Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Regulacja amortyzatora tył
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=1&t=1911
Strona 1 z 3

Autor:  boss [ 2009-03-17 21:32:36 ]
Tytuł:  Regulacja amortyzatora tył

Witam może mi ktoś powiedzieć bo zauważyłem że w kocie mam przy zadupku że mam takie pokrętło jak by na śrubokręt płaski z 6 różnymi stopniami regulacji tj taka jak by mała buteleczka wydaje mi się że to jest od regulacji twardości amorka tylko pytanie kręcąc w prawo robi się twardziej czy kręcąc w lewo ??
kręciłem w jedną i różnicy chyba nie czuję ale zauważyłem a nie chcę dalej kręcić bo się pogubię jak było i będzie kiszka
a do tego amora tył jeszcze pod samym amorem mam regulacje na gwint i tego też nie wiem w lewo twardziej czy wyżej a prawo niżej ??

wyjaśni mi to ktoś ocb w tym :)

pozdrawiam 8)

Autor:  Nemmo [ 2009-03-17 21:55:02 ]
Tytuł: 

Na sprezynie regulujesz napiecie wstepne sprezyny. Im bardziej sciskasz sprezyne tym tyl masz twardszy.
Pod zadupkiem i z tego co pamietam na amorku masz regulacje odbicia i dobicia (nigdy nie pamietam ktore jest ktore). Wszystko jakby co masz opisane z fotami w serwisowce.

Autor:  jojo [ 2009-03-17 22:25:20 ]
Tytuł: 

No ale co daje w ogóle ta regulacja? Moto np lepiej się trzymie zakrętu? Mam już kota prawie rok i nigdy tymi regulacjami nie kręciłem bo w sumie nie wiem co one tak naprawdę dają

Autor:  300mati300 [ 2009-03-17 22:37:43 ]
Tytuł: 

Na polskich drogach nie da sie ustawic idealnie zawieszenia... najlepsze zawieszenie do szybkiej jazdy jest twarde... z szybkim dobiciem i wolnym odbiciem... niestety ze wzgledu na dziury to albo bys szukal zebow po wpadnieciu w wieszka dziure lub calego moto w rowie, a czeste wizyty w zakladzie prostujacym felgi to by byla norma... czyli najlepiej ustawic zawieszenie do swojej wagi...jak ktos wazy wiecej niz sredni kierowca moto (bo tak zawyczaj sa orgianlnie regulowane zawieszenia w moto) to albo jedynie delikatnie podkrecic napiecie wstepne lub poluzowac w zaleznosci czy jestes ciezszy czy lzejszy :)... jak ktos lubi jazde spokojna, komfortowa to lepsze bedzie zawieszenie miekkie, a jak ktos lubi szybkie winkle i dawanie w pedzel to raczej twarde ta druga opcja to na gladki tor jak wspomnialem na poczatku

Autor:  jojo [ 2009-03-17 22:40:09 ]
Tytuł: 

Muszę w końcu trochę tym pokręcić żeby wyczaić jak jest różnica w ustawieniu

Autor:  300mati300 [ 2009-03-17 22:41:47 ]
Tytuł: 

na postoju roznicy przy regulacji odbicia i dobicia nie poczujesz, no moze delikkatnie ze bedzie labo szybciej zawieszenie opadalo lub wolniej wysuwalo po wcisnieciu, dopiero podczas jazdy czuc nawet minimalna zmiane... jak ktos jezdzi duzo z plecaczkiem to lepiej troche usztywnic zawiesznie, wtedy jest moto mniej bezwladne :)

Autor:  jojo [ 2009-03-17 22:43:58 ]
Tytuł: 

No ale przód to lepiej chyba trochę na twardo ustawić? Bo jak miekki to przy hamowaniu mocno nurkuję i mam wrażenie że przelecę przez kiere 8)

Autor:  300mati300 [ 2009-03-17 22:47:01 ]
Tytuł: 

noo tak ale jak ustawisz za twardy, mimo ze nie bedzie nurkowal to na naszych swietnych polskich drogach rozdupczysz lozyska glowki ramy szybciej, lozyska kol i swoje nadgarstki...najlepiej ustawic tak po srodku :) ja jak mialem w kocie orgianlne ustawienie to z tego co pamietam z przodu podkrecilem napiecie wstepne o 2 a odbicie przykrecilem o 2 zavki.
dobicia nie ruszalem bo nie moglem przekrecic jedna ta srubka na dole
i bylo git, orgianlne mi tez sie wydawalo zbyt miekkie a takie w sam raz

Autor:  boss [ 2009-03-17 23:30:42 ]
Tytuł: 

właśnie przód też mam za miękki i mógł bym go trochę twardszego mieć :P

mati czyli jeszcze raz bo ja potrzebuje bardziej miękki tył żeby mi na koło lepiej wchodził bo na początki lepiej szedł z gazu na 1 a podkręciłem to teraz na 1 muszę mocno kierą szarpnąć żeby poszedł i to nie wysoko ;/

więc które w którą stronę kręcić na miękko :)
to przy zadupku odkręcać czyli w lewo czy przykręcać czyli prawo ??
to pod amorkiem lewo prawo ??
chcę mieć optymalnie ale bardziej na miękko i przód twardszy jak to zrobić ?

