ROUND :evil:

:arrow: FIGHT :twisted:

[ img ]

:arrow: WEAPONS:
Wykonane wielofunkcyjnym miernikiem.
Najmniejszy opór na omomierzu jaki mogłem ustawić to 200 ohm.

:arrow: COMBOS
Napięcie = Pojawiały się wartości w granicach 170
0 = Bez zmian (licznik wskazywał 1)

:arrow: FATALITY
Czujnik biegu jałowego :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org