pozdrawiam i dzięki za pomoc 8)

Autor:  300mati300 [ 2009-03-17 23:36:15 ]
Tytuł: 

zeby moto lepiej na gume szlo to raczej pownien byc amor tylny jak najtwardszy... zeby nie siadal na zawieszeniu i tracil podpicia tylko odrazu podnosil sie... co do tylnej regulacji to musial bym sobie przypomniec bo nie pamietam, z przodu wiem jak... lookne w serwisowke i sie odezwe... ale na pewno musisz usztywnic tyl jak chcesz na gumie latac

Autor:  Nemmo [ 2009-03-17 23:36:47 ]
Tytuł: 

A ja mam wrazenie, ze mam przod twardy, a ustawienia ostatnio sprawdzalem i mialem standardowe. Zastanawiam sie, czy nie musze sie zakrecic z wymiana oleju w lagach :roll:

Autor:  boss [ 2009-03-17 23:41:05 ]
Tytuł: 

kurde a mi wydaje się że słyszałem że tył powinien być miękki do gumy ale jak mówisz mati że twardy to zmiana planów chce twardszy :)

czyli co teraz mam zrobić żeby był twardy bo czyli zmieniłem na bardziej miękki bo wcześniej lepiej szedł :)
a myślałem też że miękki bo jak lece na tej 1 podniosę tyłek a później tyłkiem walę w siedzenie i daje gaz to też idzie :P

Autor:  300mati300 [ 2009-03-17 23:51:19 ]
Tytuł: 

moze Ci sie wydawalo ze na kolo szedl a tak naprawde tylko siadal na zawieszeniu... moze zalezy od mocy moto jak ja mam w gixie 140 km to jak sie ustawi twarde zawieszenie to idzie jak szalony :D a jak jest miekkie to siada najpierw na zawieszeniu a dopiero pozniej idzie na koloe ale czy tak czy tak regulacja jest taka sama :P

z tego co ja wiem to tak:

na gorze przy amorze jest regulacja napiecia wstepnego sprezyny czyli to musisz przykrecic... by sprezyne bardziej scisnac...

na dole masz regulacje przy amorze masz reg. odbicia czyli jak krecisz w ta strone jak bys srubke wkrecal z prawym gwintem to podkrecasz odbicie ze bedzie wolniej sie wyciskal a w druga strone bedzie ze bedzie szybciej sie wysuwal..

u gory pod owiewka jest dobicie, przykrecisz w prawo to zwiekszysz dobicie a pokrecisz w lewo poluzujesz dobicie... czyli dobicie powinno pojsc w prawo np o 2 zabki a odbicia nie ruszaj narazie

Autor:  centrum relaksu [ 2009-03-17 23:52:18 ]
Tytuł: 

po pierwsze primo!!! twardość sprężyny jest ustalana w hucie i nie wiem jak długo byście tą sprężynę ściskali i rozciągali kręcili w lewo i prawo śrubokrętem a nawet na nią krzyczeli to jej nie zmienicie. po drugie primo napięcie wstępne sprężyny (SAG) odpowiada za wysokość zawieszenia a nie za jego twardość i zmieniając sagi nie zmienicie nikuta twardości, bo... czytaj pierwsze primo. po trzecie primo ULTIMO tłumienie kompresji i odbicia powoduje zmianę czasu reakcji amortyzatora na nierówność czyli po raz kolejny nie nie zmieniamy twardości zawieszenia, bo... czytaj pierwsze primo. po czwarte primo MEGA ultimo jak jesteście takie kozaki, że sami sagi ustawiacie zmieńcie profil opony i spróbujcie to zneutralizować to sagiem i wejdźcie w pierwszy winkiel i dajcie znać jak skończycie zbierać plastiki. a jak ktoś chce mieć bardziej miękkie zawieszenie to sugeruję zmianę np. na goldwinga

Autor:  300mati300 [ 2009-03-18 00:01:13 ]
Tytuł: 

to wytlumacz jedno, jezeli zwoje sprezyny scisniemy do siebie bardziej to bedzie ona mieksza, twarsza czy taka sama?w koncu nazywa sie to napieciem wstepnym i im wieksze napiecie wstepne tym wieksza twardosc.. po drugie primo... po cos sa te regulacje ktore reguluja twardosc zawieszenie i te 2 inne parametry jak odbicie i dobicie... kazde sportowe auto,motocykl posiada takie regulacje i cos one musza dawac. tak to by chyba tego nie kladli do moto??wiaddomo samo pokrecenie "na oko" nic nie da bo kazda regulacja musi byc przystosowana pod jezdzca i pod droge po ktorej jedzie...

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/